Kegeltjes rijden

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
jakke

Re: Kegeltjes rijden

Bericht door jakke »

mjy009 schreef:Ik heb niet echt veel vertrouwen in de mensen die zich vierwielergewijs in het verkeer mengen (na een al dan niet met de rijschool behaald rijbewijs) maar jaarlijks nauwelijks 3000 km bij mekaar rijden.
Ik volg uw stelling wel hoor!! Maar mensen die er veertigduizend doen op een jaar, die kunnen daarom niet minder problemen veroorzaken hoor! Meestal is nonchalance daar ook wel eens troef. Ik heb al met verschillende vertegenwoordigers meegereden die er +/- 50 000 en meer per jaar doen, maar waarbij ik hoegenaamd niet op mijn gemak zat. :wink:
Er is al veel aarde over verzet, maar het komt telkens op hetzelfde neer. Mentaliteit en ingesteldheid van de bestuurder van gelijk welk voertuig! Moeten we dan geen schrik hebben van die motards die in de zomer enkel met de moto rijden en na zes maanden terug in hun koekblik stappen? :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
mjy009

Bericht door mjy009 »

Ik sluit me hier helemaal bij aan, maar 't gaat er maar om wat ze ons in het programma Volt willen doen geloven...
Zelf merk ik na de sneeuw- en ijzelperiode (toch zo'n goede 4 weken) dat het weer wat wennen wordt wanneer je de motor van stal haalt,
dus kan ik me voorstellen dat het na 6 maand 'overwinteren' in de auto het motorgevoel nog wat minder zal zijn.
Ook wil ik maar wat graag onderstrepen dat ik op geen enkel moment het belang van rijopleidingen en opfrissingscursussen in vraag stel (ik vind het steeds weer een opsteker van formaat, maar gruwel bij de gedachte dat dit ook weer zo'n verplichting zou kunnen worden), maar zomaar poneren dat je een gevaar op de weg bent omdat je geen theoretisch en praktisch examen moet afleggen omdat je nu eenmaal van een respectabel bouwjaar bent, is toch een brug te ver.
Al maak ik me niet de minste illusie dat mijnheer Ilsen hiervoor zijn slaap zal laten.
jakke

Bericht door jakke »

De media niet onderschatten hé! Meestal is het hem om sensatie te doen en kunnen ze een muis zodanig schminken dat het een olifant lijkt!! :roll:
Ik blijf mij steeds de vraag stellen waarom iemand die een opleiding genoten heeft van pakweg 6 uur, ineens stukken beter zou rijden!
Er is nog steeds zoiets als het machinegevoel, je hebt het of je hebt het niet! En ik heb dat hier al eens geschreven, als je het rijexamen voor een rijbewijs B vergelijkt met toen ik (pakweg 27 jaar geleden) dat heb afgelegd, kan je niet echt van "moeilijk" meer spreken zenne! :oops:
Men hecht meer belang aan het feit "hoe kijk ik mijn oliepeil na" en "waar zit het koelstofreservoir" of "waar is het identificatieplaatje van het voertuig".
Wat gaat het volgende zijn dat je moet kennen voor je de baan op kan, een cursus Automechanica?? :roll:

Buiten sneeuw en ijzel probeer ik steeds in verschillende weersomstandigheden eens te rijden en in gelijk welke periode van het jaar! :wink:
Inderdaad ja, ook den broem eens op als het stortregend! Dan hoor ik het mijn wederhelft al zeggen "gij zijt zot zeker, met zo'n weer".
Maar dan denk ik aan dat liedje "Gek zijn is gezond". :lol:
Afbeelding
Pollt

Bericht door Pollt »

Motorijden doen je met de rechter hand en je hoofd, en daar veranderen duizend opleidingen niets aan, als je dat niet doet.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Goe gezegd Pol :thumright:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Maar als je niet weet wat dé basis is van motorrijden, heb je aan je rechterhand en je gezond verstand geen kloten. Hoe kortzichtig kan je zijn?
I respect your opinion. But I don't give shit.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Relax schreef:Maar als je niet weet wat dé basis is van motorrijden, heb je aan je rechterhand en je gezond verstand geen kloten.
Mee eens!
Bepaalde manoeuvres die je dient uit te voeren als je leven er van afhangt, heb ik het liefst als zijnde een reflex in mijn systeem zitten.
Zo'n manoeuvre zal pas een reflex worden als ik deze talloze malen beoefen en regelmatig herhaal.
Maar dat is mijn gezond verstand...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
John
Contacteer:

Bericht door John »

Er schijnt toch een addertje onder het gras te zitten wat die screeningen betreft. STAM en MAG hebben 60.000 euro gekregen voor de screeningen van dit jaar.
De bedoeling van de overheid is om te zien of de motards die hun motorrijbewijs "gekregen" hebben (rijbewijs auto voor ´86) hun motor wel meester zijn.
Hebben "ze" té veel tegenvallende resultaten mogen we ons aan een herscholing verwachten. Wat ongetwijfeld exstra kosten zal betekenen.
Dus ik had toch goed geluistert toen die instructeur er over begon. U weze gewaarschuwt! :wink:
Relax

Bericht door Relax »

Als die opleidingen dan écht nuttig zijn en op maat van het nivo van de 'leerlingen', dan kan ik daar goed mee leven. Heel veel motorrijders vinden zichzelf redelijk tot goed bezig, maar velen van hen hebben een reëel probleem met realiteitszin. M'n leven is me meer waard dan de enkele tientallen euro's die ikzelf en alle anderen zullen moeten uitgeven.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Dirk, ik denk eerder dat het in de richting gaat waaien van een (rij)examen gaan af te leggen om met je motor te mogen blijven rijden. KASSA dus!
Over opleidingen heb ik geen enkel woord gehoord.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dat ze maar eens eerst proberen om een regering te vormen i.p.v. deze shit :roll: :roll: :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Relax

Bericht door Relax »

John schreef:Dirk, ik denk eerder dat het in de richting gaat waaien van een (rij)examen gaan af te leggen om met je motor te mogen blijven rijden. KASSA dus!
Over opleidingen heb ik geen enkel woord gehoord.
Een herscholing (zoals in je eerste post hierover) is volgens mij een (hernieuwde) opleiding. Een rijexamen is géén herscholing.

En ik heb met een rijexamen ook geen problemen, als het correct gebeurt en enkel omwille van de verkeersveiligheid. Anders veronderstellen is hypothetisch. Of ik ben naïef, maar brandt het niet te snel af. Door op voorhand iets af te fikken ga je mss een goed initiatief ondergraven. En als het toch blijkt anders te zijn, dan heb je tenminste reden om kritiek te uiten.

Kan me voorstellen dat er nu zich enkele gaan zitten besch**ten, zowel omdat ze misschien centen moeten uitgeven als moeten tonen dat ze bekwaam zijn om met een motor te rijden, maar als ik weet dat die euro's goed besteed zijn (dus vooral voor m'n eigen veiligheid - zie jaarlijkse cursussen) dan ben ik daar best blij om. Mag wat kosten, dat vel van mij. Elk jaar 30.000 risicokilometers vereisen een goede opleiding én opvolging.
Klinkt mss nogal arrogant, maar ik zie elke dag motorrijders die niet thuishoren op zo'n ding.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Gebeurt niet veel maar toch=> :bsstupid:

Grtz, Philip!

P.S: Dat ze dat dan ook is doen met alle bestuurders, ook die met een autorijbewijs. Ik vermoed dat 't al snel véle rustiger en vooral meer beheerst zal zijn op de openbare weg :roll:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
jakke

Bericht door jakke »

Denken jullie dat deze maatregel dan enkel voor motorrijders zou moeten zijn?? :roll:
Zie genoeg, zelfs meer dan mtorrijders, onbekwame koekblikkers rijden zen! :wink:
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

We wonen in Belgïe hé Dirk! Denk je nu echt dat we een rijvaardigheids kursus voorgeschoteld gaan krijgen?
Het zal niet meer en niet minder zijn dan jezelf aanbieden op een rijschool om een motorrijbewijs te behalen.
En dat wil zeggen kassa! Eén of andere politieker heeft daar weer brood in gezien, meer omhelst heel dat gedoe volgens mij niet.
Ze willen naar een 0 tollerantie, wel dan mogen ze zo goed als iedereen met een rijbewijs van voor ´86 terug naar een rijschool sturen.
Zeker de koekblikkers. :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:bsstupid: Onder het mom van "verkeersveiligheid" zijn hier al meer dan genoeg zakken gevuld :roll:

Dartagnan

Bericht door Dartagnan »

Lijkt me dus geen April grap te zijn hé.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 22&t=30846" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax

Bericht door Relax »

John schreef:We wonen in Belgïe hé Dirk! Denk je nu echt dat we een rijvaardigheids kursus voorgeschoteld gaan krijgen?
Het zal niet meer en niet minder zijn dan jezelf aanbieden op een rijschool om een motorrijbewijs te behalen.
En dat wil zeggen kassa! Eén of andere politieker heeft daar weer brood in gezien, meer omhelst heel dat gedoe volgens mij niet.
Ze willen naar een 0 tollerantie, wel dan mogen ze zo goed als iedereen met een rijbewijs van voor ´86 terug naar een rijschool sturen.
Zeker de koekblikkers. :wink:
Je kan gelijk hebben. Let wel: ik zeg "kan". Maar dat moet je afwachten, niet affikken.
En het mag nog schepperij zijn: als er één dode minder is in het verkeer, vind ik het goed besteed. We zullen er met z'n allen, ondanks het geschep, toch wel wat aan hebben.

De rest is cynisme uit eigenbelang. Zie hierna.
WimLT schreef::bsstupid: Onder het mom van "verkeersveiligheid" zijn hier al meer dan genoeg zakken gevuld :roll:
Voor de "verkeersveiligheid" heb jij alleszins nog geen cent uitgegeven, blijkens je eigen talrijke posts daarover. Jij investeert alleen een heel klein beetje moeite als ze jou ervoor zouden betalen.
Dat soort motorrijders moet ik ook niet.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Dat soort motorrijders moet ik ook niet.
Ik geef daar al veel meer aan uit dan mij lief is, maar vans gelijke hoor. Wij zullen dan 'gelukkig' ook nooit maten worden :roll: Hoeft ook helemaal niet. Heb er hier zo nog gehad en daar hoor je intussen ook niks meer van. Trek je conclusies :roll:

GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Organiseer een club boksmatch hé gasten dan hebben we nog een avondje sensatie erbij.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Sorry ... zou niet eerlijk zijn ... wel zwarte band kyokushin karate, maar veel te hoge bloeddruk :-? :lol: :lol: In vroeger tijden ? héél GRAAG zelfs. Kick as ! ! ! :wink:

adjuvo

Bericht door adjuvo »

John schreef:De bedoeling van de overheid is om te zien of de motards die hun motorrijbewijs "gekregen" hebben (rijbewijs auto voor ´86) hun motor wel meester zijn.
:wink:
Dus ik mag met mijn motorrijbewijs categorie A van 1981 weer niet meespelen ... :alien:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Neen Rudi, gij "zijt" geenen echte :lol:
adjuvo

Bericht door adjuvo »

John schreef:Neen Rudi, gij "zijt" geenen echte :lol:

Wacht manneken , ik zal U zondag eens de 100 meter horden leren lopen in regenoverall achter Derbys ! :alien:
Relax

Bericht door Relax »

WimLT schreef:
Relax schreef:Dat soort motorrijders moet ik ook niet.
Ik geef daar al veel meer aan uit dan mij lief is, maar vans gelijke hoor. Wij zullen dan 'gelukkig' ook nooit maten worden :roll: Hoeft ook helemaal niet. Heb er hier zo nog gehad en daar hoor je intussen ook niks meer van. Trek je conclusies :roll:
Wat zou die conclusie dan moeten zijn, behalve dat jij inhoudelijk geen enkele discussie aangaat, maar je beperkt (node?) tot lapsussen en clichés?

Een zaag van jouw kaliber zou werelderfgoed moeten zijn.

En nu weer vriendjes, voor je weer gaat dreigen.
Plaats reactie