16/09/2007 - Hervelandrit

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Little John

Bericht door Little John »

Ik heb positief geantwoord, dus wacht enkel nog op de garminfile om om te zetten... :wink:[/quote]

toch nen braven hé, steeds paraat ............ :grin:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JH. schreef:Luc Boxer heeft me een pm gestuurd met de vraag voor tomtom...
Toch schitterend dat er de laatste tijd steeds meer spontaan ook aan ons gedacht word, hé :bounce:
Een mooi gebaar en signaal van de rit-organisators :thumright: :cheers: :thumleft:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Natuurlijk dat er is toch helemaal niets mis met een tomtom.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
NTD!
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Stoffel schreef::cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
NTD!

oeps.. kdacht da ge 'off-topic' ging schrijven :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

luc boxer schreef:Alhoewel deze niet waterdicht is denk ik, diegenen die de route voor tomtom aanvragen zeggen : Ik kom als het niet regent
Dat wil dan zeggen dat er nog maar 4 mensen in héél de club ne Garmin hebben, want dat was het aantal deelnemers aan de Sluiproute toen het 's morgens zo hard regende :shock:

Als al de rest al TomTom rijd, is het zéker de moeite om te converteren, hé :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

:wink:
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Harald schreef:Ik wil geen spelbreker zijn
maar hou er rekening mee dat op 16 sept.heel wat
steden en gemeenten een autolowe zondag houden.

Maw ik moet werken :roll:
in het Brusselse Blad staat dat het Autoloze zondag is op 23 september.
Is het dan in de randsteden een week vroeger???

J
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Klopt op 23 september is het autoloze zondag maar op 16 september wordt er gekozen voor een autoluwe (dus geen autovrije) zondag op vrijwillige basis. Enkele gemeenten doen daar aan mee, er is weinig info over te vinden en in het franse gedeelte voorbij herve gaan we daar niet veel van merken. In tegendeel laat al die fietsers maar naar de randsteden gaan dan hebben wij de baan vrij.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
NoPa

Bericht door NoPa »

LucskenBoxer ,

Hoe zit dat met de gPs-route .?
Als ze klaar is wil ik ze graag van jou ontvangen. ;)
Ik heb gezien dat de rit bijna aan mijn voordeur start .!!
NoPa

Bericht door NoPa »

luc boxer schreef:J schreef:
in het Brusselse Blad staat dat het Autoloze zondag is op 23 september.
Is het dan in de randsteden een week vroeger???
Klopt op 23 september is het autoloze zondag maar op 16 september wordt er gekozen voor een autoluwe (dus geen autovrije) zondag op vrijwillige basis. Enkele gemeenten doen daar aan mee, er is weinig info over te vinden en in het franse gedeelte voorbij herve gaan we daar niet veel van merken. In tegendeel laat al die fietsers maar naar de randsteden gaan dan hebben wij de baan vrij. :lol: :wink:
Volgens de DS mag je op 23 sept. met de moto in Brussel rondtuffen.!
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=IA1GVL34
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

het maken van de route voor tomtom komt in het gedrang... Nog niets gehoord of ontvangen en de deadline nadert :cry:
Afbeelding
NoPa

Bericht door NoPa »

JH. schreef:het maken van de route voor tomtom komt in het gedrang... Nog niets gehoord of ontvangen en de deadline nadert :cry:
Jurgen,
Gene paniek.......Luc Boxer is nu aan 't rondtoeren met zijne gele gelede. 8-)
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Nopa, ik heb de rit op gps ook nog niet ontvangen.
Hou je me op de hoogte indien je ze hebt?
Thx,
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Fox30

Bericht door Fox30 »

Heb nu toch eens geduld !
Het is vandaag pas de 11de september en de rit is op 16 september.
Misschien vallen er vandaag nog wat Alcaida aanslagen uit de lucht en moet de Luc de route nog wat fijntunen.
Of wil de in die putten rijden van de neergestortte boeings. :-P
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

BTW: wordt er soms ergens afgesproken om vanuit het Antwerpse naar de startplaats te rijden :-?

Alleen geraak ik er ook wel uiteraard, maar samen is misschien gezelliger 8-)

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

ennneeeeee.... de tomtomfile is een feit... Hij is klaar :wink:
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JH. schreef:ennneeeeee.... de tomtomfile is een feit... Hij is klaar :wink:
Vol verwachting klopt mijn hart ..... :lol: :lol: :lol:

(mailtje mét lidnummer vorige week al naar Luc gestuurt) :wink:

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Klein woordje uitleg voor de gebruikers van de tomtomfile...

Er zit/zat een klein probleempje in de omzetting, te wijten aan het (verouderde) kaartmateriaal van microsoft autoroute.

Op onderstaande foto zie je dat punt 7 en 8 op 100 meter van elkaar liggen, maar het programma doet je een hele omweg maken omdat hij de weg niet als doorlopend in zijn kaartmateriaal heeft. De route werd omgezet van de tracklog, dus hier rechtdoor rijden moet in werkelijkheid wel kunnen. In princiepe zou het bij het draaien op de tomtom geen probleem mogen zijn en zal hij je hier effectief rechtdoor zenden. Ter plaatse (ben er zelf nog niet geweest :wink: ) zal je dit waarschijnlijk niet merken, daar je gps je van punt 7 naar punt 8 zal zenden. Moest het nu zo zijn dat dit stukje weg er effectief toch niet is, maar je kan er wel rechtdoor (via paadje of zoiets... maar daar kan de maker van de route zeker uitsluitsel over geven) rij dan gewoon rechtdoor op dit punt. De software van tomtom (kan ook bij een verouderde kaart van garmin zo zijn...!) zal die omweg dan als nietig beschouwen en de route gewoon verder zetten zoals ze oorspronkelijk in de tracklog was...

Oef wat een dikke boterham... maar deze info kan zowel voor tomtom als garmin een handig weten zijn op die plaats tijdens de rit :wink:

Afbeelding
Afbeelding
NoPa

Bericht door NoPa »

JH. schreef:Klein woordje uitleg voor de gebruikers van de tomtomfile...

Er zit/zat een klein probleempje in de omzetting, te wijten aan het (verouderde) kaartmateriaal van microsoft autoroute.

Op onderstaande foto zie je dat punt 7 en 8 op 100 meter van elkaar liggen, maar het programma doet je een hele omweg maken omdat hij de weg niet als doorlopend in zijn kaartmateriaal heeft. De route werd omgezet van de tracklog, dus hier rechtdoor rijden moet in werkelijkheid wel kunnen. In princiepe zou het bij het draaien op de tomtom geen probleem mogen zijn en zal hij je hier effectief rechtdoor zenden. Ter plaatse (ben er zelf nog niet geweest :wink: ) zal je dit waarschijnlijk niet merken, daar je gps je van punt 7 naar punt 8 zal zenden. Moest het nu zo zijn dat dit stukje weg er effectief toch niet is, maar je kan er wel rechtdoor (via paadje of zoiets... maar daar kan de maker van de route zeker uitsluitsel over geven) rij dan gewoon rechtdoor op dit punt. De software van tomtom (kan ook bij een verouderde kaart van garmin zo zijn...!) zal die omweg dan als nietig beschouwen en de route gewoon verder zetten zoals ze oorspronkelijk in de tracklog was...

Oef wat een dikke boterham... maar deze info kan zowel voor tomtom als garmin een handig weten zijn op die plaats tijdens de rit :wink:

Afbeelding

Zo ziet het er live en in Mapsource uit. ;)

Afbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

De route is verstuurd in V8 & V9. (en hopelijk wachten ze allemaal tot zondag om ze te rijden)
Eerst even een woordje van dank aan de mensen die mij hiermee geholpen hebben.
Nopa heeft de gps route hier en daar onderhanden genomen omdat ze toch in zijn achtertuin is, en waarschijnlijk ook omdat er een waypont aan zijn voordeur bijstond. Ik vond dit anders een goede plaats om onze dorst te stillen. Wilfried bedank ik omdat ik zijn tripy mocht gebruiken en natuurlijk den Bosse die het allemaal mooi op papier heeft geplaatst. Het is al meer dan tien jaar geleden dat ik voor de club nog eens een rit heb georganiseerd, toen zonder gps en mijn roadboek was al wel klaar maar nog in een words document en met een lat en een stift de bollekes en de pijltjes er op. Maar nu ziet het er allemaal mooi uit dank zei deze mensen.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

wreed wel bedankt :grin:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

thx voor de gps route.
op mapsource geeft ze 302 km aan.
heb ze net op mijne zumo gezet.
daar geeft ze 306 km aan.

???
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

J-H bedankt voor het omzetten en de extra uitleg, want die kan idd van pas komen.

Ik heb het nogal gezien als ik Garmin-routes omzette dat zij op wegen rijden die AutoRoute niet wil doorsteken of als onberijdbaar beschouwd :oops: Hoe TomTom zelf hierop reageerd heb ik ook nog niet kunnen ondervinden omdat ik die bepaalde routes nog moet rijden, maar zoals je zegt denk ik niet dat het een probleem gaat opleveren :roll:

Luc ook alvast bedankt voor alle moeite, maaaaar nu heb je mij, wereldwijd bekend als hardcore TomTom-rijder, toch wel een Garminfile gestuurt zeker. Brrrrr. :razz: :lol: :lol:

Hopende op een correctie met boetedoening ...... verblijf ik in spanning :wink: :lol:

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

BiemeRT schreef:

Luc ook alvast bedankt voor alle moeite, maaaaar nu heb je mij, wereldwijd bekend als hardcore TomTom-rijder, toch wel een Garminfile gestuurt zeker. Brrrrr. :razz: :lol: :lol:
ewel kan je dat niet omzetten :-P :razz: :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie