Iwan schreef:Voilà, 't is gebeurd: de GT staat in mijn garage !!
Mijne GT ook, staat ook in DE garage. Alleen niet in mijn garage.
Is voor den 8ste keer binnen in garantie ('t laatste half jaar). Ik geloof dat alleen de kuip en 't scherm nog niet vervangen zijn.
't is 't hopen dat jij meer geluk hebt, dan ik met de mijnen.
Je doet me verschieten !
Betreft het een Gt van bouwjaar 2007 ?
Ik weet dat er wel degelijk een aantal probleempjes zijn geweest met model 2006.
Neemt bmw dan dit op in garantie ? Hopelijk ! Anders zit je natuurlijk met een 'kater'.
Ik hoop dat de 'mijne' meer in mijn, dan in de dealers garage gaat staan.
p.s. Ik kan U wel zeggen dat de GT prima aanvoelt, dit zowel naar wegligging, bochtenwerk, acceleratie, stabiliteit... Het zou eigenlijk maar al te straf zijn mocht ik na 270 km reeds problemen ondervinden.
Het ga jou (en de GT) verder goed Kris !!
Iwan de Verschrikkelijke
bmw RT1150 Black Line 2004-bmw K1200 GT 2008- bmw 1600GTL
Je doet me verschieten !
Betreft het een Gt van bouwjaar 2007 ?
Ik weet dat er wel degelijk een aantal probleempjes zijn geweest met model 2006.
Model 2006
Iwan schreef:Neemt bmw dan dit op in garantie ? Hopelijk ! Anders zit je natuurlijk met een 'kater'.
Alles in garantie. En 'k moet erbij vermelden. Over de garage/dealer niets dan lof. Telkens dat er zich een probleem voordeed/voordoet, mocht/mag ik mij direct aanbieden. Wordt er steeds vriendelijk onthaalt, en er wordt tijd genomen om het probleem te bekijken, te bespreken. Er wordt werk gemaakt van de herstelling, en telkens krijg ik hiervoor een vervangtoestel te beschikking. Een bestelling van stukken kan wat op zich laten wachten, en telefonisch krijg ik steeds de stand van zaken. Maw over de garage zelf geen slecht woord.
'tjah het kan verkeren, en ik heb misschien juist tegenslag.
Ik koop een K1200GT in 2006. Man, man, ... leuke motor. Kracht, vliegen, schieten, trekken, gassen en zoef weg was ie... zoals je hem wilt.
Op 15000 km krijg ik wat problemen (dit en dat, en dan weer dat ...). Nu zijn we weer 30000 km en 10 grote herstellingen (in garantie) verder en ik heb een heel andere motor.
Inderdaad, een volledig vernieuwde motor. Alléén niet de motor die ik ooit had gewild, of ooit zou gekocht hebben. Hij rijdt niet op "diezel", maar voor de rest lijkt ie der wel sterk op.
Als ik gas geef, moet ie eerst nadenken of ie nog wel wil rijden. Dan ineens denkt ie van niet, en gaat inhouden. En na paar seconden, gaat ie dan ineens toch traag (diezel) optrekken, om plots na 10-tal seconden toch keihard te gaan, wanneer het eigenlijk al niet meer nodig is.
Dit probleem aangekaart bij de garage (al 3 keer), en inderdaad, telkens vinden ze wat het is. Telkens vol goeie moed haal ik hem terug, ..... blijkt nog juist 't zelfde te zijn, ... even slecht.
@ Kris GT: .. Misschien moet je eens bij een andere dealer proberen, of iemand van de importeur laten komen? Heb zowel de 2006 als 2007 gereden en het is inderdaad zo dat de 2007 veel zachter draait onder de 3.000 rpm (naast het geruislozere schakelen en andere verbeteringen) dan de 2006. Maar, met de juiste software updates moet dit probleem op te lossen zijn. De door jouw beschreven motor"karakteristiek" is hoogst abnormaal! Bij een van de laatste updates zou ook de luchtfilterdoos worden gewisseld voor een exemplaar dat geen last meer heeft van een hete motor. Bij de "oude" doos, bleef het stationair toerental hangen bij 3.000 rpm bij een (heel) hete motor....
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Ik weet niet hoe het model 2007 rijdt. Eigenlijk interesseert het me ook niet. Zachter, of wat dan ook.
Ik heb het model 2006 getest, vond dit schitterend en heb 2006 gekocht.
Dat is wat ik wil voelen als ik rij, het model die mij 20000 euro's gekost heeft.
Maar wat gebeurt er, je bent euforisch over een bepaald model. Betalen. 20000 km rijden en dan komen ze nieuwe luchtfilterdozen steken.
Net vanaf dit moment is de misérie begonnen.
Ik krijg een model terug dat ik helemaal niet wil.
Had ik een testmodel gereden met de eigenschappen die mijn motor nu vertoond, dan had ik er nooit één besteld. 'k had wel iets anders gevonden.
Eigenlijk zou dat toch niet mogen kunnen. Je doet een testrit, je bestelt, je betaalt, je scheurt een tijdje, schitterend, en ineens gaan ze van alles en nog wat veranderen, updaten en krijg je een "diezel" in de plaats.
Toen ik destijds mijn gas 5 mm draaide, dan schoot ie voorruit. Ge moest hem vasthouden of ie was alleen weg. Als ik mijn gas nu, ver naar voor vastneem, en keihard draai tot op het einde, dan kan ik nog met 1 hand rijden. 'k voel niet eens 10% van de kracht dat die motor destijds had.
Inderdaad, 1 hand aan het stuur, en 1 hand op de tank om mijzelf tegen te houden, dit omdat ie inhoudt en naar voor duikt. De enige manier dat ik ondervonden heb om dit niet te hebben is constant boven de 9000 toeren te blijven. Als ik eronder toch ga schakelen, dan lijkt het steeds of ik een vitesse te hoog zit. Dus je schakelt, eerst gaat ie duiken, en dan zo'n vreemd geluid maken (ja alsof een vitesse te hoog zit, veel te laag in toeren en het niet kan ophalen). Om dan na (veel te lang) ineens wel weer bij te komen. Net als die koekendoos zich voor je drumt. Je laat je gas komen, hebt weer vrije baan, en ... ja dan mag je het wel vergeten. Want dan gaat ie hobbelen (hup-hup-hup enz...) en scheten laten.
Je komt aan een afrit van de autostrade, schakelt van 3 naar 2 en valt helemaal stil. Rechttrekken, stoppen, paar tellen wachten en ineens wil ie weer starten.
Niet verkeerd bedoeld, maar..., je kan inderdaad blijven praten over je probleem. De kans op een oplossing is dan hoogstwaarschijnlijkheid erg klein. Een andere optie is proberen het probleem op te lossen. De motorkarakteristiek die jij beschrijft is niet normaal, en heeft niets met de K1200GT te maken, full stop. Ik heb enkele maanden het Duitse K1200 forum en dit forum gevolgd vooraleer te beslissen of het een 2006 of een 2007 model zou worden. Er waren volgens sommige bijdragen in die fora enkele problemen (bij zowel de 2006 als de 2007) na de aanpassing van de luchtfilterdoos, omdat sommige dealers om welke reden dan ook de update niet volledig hadden uitgevoerd (kijk eens hier http://www.michaelbense.de/k1200s/forum ... ght=airbox) ; http://www.michaelbense.de/k1200s/forum ... ght=airbox . Die problemen werden wel allemaal opgelost, door de dealer
Succes!!
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
K1200GT schreef: De motorkarakteristiek die jij beschrijft is niet normaal
Ja, dat weet ik ook. De dealer denkt daar anders over, hij ondervindt geen enkel probleem.
Zeg, maar mochten we eens op hetzelfde tijdstip een momentje vrij hebben, dan zou jij eens met mijn motor kunnen rijden.
Misschien is de overgang van een spetterende 2006 naar de huidige diezel te groot geweest.
Het zou best kunnen dat wanneer jij eens testrijdt (op mijn motor), dat jij helemaal niets ondervindt en dat ik een te groot verschil ondervind met datgene waar ik destijds mijn centen voor neertelde. Als dit zo zou zijn, dan doe ik hem van de hand, want een aangename 250 km per dag voelt anders.
groeten.
Hoi,
Ik heb een GT `06, ingeschreven in `07.
Ik heb twee problemen gehad, nl. het zadel dat niet deugde en de airbox/stappenmotor die kuren had (toerental bleef soms hangen rond de 2000-2500 toeren).
Beide problemen zijn ondertussen geregeld onder garantie en dit met grootste tevredenheid van mijnentwege.