Probleem achterveer R1200RT LC

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Patrick L(RT)
Contacteer:

Re: Probleem achterveer R1200RT LC

Bericht door Patrick L(RT) »

De kans op kinderziekten is inderdaad groter bij nieuwe modellen, maar ikzelf heb totnogtoe geen problemen ondervonden (ben dan ook bij de "gelukkigen" zonder ESA). Alles wat je niet nodig vindt, moet je ook niet aanschaffen "omdat het de mode is". Of, hoe meer hightech spul, hoe meer kans op problemen.
Trouwens, ik herinner mij HEEL lang geleden, kort voor de R1100RT in 1995 uitkwam, lanceerde BMW een "last edition R100RT", niets speciaals behalve enkele stickers of zo... zou je denken: die motor was al 17 jaar quasi onveranderd op de markt, en had nauwelijks iets van hightech spul aan boord... kon dus niet mislopen... en toch, geen andere motor vertoonde zoveel kinderziektes. Hoe kan dat dan ? Men had in het laatste productiejaar toch nog een aantal zaken onmerkbaar gewijzigd, andere toeleveranciers waren geselecteerd enz...
Je weet het dus nooit. Ik had zelf daarentegen een R1100RT van het eerste productiejaar, nooit problemen gekend, net zomin als nu met mijn R1200RT-LC (hopen dat het zo blijft).
Bij de R1150RT had ik wel volop "prijs", ik heb die motor toen ingeruild voor een K1200LT van pure ellende (voor de oudgedienden van het toenmalig email forum, waar is de tijd van het KFR of "Konstant Fahr Ruckeln - ik denk soms dat ik het zelf uitgevonden heb... ik was alleszins de eerste die er over klaagde en een hele hetze teweeg bracht, ik had er zelfs een ontmoeting met lotgenoten voor opgezet :-)
Maar of ik mij dat beklaag ? Ba nee natuurlijk niet, we rijden om te leren, we worden er wijzer van en het is onze hobby. Dus, aan allen die nu tandenknarsen, later zal je er leuke verhalen aan overhouden :-)
poestexas

Bericht door poestexas »

ben eens benieuwd of Bmw de garantieperiode van 2 jaar zal verlengen met de periode dat de motors niet de baan op mochten!
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
frederik

Bericht door frederik »

poestexas schreef:ben eens benieuwd of Bmw de garantieperiode van 2 jaar zal verlengen met de periode dat de motors niet de baan op mochten!
Wat gaat de tijd snel zeg. We zijn al 6 december !
p@rick

Bericht door p@rick »

Patrick L(RT) schreef:De kans op kinderziekten is inderdaad groter bij nieuwe modellen, maar ikzelf heb totnogtoe geen problemen ondervonden (ben dan ook bij de "gelukkigen" zonder ESA). Alles wat je niet nodig vindt, moet je ook niet aanschaffen "omdat het de mode is". Of, hoe meer hightech spul, hoe meer kans op problemen.
Zelfs zonder ESA is zo'n RT al een brok high-tech, dus who knows wat er nog allemaal staat te gebeuren
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
tazdevil

Bericht door tazdevil »

Vandaag het verlossend telefoontje van de dealer gekregen dat de RT morgen binnen mag voor een revisie van de achterveer!! :grin: :grin:
Nu hopen dat we hem tijdig terug hebben om op vakantie te vertrekken, met een gerust hart.

Groetz

Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
luc.w

Bericht door luc.w »

Vandaag motor terug gaan ophalen met gereviseerde veer :grin: Goeie service van de dealer. Gaan we onthouden voor de toekomst hé :idea:

Groeten,

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
stevenrt1200

Bericht door stevenrt1200 »

[quote="luc.w"]Vandaag motor terug gaan ophalen met gereviseerde veer :grin: Goeie service van de dealer. Gaan we onthouden voor de toekomst hé :idea:

Groeten,

Het voelt goed hier te lezen dat er al enkele gelukkigen zijn die ondertussen het goede nieuws van hun dealer hebben mogen ontvangen dat hun Beemer terug klaar is om op de weg te gaan.
Mijn dealer is alvast ook met een soortgelijke oplossing bezig, revisie vering WP, hopelijk vlot het wat.
Ik wens iedereen dan ook veel veilige en onbezorgde kilometers met hun tweewieler.
groetjes,
motorloze Beemerrijder."tijdelijk"
Born in '66 at Dendermonde
ride motorfiets sinds '94 Kawasaki ZZR 600, '99 Honda VFR 800, '05 BMW R1200RT en Zumo 550.
'14 R1200RT-LC met Navigator V
luc.w

Bericht door luc.w »

stevenrt1200 schreef:
luc.w schreef:Vandaag motor terug gaan ophalen met gereviseerde veer :grin: Goeie service van de dealer. Gaan we onthouden voor de toekomst hé :idea:

Groeten,

Het voelt goed hier te lezen dat er al enkele gelukkigen zijn die ondertussen het goede nieuws van hun dealer hebben mogen ontvangen dat hun Beemer terug klaar is om op de weg te gaan.
Mijn dealer is alvast ook met een soortgelijke oplossing bezig, revisie vering WP, hopelijk vlot het wat.
Ik wens iedereen dan ook veel veilige en onbezorgde kilometers met hun tweewieler.
groetjes,
motorloze Beemerrijder."tijdelijk"
Produktie bij "WP" is terug stop gezet! Zouden geen stukken meer krijgen voor het verlof, zo vertelde gisteren mijn dealer. BMW gaat zelf voor de oplossing, maar zou maar tegen half augustus zijn :-( . Ik ben althans tevreden, want ik heb de mijnen terug :grin: Voor degene die nog wachten, nog efkes doorbijten :lol:

Groeten,

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
theobmw

Bericht door theobmw »

ik kreeg gisteren ook een telefoon dat mijn motor klaar was en ben hem ook gaan ophalen wat was dat fijn om weer in het zadel te zitten.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Ik ben op 26 juni vertrokken naar Schotland met mijn RT LC die net op tijd zijn nieuwe veerstang had gekregen. Tegelijk werden ook de langverwachte topkoffer en de cilinderbeschermers geïnstalleerd.
Net terug. De RT reed fantastisch.
Onderweg aangesproken door een beteuterde Fransman die met een vervang K1600GTL op stap was. Ook een geweldige fiets, maar voor een RT-rijder niet hetzelfde.
Schotland was overigens weer eens onvergetelijk: Skye, Wester Ross Coastal Trail, Loch Assynt,...heimwee bekruipt me al.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
leo62

Bericht door leo62 »

Vandaag ook telefoon gehad dat motor klaar was, direct na het werk hem gaan afhalen ben content dat ik hem terug heb :grin:
Petrik

Bericht door Petrik »

GVN schreef:Ik ben op 26 juni vertrokken naar Schotland met mijn RT LC die net op tijd zijn nieuwe veerstang had gekregen. Tegelijk werden ook de langverwachte topkoffer en de cilinderbeschermers geïnstalleerd.
Geert, en de banden...hebben die het deze keer uitgehouden op het ruwe Schotse asfalt?
Patrick
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Petrik schreef:
GVN schreef:Ik ben op 26 juni vertrokken naar Schotland met mijn RT LC die net op tijd zijn nieuwe veerstang had gekregen. Tegelijk werden ook de langverwachte topkoffer en de cilinderbeschermers geïnstalleerd.
Geert, en de banden...hebben die het deze keer uitgehouden op het ruwe Schotse asfalt?
Patrick
Met de vrouw achterop was de rijstijl "bandensparend". :lol:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Renzo

Bericht door Renzo »

Vanmorgen mijn RT opgehaald. Sinds gisterenmiddag voorzien van de officiële BMW oplossing voor de achtervering. Dit nadat gisterenmorgen de eerste nieuwe veerbenen door BMW zijn uitgeleverd. Met dank aan MOFRA in Rijen voor de supersnelle service.

Hij is mooi op tijd klaar voor onze motorreizen naar Italië die over een dag of 7 aanvangt.

Op de weg naar huis heb ik van de nieuwe vering niets gemerkt, was natuurlijk ook niet te verwachten. Wel weer ervaren dat de regen bescherming van de nieuwe kuip fenomenaal is. Werkelijk een hoosbui op mijn dak gehad. Zolang je echter enigzins op snelheid kunt blijven worden hoogstens je ellebogen nat.
Renzo,
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
Plaats reactie