kijk nu eens naar je snelheid...
Tzal geen 50 km per uur zijn dat hij (sorry, ZIJ) rijdt.
enne....... zonder belasting (in neutraal dus) geef je geen gas natuurlijk
Moderator: GVN
Mooie bijdrage maar hier volg ik nietzombie schreef: 5.TPS 3.6 volt (rijker mengsel) staat fabriek af 3.07 volt.
Wat zal injector dan doen ? verder open gaan per inspuiting of langer open blijven per inspuiting ?zombie schreef:Je hebt gelijk beste ,ik ben wat gemist in de eenheden moet 0.36 volt zijn dus 360mv .In ieder geval de TPS stond voordien 0.306 volt.
De motor heb ik nieuw gekocht en ik weet dat er nooit aan de TPS is gedraaid geweest.Vandaar mijn veronderstelling dat het af fabriek zo is.
Meet met een digitale voltmeter tussen massa en wit/rode draad met het contact aan ,motor stil ,gaskleppen dicht.
Steek een licht koper draadje in de stekker zodat je daar op kan meten.
De spanning verander je door de tps te verdraaien ,boutjes lossen en terug vastzetten.
Noteer ook de spanning voor je verdraait dan kan je nog altijd naar de oude situatie terug keren.
Ga , zoals jij ook zegt niet over de 400mv anders gaat de injectie in veilige mapping en zit je met een enorm benzine verbruik.
De posters rijden bijna allemaal al met Honda of Triumph ondertussenWiedewa schreef:Let wel, het draadje is 7 jaar geleden ?
Dirk Pauwels schreef:De posters rijden bijna allemaal al met Honda of Triumph ondertussenWiedewa schreef:Let wel, het draadje is 7 jaar geleden ?Geen KFR daar.....
Toch bedankt , maar is allemaal volgens boekje gedaan.(R1100RT)Synchro Bob schreef:Ik wil wel het gedeelte kleppen stellen en synchroniseren voordoen.
Regio Noord-Brussel
Altijd welkom.
http://isatis.mecanique.free.fr/R1100_R ... 1MAI05.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;alfa schreef:Toch bedankt , maar is allemaal volgens boekje gedaan.(R1100RT)Synchro Bob schreef:Ik wil wel het gedeelte kleppen stellen en synchroniseren voordoen.
Regio Noord-Brussel
Altijd welkom.
Ik wil graag weten hoe dit elektronisch werkt (op punt stellen van TPS)
Van ralenti naar zacht gas geven (stapvoets rijden )durft die wat bokken
VB. op ralenti in éérste kan die zonder gas geven stapvoets rijden .
Bij lichtjes gas geven komt er naar mijn vermoeden teveel lucht binnen en is de benzine inspuiting te laag( of vertrekt benzine in injector met te lage mV op TPS)
Is maar een bedenking.
Eerst moet de uitgangsspanning van de TPS sensor wel gecontroleerd en/of bijgesteld worden.aantzeetje schreef:Als ik me niet vergis kan je de TPS zelf soft resetten op volgende manier:
- contact aan
- 3 maal na mekaar gas langzaam helemaal open en dicht draaien
- contact af
Ik heb er regelmatig die ik met een 0=0 terug heb moeten zetten, kwamen allemaal van (verschillende) onafhankelijke dealers of hadden er zelf aan gesleuteld. Iedereen die wat ervaring heeft met andere merken/carburatie begint nl altijd aan de aanslagschroeven de stationair te regelen en ze denken dat de bypassen de mengsel schroeven zijn. helaas, dit is bij BMW NIET zo.....petervlaanderen schreef:Dit weekend rit naar zeeland gereden, en is al véél beter
voel het nog een beetje, maar is leefbaar, ( word er niet meer zeeziek van)
nogmaals bedankt voor het meedenken
peter