Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd
Moderator: GVN
-
Relax
Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd
En het vervolg:
Tel gecontacteerd door CS (Sabbe) die mij zegt dat de motor bij testen door Bornem eveneens is stilgevallen. Zij hebben geen idee wat de oorzaak is en testen alles uit. Momenteel wordt de pomp in de benzinetank onder de loep genomen.
Voorstel: de motor blijft nog in Bornem en ik haal bij Mabbe een R1200GS af.
Ik weiger het voorstel, gezien er mij op geen enkel vlak enige zekerheid wordt geboden: noch termijn van herstelling, noch schadevergoeding, noch enige andere tussenkomst (eventueel bij buy back). Geen beter voorstel: motor terug naar mij voor afhalen stukken en motor nadien terug naar BMW. Ik verwacht een fatsoenlijk voorstel van BMW.
BMW zou een onderhoud doorvoeren op de motor én een nieuwe voorband steken.
Ik weiger opnieuw. Ik heb pas €400 betaald voor het onderhoud van 30k, daar heb ik niks aan en een voorband is peanuts. Beter of buy back.
Sabbe zal dit opnieuw intern bespreken.
Omstreeks 17u opnieuw tel van Sabbe. Er is geen andere mogelijkheid dan bovenstaand, maar ze houden graag de motor voor verder onderzoek. Ik kan Nick contacteren voor offerte van een nieuwe GSA in het kader van buy back procedure. Nick komt volgende week terug uit verlof, dus dinsdag bellen.
Ik verwacht mijn motor dus terug om in afwachting te gebruiken en er mijn stukken af te halen (zadel, stuurverhogers, spoiler, voetsteunverlagers, schakelpook, spatbordverlenger, Puig-spatbord achterwiel, intercom, koffers, gps en steun, Coyote en steun,…)
Tel gecontacteerd door CS (Sabbe) die mij zegt dat de motor bij testen door Bornem eveneens is stilgevallen. Zij hebben geen idee wat de oorzaak is en testen alles uit. Momenteel wordt de pomp in de benzinetank onder de loep genomen.
Voorstel: de motor blijft nog in Bornem en ik haal bij Mabbe een R1200GS af.
Ik weiger het voorstel, gezien er mij op geen enkel vlak enige zekerheid wordt geboden: noch termijn van herstelling, noch schadevergoeding, noch enige andere tussenkomst (eventueel bij buy back). Geen beter voorstel: motor terug naar mij voor afhalen stukken en motor nadien terug naar BMW. Ik verwacht een fatsoenlijk voorstel van BMW.
BMW zou een onderhoud doorvoeren op de motor én een nieuwe voorband steken.
Ik weiger opnieuw. Ik heb pas €400 betaald voor het onderhoud van 30k, daar heb ik niks aan en een voorband is peanuts. Beter of buy back.
Sabbe zal dit opnieuw intern bespreken.
Omstreeks 17u opnieuw tel van Sabbe. Er is geen andere mogelijkheid dan bovenstaand, maar ze houden graag de motor voor verder onderzoek. Ik kan Nick contacteren voor offerte van een nieuwe GSA in het kader van buy back procedure. Nick komt volgende week terug uit verlof, dus dinsdag bellen.
Ik verwacht mijn motor dus terug om in afwachting te gebruiken en er mijn stukken af te halen (zadel, stuurverhogers, spoiler, voetsteunverlagers, schakelpook, spatbordverlenger, Puig-spatbord achterwiel, intercom, koffers, gps en steun, Coyote en steun,…)
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Dirk Pauwels
Nog een geluk dat hij in Bornem ook stilvalt.....
Wel raar dat je er zelfs nog maar aan denkt om bij de dealer die je 1.5 jaar aan het lijntje heeft gehouden een nieuwe motor te bestellen... Dan beloon je hem voor het feit dat hij zijn werk niet goed gedaan heeft.... Waarom zou hij het in de toekomst dan wel goed doen, hij wordt er alleen maar beter van....
Dan zou Ik toch ergens anders gaan....
Wel raar dat je er zelfs nog maar aan denkt om bij de dealer die je 1.5 jaar aan het lijntje heeft gehouden een nieuwe motor te bestellen... Dan beloon je hem voor het feit dat hij zijn werk niet goed gedaan heeft.... Waarom zou hij het in de toekomst dan wel goed doen, hij wordt er alleen maar beter van....
Dan zou Ik toch ergens anders gaan....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Man in Black
Zoals ik het begrijp heeft de dealer wel zijn best gedaan in zoverre het probleem zich uiteindelijk ook bij hun testen voordeed ?
Zulke problemen zijn nooit gemakkelijk.
Met mijn XC60 hebben ze ooit 4d rondgereden bij de dealer om een slippende koppeling vast te stellen, niks nada noppes.
En toen ik daar vertrok slipte ze toch wel zeker, direct terug gereden iemand opgepikt en weer niks he, zo heeft dat ook enkele weken geduurd, om gek van te worden.
Moeilijke keuze, toch weer terug GSA? bij andere dealer of toch ander merk? succes Dirk!!
Zulke problemen zijn nooit gemakkelijk.
Met mijn XC60 hebben ze ooit 4d rondgereden bij de dealer om een slippende koppeling vast te stellen, niks nada noppes.
En toen ik daar vertrok slipte ze toch wel zeker, direct terug gereden iemand opgepikt en weer niks he, zo heeft dat ook enkele weken geduurd, om gek van te worden.
Moeilijke keuze, toch weer terug GSA? bij andere dealer of toch ander merk? succes Dirk!!
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
tweecilinderke
Denk persoonlijk ook niet dat het echt de dealer zijn schuld is dat ze nen slechte moto hebben gemaakt ! Volgens mij wil je niet weten wat er achter de schermen gebeurd tussen de dealer en bornem. Wij komen ook zo gevallen tegen waar we met onze kop tegen de muur lopen en zelf geen raad meer weten.
Een feit is zeker uw geld was goed dus het product moet ook goed zijn. En hopelijk komt er een oplossing waar beide partijen tevreden kunnen mee zijn.
Een feit is zeker uw geld was goed dus het product moet ook goed zijn. En hopelijk komt er een oplossing waar beide partijen tevreden kunnen mee zijn.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
Dirk Pauwels
Dealer had veel sneller moeten in aktie schieten en het geen 1.5 jaar laten aanslepen. Voor mij is de dealer wel degelijk in de fout.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Relax
Klopt. En dat heeft Nick ook met zoveel woorden toegegeven, waarvoor ook lof.
Verder zijn er zowel bij de dealer als in Bornem fouten gemaakt (kijk maar naar de wijze van testen, die tot twee weken geleden in Bornem niet gekend was). Ook in Bornem werd erkend dat het dossier fout is gelopen.
Waarom dus opnieuw naar Mabbe? Omdat er overal wel wat fout loopt, naast al het goede. Ik hoor dat van alle dealers. En ik mocht het aan den lijve ondervinden bij een andere dealer. Omdat zij een tweede kans verdienen en ik niemand wil vastpinnen op een fout gelopen dossier. Omdat ik geloof dat iedereen hier iets van leert, zeker met het oog op aankoop en onderhoud van de nieuwe GSA. Als ik wat zal melden, kan ik me voorstellen dat dit nu iets beter zal worden opgevolgd. Omdat ik sympathie heb voor die mensen.
Maar we zijn nog niet zover hé. Eerst maar eens kijken of iedereen zijn verantwoordelijkheid wil opnemen, uitgedrukt in Europese dollars ofte flinke korting.
Verder zijn er zowel bij de dealer als in Bornem fouten gemaakt (kijk maar naar de wijze van testen, die tot twee weken geleden in Bornem niet gekend was). Ook in Bornem werd erkend dat het dossier fout is gelopen.
Waarom dus opnieuw naar Mabbe? Omdat er overal wel wat fout loopt, naast al het goede. Ik hoor dat van alle dealers. En ik mocht het aan den lijve ondervinden bij een andere dealer. Omdat zij een tweede kans verdienen en ik niemand wil vastpinnen op een fout gelopen dossier. Omdat ik geloof dat iedereen hier iets van leert, zeker met het oog op aankoop en onderhoud van de nieuwe GSA. Als ik wat zal melden, kan ik me voorstellen dat dit nu iets beter zal worden opgevolgd. Omdat ik sympathie heb voor die mensen.
Maar we zijn nog niet zover hé. Eerst maar eens kijken of iedereen zijn verantwoordelijkheid wil opnemen, uitgedrukt in Europese dollars ofte flinke korting.
-
tweecilinderke
het siert u Dirk 
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
clublid
clublid
-
Flat Twin Power
Ik ben jaren klant geweest en heb verschillende motoren gekocht bij een andere dealer dan Mabbe. Toen ik mijn GT wilde kopen wist ik dat ik nooit of te nimmer nog zou teruggaan naar daar. Als men je tijdens een klein dispuut waarin je opkomt voor je rechten "een klootzak" noemt dan heb ik het wel gehad. Ik heb dan alle dealers in Oost- en West-Vlaanderen bezocht en had het beste gevoel bij Mabbe. Ik ben heel tevreden. Ik rij met veel plezier de 45 minuten naar Mabbe terwijl de dealer die mij klootzak genoemd heeft op amper 10 minuten rijden gevestigd isRelax schreef:Klopt. En dat heeft Nick ook met zoveel woorden toegegeven, waarvoor ook lof.
De historiek nog eens doornemen. Op 10/06 gaat Lander OPNIEUW Bornem contacteren ! Wie heeft het dan laten aanslepen of alleszins niet efficiënt aangepakt ?Dirk Pauwels schreef:Dealer had veel sneller moeten in aktie schieten en het geen 1.5 jaar laten aanslepen. Voor mij is de dealer wel degelijk in de fout.
-
Relax
Pol, discussieer er niet over. De dealer is ook in de fout gegaan. Als hij het toegeeft, waarom ga jij het dan ontkennen?
Goh , geen polemiek waard zenne. Ik besluit dat ze u met een onding hebben laten doorrijden en dat niemand drastisch heeft ingegrepen. Gij zult wel weten wie dat dan wel veel vroeger had moeten doen.Relax schreef:Pol, discussieer er niet over. De dealer is ook in de fout gegaan. Als hij het toegeeft, waarom ga jij het dan ontkennen?
Ik stel mij alleen de vraag.
-
Relax
Dit klopt. Die vervangmotor: tot daar aan toe, maar na één jaar ga je een goeie eisen. En dat tweede is de essentie: probleem onderkend, zowel bij Mabbe als in Bornem, ook door slecht testen bij beide, waaruit ik concludeer dat niemand fatsoenlijk luistert naar de klant, noch zijn informatie leest.Pol schreef: Ik besluit dat ze u met een onding hebben laten doorrijden en dat niemand drastisch heeft ingegrepen.
-
aantzeetje
ik weet 1 ding zeker, als Nick iets voor je kan doen dan zal hij het zeker doen!
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
Bart Vercaemer
Dealers zijn als dokters: als je er door geholpen wordt, is 't een goeie. Als je geen of verkeerde hulp krijgt, is 't een slechte.
Je zal wel voor- en tegenstanders hebben bij elke dealer die je kan noemen.
Als Relax hier nu zegt dat Nick heeft toegegeven dat hij ergens in de fout is gegaan, waarom dan (als buitenstaander) proberen om dit te weerleggen?
Veroordeelt Relax deze dealer? Naar mijn mening niet. Hij geeft aan waar hij in de fout is gegaan, maar rekent hem er niet op af, want hij geeft ook gewoon aan om bij een volgende aankoop terug bij Mabbe te gaan, om bij een volgende aankoop terug vertrouwen te stellen en een tweede kans te geven.
Relax zal dus zelfs terug een BMW kopen, want iets anders verkoopt men bij Mabbe niet denk ik.
Dus Relax blijft zijn vertrouwen stellen in zowel merk als dealer.
Ik denk dus ook niet dat het nodig is dat anderen hier de dealer gaan verdedigen, of de dealer helemaal de grond in te gaan boren.
Voor mij is zoiets heel erg simpel: ben je tevreden, dan ga je terug. Ben je niet tevreden, ga dan ergens anders. Maar doe geen poging om een tevreden mens te doen veranderen van dealer, of een ontevreden klant toch nog naar de dealer te doen gaan waar ie niet tevreden over is.
Je zal wel voor- en tegenstanders hebben bij elke dealer die je kan noemen.
Als Relax hier nu zegt dat Nick heeft toegegeven dat hij ergens in de fout is gegaan, waarom dan (als buitenstaander) proberen om dit te weerleggen?
Veroordeelt Relax deze dealer? Naar mijn mening niet. Hij geeft aan waar hij in de fout is gegaan, maar rekent hem er niet op af, want hij geeft ook gewoon aan om bij een volgende aankoop terug bij Mabbe te gaan, om bij een volgende aankoop terug vertrouwen te stellen en een tweede kans te geven.
Relax zal dus zelfs terug een BMW kopen, want iets anders verkoopt men bij Mabbe niet denk ik.
Dus Relax blijft zijn vertrouwen stellen in zowel merk als dealer.
Ik denk dus ook niet dat het nodig is dat anderen hier de dealer gaan verdedigen, of de dealer helemaal de grond in te gaan boren.
Voor mij is zoiets heel erg simpel: ben je tevreden, dan ga je terug. Ben je niet tevreden, ga dan ergens anders. Maar doe geen poging om een tevreden mens te doen veranderen van dealer, of een ontevreden klant toch nog naar de dealer te doen gaan waar ie niet tevreden over is.
R 1200 GS (2006)
Ik begrijp één ding.....we zijn er nog niet.Dirk het siert je dat je alles filosofisch opneemt, Ik hoop op een nieuwe lente een nieuw geluid! 
-
Bart Vercaemer
Op die nieuwe lente hopen we met z'n allen al een aantal weken. Vooralsnog blijft het bij een na-herfst...jovdt schreef:Ik begrijp één ding.....we zijn er nog niet.Dirk het siert je dat je alles filosofisch opneemt, Ik hoop op een nieuwe lente een nieuw geluid!
R 1200 GS (2006)
Volledig mee eens.....maar Dirk hoopt toch eerder op dat nieuw geluid....denk ikBart Vercaemer schreef:Op die nieuwe lente hopen we met z'n allen al een aantal weken. Vooralsnog blijft het bij een na-herfst...jovdt schreef:Ik begrijp één ding.....we zijn er nog niet.Dirk het siert je dat je alles filosofisch opneemt, Ik hoop op een nieuwe lente een nieuw geluid!
-
Relax
Vertrouwen in het merk is toch al véél minder dan toen ik een R1150RT reed. 150k mee gereden.
Nadien een R1200GSA, met regelmatig (flinke) problemen. Ook 150k mee gereden.
Nu deze. 34k sukkelend mee gereden.
BMW Bornem weet dat, als ze mij mijn centen terug geven, ik overstap naar een ander merk. Vandaar dat ze onmiddellijk inruil voorstellen. Met mijn hoeveelheid aan afgelegde km/jaar verliezen ze anders ook een goede klant.
Nadien een R1200GSA, met regelmatig (flinke) problemen. Ook 150k mee gereden.
Nu deze. 34k sukkelend mee gereden.
BMW Bornem weet dat, als ze mij mijn centen terug geven, ik overstap naar een ander merk. Vandaar dat ze onmiddellijk inruil voorstellen. Met mijn hoeveelheid aan afgelegde km/jaar verliezen ze anders ook een goede klant.
-
Bart Vercaemer
Om in de analogie te blijven...
1 zwaluw maakt de lente niet. En 1 slechte motor maakt een merk niet slecht.
Maar misschien met motoren zoals met alle andere troep die we tegenwoordig kopen? Nothing is made to last forever. Als 't verslijt, dan koop je nieuw, als 't niet verslijt, dan blijf je 't gebruiken...
Maar misschien met motoren zoals met alle andere troep die we tegenwoordig kopen? Nothing is made to last forever. Als 't verslijt, dan koop je nieuw, als 't niet verslijt, dan blijf je 't gebruiken...
R 1200 GS (2006)
-
Dirk Pauwels
Mja, kweet niet of iemand die net 20.000€ betaald heeft voor een motor die meer in de werkplaats staat dan wat anders er ook zo over denkt, maar van de fabrikanten moet je tegenwoordig niet veel meer verwachten.... Het wordt idd een weggooi maatschappij. Het is zelfs zo dat als je probeert om moto's van 15-20 jaar oud draaiende te houden dat je afgestraft wordt door prijsverhoging van onderdelen met 35-40 zelfs 50 % op 1 jaar tijd. waarschijnlijk om dergelijke praktijk te ontmoedigen. Vele onderdelen kun je ergens anders vinden, maar voor heel veel spul zit je vast aan de fabrikant en op een gegeven moment, ook al is je motor niet versleten, komt er een tijd dat de kosten hoger zijn dan de restwaarde vd motor, en als je zelf niet kan sleutelen en geen Mac Gyvers kent...Bart Vercaemer schreef:Om in de analogie te blijven...
Ik had onlangs inzage in facturen van iemand met een RT van '97 en dat wil je niet weten hoeveel de eigenaar de laatste 3 jaar heeft uitgegeven in een poging om zijn motor mechanisch in orde te houden, zelfs bij onafhankelijke garage, was ruim 2.5 keer de waarde vd motor. Dan komt er een tijd dat je de handdoek in de ring gooit - moet gooien en gaat voor een praktische, betaalbare, degelijke jap...
Al een geluk dat ik een Mac Gyvers ken. 't Is te zeggen, een Mac Pauwels of een Dirk Gyvers
Nog straffer zelfs : ik heb hem niet moeten zoeken maar hij heeft zichzelf "aangeboden" toen ik hier liet weten dat ik op zoek ging naar een R1150GSA
Nog straffer zelfs : ik heb hem niet moeten zoeken maar hij heeft zichzelf "aangeboden" toen ik hier liet weten dat ik op zoek ging naar een R1150GSA
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
Dirk Pauwels
-
Relax
Zeg, start ullen eigen topic hé, Slijm & Bal.
Oeioei, d'r is er ene jaloers 
Bob