Daane schreef:Getverdekkie gasten jullie rijden veel km's met die banden... Ik moet (GS1200) achteraan vervangen tussen 6000 en 6500 km...vervang dan altijd ook vooraan...wel ni écht nodig maar dan ben ik dubbel gerust (Tourance EXP, Conti-idem en nu weer gekozen voor Tourance) Voordien met RT1200 was zelfde ritme... en GS1150 daarvoor ook... Als ik sommigen hier dan hoor over 'bochten pikken', 'lekker scheuren', 'cilinders aan de grond' enzo... dan krijg ik het gevoel dat ik voor geen meter kan rijden...maar banden verslijten doe ik wel als de beste. Mijn vrienden motards rijden met GS1200, K1300S, RT1200, Aprillia Tuono en Yamaha Fazer vervangen ook rond 6 à 7000 km (uitgezonderd de schildpad van de bende die met een GS zo'n 9 à 10.000 km kan)
Die banden verhaaltjes blijven mij al 30 jaar boeien en ze zijn voor mij dé toogpraat bij uitstek in ons motowereldje.
Dit maar als inleiding om te zeggen dat ik best tevreden ben over de EXP maar dat was ik ook over die Conti's... Ik heb alleen geen goede ervaring met Michelin. (RT in 2007-2008) Die waren écht onbetrouwbaar in koud weer.Volgende keer zou ik die nieuwe duo compound van Dunlop durven proberen op de GS(maar da's dan eind zomer 2010) Daar al iemand km's mee gedaan? Dan benieuwd mij dat ook.
Daane,
ik ga mezelf hier niet uitgeven als de sportiefste GS'er, maar uw 6000 à 6500 km lijken mij bitter weinig !
Ikzelf rij al jaren met Tourance en Tourance EXP. De Tourance gingen 16000km mee, de EXP's een ietsje meer.
Ik rij zeker mijn cilinders niet tegen de grond. maar dit gaat niet zoveel aan de slijtage doen.
Waar je wel heel veel rubber kunt aan verspillen is door uit de startblokken te schieten als een opgejaagd wild, en in de ankers gaan als een ingeslagen bliksem. Laat dit nu juist de eigenschappen zijn die ik mij niet toeeigen. Versta me niet verkeerd, ik ben wel bij de eerste weg aan een stoplicht (als het op groen springt wel te verstaan), maar mijn remblokken gaan een eeuwigheid mee. Mijn garagist vroeg me wel al eens of ik ze wel gebruikte? Ik tracht heel goed het verkeer in de schatten, rem regelmatig op de motor, zodat ik slecht een weinig de ankers dien te beroeren.
Mij lijkt dat dit mede en hoofdzakelijk de redenen zijn om veel km's met een band te rollen.
Eens aan de rol mag het al wat sneller gaan, en ook eens flink diep in de bocht (hier blijven de bandjes mooi rond van) maar dit geeft zeker geen slijtage zoals die door u opgegeven.
mvg