Motorista7 schreef:Heb ook RDC, en af en toe slaat een van de sensoren tilt. Ik heb een tijd geleden hierover op een ander forum gelezen dat iemand dit had voorgehad, en daar was na een tijdje de spanning terug ok. Een paar weken geleden had ik het zelf ook voor: opeens de oranje driehoek en knipperende bandenspanningcijfer: 3.8. He?! Even blijven rijden om te zien of hier ook niet de ontvanger tilt sloeg. En inderdaad, na een paar minuten was de spanning terug normaal. Sindsdien niet meer voor gehad. Blijkbaar is de ontvanger -zoals hierboven al geschreven- onderhevig aan storing/interferentie met andere applicaties.
Heb mijn Black Line sinds april dit jaar. In het begin ook wat problemen met deze sensors en toen werd mij de "technische" uitleg gegeven dat deze zouden gestoort worden door auto's waar bleutooth actief is. De sensors zouden on derhevig zijn hieraan en als je naast een auto blijft rijden heb je dit probleem. Dit heb ik ondertussen op de autoweg meerdere malen meegemaakt (oranje flikkerlicht).
Wat wel een feit is dat het een tijdje duurt vooraleer de spanning verschijnt bij het raadplegen ervan en dagelijks durft te schommelen met variabiliteit van 0,1 a 0,2.
Vorige week 2.000 km (Zwarte Woud) gereden en geen problemen ondervonden met deze sensors.
®win schreef:Klinkt een beetje ver gezocht, die BT in auto's. Ik heb toch ook BT op mijn GSA, zonder dat die het RDC signaal continu stoort?
Dacht ik ook toen men mij dit bij de dealer vertelde (ben nl helemaal niet technisch) doch moet ik toegeven dat ik het tot nu toe enkel op de autostrade heb ondervonden.
Het is uitermate onwaarschijnlijk dat een bluetooth signaal de rdc stoort.
Ze maken gebruik van verschillende frequentie banden. Tenzij iemand met een paar 10tallen watts zit dan kunnen de groot signaal eigenschappen van de ontvangers van dat bandendruk signaaltje parten gaan spelen.
Er rijden nog wel vrijveel zend amateurs rond die de 70 cm band gebruiken. Ook pmr porto's kunnen deze problemen veroorzaken.
Voor info over zend amateurs: www.uba.be
of www.veron.nlwww.vrza.nl
Voor het overzicht van het frequentie gebruik zie www.agentschaptelecom.nl of de belgische tegenhanger.
Ben even bij de dealer binnengereden. Verhaal gedaan: sensoren werken niet meer accuraat na onderhoud 10k. Terug aan machine gehangen en registratie klopt weer als een bus.