hij rijdt na afstellen nog steeds niet lekker!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

be-rt

happy!!!

Bericht door be-rt »

nou mensen,
heb een fijne kerel ontmoet die mij heeft willen helpen met mijn fiets....afstellen met een absoluut eenvoudig apparaat, db-killer en k&n luchtfilter erin..hij rijd weer helemaal lekker....

negatief was wel dat ik mijn vertrouwen in de dealer wel heel erg heb verloren. volgens degene die me geholpen heeft, is de dealer bij de grote beurt die ik in januari heb gehad erg in gebreken gebleven, mijn luchtsproeiers waren git-zwart en dichtgekoekt, luchtfilter niet vervangen, en de gaskleppen niet gesteld, kortom de basis afstelling was niet gedaan!!! en dat voor een grote beurt..raar hoor...maar nu rijd hij weer helemaal lekker ook op de lage toeren zoals het hoort..en de db-killer maakt dat er nu achter me gereden kan worden zonder dat er gehoor problemen ontstaan.

bedankt big W, je bent een kanjer en natuurlijk je vrouw ook, zo hartelijk en welkom dat ik mocht zijn, fijn dat er nog zulke mensen zijn!

groetjes van een blije rijder.... :lol: :D
carpe diem op de moto
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

Proficiat, dan kun je terug op beide oren slapen.
en over die dealer; neem je oude luchtfilter mee naar ginder, plaats je strategisch in de showroom en gooi hem van ginder recht op de bureau naast de kassa!
Succes gegarandeerd.

mvg,

Bart
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:evil: :evil: daar krijg ik nou de schijt van!

Als klant betaal je voor deftig werk volgens 't boekje. Heb ooit zelfde meegemaakt bij een officiële Honda dealer: daar hebben ze me nooit meer terug gezien en ik hou 't niet voor mezelf... zeker toen die kerel daar de pretentie had mij eens uit te leggen dat ik 't fout had!

Moraal van 't verhaal: wat jezelf doet doe je beter.. als je na 't onderhoud zelf toch eens nagaat of 't goed is uitgevoerd dan kan je 't evengoed ook zelf doen... of gewoon 'n betere dealer zoeken!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
be-rt

Bericht door be-rt »

nou moet zeggen dat ik flink onder de indruk was toen ik zag zag hoe ontzettend eenvoudig W de afstelling deed....niks geen ingewikkelde apparatuur maar twee slangetjes die aangesloten werden op de beide carburateurs en die vervolgens op een staand bord in een soort lus bij elkaar komen. in die slang zit een donkere vloeistof . hij heeft daarmee mijn luchtsproeiers afgestelt, de gaskleppen, enz enz...

ben zo blij dat W me heeft willen helpen, leuk om ook op die manier meer verstand van je motor te krijgen, je wordt er inderdaad wel meer bewust van wat je zelf allemaal eigenlijk wel niet kan doen...
ik wil best meer weten van het onderhoud van mijn fiets, ook al ben ik een ei in techniek.

voor mij hoeft die dealer echt niet meer, en niks geen gegooi of gescheld naar de dealer, is niet mijn ding om zo met mensen om te gaan plus dat ik daar nu niet echt veel wijzer van wordt, het zal toch jouw woord zijn tegen die van hun, maar jammer vind ik wel dat je zo belazerd wordt, vertrouwend op dat je een servicebeurt gehad hebt en er achter komen dat je sproeiers er niet uitgeweest zijn, dat je luchtfilter niet vervangen is en dat de hele basis instellingen niet goed stonden, jammer jammer....maar het heeft me wel meer bewust gemaakt van het feit dat je ook nog veel zelf kan als je maar durft en hulp mag krijgen van collega rijders zoals W voor mij was...

ik hoop hiermee dat dit onderwerp voor mij in ieder geval geschiedenis mag zijn...
overigens bedankt jullie allen voor de leuke reacties, het meedenken en het meevoelen..als dit ook bij het beemer gevoel hoort....geweldig!
gr
bert
carpe diem op de moto
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

be-rt schreef:voor mij hoeft die dealer echt niet meer, en niks geen gegooi of gescheld naar de dealer, is niet mijn ding om zo met mensen om te gaan plus dat ik daar nu niet echt veel wijzer van wordt, het zal toch jouw woord zijn tegen die van hun, maar jammer vind ik wel dat je zo belazerd wordt, vertrouwend op dat je een servicebeurt gehad hebt en er achter komen dat je sproeiers er niet uitgeweest zijn, dat je luchtfilter niet vervangen is en dat de hele basis instellingen niet goed stonden, jammer jammer....
Och, bij hoeveel dealers heb ik al dergelijke praktijken meegemaakt...
Spijtig dat zoveel mensen er blindelings vertrouwen in blijven houden, maar wat niet weet niet deert hé.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie