Shoei Multitec
Moderator: GVN
-
erteetje
Merci voor de reacties allemaal. Ik ga die Shoei eens passen. Nog steeds vind ik het jammer dat die C2 van shubert aandampt. Ik meen dus te begrijpen dat je een pinlock kan plaatsen, maar dan moet dat gebeuren door een kundig iemand. De zonnebril is dus handig, maar van de andere kant heb ik een goede grote fietszonnebril die mijn ogen goed beschermt, ook als het scherm open staat ( verluchting lagere snelheden etc..) De shoei zal ook wel compacter zijn zeker, vanwege het ontbreken van het ingebouwde zonnevizier. Afin, in die winkels zal ik ze wel allebei eens kunnen proberen zeker en dan geraak ik er wel uit. Bedankt allemaal.
-
p G(roene....)S
en
wat is het geworden? overigens hoorde ik dat een systeemhelm altijd meer lawaai maakt dan een integraal........groet p
Nog anderen die met de nieuwe shoei multitec rijden? ik ben altijd benieuwd naar reacties. Ik ben aan aankoop helm toe, heb zowel de multitec als de shuberth gepast...wel enkel in winkel...weet nergens waar je met de multitec testrit kan doen
...ik moet zeggen dat op mijn hoofd (zoiets is uiteraard voor iedere persoon verschillend) de multitec gemakkelijker zat als de shuberth...maar ik wil echt een STILLE helm...en gezien shuberth zo gekend is voor de stilte (ja, I know, enkel op vrij naked bikes, maar ik heb op 650 GS enkel beschermkap & geen ruit, dus is vrij naked) ben ik dus enorm
Multitec heeft dan weer die whisperkit & standaard pin-lock & ik vind hem heel mooi design...maar ja, komt hij kwa stilte in de buurt van de shuberth? 
Ik heb inmiddels de multitec van een kennis kunnen testrijden...wat een helm...zit perfect en met de whisperkit stil voor een systeemhelm...ik wil er mij dus ook eentje aanschaffen...Iemand op de hoogte van motoshops waar ze op het shoei-gamma korting geven? Zelf al paar zaken gedaan...maar het zijn meestal maar de héél goedkope helmen waar ze korting op geven...op schuberth, multitec...niets, ik weet ook dat het geen 50% zal zijn, maar iets in genre 10 à 20%? Op de goedkope zaken geven ze tegenwoordig korting...op de duurdere, kwaliteitszaken niets...da's in mijn ogen de omgekeerde wereld.. 
Laatst gewijzigd door n m op 11 jul 2007, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Highlander
schoei
Mijn multitec komt van bij RAD een 430 euro, inclusief 2 schermen, 1 met pinloc. en een whisperkit
Prachtige helm, met één minpuntje vind ik, plaats vooraan in de helm is gering.
Als je een degelijke headset plaatst, is er tussen de helm en mijn mond haast geen plaats meer.
Voor de rest niks dan lof.
Prachtige helm, met één minpuntje vind ik, plaats vooraan in de helm is gering.
Als je een degelijke headset plaatst, is er tussen de helm en mijn mond haast geen plaats meer.
Voor de rest niks dan lof.
Hoi,
Blijkbaar verkoop de multitec als zoete broodjes!
De mijne is reeds van begin vorige week besteld, en moest normaal gisteren binnenkomen.
Blijkt nu dat ze bij de leverancier in back order staan, en ze kunnen niet zeggen wanneer hij zal geleverd worden. We vertrekken binnen 3 weken naar de pyreneeën, en ik zou natuurlijk liefst met m'n nieuwe helm vertrekken
Heeft nog iemand hier iets over vernomen?
Heeft iemand een tip waar ik hem eventueel on-line kan kopen?
Thanks
Blijkbaar verkoop de multitec als zoete broodjes!
De mijne is reeds van begin vorige week besteld, en moest normaal gisteren binnenkomen.
Blijkt nu dat ze bij de leverancier in back order staan, en ze kunnen niet zeggen wanneer hij zal geleverd worden. We vertrekken binnen 3 weken naar de pyreneeën, en ik zou natuurlijk liefst met m'n nieuwe helm vertrekken
Heeft nog iemand hier iets over vernomen?
Heeft iemand een tip waar ik hem eventueel on-line kan kopen?
Thanks
Leven is het meervoud van lef!
Wally,
Probeer hier eens http://www.motowebshop.com/nl/shop/helm ... i_multitec en daarenboven nog goedkoper ook.
Mvg
CPS
Probeer hier eens http://www.motowebshop.com/nl/shop/helm ... i_multitec en daarenboven nog goedkoper ook.
Mvg
CPS
Ieder zijn goesting, maar het aandampen van de C2 is te vermijden door de binnenkant van het vizier te behandelen met Rain X antifog. 't Is te zeggen, éénmaal als de antidamp binnenfolie niet meer werkt, want je verwijdert de antidamplaag ook met Rain X antifog.
Laatst gewijzigd door Toedel op 08 okt 2008, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Iemand al ervaring met bovenstaande webshop?CPS schreef:Wally,
Mvg
CPS
Ja , is bij ieder merk zo.Vandaar dat een dubbel vizier de enige echt werkende oplossing is ,buiten verwarmen, of koelen, of heel erg verluchten.Jammer ,maar de wetten van de natuur ....Dus een helm van bijna € 400,- die verkocht word met een "speciaal gecoat vizier om aandampen te voorkomen" moet je nog eens extra behandelen om het aandampen ook daadwerkelijk te voorkomen
Uvex had een echt dubbel vizier,gelijk dubbel glas.Nadeel was de dikke rand in het zichtveld, als je vizier half open stond.
Ik heb deze website ook paar dagen geleden gevonden via Google. Iemand daar al zaken besteld? Is inderdaad wel beduidend goedkoperDusoif schreef:Iemand al ervaring met bovenstaande webshop?CPS schreef:Wally,
Mvg
CPS
Ben ook zinnes Multitec aan te schaffen...
Zonet het verlossende telefoontje gehad!
Mijn helm staat morgen bij Motor Rad Latem. En dit dankzij een alerte forumgebruiker, en medewerker bij RAD, die ervoor gezorgd heeft dat mijn helm speciaal vanuit een RAD filiaal in Walonië is "overgevlogen" naar Drongen, vanwaar hij naar Latem komt.
Bij deze: Bedankt voor de moeite!
Het leven zou veel minder leuk zijn zonder forum.
Wally
Mijn helm staat morgen bij Motor Rad Latem. En dit dankzij een alerte forumgebruiker, en medewerker bij RAD, die ervoor gezorgd heeft dat mijn helm speciaal vanuit een RAD filiaal in Walonië is "overgevlogen" naar Drongen, vanwaar hij naar Latem komt.
Bij deze: Bedankt voor de moeite!
Het leven zou veel minder leuk zijn zonder forum.
Wally
Leven is het meervoud van lef!
Hoi,
Zijn er al R1150RT rijders die deze helm gebruiken
en zo ja wat zijn jullie bevindingen vooral mbt de geluidsdemping
Momenteel rijd ik met een HJC AC-3 jethelm maar overweeg een SHOEI MULTITEC of een SCHUBERTH J1 aan te schaffen. In combinatie met mijn hoger GIVI scherm zouden beide helmen voldoende "stil" moeten zijn.
Alvast bedankt voor de reactie,
Mvg
CPS
Zijn er al R1150RT rijders die deze helm gebruiken
Momenteel rijd ik met een HJC AC-3 jethelm maar overweeg een SHOEI MULTITEC of een SCHUBERTH J1 aan te schaffen. In combinatie met mijn hoger GIVI scherm zouden beide helmen voldoende "stil" moeten zijn.
Alvast bedankt voor de reactie,
Mvg
CPS
Hoi,
Na vele aandampende forumberichten over de Schuberth C2 heb ik besloten om de SHOEI Multitec te kopen, omwille van de positieve reviews, waarvoor dank.
SHOEI Multitec
399.- Idealmotor, Melsele
Accesoires bijgeleverd:
- Pinlock
- Whisperkit
- Twee vizieren (1 doorschijnend en 1 gedeeltelijk gebrand tegen de felle zon. Niet dat we die hier hebben maar voor volgende zomer kan het praktisch zijn)
- opbergbuidel
De helm is stil en geeft een zeer goed draagcomfort.
Hij voelt in gebruik aan als een kwaliteitshelm en geeft diezelfde indruk bij het rijden.
Op mijn RT1100 (scherm omhoog) heb ik alleszins veel minder lawaai dan met mijn oude Caberg.
Tijdens het rijden even het front van de helm omhoog, om een paar vliegen te vangen, kan makkelijk met een simpele druk op de knop.
Dat vizier en front bij het omhoogschuiven niet samenvloeien kan als een minpunt beschouwd worden, maar ik lig er niet wakker van en zo kunnen de bobonnekes aan de kant van de weg ook nog eens lachen.
Het scherm dampt niet aan tijdens de vele herfstbuien deze zomer en ventilatie binnenin de helm (zowel scherm als kruin) werkt prima.
Whisperkit wou er niet in (te weinig plaats voor teveel whisperkit).
Na twee winkelbediendes en 20 minuten later kreeg een handige technieker hem er zo in en zette hem vast met een klein beetje secondenlijm aan de uitsparingen.
Ik kreeg er ook gratis een antidiefstalbadge van de winkel bij (neen, ik had hem wél betaald). Ik mocht dus nog een keertje terug om die flashy vliegende schotel te laten verwijderen.
Voor de wakkere burger: Neen, hun alarm ging niet af wanneer ik met de (betaalde) helm en antidiefstalbadge de deur uitstapte.
Kind Regards,
Dim
Na vele aandampende forumberichten over de Schuberth C2 heb ik besloten om de SHOEI Multitec te kopen, omwille van de positieve reviews, waarvoor dank.
SHOEI Multitec
399.- Idealmotor, Melsele
Accesoires bijgeleverd:
- Pinlock
- Whisperkit
- Twee vizieren (1 doorschijnend en 1 gedeeltelijk gebrand tegen de felle zon. Niet dat we die hier hebben maar voor volgende zomer kan het praktisch zijn)
- opbergbuidel
De helm is stil en geeft een zeer goed draagcomfort.
Hij voelt in gebruik aan als een kwaliteitshelm en geeft diezelfde indruk bij het rijden.
Op mijn RT1100 (scherm omhoog) heb ik alleszins veel minder lawaai dan met mijn oude Caberg.
Tijdens het rijden even het front van de helm omhoog, om een paar vliegen te vangen, kan makkelijk met een simpele druk op de knop.
Dat vizier en front bij het omhoogschuiven niet samenvloeien kan als een minpunt beschouwd worden, maar ik lig er niet wakker van en zo kunnen de bobonnekes aan de kant van de weg ook nog eens lachen.
Het scherm dampt niet aan tijdens de vele herfstbuien deze zomer en ventilatie binnenin de helm (zowel scherm als kruin) werkt prima.
Whisperkit wou er niet in (te weinig plaats voor teveel whisperkit).
Na twee winkelbediendes en 20 minuten later kreeg een handige technieker hem er zo in en zette hem vast met een klein beetje secondenlijm aan de uitsparingen.
Ik kreeg er ook gratis een antidiefstalbadge van de winkel bij (neen, ik had hem wél betaald). Ik mocht dus nog een keertje terug om die flashy vliegende schotel te laten verwijderen.
Voor de wakkere burger: Neen, hun alarm ging niet af wanneer ik met de (betaalde) helm en antidiefstalbadge de deur uitstapte.
Kind Regards,
Dim
shoei multitec
nog eentje ...
De logo's (voor, achter) heb ik er ondertussen afgehaald met haardroger en tandenstoker. Afwerken met disolvent en klaar is 'helm'.
Dim
De logo's (voor, achter) heb ik er ondertussen afgehaald met haardroger en tandenstoker. Afwerken met disolvent en klaar is 'helm'.
Dim