goedkope aankoop banden
Moderator: GVN
-
de Ron
Ben onlangs ook eens tot bij Banden Ronnie gereden te Oostham. Moet er een 80 km verder voor rijden dan mijn bandenboer waar ik anders ging. Als ik alles uitreken kom ik nog een 18 Euro goedkoper uit bij de Ronnie !! Hij heeft er een vaste klant bij, en hij is nog een vriendelijke kerel ook! 
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Ben vanmorgen nog naar Banden Ronnie geweest in Oostham en heb er mijn velgen van een nieuw laagje rubber laten voorzien. 200€ rond om mijne GS van Tourance te laten voorzien. Eigenlijk moest het 210 zijn maar hij was blijkbaar in goede doen, vandaar nog 10€ extra. De GS is thuis gebleven en had dus enkel de velgen mee.
Zoals reeds meerdere malen gemeld door forumgebruikers : toffe gast, snel geholpen en met de glimlach. Ook het juiste materiaal om de velgen niet de beschadigen. Diene ziet mij zeker terug.
Zoals reeds meerdere malen gemeld door forumgebruikers : toffe gast, snel geholpen en met de glimlach. Ook het juiste materiaal om de velgen niet de beschadigen. Diene ziet mij zeker terug.
R1150GS Adventure '03 Titanium
R80GS 92 (offroad use)
-------------------------------
Mijn gedroomde motorvakantie : alle voorgaande en de volgende
R80GS 92 (offroad use)
-------------------------------
Mijn gedroomde motorvakantie : alle voorgaande en de volgende
Mijn broer vertelde mij daarstraks dat hij prijs gevraagd had voor een achterband BT020 om op zijn 1200 RT te plaatsen, bij de Gentse bandencentrale (als ik het goed voor heb).
169 € alles in.
Niet slecht als je weet dat ik onlangs 180 € heb betaald voor een BT020 voorband bij de dealer waar ik mijn beemer had gekocht.
Ik weet het, eigen schuld, dikke bult.
169 € alles in.
Niet slecht als je weet dat ik onlangs 180 € heb betaald voor een BT020 voorband bij de dealer waar ik mijn beemer had gekocht.
Ik weet het, eigen schuld, dikke bult.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Voor de mensen uit het Leuvense is Lovania Banden het goedkoopste denk ik.
Voor een Michelin Pilot Road achterband 180/55R17 heb ik gisteren 155€ betaalt.
Wel voor een los wiel, als je met de moto zelf gaat, was het 10€ duurder.
Lovania Banden bevindt zich aan de afrit Mechelen van de E314. In het Leuvense beter bekend als 'het windgat'.
http://www.lovania.be/
Voor een Michelin Pilot Road achterband 180/55R17 heb ik gisteren 155€ betaalt.
Wel voor een los wiel, als je met de moto zelf gaat, was het 10€ duurder.
Lovania Banden bevindt zich aan de afrit Mechelen van de E314. In het Leuvense beter bekend als 'het windgat'.
http://www.lovania.be/
Laatst gewijzigd door MuYbJeN op 21 sep 2006, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-Wim-
Hoi Jan,ironjakke schreef:Mijn broer vertelde mij daarstraks dat hij prijs gevraagd had voor een achterband BT020 om op zijn 1200 RT te plaatsen, bij de Gentse bandencentrale (als ik het goed voor heb).
169 € alles in.![]()
Waarom ga je niet bij Quickly ? Vlak bij de deur en Peter is toch wel vrij competitief met zijn prijzen.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Ja, Dat wel -Wim-.-Wim- schreef:Hoi Jan,ironjakke schreef:Mijn broer vertelde mij daarstraks dat hij prijs gevraagd had voor een achterband BT020 om op zijn 1200 RT te plaatsen, bij de Gentse bandencentrale (als ik het goed voor heb).
169 € alles in.![]()
Waarom ga je niet bij Quickly ? Vlak bij de deur en Peter is toch wel vrij competitief met zijn prijzen.
Maar het is den beemer van mijn broer, en die woond in Lochristi.
Dus is Gent voor hem een logische keuze. En zeker aan die prijs natuurlijk.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Nieuwe banden
Vorige week bij Ronnie in Oostham nieuwe banden op mijn GSA1150 laten leggen.
Metzeler Tourance: 220€ betaald. Met moto naar ginder gereden.
Bij telefonisch rondbellen in de beurt bij verschillende bandenboeren, prijzen gekregen tussen 270 en 295 €,
bij sommige met wielen alleen, bij anderen demontage van de wielen inbegrepen.
Als ik mijn kosten voor het op- en afrijden naar Oostham (200km) tel, dan is de ronnie nog ruim goedkoper.
Vriendelijk ontvangst, goeie service en snel bediend.
Een aanrader dus.
Trikke
Bij telefonisch rondbellen in de beurt bij verschillende bandenboeren, prijzen gekregen tussen 270 en 295 €,
Als ik mijn kosten voor het op- en afrijden naar Oostham (200km) tel, dan is de ronnie nog ruim goedkoper.
Een aanrader dus.
Trikke
http://www.rodamoto.net :
Even mailen en je krijgt de prijslijst met lever-prijzen per set, 2 sets, 3 sets etc...
Aalterse bandencentrale :
Dit voorjaar 270 € voor BT014 voor en achter. En ja geplaatst en al hé...
In Mas Du Clos met Eybis :
Bridgestone camion met BT 's 002 ( en 014)
Soft of medium, 275 € all in.
Even mailen en je krijgt de prijslijst met lever-prijzen per set, 2 sets, 3 sets etc...
Aalterse bandencentrale :
Dit voorjaar 270 € voor BT014 voor en achter. En ja geplaatst en al hé...
In Mas Du Clos met Eybis :
Bridgestone camion met BT 's 002 ( en 014)
Soft of medium, 275 € all in.
RSV Mille voor gesloten omloop
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
-
frederik
Re: Nieuwe banden
de laatste aangekomen set banden was rond de 136 euro voor een voor én achterband tourance. in duitsland natuurlijk. het probleem is dat ik rapper rubbers koop dan ze verbruik. maar voor die prijs !Trikke schreef:Vorige week bij Ronnie in Oostham nieuwe banden op mijn GSA1150 laten leggen.
Een aanrader dus.
Trikke
-
Iron Gonzo
bandencentrale Eeklo
ga daar eens uw lichtje opsteken.
ligt in het straatje achter de carwash aan het kruispunt N9 / ringweg.
je moet vlak voor de carwash inslaan
dan links richting carwash
en dan rechts naar de vaart toe op (recht over de ingang van de carwash)
100meter verder op de linkse kant
verder heb je nog aan Aalter brug de aalterse bandencentrale
ben er wel nog nooit geweest, maar staan daar toch regelmatig motoren voor banden.
ga daar eens uw lichtje opsteken.
ligt in het straatje achter de carwash aan het kruispunt N9 / ringweg.
je moet vlak voor de carwash inslaan
dan links richting carwash
en dan rechts naar de vaart toe op (recht over de ingang van de carwash)
100meter verder op de linkse kant
verder heb je nog aan Aalter brug de aalterse bandencentrale
ben er wel nog nooit geweest, maar staan daar toch regelmatig motoren voor banden.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Een setje Tourance voor de GS kost daar gemonteerd etc. 250 euro.IRON GONZO schreef: verder heb je nog aan Aalter brug de aalterse bandencentrale
Wel even bellen van te voren, ze hebben niet alle banden op voorraad.
groet ajmo
Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
Heb 4000 Km geleden op mijn K1200GT de BT-020's laten vervangen door MEZ6C (eigenlijk moet je de Z6K achteraan monteren op een 06 K1200GT, maar die was niet beschikbaar; de Z6C is bestemd voor de FJR 1300, dus dat zal wel kunnen; in de Tourenfahrer staat weliswaar dat wat de BT-020 betreft, de UU versie voor de GT een bijzonder stijf karkas heeft, terwijl de BT-020 versie voor de FJR aangepast is om shimmy te verminderen...), bij Banden Jan in Hever (Jan Vanderveken Slagveldweg 71, 3191 Hever; 015/51 15 77); iets ten westen van jouw regio. Het probleem is dat Jan geen Metzeler dealer is en hij de banden via een groothandel moet aanschaffen, dus ik ben waarschijnlijk duurder af dan bij een (Duitse of andere internet) Metzeler dealer. Ik betaalde 350 Euro voor voor-en achterband gemonteerd en uitgebalanceerd; wielen zelf gedemonteerd. Maar gelet op de hoge kwaliteit van Jan's werk, ben ik bereid die (mogelijke?) meerprijs te betalen .Livin schreef:Hoi,
heeft er iemand een goed adres voor Metzeler banden in de regio Olen-Westerlo-Aarschot-Leuven?
Ik zou de banden van mijne GT willen vervangen.
Alvast bedankt.
Mvg,
Ik heb (nog) geen ervaring met de Michelin PR2, maar de Metzeler Z6 is een enorme vooruitgang tov de BT-020. Heel veel grip in alle omstandigheden, waardoor je veel vertrouwen krijgt. Ik moest in het begin wel even wennen aan het lichtvoetige rijgedrag (het lijkt in het begin alsof de motorfiets vanzelf de bocht ingaat). De levensduur lijkt ook heel goed mee te vallen.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Zaterdag is tot bij banden Ronnie geweest om nieuwe trial wings op mijn wielen te laten leggen. TW101 vooraan Tw152 achteraan totaal 200€ betaald.
goeie prijs en goeie service. Volgende keer weer terug naar daar.
goeie prijs en goeie service. Volgende keer weer terug naar daar.
2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
-
vercauteren franky
Heb deze week een bridgestone BW502 laten leggen op de achtervelg van mijn GS. Even afwachten naar mijn ervaring. Betaalde er geplaatst 142,85 euro btw incl voor.
Dit bij de eekloose bandencentrale, denk dat dit het beste alternatief is voor bandencentrale roegiers.
Hij kan wel moeilijk an metzeler geraken vandaar die keuze.
Dit bij de eekloose bandencentrale, denk dat dit het beste alternatief is voor bandencentrale roegiers.
Hij kan wel moeilijk an metzeler geraken vandaar die keuze.
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
-
Iron Gonzo
en kwa prijs is die redelijk goedkoop in zijn banden
hoe weet ik dat nu

hoe weet ik dat nu
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Re: goedkope aankoop banden
Verleden week (en passant) nieuwe rubbers laten plaatsen,
Voor en achter Anakee TL/TT
Recup, BTW en koffie, All in : 252,39
Hup naar de volgende 18...
Voor en achter Anakee TL/TT
Recup, BTW en koffie, All in : 252,39
Hup naar de volgende 18...
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
-
frederik
Re: goedkope aankoop banden
Set Metz Z6 voor de r1200rt (achterband de speciale voorgeschreven C type) : 217,XX euro. Voor de plaatsing reken je 10-20 euro erbij.
Wie doet goedkoper.
Frederik
Wie doet goedkoper.
Frederik
-
frederik
Re:
Ja dat is ook een goed adres, qua prijs en werk.Gorky-GSA schreef:ik heb daarjuist bij Marc tack in Ingelmunster geweest .
130euro voor nen tourance achteraan. 10min werk.
Heeft ook altijd voldoende stock liggen. Véle bmw rijders van de club gaan er héén.
Frederik