RDC: bezint eer ge begint

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Danny

Re: RDC: bezint eer ge begint

Bericht door Danny »

in twee keer dan maar :clown:
Relax

Bericht door Relax »

Nee, lukt ook niet. Blijkbaar enkel per zin of twee...
I respect your opinion. But I don't give shit.
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Relax schreef:Gewoon posten evenmin.

Van dat quoten is doorgegeven gisteren.
Lukt toch
Marc

R1250RT 2020
Relax

Bericht door Relax »

Tja, 't is toch vreemd, en niet alleen bij mij.

Ik kreeg gisterenavond zelfs alleen maar kleine posts weg...
Ik probeer vanavond nog 'ns.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ralph schreef:wou je quoten?
want dat lukt tegenwoordig niet meer...
Eg wel ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Relax

Bericht door Relax »

Probeer maar 'ns een paar keer na elkaar. Soms lukt het, meestal niet. En grotere posts al helemaal niet.
En hier stop ik, of 't lukt weer ni.
bandit

Bericht door bandit »

Op youtube staat er een filmpje hoe men deze batterij kan vervangen voor nog geen 6€, een klein beetje handig zijn.
Groeten Martin
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Relax schreef:Nu ja, soms toch niet.

'k Heb een grote post in Word staan, maar als ik 'm hier neerzet, lukt het niet.
kan je die niet toevoegen als bijlage of eerst opslaan als pdf want dat neemt minder plaats in
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Relax

Bericht door Relax »

bandit schreef:Op youtube staat er een filmpje hoe men deze batterij kan vervangen voor nog geen 6€, een klein beetje handig zijn.
Groeten Martin
Dat is gebeurd. Maar dat is het punt niet.
Relax

Bericht door Relax »

aantzeetje schreef:kan je die niet toevoegen als bijlage of eerst opslaan als pdf want dat neemt minder plaats in
Leest niet zo aangenaam, mensen ontzien zich ook nogal 'ns de moeite van wat aan te klikken.
Ik drop het hier wel, als de boel werkt.
Dumè

Bericht door Dumè »

bandit schreef:Op youtube staat er een filmpje hoe men deze batterij kan vervangen voor nog geen 6€, een klein beetje handig zijn.
Groeten Martin
Kunt ge die link eens doorsturen ?
Thx
BMW R1200GS
BMW F650GS Dakar
BMW K1100LT
Yamaha XTZ750 Super Ténéré
Yamaha XT600 Ténéré
willy

Bericht door willy »

Hierzo: http://www.youtube.com/watch?v=Mpjz0cDjnK4" onclick="window.open(this.href);return false;
Dumè

Bericht door Dumè »

Bedankt Willy, is het proberen waard.
BMW R1200GS
BMW F650GS Dakar
BMW K1100LT
Yamaha XTZ750 Super Ténéré
Yamaha XT600 Ténéré
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Piece of cake, alternatief voor de lijm kan mss ook silicone zijn ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

denk dat lijm beter is dan silicone . Silicone blijft min of meer soepel en mogelijks lost de druk op het contactje een beetje.
Hotglue stijft op en wordt hard
Relax

Bericht door Relax »

Dat doet er mij aan denken dat ik de rest van het verhaal hier nog moet neerzetten.
GSMax

Bericht door GSMax »

Wij zitten er hier allemaal met spanning op te wachten Dirk. Laat de chips maar komen...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
GSMax

Bericht door GSMax »

Allez komt er nog iets :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax

Bericht door Relax »

Van 't weekend. Had al een lap tekst klaar, dan kwam het vervolg en nu moet ik 't één en 't ander herwerken.
Relax

Bericht door Relax »

Eerste deel, al een flinke tijd terug:

Nadat Reef nieuwe batterijen had gestoken in de sensoren en die bij een bandenwissel werden gemonteerd, toog ik op weg naar de dealer (een nieuwe). Gevraagd of ie ook even de BC wilde instellen zodat ik de bandendruk opnieuw kon aflezen, want dat was door de vorige dealer zo ingesteld dat de RDC-functie niet meer werkte en ik dus de permanent zichtbare gele driehoek niet meer zou zien. "Is toch geen probleem, Mr. De Oude Dealer?" "Nee hoor, kan nadien gewoon terug aangezet worden".
Ok, ik blij. Nieuwe dealer komt me vertellen, tot z'n eigen grote verbazing (en ik zie geen enkele reden om de man niet te geloven), dat ik een code nodig heb om dit opnieuw in te stellen. Die code kan ik krijgen van BMW Belux en raad 'ns... Die kost 40 euro.
Daar zakt m’n broek helemaal van af, als ze al niet op m’n enkels had gehangen na al het vorige. Eerst word je een RDC verkocht waarvan de dealer héél goed weet dat het ding er na een bepaald aantal km’s mee ophoudt, maar je dat niet wil zeggen, met als argument (later, bij het uitvallen):”Dat kunnen we toch niet zeggen, da’s toch logisch?” Dan zet ie ook nog ‘ns de RDC af in de BC, met mijn akkoord natuurlijk, maar alleen omdat het later makkelijk terug kon gereset worden. En dat blijkt mij nu nog ‘ns 40 euro te kosten.
Dus: mailtje naar Contact Center van BMW Belux voor een afspraak met een deskundige, om het even over een aantal zaken te hebben. Ik ben dan ook zinnens het kardanprobleem aan te kaarten (1 x op 60.000 km, 1 x op 120.000 km, zonder garantie de tweede keer).
Ik citeer makkelijkheidshalve even de emails:

Van: relax@telenet.be
Verzonden: 2-4-2013 16:46:10
Aan: contact.be <contact.be@bmw.be>
Onderwerp: FLCC: Contact

Beste,

ik heb een paar vragen in verband met een probleem met mijn motor en de oplossing daarvoor.
Van hoe laat tot hoe laat kan ik terecht bij een verantwoordelijke, die mij met kennis van zaken kan helpen?

Mvg,

Relax

Antwoord van BMW Belux

Geachte heer Relax,
Wij hebben uw e-mail van 2 april goed ontvangen, waarvoor onze dank.

Indien zich een technisch makement voordoet aan uw BMW zouden wij u willen verzoeken deze te laten nakijken door een BMW concessiehouder. Zij kunnen indien nodig ook beroep doen op een expert van BMW Belux om het voertuig van naderbij te bekijken.

Indien u het oneens bent met de uitleg of beslissing van een concessiehouder zijn wij in de mogelijkheid om een dossier op te stellen voor u en dit te overhandigen aan het hoofdkantoor. In dit geval zouden wij u willen verzoeken om ons de volgende gegevens door te sturen:

- uw adres
- uw telefoonnummer
- de concessiehouder waarbij u uw BMW laat onderhouden
- het chassisnummer van uw BMW

Wij hopen u van dienst te zijn met deze informatie en danken u voor het vertrouwen in het merk BMW, Mijnheer, en tekenen,

Met de meeste hoogachting,
BMW Group Belux

XXX Thomas
BMW First Line Contact Center

Zo’n standard k*tantwoord, ik word er mottig van.
M’n ongenoegen stijgt en in evenredige mate zakt m’n gevoel voor takt. Dus op naar de volgende mail:

Geachte heer XXX,

ik ben het in eerste instantie oneens met een beslissing van BMW Belux. Graag had ik hierover even van mening gewisseld met een deskundige.

In tweede instantie had ik graag even overleg gepleegd over een bijkomend probleem, maar het zou mij te ver leiden om dit via mail af te handelen.
Ik kan dit trouwens niet echt specifiëren que dealership, het beslaat meerdere.

Ik reed op 10 jaar 270.000 km met BMW, zal de komende 10 jaar nog 'ns 300.000 op minstens drie nieuwe motoren rijden en meen dus aanspraak te mogen maken op een volwassen behandeling.

Vandaar mijn vraag om een deskundige te kunnen spreken in plaats van mails, brieven en dossiers op te stellen.

Mvg,
Relax

Persoonlijk ben ik tegen het manifest spelen op “goede klant”, iedereen verdient een fatsoenlijke behandeling, maar misschien helpt deze aanpak.
Relax

Bericht door Relax »

Onderstaand was op 04/04/2013 en postte ik al hier: http://www.bmwgsclub.nl/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandaag gebeld naar BMW Belux. Kreeg al snel een Customer Release Officer aan de lijn en ja, dat maakt al veel duidelijk.
De mens begreep wel mijn ongenoegen, da's het makkelijkste gedeelte, maar bleef steeds verwijzen naar de concessiehouder.
Ik legde 'm eerst mijn probleem voor met de kardan, die eerst op 60k en dan op 120k compleet in de soep draaide. De eerste keer net binnen garantie, de tweede keer zelf op te hoesten (850 euro). Hij blijft de logica in het gehanteerde garantiesysteem verdedigen (het omgekeerde zou raar zijn) en als ik 'm vraag wat ie gaat doen bij een nieuw probleem, zegt ie dat dat hypothetisch is. De twee eerste kardanproblemen ook, volgens de dealer. Hij wil dus niks geweten hebben van een probleem met de kardan. Tussenkomst: nougabollen.
Toen ik 'm zei dat ik ook met een BMW-wagen van 45.000 euro rij en ik vroeg of de motor vervangen zou worden indien ik 'm zou opblazen na een jaar en er een fout blijkt te zijn, antwoordde hij dat dit logisch was. Toen ik 'm dan vroeg wat hij zou doen indien die "gratis" motor opnieuw zou opgeblazen worden, antwoordde hij dat dat iets helemaal anders is. Dan wel...

Dan de RDC: hij meent dat BMW niet kan tussenkomen, gezien hij niet weet dat de dealer niets gezegd heeft over het falen van het systeem bij de verkoop van de motor. Als ik 'm ook het verhaal over de code doe, krijg ik hetzelfde antwoord. Zij wassen hun handen in onschuld, want ze weten niet wat de dealer de klant wijs maakt. Ook de suggestie om toch even een poging te wagen tot klantvriendelijk gedrag in samenwerking met de dealer strandt op afwijzing.
Als ik 'm zeg, om even beroep te doen op het fatsoen en niet op de rede, hoeveel ik jaarlijks bij hun dealer achterlaat en dat dit de komende jaren om drie nieuwe motoren + onderhoud gaat, zegt hij dat ik vrij ben te veranderen van merk.

Ik heb de man erg duidelijk gemaakt dat het mij niet gaat om de kosten (behalve bij de kardan), maar om het principe en graag toch enige medewerking zou zien, maar hij blijft dit afweren en het gesprek loopt af.

En dan sta je daar, als klant. Genaaid door de dealer (voor alle duidelijkheid: D'Haese), in de steek gelaten door het moederhuis. Als iemand nog een tip heeft ivm wat ik nu nog kan doen, graag. 'k Wil er wel nog wat tijd in steken om anderen hun tijd te verkl*ten.

Ik vroeg meerdere keren om een persoonlijk onderhoud, wat steeds geweigerd werd.

Ik vrees dat ik na mijn eerdere mails aan BMW nu wel helemaal afgedaan heb, wegens niet erg tactvol. Wel beleefd gebleven, da's het minste.
Denk er sterk over om op een opendeurdag naar de eerste dealer te gaan en mijn verhaal te doen.
Harald

Bericht door Harald »

Rij gewoon is tot in Bornem en plaats u in de zetel aan de balie tot er iemand met u wil komen " een klappeke " doen over uw problemen.
Met wat geluk krijg je er een gratis koffie.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Ik kan me je gevoelens wel voorstellen maarrrr, ze hebben gewoon gelijk. Je hebt zaken gedaan met de dealer en met hem zul je het op moeten lossen. Lukt dat niet dan kun je een klacht over de dealer naar de Importeur sturen en/of naar een geschillencommissie stappen.

De "nieuwe dealer" had een leuke start kunnen, en eigenlijk moeten, maken door die € 40,- voor zijn rekening te nemen.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Da's om uit je vel te springen... Zo zie je maar wat een echte goede dealer waard is, want van Bornem moet je niets verwachten.

Ik wil gerust je moto even aan de GS911 hangen om te kijken of we iets kunnen doen.

Die code waarvan sprake is eigenlijk de id nummer vd sensor. De dealer gebruikt een RDC tool om de code in te geven, maar de GS911 kan het ook. Heb je die nummer niet, dan is er een mogelijkheid om de sensor te activeren door gedurende minstens 10 sec de lucht af te laten, De sensor zou dan geactiveerd moeten zijn, de GS911 kan dit checken.

Van de GS911 site:

As the sensors are still active for a while before going to sleep, your first thought would be to take the bike for a short ride, thus waking the sensors and allowing you to learn a sensor.. This however is NOT THE RIGHT WAY!! This will wake both sensors and when you instruct your RDC unit to learn a specific position, e.g. front wheel, Set A, the control unit will be receiving signals from both active TPM sensors and might not learn the right one, or any for that matter...

THE CORRECT ALTERNATIVE, also known as the "ALERT method" is to let the air out of the wheel rapidly (we simply depress the valve for around 10 seconds)... this rapid fall in pressure wakes the sensor and places it in an Alert mode, where it starts sending its data (which obviously includes its Sensor ID!).

Thus, to summarize, if you do not have a RDC wake-up tool, either enter the new Sensor ID manually in the Advance section (this of course assumes you noted the Sensor ID before refitting the wheel ;-) ), or when the GS-911 application asks you to use the wake-up tool, simply depress the valve of the tire that you want to wake for around 10 seconds, which will in turn wake the sensor in an Alert mode where it then sends its Sensor ID and pressure information....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Bovendien wil ik nog toevoegen dat je 2 sets RDC's (4 in totaal dus) kan activeren. Als de dealer set 1 heeft ge-disabled en je die niet meer kan activeren, is er nog altijd de mogelijkheid om de 2de set te activeren.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie