In Maart 3wkn naar Bolivia, Chili en Peru. Daar twee motoren gehuurd met gids en motor.
In Mei met z'n twee 4wkn Marocco.
En nog een kampeerweek in Juli met de BMWclubNederland en met de Pasen waarschijnlijk nog naar het GS weekend.
En vooral veel lange weekendjes in de BeNeLux.
volgend jaar terug naar schotland, van 28 mei tot 9 juni, vorige keer met superfast ferries, voor deze vakantie staat het nog niet vast, heeft iemand een goedkoop alternatief (prijs/kwaliteit), Mieke (de vrouw waar ik al 32 jaar mee samenwoon en die beloofd heeft om mij trouw te blijven) wil zelf meerijden met hare 650 GS.
enkele vrienden varen mee en haken halverwege af om naar Mann te fietsen
Reeds gepland: in Mei met 4 ander "sjarels" naar de Alpen en de Provence
Zo goed als zeker: in Augustus een weekske weg, waarschijnlijk de Pyreneën
Waarschijnlijk: in Juni een blitzbezoekje aan familie in de Provence (dagje of dire in totaal)
Mogelijks: in April een lang w-endje weg met de moto en 't vrouwtje, regio Moezel ofzo
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Noorwegen zal toch eerder voor 2008 zijn dan voor 2007.
Als ik ga dan wens ik ook gebruik te maken van hutten, b & b, jeugdhotels. Kamperen is ook niet mijn dada.
Tegen 2008 hoop ik een degelijke reismotor te hebben (i.p.v. de huidige sportmotor), dus Noorwegen wordt nog een jaartje uitgesteld.
Maar uitgesteld is in dit geval niet afgesteld ....!!
[quote="MARCMOTARD"]En, waarheen gaan de mannen (en vrouwen) op reis in 2007 met de motorfiets ????
Awel , gelijk da'k hier nu zo een stukske frans brood zit te eten met een lekkere juist niet overrijpe bou d'fagne en een glaastje aangepaste wijn , is 't mij al eendert ! Moet nie dekadent ver te zijn om gewoon zalig te kunnen genieten !
Maar ok Corsica was één van mijn lievelingetjes .
Groetjes , ikke
MARCMOTARD schreef:En, waarheen gaan de mannen (en vrouwen) op reis in 2007 met de motorfiets ????
Zelf zit ik al een poosje met Noorwegen in mijn hoofd, maar ik krijg toch zo'n alarmerende berichten dat dat een dure bedoening zal worden.
'k Weet het, Scandinavië heeft al lang de naam duur te zijn ....
Ik ben bereid minimaal comfort voor lief te nemen en zou de kosten willen beperken door (wild te) kamperen, of een hut te huren .
Nà Schotland 2005 en Schotland 2006 moet en zal het er eens van komen : Noorwegen !!!
Hoi ben reeds 2x naar Noorwegen geweest en inderdaad sommige zaken zijn er duur maar .. de benzine is er goedkoper dan bij ons.
Alcohol en restaurants mag je zowiezo vergeten want die zijn schandalig duur .... een pintje kost er om en bij de 8 euro en een pizza in een restaurant om en bij de 25 euro... anderzijds kan je gewoon een soort GB binnenspringen en bbq doen of zelf je potje koken. Jeugdherbergen vallen mee en een "Hutte" is na kamperen het goodkoopst. "Wildkamperen" is in principe geen probleem en niet verboden... de mensen zijn er heel lief en geven je zelfs de mogelijkheid om op hun eigendom te slapen en bieden je zelfs gemakkelijk een loods of dergelijk aan. Ferries vallen mee behalve deze van Kiel naar Oslo is heel duur. Beter vertrekken in noorden van Denemarken met aankomst Larvik of Kristianssand. Benevens dit ga je een schat aan natuurschoon vinden en zal de kostprijs van bepaalde producten ruim gecompenseerd worden. Er is ook nog zo iets als dat het terrein 50 m vanaf het water eigendom is van Noorwegen en dus van iedereen....Een nadeel is dat ze er enom streng zijn inzake verkeer en meerbepaald snelheid!!! hou je aan de snelheidsbepekingen ook in de bergen want in een buurt waar je niemand tegen komt staan ze soms verdoken opgesteld met een speedgun. Zoals een vriend die in Noorwegen bij de politie werkt zegt "In the mountains you catch the biggest fish!!! en vergeet niet dat je de gevangenis in gaat als je vb 30 of 40 km/u te snel rijdt. Alcohol en rijden = nul ( en terecht) dus als je ook maar een half glaasje wijn gedronken hebt laat aub je motor staan want bij een controle is dit bingo!!! Als de inbreuken buitensporig zijn durven ze zelf je moto in beslag nemen en je naar de luchthaven voeren en je kan er van op aan dat de eerst vlucht back home de jouwe zal zijn....Ik heb in ieder geval mijn hart verloren in Noorwegen en vertrek in 2008 naar de Noordkaap. ( Nordkapp)
De benzineprijzen waren bij ons toch duurden dan hier in België destijds.
En in het land zelf nog een prijsverschil tss het Zuiden en het Noorden.
Net even gekeken op het internet :
Loodvrij RON95
-België: 1.272€
-Noorwegen: 11.60NOK (1.41€) Bron
Alcohol, rookwaren en restaurants inderdaad prijzig.