Hebt u na een lange rit pijn aan de Poep, kijk hier dan naar

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Spencer

Bericht door Spencer »

JohanDB schreef: Een groot voordeel is dat ik het kussen gewoon van de RT afneem en op mijn Varadero kan plaatsen...nadeel hierbij is wel dat iedereen dit in feite kan, het spul is namelijk met de standaard riempjes niet tegen diefstal te beveiligen (met een beetje creativiteit wel op te lossen denk ik).
Welke maat heb je genomen ? Middelmatig ?
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Ja, ik heb ergens een link gevolgd naar welke maat bij welk zadel past.

Voor quasi elk zadel past de medium :wink:
Spencer

Bericht door Spencer »

JohanDB schreef:Ja, ik heb ergens een link gevolgd naar welke maat bij welk zadel past.

Voor quasi elk zadel past de medium :wink:
Dank je wel
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

bougimain schreef:Sorry maar ik roep helemaal niet, sorry als je dit denkt en ik heb altijd geweten dat als je in hoofdletters schrijft dat je dan roept maar allee we gaan daar niet over palaberen niewaar, en ja voor de ene ist goe en voor de andere niet of minder goe :wink:
Deskundig gebruik van hoofdletters, zoals bij het begin van een zin, en een doordachte plaatsing van een punt, zoals op het einde van een zin, kunnen teksten veel aangenamer om lezen maken. Doe je dat niet, dan heb je hierboven een mooi voorbeeld van hoe het dus niet moet. 8) :wink:
Leap and the net will appear
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Hola we hebben hier al professors ook al op onze forum amai waar gaat dit eindigen, toch tof heeee slim zijn :wink:
Gij zijt ook zeker de plezantsten thuis zekers, als ge alleen zijt !!

Mc B schreef:
bougimain schreef:Sorry maar ik roep helemaal niet, sorry als je dit denkt en ik heb altijd geweten dat als je in hoofdletters schrijft dat je dan roept maar allee we gaan daar niet over palaberen niewaar, en ja voor de ene ist goe en voor de andere niet of minder goe :wink:
Deskundig gebruik van hoofdletters, zoals bij het begin van een zin, en een doordachte plaatsing van een punt, zoals op het einde van een zin, kunnen teksten veel aangenamer om lezen maken. Doe je dat niet, dan heb je hierboven een mooi voorbeeld van hoe het dus niet moet. 8) :wink:
Afbeelding
Dré

Bericht door Dré »

Ik heb airhawk cruiser vorig jaar al getest
kussen opblazen( met de mond)tot ge 1 cm boven uw zadel zit
het helpt veel tegen zadelpijn ,maar het is nog niet het wondermiddel,
bij mijn volgende motorreis van de zomer ,word het een combinatie van het luchtkussen en een zalf op basis van paardenmelk(gekocht op de markt in Mechelen)
Ik laat iets weten over het resultaat
Met nen R1200GS onder je kont rijdt ge de wereld rond
Spencer

Bericht door Spencer »

Dré schreef:Ik heb airhawk cruiser vorig jaar al getest
kussen opblazen( met de mond)tot ge 1 cm boven uw zadel zit
het helpt veel tegen zadelpijn ,maar het is nog niet het wondermiddel,
bij mijn volgende motorreis van de zomer ,word het een combinatie van het luchtkussen en een zalf op basis van paardenmelk(gekocht op de markt in Mechelen)
Ik laat iets weten over het resultaat
Warmte speelt toch een zeer grote rol in die zadelpijn. En daarvoor is dat kussen van weinig nut.
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Dit is waarschijnlijk reeds gemeld :oops: , maar, ondergoed kan ook een belangrijke rol spelen bij zadelpijn. Vooral als het warm is, of tijdens langere ritten kan het erg nuttig zijn naadloos functieondergoed te dragen. 't Hoeft niet persé van de BMW te zijn, maar, terwijl ik vroeger na enkele uren last kreeg van pijnlijke billen tgv. te dik ondergoed of naden die als het ware in de billen priemen, is dat sinds het dragen van naadloos functieondergoed totaal verdwenen :lol: Dit lijkt me trouwens een eenvoudigere oplossing dan allerlei "opbind"kussens/zadels 8)
dirkske

Bericht door dirkske »

Spencer schreef: Warmte speelt toch een zeer grote rol in die zadelpijn. En daarvoor is dat kussen van weinig nut.
Als dat zo was, waarom gebruiken zoveel minder validen tegen doorlig/zit problemen dit dan, en geen schapevacht ?

Ik heb een schapevacht uitgeprobeerd, mijn vrouw ook, en ? Het helpt een klein beetje, meer niet.
Nu heb ik een ander zadel, een Mustang, en....? Probleem opgelost hij is zelfs harder dan de originele, is even warm ook hoor :wink:

Ik geef je gelijk dat warmte of althans de warteafvoer die je met een schapevacht verbeterd bijdraagt tot een aangenamer gevoel, en alzo de pijn 'verzacht' maar het probleem oplossen doet het niet daarvoor dien je de oorzaak aan te pakken, en dat kan je met een nieuw en goed zadel, of zo een kussen.
Uiterraad ieder doet wat hij best vind, maar probeer eerst alvorens geld uit te geven, of verzamel zoveel mogelijk info en ervaringen van anderen.

Een lederen broek doet ook veel ten opzichte van zeg maar een jeans of zo, maar is ook geen oplossing. Let wel ikzelf draag steeds lederen broeken maar dat is dan meer ter bescherming.

Wielrenners hebben ook last van zadelpijn, ooit al eentje gezien met een schapevacht (onder zijn...)? 8) Ikke niet hoor.
Spencer

Bericht door Spencer »

Uit ervaring heb ik geleerd dat zadelpijn meerdere oorzaken heeft:

1° De warmte, bij mij één van de hoofdoorzaken. Het is opvallend hoe lang ik het uithoud bij koudere maanden, en hoe kort in putje zomer waar de druppeltjes zweet van het voorhoofd rollen.
2° Zitpositie. Hoe meer ik voorover zit, hoe minder de pijn.
3° Vorm zadel: Een groter zit oppervlakte met juiste ronding geeft beter steun.
4° Materiaal zadel: Ooit een zadel laten overtrekken met een antislip skaï voor de esthetiek, zeer mat en licht korellig. Zadelpijn was erger bij warm weer.
5° Afstand zadel-voetsteunen.

Aangezien de ervaringen hierboven heb ik het kussen besteld. Enkel bij lange ritten te gebruiken, kan het meteen in de topcase wanneer het niet nodig is.

Ik heb nog een afspraak bij RAD Latem voor een proefzit van het zadel van Touratech.

Ik zal tijdig de ervaring doorspelen.
Spencer

Bericht door Spencer »

Kussentje deze morgen ontvangen en meteen uitgeprobeerd.

Middenmaat past perfect op het zadel van de RT. Opgeblazen en dan afgelaten tot +/-1cm hoger als het zadel.
De eerste indruk wijst op een breder zadel. Het voelt zacht aan. De onderzijde is anti-slip, de bovenzijde een zachte stof. Het geheel ziet er robust uit. De lintjes heb ik achterwege gelaten zodat het kussentje bij elke halte samen met de helm in de top-case gaat.

Bij het rijden in stad merk ik meteen het eerste gebrek. Bij stoppen en accelereren krijg je een "flooting" gevoel van voor naar achter. Zelfs zijdelings. Niet erg maar toch onaangenaam.
Het tweede probleem ontstaat bij stilstaand manoeuvreren: het hoogteverschil en de mobiliteit van het kussentje zorgen voor wegvallen van de energie die je op het been zet om de motor achteruit te duwen.

Na een tijdje rijden bemerk je duidelijk de betere lastenverdeling. De warmteontwikkeling is echter groter door de belangrijkere contactoppervlakte.
De lastverdeling betekend ook dat het kussen meer duwt tussen de benen, recht op de "edele delen", wat bij fors remmen tot ergernis kan leiden. Het naar voren hellende oorsponkelijke zadel verergert de situatie.

Een langere rit zou moeten uitmaken indien de aankoop van dit kussentje werkelijk nut heeft. Later meer hierover.
11rt

Bericht door 11rt »

Het naar voren hellende oorsponkelijke zadel verergert de situatie...
Ik ben er zeker van dat je gelijk hebt.
Een kussen zal zeker helpen,maar als de vorm van de zadel niet klopt,zal een "standaard" kussen niet veel helpen.Als je niet zit ,maar telkens jezelf eigenlijk moet tegenhouden moet er iets aangepast worden.
Op de GS had ik blokjes onder de zadel voor.Op de 1100RT heb ik het zadel vlak gemaakt =niet afhellend naar voor.(achter uithalen,voor bijvullen ,Kahedo was ook ok)
Warmte is ,zeker op de grote tourmoto's (geen koeling/rijwind) ook een probleem.
Hierbij kijk ikzelf al lang uit naar een Rukka-broek:aircushion op zitvlak:Air Cushion System: http://www.rukka.de/ (materials ,aircushion )
- Climate buffer
- Reduction of condensation

of Stadler :12.Distance Controll

Hosen
Um die Membrane bei Hosen im sehr strapaziertem Gesäßbereich zu schonen und das Auftreten eines Nässegefühls zu reduzieren, setzen wir seit jeher auf eine spezielle Gesäß-Polsterung

Jacken
Im Bereich des Rücken-Protektors kommt bei vielen Modellen ein, aus dem Outdoor-Bereich erprobtes Abstandsgewebe zum Einsatz. Dies gewährleistet eine gute Atmungsfähigkeit und erhöht sogar die Dämpfung.
http://www.stadler-bekleidung.de/index.php?id=83&L=0
Bij Stadler lijkt dat een kussen/mat gelijk Sleepy verkoopt voor je hoofdkussen of bed.De naam valt me nu niet in,toch wel:aerosleep .
Zoiets verwerkt in het zitvlak van de broek lijkt me niet slecht.
Dré

zadelpijn

Bericht door Dré »

Heb airhawk in combinatie met paardenmelkzalf eens uitgetest gedurende 3000 km op 8 dagen , hawel ik moet zeggen das de eerste keer dat ik geen zadelpijn heb gehad ,dus ik weet wat ik moet doen bij zulke trips (Corsica)
Met nen R1200GS onder je kont rijdt ge de wereld rond
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Schalkseruiter® schreef:Heb eens gelezen dat de goede "koersbroek" met zeemvel in, al veel zou kunnen helpen.Heb me er al 2 aangeschaft en ga ze uitproberen op mijn reis naar Andorra..
Schalkse®
yep dit helpt bij lange reizen
ik heb mij nu ook terug een nieuwe aangeschaft 49€ merk AGU (genen brol dus)
tevens heb ik een onderbroek met kussentje (dit wordt bij mountenbikers veel gebruikt) ook wreed content van

inlegkruisjes heb ik nog niet geprobeerd :mrgreen: :P :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dirkske

Bericht door dirkske »

IRON GONZO schreef:inlegkruisjes heb ik nog niet geprobeerd :mrgreen: :P :lol: :lol: :lol:
Schijnt nochtans biij de betere te horen hoor :D :D :D :mrgreen:
dirkske

Re: zadelpijn

Bericht door dirkske »

Dré schreef:Heb airhawk in combinatie met paardenmelkzalf eens uitgetest gedurende 3000 km op 8 dagen
En gene last om met ene arm te sturen, zo 3000 Km / 8 dagen aan één stuk lang jezelf inwrijven, je moet het maar doen he :shock:

Of verzwijg je iets, en deed je het niet zelf :?:

:D :D :D
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Schalkseruiter® schreef:Heb eens gelezen dat de goede "koersbroek" met zeemvel in, al veel zou kunnen helpen.Heb me er al 2 aangeschaft en ga ze uitproberen op mijn reis naar Andorra..
Schalkse®
hadden ze die in uw maat :twisted:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

JH. schreef:
Schalkse®
hadden ze die in uw maat :twisted:
daar is een matras in genaaid :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Schalkseruiter® schreef: half augustus zal je er meer over weten of dit helpt of niet
Hmmm, ik vrees den 30 juli al :lol: :lol: :lol:

Mvg Motard de l'Allier :wink:
Spencer

Bericht door Spencer »

K'heb het begrepen, k'zal 's naar de sportwinkel gaan.

Euhh, ter attentie van Schalkseruiter: mijn zoon van 10 kwam net langs en bij het bezichtigen van uwen avatar kreeg ik een: ijkes !
Toen kwam natuurlijk zoeteke even kijken en die zij: mmmmhhh, nie mis. Schoon poepeke.

Zo ken je meteen de reactie van heel de familie (natuurlijk zijn mijn bevindingen totaal achterwege gebleven...)
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ja Schalkse kan dat meiske ook eens tot hier komen, ik wil die ook eens filmen voor een avataarke. Miss de andere kant. :oops:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie