Toon je BoXeR !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Bob »

Afbeelding
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door patrick k100 »

uw buitenverblijf BOB :?:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Bob »

patrick k100 schreef:uw buitenverblijf BOB :?:
Gelukkig niet. Stel je voor dat ik van mijn vrouw de plafonds zou moeten schilderen :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Relax »

Vensters kuisen daarentegen...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Mathy »

Bob, is dat het Schlosshotel in Bensberg? Ben daar nog naar school geweest toen het nog atheneum was.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Bob »

Mathy schreef:Bob, is dat het Schlosshotel in Bensberg? Ben daar nog naar school geweest toen het nog atheneum was.
Ja, klopt. Ik ben daar ook naar school geweest, maar dat is ondertussen ook alweer een jaar of 35 geleden :-?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door sjezer »

pière boxèr schreef: Of lag het aan de band??? :twisted:
Begint ni é! :lol: Ik word op mijn manier een dagske ouder, das al :mrgreen:
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Mathy »

Ja, klopt. Ik ben daar ook naar school geweest, maar dat is ondertussen ook alweer een jaar of 35 geleden :-?
Haha, nog ne BSD-er! In 1974 zat ik daar in het eerste middelbaar!
larsvandensteen
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2013, 21:57
Woonplaats: gent

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door larsvandensteen »

net gekocht, wie kan er over dit model wat meer vertellen
mvg Lars
DSC_0467.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Jo De Paepe »

is een R1100S die in beperkte oplage (30stuks) door BMW Belux aangepast werd met een andere schijnwerperunit (Hella DE als ik me niet vergis ) en een Lazer uitlaat demper
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
larsvandensteen
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2013, 21:57
Woonplaats: gent

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door larsvandensteen »

ah, nice!
dacht t al dat iets speciaal was vermits ik er niets over terug vond op het web
mvg Lars
Vik
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2011, 10:10
Locatie: Kortrijk

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Vik »

Na wat opknapwerk mijn R1100R,viermaal dezelfde...na een pauze blij terug op baan te zijn met ne gemotoriseerde tweewieler Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 10:34, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Dirk Pauwels »

Proper!
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Vik
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2011, 10:10
Locatie: Kortrijk

Toon je BoXeR !

Bericht door Vik »

@alfa,rekje(bagagedrager)aangekocht tweedehands op eBay na lang zoeken...heel lang zoeken
Laatst gewijzigd door Vik op 22 aug 2013, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
larsvandensteen
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2013, 21:57
Woonplaats: gent

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door larsvandensteen »

mocht er nog iemand info, hebben over mijn r1100s, dan hoor ik het graag.
documentatie en owner manual steeds welkom.
mvg Lars
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door sjezer »

bij mijn weten heette dat ding r1100s sport. mechanisch was er niks speciaal aan. Was een standaard R1100S met andere neus, onderkuip en Laser dempers.
'k Heb nooit goed begrepen waarom ze dat naast de normale S in 't leven hebben geroepen.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
larsvandensteen
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2013, 21:57
Woonplaats: gent

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door larsvandensteen »

nog een vraagje,
vermits ik geen owners manual heb; hoe zit dat met benzine lampje? groen reserve? of komt er nog rood?
ben gewone benzine meter gewoon en vind geen meter nogal beangstigend wil dus zeker zijn dak ni zonder val he :wink:
pière boxèr
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 feb 2008, 20:25

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door pière boxèr »

Reserve lampje is slecht zichtbaar bij zonnig weer, er is 4 liter reserve dacht ik . lampje brand soms al aan 170 km en soms maar aan 250, hangt wat af van je rijstijl en het soort wegen (autostrade, of kleine baantjes).

R 1100 S Sport Edition:

De BMW R 1100 S Sport Edition uit 2000 was door de Britse importeur samengesteld. Het was een R 1100 S waarin het sportpakket al was meegenomen. De BMW fabriek nam het idee over en bracht deze machine uit. De aanpassingen bestonden uit een 25 mm langere achterschokdemper, een stuurdemper en de bredere achtervelg met een 180/55-17 achterband (de originele band was 170/60-17). Door de wijziging nam de zithoogte iets toe, maar vooral de grondspeling, hetgeen voorkwam dat de cilinders snel de grond raakten in bochten. Ook de balhoofdhoek was iets steiler en de naloop iets korter dan normaal, waardoor de rechtuitstabiliteit iets moest inboeten ten gunste van de stuureigenschappen.

hier de link:

http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1100 ... rt_Edition" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Dirk Pauwels »

pière boxèr schreef:Reserve lampje is slecht zichtbaar bij zonnig weer, er is 4 liter reserve dacht ik . lampje brand soms al aan 170 km en soms maar aan 250, hangt wat af van je rijstijl en het soort wegen (autostrade, of kleine baantjes).

R 1100 S Sport Edition:

De BMW R 1100 S Sport Edition uit 2000 was door de Britse importeur samengesteld. Het was een R 1100 S waarin het sportpakket al was meegenomen. De BMW fabriek nam het idee over en bracht deze machine uit. De aanpassingen bestonden uit een 25 mm langere achterschokdemper, een stuurdemper en de bredere achtervelg met een 180/55-17 achterband (de originele band was 170/60-17). Door de wijziging nam de zithoogte iets toe, maar vooral de grondspeling, hetgeen voorkwam dat de cilinders snel de grond raakten in bochten. Ook de balhoofdhoek was iets steiler en de naloop iets korter dan normaal, waardoor de rechtuitstabiliteit iets moest inboeten ten gunste van de stuureigenschappen.

hier de link:

http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1100 ... rt_Edition" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat er hier over een verschillend modelleke gesproken wordt, die waar Lars het over heeft is volgens mij niet met de extra brede velg en de ohlins uitgerust, die waar jij over spreekt lijkt de mamola of de boxer cup te zijn
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door sjezer »

alfa schreef:R1100S kan je software mapping(koppel/vermogen verschuiven naar andere toerentallen) voor elk soort parcour , daarom als je één kocht kon je meerijden aan boxercup.
Was fabriek af een sportboxer (door variable mapping)
come again? koppel en vermogen verschuiven naar andere toerentallen?? variabele mapping??

Kunt gij mij dat nekeer uitgebreider uitleggen want daar snap ik geen snars van...
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Dirk Pauwels »

alfa schreef:Ik weet dat dit klopt ( te maken met inspuittijd en ontstekings tijd te veranderen)
Bij ander Boxers uit die tijd waren die parameters niet instelbaar, bij R1100S wel, kan zijn nu bij allemaal??
Er was wat speel mogelijkheid over heel de Power curve.
Mss. dat iemand met kennis dit beter kan uitleggen.
Groeten
Chris
Ik ben zeker niet iemand met de nodige kennis ivm tuning, maar dit lijkt me sterk, maar ik ben nooit te oud om te leren. Ik verbaas me nog altijd over sommige dingen bij BMW. :grin:

De standaard Eeprom's uit die tijd waren ROM, read only. Kon je slechts 1 maal programmeren en wil je daarna de mapping aanpassen moet er een andere chip in. Ik vermoed dus dat de ingrepen enkel door middel van andere eeprom's konden en/of door middel van bv de CO/benzinedruk aan te passen e.d. De laser uitlaten bv werden geleverd met een andere eeprom, wat er op wijst dat de standaard eeprom niet aanpasbaar was.
Lijkt mij ook dat de BMW dealers ook nu nog niet de parameters vd eeprom zullen aanpassen, wel zullen er vast wel upgrades, uitgegeven door BMW, geladen worden die die parameters in hun geheel aanpassen (flashen), maar ik denk niet dat je bij een dealer langs kunt om te vragen voor wat meer koppel of wat meer vermogen in middengebied.
Het kan wel bij KTM/Triumph bv kan je met een ecutune kabeltje en de software zelf je eeprom aanpassen op alle gebied.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
pière boxèr
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 feb 2008, 20:25

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door pière boxèr »

Dirk Pauwels schreef:
pière boxèr schreef:Reserve lampje is slecht zichtbaar bij zonnig weer, er is 4 liter reserve dacht ik . lampje brand soms al aan 170 km en soms maar aan 250, hangt wat af van je rijstijl en het soort wegen (autostrade, of kleine baantjes).

R 1100 S Sport Edition:

De BMW R 1100 S Sport Edition uit 2000 was door de Britse importeur samengesteld. Het was een R 1100 S waarin het sportpakket al was meegenomen. De BMW fabriek nam het idee over en bracht deze machine uit. De aanpassingen bestonden uit een 25 mm langere achterschokdemper, een stuurdemper en de bredere achtervelg met een 180/55-17 achterband (de originele band was 170/60-17). Door de wijziging nam de zithoogte iets toe, maar vooral de grondspeling, hetgeen voorkwam dat de cilinders snel de grond raakten in bochten. Ook de balhoofdhoek was iets steiler en de naloop iets korter dan normaal, waardoor de rechtuitstabiliteit iets moest inboeten ten gunste van de stuureigenschappen.

hier de link:

http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1100 ... rt_Edition" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat er hier over een verschillend modelleke gesproken wordt, die waar Lars het over heeft is volgens mij niet met de extra brede velg en de ohlins uitgerust, die waar jij over spreekt lijkt de mamola of de boxer cup te zijn

hier de verschillende types van de S :

R 1100 S

Het eerste prototype van de R 1100 S dat in 1998 in Duitsland tentoongesteld werd, herinnerde aan zijn grootvader: de R 90 S. Men had dan ook zorgvuldig de oranjegele kleur (Daytona Orange heette dat in 1973) gekopieerd. BMW hield met de introductie van de "S" vast aan oude principes: men had nu twee sporttoerers in het programma: de inmiddels geïntroduceerde 130 pk sterke K 1200 RS en de R 1100 RS, en deze "S" moest de liefhebbers van pure sportmotoren bedienen. Daarom was er ook uitermate veel aandacht aan het uiterlijk besteed. De "S" kreeg de veel elegantere velgen en remmen van de K 1200 RS, en het uitlaatsysteem mondde uit in twee seatpipes, uitlaten die onder het zadel uit staken, en al eerder door Ducati waren toegepast. Er was een asymmetrische H 7-koplamp in de kuip gemonteerd, waaronder de bekende "nieren" als afdekking van de oliekoeler waren gebruikt. De tophalf kuip was erg smal uitgevoerd, waardoor de spiegels niet geïntegreerd konden worden. Die stonden dan ook op lange, zwarte pootjes op de kuip geschroefd. Er was veel aan gewichtsbesparing gedaan. Zo waren de telelevervork, de wielen, de accu en zelfs het motorblok lichter geconstrueerd. Voor ABS moest overigens toch weer een zwaardere accu gemonteerd worden. De zadelhoogte was niet in hoogte verstelbaar, de zitplaats voor de duopassagier was met een kapje afgedekt. Door een hogere compressieverhouding, een gewijzigd motormanagementsysteem en in- en uitlaattraject leverde de machine 98 pk bij 7.500 tpm. De drijfstangen waren versterkt en het smeersysteem was verbeterd. De wielbasis was ten opzichte van de RS iets korter en ook de naloop en de balhoofdhoek waren licht gewijzigd. Het voor- en achterframe waren van lichtmetaal. De draagarm van het paraleversysteem was niet meer in de versnellingsbak gelagerd, maar in het achterframe. De machine had zes versnellingen, net als de K 1200 RS. Als accessoires waren kofferset, handvatverwarming, een hoger stuur, hogere ruit en een bredere achtervelg met achterband leverbaar. Daarnaast kon met een sportpakket aanschaffen, met een stuurdemper en langere schokdempers, waardoor de motor hoger werd en meer grondspeling kreeg. De R 1100 S bleef veel langer in productie dan de rest van de serie, tot 2006, en kreeg in de R 1150-serie geen opvolger. Hij werd opgevolgd door de R 1200 S.

R 1100 S Sport Edition

De BMW R 1100 S Sport Edition uit 2000 was door de Britse importeur samengesteld. Het was een R 1100 S waarin het sportpakket al was meegenomen. De BMW fabriek nam het idee over en bracht deze machine uit. De aanpassingen bestonden uit een 25 mm langere achterschokdemper, een stuurdemper en de bredere achtervelg met een 180/55-17 achterband (de originele band was 170/60-17). Door de wijziging nam de zithoogte iets toe, maar vooral de grondspeling, hetgeen voorkwam dat de cilinders snel de grond raakten in bochten. Ook de balhoofdhoek was iets steiler en de naloop iets korter dan normaal, waardoor de rechtuitstabiliteit iets moest inboeten ten gunste van de stuureigenschappen.

R 1100 S BoxerCup Racer

De BMW BoxerCup startte in 2000 en was een initiatief van de Belgische BMW importeur. Op basis van de R 1100 S werden racemachines gebouwd en geleverd via het normale dealernetwerk. Zo ontstond een laagdrempelige raceklasse, waarbij elke coureur op basis van afspraken met zijn dealer de racer zo duur kon maken als hij zelf wilde. De BoxerCup races werden gekoppeld aan andere wedstrijden, zoals bijvoorbeeld het Open Nederlands Kampioenschap wegrace. Ze vormden daar een populaire klasse. De BMW's hadden geen eigen pit, maar werden onderhouden in een grote tent door monteurs van BMW Belgium. De kosten voor reparaties gingen dan naar de dealer van de betreffende coureur. De BMW's werden aan de coureurs verkocht voor de catalogusprijs (in Nederland zónder BPM) en daarbij ongeveer fl 6.000,= voor de ombouwkit, bestaande uit het Laser-uitlaatsysteem, aangepaste vering voor en achter, tophalf (zonder koplamp), carbonfiber kleppendeksels, een stuurdemper, bredere achtervelg en band en met staal omvlochten remleidingen. De BMW fabriek pakte het initiatief op en zette bekende namen in deze klasse in, zoals bijvoorbeeld Randy Mamola.

R 1100 S BoxerCup Replica

In 2002 bracht BMW de R 1100 S BoxerCup Replica op de markt, in de wit/blauwe kleuren van de originele racers, en gesigneerd door coureur Randy Mamola. De Replica had net als de racer en de Sport Edition uit 2000 een langere achterveer en een bredere achterband. Van de racer kwamen de carbonfiber kleppendeksels. In 2004 kreeg de machine de spiegels van de R 1150 GS, omdat die voor circuitgebruik sneller te verwijderen waren, dubbele ontsteking en een race-uitlaatsysteem van het merk Laser.
Plaats reactie