Ook van mijne kant een dikke proficiat met uw nieuwe beemer. Je zal het je niet beklagen, het is een pracht van een motor. Spiek ook eens op het forum van de LT's
groetjes
Ronny
BMW 525D (2005), BMW X3 (2007), BMW K 1200 LT (2003)
lid BMW CLUB VLAANDEREN
Was vrouw van mijn vriend(Honda Goldwing)
Het is die comfortabele zetel die mijn vrouw aanspreekt(rijd enkel mee),
maar wegens nog maar juist R1150RT geen "tijd" om naar K1200LT
te kijken.
JH zal ons wel op de hoogte houden van de verschillen tussen beide.
awel, ge gelooft het of niet... maar vorig jaar reedt madam mee op...
nen Goldwing en ze was verkocht.
Toen ze vorige maand begon te "zagen" heb ik maar mijn goed hart getoond en overgestapt naar de K1200LT.
Gewoonweg een prachtbeest!!!
B4B a place 2Bbestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Heerlijk motorgeluid (bijna niet te horen)
zalig comfort
perfecte zithouding (voor en achter)
prettige vering
leuke gadgets (boordcomputer, zetelverwarming, windflapjes, achteruit, cruise control...
mooie look (vind ik persoonlijk)
veel bekijks
De prestaties mogen er zijn.
In den beginne was het even wennen aan de 5-bak.
Wanneer schakelen, gas doseren , ja dat was even aftasten.
Maar na 100km gaat alles vanzelf.
Het meergewicht speelt mij helemaal geen parten. Ik speel ermee, echt waar. Stapvoets (ja echt heeeeeeeeel traag, bijv.. het centrum van Brugge in volle spits) gaat als niks. Feeling misschien? Ik weet het niet, maar eens je in het zadel bent gewipt... dan zit je er ook in. Eens de voeten in de beugels, dan blijven ze er ook.
Verbruik ligt momenteel rond de 6Liter, wat echt nog meevalt voor een beginneling op een 4-cilinder.... die het gas eens probeert... de eerste km even de koppeling liet slepen... gas niet goed doseerde.... enzovoort.
Tegen 150 op de snelweg met cruise control is nog heerlijker, al moet ik wel zeggen dat de gps toen net geen 140 aangaf. Toch wel een "kleine" afwijking dus.... maar misschien in mijn voordeel om boetes te ontlopen.
Kortom,
een zalige motor
B4B a place 2Bbestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Ik denk niet dat de K klein is (hoewel ik een beetje met mijn knieën tegen de kuip kom ) maar meet 1.90 (groot maar ook weer niet supergroot) en stilaan naar de 50 zal ik wel beginnen te krimpen zeker
PS: reed voor de K100 een Honda CX500 custom maar deze heb ik moeten wegdoen omdat ik bij lange ritten teveel last in mijn rug kreeg (zithoogte was ong. 15 cm lager).