Trouwens, ik herinner mij HEEL lang geleden, kort voor de R1100RT in 1995 uitkwam, lanceerde BMW een "last edition R100RT", niets speciaals behalve enkele stickers of zo... zou je denken: die motor was al 17 jaar quasi onveranderd op de markt, en had nauwelijks iets van hightech spul aan boord... kon dus niet mislopen... en toch, geen andere motor vertoonde zoveel kinderziektes. Hoe kan dat dan ? Men had in het laatste productiejaar toch nog een aantal zaken onmerkbaar gewijzigd, andere toeleveranciers waren geselecteerd enz...
Je weet het dus nooit. Ik had zelf daarentegen een R1100RT van het eerste productiejaar, nooit problemen gekend, net zomin als nu met mijn R1200RT-LC (hopen dat het zo blijft).
Bij de R1150RT had ik wel volop "prijs", ik heb die motor toen ingeruild voor een K1200LT van pure ellende (voor de oudgedienden van het toenmalig email forum, waar is de tijd van het KFR of "Konstant Fahr Ruckeln - ik denk soms dat ik het zelf uitgevonden heb... ik was alleszins de eerste die er over klaagde en een hele hetze teweeg bracht, ik had er zelfs een ontmoeting met lotgenoten voor opgezet
Maar of ik mij dat beklaag ? Ba nee natuurlijk niet, we rijden om te leren, we worden er wijzer van en het is onze hobby. Dus, aan allen die nu tandenknarsen, later zal je er leuke verhalen aan overhouden