gele vestjes

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

one-one

Bericht door one-one »

Djeezes....... come back!!!! :lol: :lol: :lol:
ride with pride
one-one
gsa 1150
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

@ J-P Ik begrijp dat je die nieuwe jas van DamenLeathers tijdens je beroepsuitoefening gebruikt. Ik zou over een poosje (2 / 3 maanden) graag van je horen hoe de jas je bevalt (warm/koud, afsluiting nek, waterdichtheid). Mocht jij het vergeten hoop ik dat je geen bezwaar hebt als ik het je nog eens vraag.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

No problem. Ik heb 2 verschillende jassen, de dichte uitvoering en de summer uitvoering (waarbij het leer geperforeerd is). Ik weet niet wat voor postuur je hebt, anders mag je ze best zelf eens proberen, ik draag ze eigenlijk maar zelden omdat ik niet zo`n leer-drager ben. Ik zit vrijwel continue op de motor overdag en dan is een all weather pak toch handiger. Dat draag ik dan weer in KNMV kleuren, van stadler.

Mocht je nou 1.95 zijn en niet heel mager mag je mijn hele nette jassen wel eens proberen als je maar een beetje rustig doet met je rechterhand want de naam van m`n werkgever staat achterop :roll: :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Alstenblieft het kleuterklasje is terug van start blijkbaar. Laat iedereen in zijn waardigheid. Probeer soms de achtergrond van een post te begrijpen alvorens hemel en vuur te schreeuwen.
En laat die Djeezes en Damian toestanden maar voor wat ze zijn, onlangs nog een poging gehad en we've had enough ...

Stoffel
Afbeelding
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

erteetje schreef:
Tja, dat zoek je dan toch wel zelf zeker. Wat wil je , met een SUZUKI ... wij flikken hebben ook een beetje smaak en dus ... :P :P :wink:

erteetje; na een kort gesprek met een ander forumlid heb ik ingezien dat ik té fel was qua uitspraak en ik excuseer me daarvoor! sorry!
noek

Bericht door noek »

HALLO... ,blijf bij het item van de maand,namelijk de " Vluo Festjes"

:lol: :lol: (eigelijk zou de fluo broek ook moeten verplicht worden.. :lol:
En dan tenslotte voor het veilig vlijen de fluo condoom ,als ge dan licht uit doe :shock:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

noek schreef:HALLO... ,blijf bij het item van de maand,namelijk de " Vluo Festjes"

:lol: :lol: (eigelijk zou de fluo broek ook moeten verplicht worden.. :lol:
En dan tenslotte voor het veilig vlijen de fluo condoom ,als ge dan licht uit doe :shock:
hela de fluo condoom bestaat al he :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
erteetje

Bericht door erteetje »

(@mort: no offence taken, 't was inderdaad duidelijk als grap bedoeld op dit specifieke BMW forum).

Wat ik in ieder geval al heb opgestoken, dat is dat je inderdaad moet kijken of je vestje wel nut heeft. Want inderdaad, de grote kuip en een topkoffer, kunnen een groot deel van het nuttig effect te niet doen of sterk verminderen. Dat doet je neigen naar allerlei weerkaatsende en opvallende toestanden of naar extra verlichting. Maar daar is ook niet iedereen zo "kapot" van.
Wat moet je doen? Een combinatie van vestje, fluo-strips, led's? En is een opvallende helmkleur verkiesbaar, want je helm toornt overal boven uit? Veiligheid is belangrijk, maar een aanvaardbaar totaal-concept dat nog mooi is, dat willen de meesten van ons toch ook behouden. Moeilijk vind ik. Iemand zo een voorbeeld van een mooie combinatie van alles?

Mijn motorfiets wordt net herspoten en daarna komen al die aspecten aan bod (zeker nu ook mijn zoontje meerijdt). Dat wordt nog zoeken.

Wat zou trouwens het meest opvallen? Ik vermoed de reflecterende stroken 's nachts en felle kleuren overdag.

Ik begrijp ook dat de Nederlandse politie dat typische geel/groene kleurtje voor hulpdiensten gaat dragen. Nu iedereen gele en rode vestjes gaat dragen, is het in het begeleiden van een groep inderdaad soms moeilijk om je als hulpverlener nog te doen herkennen. Wellicht zinnig. Weet iemand of die kleur europees gaat voorgeschreven worden?
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Ik rij al jaren rond met zo'n geel vestje maar dan in mijn koffer of in de topcase. Te gebruiken bij valavond en bij regen, maar ik heb vrij in doen en laten, dus ik kan rijden wanneer het past en mijn geel vestje nog niet moeten gebruiken.
Ik gebruik helmen met veel kleur of geheel wit, kledij is steeds met kleur bv rood-wit-zwart en de motoren waren ook steeds kleurrijk bv ook rood-wit-zwart of rood. Dit helpt misschien niet veel maar is alleszins beter dan de zwarte ninja op een zwarte motor.
Als ik echt zou willen opvallen, zou ik mijn gele fluo-riem gebruiken, riem rond het middel en schuin over de schouder zodat deze boven de topcase uitkomt.
Bemerking: als ze u niet zien dan zullen ze u werkelijk niet zien ongeacht welk artikel je gebruikt.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Mijn helm:

Afbeelding

Afbeelding

Maar een fluo vestje, da`s bij mij voor in het blik als ik nog ooit eens een lekke band moet wisselen...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
one-one

Bericht door one-one »

Ik heb eventjes mijn vrouwtje aangesproken die veel met de auto rijdt en zeker een oog heeft voor motorrijders...
zij zegt dat een fluo hesje bijna of niet opvalt als de motorrijder achter je aan komt gereden ( windscherm etc bedekt dit) wat echter wel opvalt en dat weten wij ook, zijn de oranje helmen zoals de politie die heeft. Nu estetisch is iets anders...
maw zou ik durven zeggen dat de kans dat je achteraan aangereden wordt bijna te verwaarlozen is dus...ik denk er dus echt over na om het nog te dragen.

Ik heb ook een mail gestuurd naar het instituut voor verkeersveiligheid met de vraag of ze over cijfermateriaal beschikken inzake motorongevallen en het al dan niet dragen van fluo hesjes...
ik wacht op een antwoord.

Dat een wegkapitein of een politieman-vrouw per motor een fluo draagt is logisch daar ze mbt de verkeersregeling goed zichtbaar moeten zijn... maar tijdens het rijden heb ik dus vragen.... :!:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Relax

Bericht door Relax »

Ik snap je redenering niet.

Van vooraan hoef je het hesje niet te zien, daar voer je licht voor.
De kans dat je achteraan wordt aangereden, verhoogt of verlaagt gewoon navenant je zichtbaarheid.
Donkere autosnelweg, ik met gewoon achterlicht, bijkomend Led-mistlicht en hesje met reflecterende striping en auto met waarnemer achter mij: zichtbaarheid van de reflectie valt veel meer op dan de lichten (die op een drukke baan meestal verloren gaan tussen de andere). Zelfs over een paar honderd meter heeft de striping effect, als je het achterlicht zelfs niet of nauwelijks meer ziet.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

vandaag gezien
enen met een fluo vestje aan en op zijn rug een mega zwarte rugzak :shock:

had hij mij niet ingehaald dan had ik nooit zijn fluovestje opgemerkt
langs achter was er niets van te zien
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
one-one

Bericht door one-one »

relax ok dus heeft het m.i geen nut dit tijdens de dag te dragen
of niet?
ride with pride
one-one
gsa 1150
Relax

Bericht door Relax »

Toch wel. Hier speelt het reflecterende geen enkele rol, maar wel de kleur van het hesje. Dat knalgele valt aardig op.
'k Heb het al meermaals ondervonden: reuzebocht in een berggebied, ik rij laatst en kijk de vallei door, waar intussen de eerste aan de andere kant voorbij snellen. Enkel de fluo's zijn zichtbaar.
Stadsverkeer. Fluo hesje valt in het, eerder grauwe, stadsbeeld veel beter op. Ook zo bij halfslachtig weer, waar niet steeds licht gevoerd wordt.
Soit, elk z'n idee, maar het effect van hevig gekleurde hesjes met retroreflecterende banden valt m.i. niet te onderkennen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie