Beginnersmotor

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Dwars

Bericht door Dwars »

opstappen op een Gs 11** :shock: mijn advies licht beginnen, doe je je nl ook met mokkels :mrgreen: :-P

eerst leren sturen/durven/ervaren/ met ne 1 pitter. xt/xr/f/dr of wat ever. maakt dus nie uit je leeftijd/gewicht/geslacht/lichaams-lengte/grote van uw cohones. :lol:

en als je daarmee ECHT uit de voeten kan, rij je elke meer-cilindro ut snot voor de ogen :twisted:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

ik ben in '79 begonnen met een Yamaha RD250, toen al een heel machien.
later een XT500 en nog later een XS 750 om vervolgens na enkele jaren en 75000km over te gaan op een Kawasaki Z1000.
Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik gelijdelijk opgebouwd heb.
Primo als 18jarige had ik de centen niet voor een zware ,laat staan het verstand om er mee naar behoren te rijden.
Nu zijn beide er ,en af en toe betrap ik mezelf er op dat ik soms met het verstand van de puber rijd :oops: Gelukkig weet ik na 27jaar en ca 600000km motorrijden wel waar ik mee bezig ben :twisted:(denk ik?)
Relax

Bericht door Relax »

Ff weg geweest. Heb genoten van dit topic. En nog wat geleerd ook, gezien m'n beperkte vermogens. En heel wat bevestigd gezien, gezien de aanwezige vermogens best wel ontwikkeld zijn. Vooral dat opnieuw inlikken na gedane zaken vond ik straf...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Yep,
Licht beginnen, ben eerst beginnen crossen, Yamaha 125, CZ 400 (daarvoor wel een 5 tal brommers gehad)
Dan op de baan Kawasaki KLX 250 (enduro), dan nen R100/7 en nu ne GS 1100.
Geen minuut spijt gehad, als ge fouten maakt (en dat gaat ge doen) met nen lichte is dat nog te corrigeren, met ne zware meestal boem patat ( zeker als beginner)

Mvg Motard de l'Allier :wink:
geebee

Bericht door geebee »

den deze heeft nog nen hele weg te gaan voor dat em op nen 1200 zit denk !

Afbeelding
[/img]
Tufferke

Bericht door Tufferke »

DJAIRO schreef:Je moet je in éérste instantie zeker voelen,een 1150 went wel,maar weet wel,het is een 1150 hé,en het vermogen is een pak meer dan een 650!!!
Als ik jouw was huurde ik een 650 voor een weekendje,en bol daar zo veel mogelijk kilometers mee!!!Dan heb je tenminste die ervaring al,want met schrik op een 1150 kruipen,is zowiezo problemen vragen!!Het motorseizoen(voor de watjes :wink: ik incluis)loopt ver af,en dan heb je tijd zat om een GS1150 te zoeken!!
En denk erom,elke motor is zo gevaarlijk dan diegene die hem bestuurd!!
Groeten Frank :-)
Dat is nu het meest serieuze antwoord dat ik in deze rubriek gelezen heb sè. Velen doen precies of ze met den helm op geboren zijn.
En dien uitleg dat ge met een 650 amper zou kunnen op reis gaan is ook
ZEVER IN PAKSKES.
Als ge daar al het vermogen van gebruikt, zijt dan maar zeker dat ge de gemiddelde motorrijder zeer goed kunt volgen.
Leest maar ne keer de grote reisverhalen van de avonturiers, die rijden
zelden met een zwaardere motor dan een 650.
Ik zelf ben begonnen met een Honda CB500 en dat is ideaal om mee te beginnen evenals een 650GS.
En iets beu worden, dat ligt gewoon aan de mens in kwestie.
Sommigen worden alles direkt beu.
Het moet altijd maar zwaarder en zwaarder, het houd niet meer op!
Sommigen kopen zelfs 2 of meer moto's per jaar.
Wat vroeger een racemachien was is nu een toermotor geworden en zo gaat het altijd maar verder.
Ikzelf rij nu met een GS1200 omdat ik hem aftrek van de belastingen en het voor mij belastingstechnisch een interessante motor is.
Als ik zo'n bedrag zou moeten uitgeven enkel voor reisjes en andere privé- doeleinden, zou ik sterk twijfelen.
Mijn GS1200 is een fantastische motor na 9 jaar motorrijden, maar ZWAARDER MOET hij zeker niet zijn.
Da's mijn mening.
En die 650 een weekend gaan huren is in dien optiek volgens mij de beste keuze die je kan maken.
't Valt toch mee met den BMW en 't Is
Oepnief nen BMW !
Plaats reactie