RechterKnie Tegen Kuip

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Eerlijk gezegd, ik zie daar het nut niet van in :oops:
Ik ken de regel wel, en ik heb het ook al meerdere malen geprobeerd, maar die regel kan mij niet overtuigen.
En als je moet schekelen of remmen , moet je iedere maal je voet verplaatsen : tijdverlies, en gevaarlijk
Neen, ik rij dan toch liever "verkeerd"

Bart
RBee

Bericht door RBee »

En je botten verslijten ook sneller. :roll:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

jakke schreef:Het is in den beginne wel ff aanpassen als je moet schakelen, maar het is een kwestie van oefenen. :wink:
MHV642 schreef:En als je moet schakelen of remmen , moet je iedere maal je voet verplaatsen : tijdverlies, en gevaarlijk
Neen, ik rij dan toch liever "verkeerd"
Met een BMW moet je toch al niet te veel schakelen... en remmen? Ik kom enkel aan mijn achterste rem om stapvoets te rijden of om aan een kruispunt te blijven staan als het bergop loopt. Voor de rest: enkel de voorste rem; vooral bij de recentere BMW's met integraal remsysteem heb je het rempedaal toch niet nodig.

Ik reed in het begin ook met mijn voeten "verkeerd", tot ze op een screening uitgelegd hebben hoe het wel moest.
Heeft twee uur gekost om het gewoon te worden. En eens je de goeie rijhouding gewoon bent, wil je niet eens meer anders zitten.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Altijd met de bal v.d voet op de steps, altijd zo gedaan, zo geleerd ook.
Veel meer voeling met de moto, de enige keren dat ik 't niet doe is als ik rechtsta op de moto, dan staan m'n voeten ietsje meer naar voren, en als ik rem of schakel.

Zeggen dat 't tijdverlies is vind ik onzin, ik schakel me meestal een breuk tijdens een Alpenrit, ik kom zelden boven m'n 4000tpm, dus moet ik wel schakelen, en remmen doe ik altijd met de achterrem erbij, mijn GS heeft nog een normaal, klassiek maar deftig efficient remsysteem, geen voet gebruiken beteknt dan ook geen achterrem.
Automatisch gaat m'n voet weer op de juiste positie na 't remmen en/of schakelen, ik ben 't zo gewend :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Intruder
Contacteer:

Bericht door Intruder »

Remmen met de achterrem ? ik dacht dat die alleen gebruikt word om op een heuvel als je stil staat een sigaretje te roken. en ik rook niet dus gebruik ik die nooit ik ga vol in de voorrem de abs doet de rest.
:twisted:
Plaats reactie