Gps monteren

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

de Ron schreef:.....
Vond de bevestiging boven de tellers niet zo geschikt, volgens mij zijn die 2 vijskes om de kuipdelen samen te houden er niet echt op voorzien om het gewicht van een gps te dragen en de schokken op te vangen ...
Ron,
je hebt gelijk met wat je hier schrijft, ware het niet dat bij mijn steun, alles niet enkel op de twee vijsjes rust, maar doordat de steun even bol is uitgevoerd als de kuip, steunt het geheel over de gehele lengte en breedte van de steun. En zo voorkom je krachten enkel op de vijsjes zelf alsmede trillingen.
:idea: :idea: :idea: :idea:
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Voor diegene die nog twijfelen of de 2 kuipvijzen voldoende zijn... Mijn GPS houder hangt daar al meer dan 50.000km en is er nog niet afgevallen. Zonder knuppel in hoenderhok te willen gooien; naar mijn persoonlijke mening hoort het scherm voor je neus. Dat is de veiligste oplossing. Het kijken op een schermpje op een andere plaats doet je kostbare seconden verliezen.
Afbeelding

Het enige nadeel dat hieraan is verbonden is dat het tegenlicht van het scherm bij pikdonkere nachtelijke ritten (op vakantie in de bergen bv) je nachtzicht verstoord.

Wat installatiefotos vind je hier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Xavier schreef:Het kijken op een schermpje op een andere plaats doet je kostbare seconden verliezen.
Ik heb de voorbije twee jaren mijn gps op vijf verschillende manieren gemonteerd op mijn RT (waaronder op twee verschillende wijzen centraal boven de klokken). Ik kan dus vanuit mijn eigen ervaring de verschillende plaatsingen met elkaar vergelijken, en zoals hij nu staat (op het linkerhandvat) is en blijft voor mij nog altijd de betere, zowel qua leesbaarheid, stabiliteit en veiligheid.
Het scherm van mijn display bevindt zich op dezelfde lijn als mijn kilometer- en toerenteller. Naar mijn scherm kijken is dus zeker niet gevaarlijker dan naar de tellers op het dashboard kijken. Trouwens, ik krijg de nodige informatie in eerste instantie door Truus in mijn oor gefluisterd, en het is pas indien die info niet volledig duidelijk is dat ik naar de uitvergrootte situatieschets op het display van de Garmin kijk.
Als je de instructies van de gps niét hoort in je helm, en dus niet anders kàn dan naar je scherm te kijken om daar te volgen hoe je moet rijden, begrijp ik dat een plaats zo centraal en hoog mogelijk ideaal is voor je.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

@ Xavier,
Nazicht verstoren....
Menu-instell-scherm-helderheid-handmatig-volgende,
en stel dan het gewenste % licht in.
Gisterenmorgend om 7uur vertrokken op 20% :wink:
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

Xavier schreef: Het enige nadeel dat hieraan is verbonden is dat het tegenlicht van het scherm bij pikdonkere nachtelijke ritten (op vakantie in de bergen bv) je nachtzicht verstoord.
Dat heeft de Quest wel een erg groot pluspunt. Op voorhand kan je in een menu een lichtsterkte instellen. Onderweg hoef je enkel kort op de Power-knop te drukken om van "geen"-"ingesteld"-"vollenbak" licht te gaan.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Xavier schreef:Het kijken op een schermpje op een andere plaats doet je kostbare seconden verliezen.

Akkoord, maar dan stel ik toch graag het volgende punt ter discussie : hoeveel seconden (om niet te zeggen "minuten") kijkt een motard tijdens een toerritje naar links, naar rechts, naar boven, zelfs achterom.... om te genieten van al het schoons de streek hem te bieden heeft ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Vandaag gps-houder van TT ontvangen via RAD.
Bijgeleverd word de inbusbouten voor K1200/1100 LT, R1150RT & R1100RT.
Met btw en verzendkosten 28,85 Euro.

Patrick, merci voor de info :D
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

-Fred- schreef:@ Xavier,
Nazicht verstoren....
Menu-instell-scherm-helderheid-handmatig-volgende,
en stel dan het gewenste % licht in.
Gisterenmorgend om 7uur vertrokken op 20% :wink:
of ... op Automatisch instellen.
Dan wordt het bij zonsondergang een zwart scherm met gele lijntjes. Verstoort bij mij helemaal niets en toch nog goed zichtbaar
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Vanguard schreef:Vandaag gps-houder van TT ontvangen via RAD.
Bijgeleverd word de inbusbouten voor K1200/1100 LT, R1150RT & R1100RT.
Met btw en verzendkosten 28,85 Euro.

Patrick, merci voor de info :D
Je bedoelt dat staafje voor op de (linker-)stuurhelft te monteren ? Ik vermoed dat dat zelfs op 'n R1200RT past, maar dat zal nog niet vermeld staan op de bijsluiters.
Ik ben in ieder geval erg enthousiast over deze manier van monteren, laat je ons jouw bevindingen ook weten ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
fluppie
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 feb 2005, 10:06
Locatie: Rotselaar
Contacteer:

Bericht door fluppie »

ook eens kijken bij
http://www.migsel.com

Groetjes

Fluppie
MCC-RT
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 feb 2005, 20:50
Locatie: As

Bericht door MCC-RT »

fluppie schreef:ook eens kijken bij
http://www.migsel.com

Groetjes

Fluppie
Ik als 1200RT-rijder ben zeer content van dit systeem. Zo combineer ik - indien gewenst - op de middenste RAM-mount een GPS (boven) met een roadbookroller (eronder) op de buitenste RAM-mounts. Voor dit systeem van Migsel hoefde ik geen gaten te boren en heb ik geen schade aan het dashboard.

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
Plaats reactie