Onze kledij: 't ultieme oordeel

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Willy

Bericht door Willy »

Ik ben wel benieuwd naar de Prowinter handschoenen: zijn ze tegelijk warm en niet te dik
(mijn winters zijn zo dik dat ik krampen krijg van in de tangen te knijpen).
Willy
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Stoffel schreef:Buff en onderbroek ook van BMW Jürgen? 8)
'k had zo'n antwoord al zien aankomen... in 't vervolg zet ik het er niet meer op, dan is het beter misschien voor iedereen :(
En neen, er is niks gesponsord, alles zelf betaald :roll:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Allee...

1 Helm... BMW X
2 Pak.... Sinds 14 dagen BMW rally pak
.... Aerostich overpak
.... Rukka winterpak
3 Schoenen.... waterdichte Held (botinelook)
.... alpinstar crossbotten
4 Regenpak... tweedelig Hein Gerick
5 onderbroek... sinds het alplutsen van het merk pampers
6 Sokken .... markro
7 zonnebril.... BMW trivision met drie stel glazen... donke oranje en wit(pak goedkoper als mijne vorige NIKE en veel beter)

GRTS Danny
CAT

Bericht door CAT »

Helmen: Arai / Suomy / Shark. Allen superbike replica's. 1 en 3 superstabiel maar luid. 2 Meer comfort maar niet stabiel.
Cordura Vest winter: Tuareg HG. Al jaar en dag hele goede vriesvest.
Leder winter broek met voorstuk eko. Goede kwaliteit, warm, regenvast
Botten. Falco: waterdicht maar na doornat geweest te zijn een zeef.
Zomerbotten: Oxtar; goed
Handschoenen: Dainese / richa / HG. 1 zeer sterk, mooi en zeer duur. Mee gevallen op circuit en niet kapot / 2 prima voor de zomer / 3: brol.
Racepak: Dainese: supersterk, supermooi en superduur.
Lederen broek en vest aangeritst: Richa: nieuwe materialen zijn goed. Oude pakken na een jaar kapot: naden, rits enz...
Regenoveral: Spidi fluo: in het buitenland te bestellen maar volledig waterdicht, mooi en uiterst zichtbaar.
Epica rocks my world
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

@ rusor
Heb je ook foto van dat Rukka pak??

@ all
Er staat hier al een massa aan goeie info. Thanks alvast!

.. ja, die neopreen string van BMW interesseert me ook
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
K1200GT

Bericht door K1200GT »

* Helm: Systeem V (Shoei Multitec lijkt op papier betere keuze, maar de System V zit beter op mijn hoofd :oops: )
* Pak: Atlantis 3 Pro met Gore-Tex insert tot maximum 22 graden; als het warmer wordt: Stadler Sundancer/Sunseeker (Stadler ziet er misschien minder 8) uit dan de Italiaanse spullekes, maar is erg degelijke kwaliteit en vooral, Stadler kleding is verkrijgbaar in lengte-en andere afwijkende maten (er zijn veel te weinig merken die deze mogelijkheid bieden; motorkleding moet perfect passen, anders hebben protectoren weinig zin) :!: Sundancer/Sunseeker is niet voorzien van een membraan; dus, bij hevige regen: tweedelige HG plastic regenoverall)
* Handschoenen: Held 2115 en, als het hard regent: Summerrain of Atlantis
* Laarzen: Bmw Contour
* Ondergoed: naadloos functie-ondergoed van om het even welk bekend merk (incl. BMW :oops: ) is een echte aanrader tegen zadelpijn, oververhitting en andere eventuele ongemakken; als het wat kouder wordt: merinootje van Icebreaker onder het Atlantis pak :D :D (merino is temperatuur regulerend en helpt ook afkoelen als het te warm wordt)
Bril: Adidas Evil Eye.. ziet een beetje te 8) uit naar mijn smaak, maar ik kan er correctieglazen inklippen, en dankzij de omsluitende vorm van de montuur en de glazen, zonder veel hinder met open vizier rijden...

Een louter persoonlijke commentaar: goedkoop is vaak duurkoop, vooral bij motorkleding, tenzij je elke twee seizoenen van kleding wil wisselen, of geld belangrijker vindt dan veiligheid. BMW kleding is inderdaad duur, maar, naar mijn mening krijg je meestal (uitzondering: bijv.summerain "waterdichte" :D handschoenen) waar voor je geld. Maar, zoals gezegd, dat is een louter persoonlijke commentaar :D
Little John

Bericht door Little John »

1. Helm : BMW system 3 - was goed, is nu echt versleten en moet dringend vervangen worden - waarschijnlijk Shubert (voor het zonneviziertje want ik draag een bril en het is handig)
2. buff : alom gekend
3.Jas : IXS - gore tex met uitneembare winterjas - zeer tevreden van
4. Broek : BMW - waterdicht, doch te kort (een paar cm) en is niet leuk, wordt vervangen
5. Botjes : IXS, goedkoop maar waterdicht en zeer soepel
archi

Bericht door archi »

Helm: Shubert C2 met Autocom intercom
Bril: Serengeti
Sjaal: Buff met fleece, zonder en met Windstopper
Pak: Atlantis 3 voor normale temperaturen en Stadler Transair voor lage en hoge temperaturen.
Laarzen: BMW Contour Plus
Kousen: Falke in twee verschillende dikten, tot onder knie
Handschoenen: warm: IXS geperforeerd, normaal weer: Held in kangoeroeleder (zeer goed), regen: IXS met Gore-Tex, koud: Richa winterhandschoen
Tussenlaag: altijd fleece in diverse dikten
Ondergoed: Odlo in diverse dikten

Eric
Relax

Bericht door Relax »

JüRgen schreef:
Stoffel schreef:Buff en onderbroek ook van BMW Jürgen? 8)
'k had zo'n antwoord al zien aankomen... in 't vervolg zet ik het er niet meer op, dan is het beter misschien voor iedereen :(
En neen, er is niks gesponsord, alles zelf betaald :roll:
Kort lontje.
I respect your opinion. But I don't give shit.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Helm: Schuberth C2
Jassen: Kushitani Hayaku GTX en BMW AirFlow 2
Onderjas: BMW Phase Change functionele jas
Reflexievest: Kushitani Neon
Regenpak: Sioen Flexothane fluo geel
Broek: Damen Leathers lederen 'politie' broek
Laarzen: Daytona Traveller GTX
Handschoenen: IXS Vulcan, BMW Pro Winter, Rukka Xtrafit en BMW Airflow 2 (winter-->zomer)
Onderkleding: Helly Hansen Lifa zomer en winter
Over alles ben ik uitermate tevreden!
R1200RT LC
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

effe off-topic. Speciaal voor Relax legde ik deze rijder vast afgelopen weekend in Barcelona. Was 27°C.. maar toch :shock:

Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Een korte broek met lange pijpen. Wat een watje.
I respect your opinion. But I don't give shit.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Had ie beter meteen ook zijn helm thuisgelaten...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
petje

Bericht door petje »

aan de achterband te zien rijdt ie alleen maar rechtdoor :wink: :wink: :wink:
haast U als U tijd hebt.
dan heeft U tijd als U haast hebt !!

HOUDOE PETJE
fast

Bericht door fast »

gendarmarie in frankrijk rijd de hele zomer in een blouse met korte mouwen 8)
dan moeten wij dat ook kunnen als we dat willen.
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
cees

goretex

Bericht door cees »

Hejj,

Nu heb ik een MQPjas van € 270,--, fijn jaske maar in de zomer blijft het toch een zweetpak (ook als het binnenjasje eruit is).
Zweet je nou ook in een jas met "Goretex"?

bvd
Cees
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

IRON GONZO schreef:helm =BMW sportintegraal, pin lock : zit zeer comfortabel en is waterdicht
kledij = richa: momenteel 2.5 jaar oud en begint toch her en der redelijke slijtage sporen na te laten, ook de goretex (vooral de broek) durft wel eens vocht doorlaten
botten = ABL: goed ingevet en nog nooit natte voeten gekregen
helmmutsje met windstopper aan de hals en in de winter een fleesbufje er boven
handschoenen winter = BMW met goretex en gaan nu al 5 jaar mee zonder probleem.
handschoenen zomer = richa of IXS

momenteel op verlanglijsje:
voor de winter = BMW streetgard pak
voor de zomer = BMW boulder jas (heb ik al :D ) en bijpassende broek
en eens BMW motorbotten (maar heb hier nog enkele paren ABL boots die eerst gaan moeten verslijten :? )
is bijgekomen:
mijn allereerste echte motorbotten :D
merk BMW met gore-tex. Gisteren tijdens de vlaag in Brussel uitvoeig getest en droge voeten bleven droog 8)
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Zal ook is m'n duit in 't zakje doen :wink:

Helmen:

OGK Aeroblade: mooi maar luidruchtig en windgevoelig, gebruik 'm alleen voor 't circuit nu 8)
Nolan N101: praktische, niet te dure systeemhelm, met Pinn Lock, na 3'nhalf jaar intensief gebruik begint 'm nu echt van z'n pluimen te laten, water komt er langs boven doorgestroomd, ook begint de wind meer en meer door de kieren van 't kinstuk te blazen, maar prijs/kwaliteit is nog altijd top :P
Schuberth J1: super zomerhelm, met de nadruk op zomer. Uitmuntende ventilatie, stil, heel breed zicht door 't grote vizier, maar bij regen een ramp qua aandampen en druppels binnenin, bij minder dan 6°C ook ongeschikt, wegens gewoon te koud aan 't gezicht :?
Crosshelm LIDL: Gewoon, als 'k is den beunhaas wil gaan uithangen, en ik klets op m'n smoel, dan heb ik tenminste geen dure helm gemold. Tevens voorzien van een hanekam :lol: Wel ongeschikt om een complete dag op 't hoofd te houden, de ruwe stof begint op den duur op 't voorhoofd te schuren :(

Vesten:

Richa: Wintervest, zeer warm, prima pasvorm, zit perfect, maar zo lek als een zeef, na een kwartiertje regenrijden zijn m'n armen reeds doorweekt :( Was nochthans als waterdicht aangeprijsd te St. P. Leeuw :roll:
BMW Rally2: Perfecte 3-seizoennenvest, enkel 's winters te koud. Goede ventilatie, redelijke pasvorm, veel zakken, geen deftige manier om mouwen aan de pols aan te spannen, zonder Gore Tex zo lek als een zeef, mét perfect waterdicht, maar haat 't dat de buitenlaag nat (en zwaar, en koel) wordt, dus altijd met regenvest in combinatie wanneer nodig.
Hein Gericke: Lederen tour/racevest, met zachte protectoren. Perfecte pasvorm, kan best wel tegen een spat regen, weinig ventilatiemogelijkheden, zachte protectoren hebben hun beperkingen (gevoeld tijdens een wedstrijdje pocket bike) maar zitten wel goed op hun plaats. Zakken op de vest zijn verwaarloosbaar, enkel een (kleine) sleutelbos en/of een zakdoek kan erin. Wel aansluitbaar op broek dmv. rits. Vest wordt gebruikt voor circuitdagen.

Broeken:

BMW Rally2: Zeer goede pasvorm, prima ventilatie, kniestukken blijven op hun plaats, heupstukken zijn optie ( :evil: voor dat geld mocht 't erbij zijn), met Gore Tex perfect waterdicht, wel is de rits naar de vest toe na 2 jaar gebruik reeds versleten en kapot, vind ik héél spijtig. Al bij al goede broek, ook 's winters voldoende warm. Wel wordt de lichte kleur héél snel vuil, en dan is 't hek van de dam :(
BMW Summer: Perfect zomerbroek, zeer goede verluchting, beperkte valprotectie, kniestukken zijn ok, heupstukken ontbrekend. Onderste beenstukken zijn afritsbaar, handig voor tijdens een stop. Bleke kleur trekt geen warmte aan, maar wordt snel vuil, (zwarte blijft op 't zicht proper, maar trekt uiteraard de warmte aan), handige (moto)broek om een klein utistapje mee te doen, in combinatie met terraskes, of een wandelingske oid.
Hein Gericke: Lederen racebroek, met kniesliders, en heupprotectoren. Goede pasvorm, weinig anders over te zeggen. Heel tevreden van, wordt nu quasi uitsluitend op 't circuit gebruikt.

Pakken:

EKO 6-sec pak: Handige oplossing voor rap rap is de moto te kunnen gebruiken zonder zich om te moeten kleden, ook perfect voor over een deftig kostuum oid. te moeten aandoen. Redelijk warm, mits juiste onderkleding, waterdicht als 't maar ff een klein buitje is, anders lekt 't aan 't kruis, en dan overal waar de rits zit, bij dit pak dus over de ganse lengte van 't lichaam. Redelijke ventilatie, maar toch rap een sauna, door 't plastieken laagje dat 't water buiten houdt. Onvoldoende qua bescherming, protectoren zwabberen zowat overal, die van de ellebogen hangen bijna op de schouders, etc. Een spanbadje aan de ellebogen zou dit mogelijk kunnen verhelpen, ga 'k zelf modifiëren. Knieprotectoren zijn de naam niet waardig, en zitten te hoog, scheenbeen is onbeschermd. Kortom, handig, maar verre van perfect :?

Motobotten:

Oxtar: Racebotten, met teenslider, hard plastieken hiel- en enkelstuk, en verwijderbare onderbeenslider. Goed qua berscherming, maar niet waterdicht, lekken na een uurtje in de regen te rijden. Verder ook, deze kraken enorm (aan de enkel, plastiek tegen plastiek) tijdens 't stappen, ongeschikt om ff een wandelingske te gaan doen.

BMW Contour Plus: Zalige pasvorm, goede bescherming, waterdicht gedurende 2 jaar, hierjuist thuis gekomen met natte linkerkous ( :evil: ), lekt dus aan de tenen. Hoog draagcomfort, ideaal zelfs om een wandeling mee te doen. Linkerschoen raakte snel beschadigd/gekrast door 't schakelpookje, had een plastiek beschermingske moeten zitten.

Dainese: Nog geen ervaring mee, aangezien m'n BMW botten nu staan te drogen zal ik deze vanavond de eerste keer dragen. Weet van anderen dat zij er in elk geval ten zeerste over te spreken waren, zal hier m'n bevindingen wel neerpennen.

Handschoenen:

Hein Gericke: Lederen racehandschoen, genre type huidig model "Moto 70 Carbon", maar dan zonder de carbon. Lange schacht, perfect gevoel in de vingers, wel rap koud. Na 2 jaar gebruik was 't leder aan de wijsvinger doorgesleten, ga deze waarschijnlijk is laten herstellen. Best wel tevreden van, geen verkleuring van 't gekleurde leder in natte toestand :wink:

BMW GS: Heel goede zomer- en droog weer handschoen. Heel goed gevoel in de vingers, geen vervelende naden binnenin, goede ventilatie, fris in de tussenseizoenen, ronduit koud 's winters. Heel korte schacht, pols is onbeschermd, is opgelost bij de opvolger, GS2. Nu DIk 2 jaar intensief ge- en misbruikt, en buiten een beetje verkleurde plastiek in perfecte staat :!: Superhandschoen dus.

Hein Gericke: Dikke winterhandschoen, bergelijkbaar met huidig type "Nordkap". Dikke voering, warm, waterdicht tot als 't te veel wordt (na een uurke of 4 à 5 gieten, of 7 à 8 regen continu), weinig gevoel in de vingers, lange, warme schacht. Als winterhandschoen bij vrieskou ok, anders te dik en te log, maar dus wel zeer warm.

Polo: Handschoen voor tussenseizoenen, en koude zomers, of warma winters. Vergelijkbaar met type "Beast 2", hebben 19€ gekost, en dat zegt eigenlijk genoeg. Doen al dik 3 jaar dienst, en blijven zo'n uurke waterdicht, dan is 't genoeg geweest. Mits handkappen, en handvatverwarming ook bruikbaar als volwaardige winterhandschoen. Goede pasvorm, geen naden binnenin voelbaar, klitteband rodn de pols, en nog eentje rond de schacht. Voor dat beetje geld, prima gerief, kunt ge niet voor sukkelen :wink:

Regenkledij:

Hein Gericke: Regenoverall, is dik drie jaar perfect waterdicht gebleven, nadien aan de naden aan de linkerknie beginnen lekken. Heeft wel enkele regen, hagel, sneeuw, en stortbuien doorstaan, dus eigenlijk geen klagen van gehad. Wel een ramp om aan te doen, was altijd een dikke 10 min. vloeken en worstelen, flabberde nogal, maar da's normaal, ingebouwde rekker rond 't middel verhinderde 't ergste.

Polo: Regenbroek, uit dik plastiek, met elastiek en spanbolleke rond 't middel. Komt hoog rond 't middel, bijna net onder de ribben, geen risico op doorlaten via kieren tussen broek en vest dus. Aan de voeten met velcro op juiste maat te brengen, is perfect waterdicht. Heeft ooit 20€ gekost, en ben er tot nu toe héél tevreden van, doet perfect wat 't moet doen, 't water buiten houden. Kleur is zwart, zonder reflectoren :?

Polo: Regenvest type FLM Stormchaser. Kleur geel en zwart, met reflectoren, makkelijk en snel aan en uit te doen. Perfect waterdicht. Voorzien van een muts, zodat de nek perfect agfessloten is tegen tocht en nattigheid. Spanbandjes aan de boverarmen verhinder overmatig ggeflabber aan hoge snelheid, evenals elastiek rond 't middel, en regelbare elastiek met spanbolleke onderaan de vest. Staat nu geprijsd aan 39€, heb denk ik 29€ betaald, 't was solden, prima gerief voor 'n spotprijs dus :P

Voila, da was 't zowat, pff, als ik da lijstje is zie, da's al een pakske gerief hé :shock:
Hoop dat gulle er iets mee zijt met deze info :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
fast

Bericht door fast »

mmmh jij moet alleen een aparte kast hebben voor je motorkleding :?

dit is geen afgunst hoor ,ik ben hooguit een beetje jaloers :wink:
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Een kast... een hele garage!
R1200RT LC
J
Contacteer:

Bericht door J »

He koppel heb zo wat dezelfde ervaring met de de Oxtar laarzen. Bij mij komt er nog bij dat ik sinds ik met de GSA rijd (en dat is nog maar 1000km) nu de bovenkant van de linkertip velletjes afscheuren. Ik vermoed dat het van mijn schakelpedaal is.

Ik zou eventueel overwegen om de gs laarzen van BMW aan te schaffen. Heeft er daar iemand ervaring mee??

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Bwa, alsof zo'n garderobe uitzonderlijk is, ok, 't is een lange lijst, maar sommige dingen heb ik 2ehands gekocht, en andere (zoals artikelen van Polo) kosten geen scheet.

Wat staat er echter nog op 't programma, een paar waterdichte handschoenen, volgend jaar een nieuwe helm, en tegen volgende winter misschien een waterdichte wintervest.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Oneshark

Bericht door Oneshark »

Koppel!! schreef:YOO

Bwa, alsof zo'n garderobe uitzonderlijk is, ok, 't is een lange lijst, maar sommige dingen heb ik 2ehands gekocht, en andere (zoals artikelen van Polo) kosten geen scheet.

Wat staat er echter nog op 't programma, een paar waterdichte handschoenen, volgend jaar een nieuwe helm, en tegen volgende winter misschien een waterdichte wintervest.

Grtz, Philip!
Zet er uw onderkledij ook maar bij Phil, of is dat te veel gevraagd ? :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Oneshark schreef: Zet er uw onderkledij ook maar bij Phil, of is dat te veel gevraagd ? :wink:
Awel, buiten 't Phase vestje van BMW (waar ik tevreden over ben) en een wielrennersbroek (voor de dagen van om en bij de 1000km, héél handig) heb ik niets echt specifieks voor de moto liggen.
Heb me ll. nog een T-shirt in Merino gekocht, en da's wel aangenaam, maar ik moet 't nog is in extreme omstandigheden testen.

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Afgelopen weekend mijn uitstekende -maar afgedragen- jas vervangen door iets anders. Lang getwijfeld of ik geen HG Cruise zou nemen (momenteel in solden), maar uiteindelijk de Tricky 2 Gore Tex jas gekozen. Is minder volumineus en discreter van model. De lelijke binnenvoering is er al uit. Op koude dagen gaat de Phase van BMW er toch in. De stof ziet er stevig uit en rondom zijn goede protectoren aanwezig (ook op de rug). We zullen zien hoelang hij 't uithoudt in daily operation.
Afbeelding

De Cruise op zich is een goede jas. Lijkt me iets voor de GS mannen. Heel veel zakken, lange jas en lekker knus. In talrijke testen trouwens al goede commentaar gekregen. See picture below.
Afbeelding
Plaats reactie