Weer en wind, kou of gene kou erdoor hopla ....
Maar wel een goed werkende tip voor de doorrijder die zijn motor tegen zoutaanslag wil beschermen : Ik gebruik dit al jaren met zeer goed resultaat, geen zoutaanslag meer en ik moet een paar maand niet meer kuisen
Aah dan is het de moment om mijn zoutpreek te herhalen :
Je spuit je koude !!!! motorblok in met S100 Korrosion schutz (Te koop bij Hein G.) Je spuit over al de rest wat aangetast (velgen, aluminium + voorvering ook de uitlaat + uitlaatbuizen) kan worden S100 Korrosion schutz en je laat dat inttrekken of hangen zodat er een dunne film gevormd worden (als je wil kan je het wat uitwrijven met een doek)
Spuit nooit produkt op je banden of je schijremmen. Verwijder met brake cleaner indien nodig.
Dit goedje laat je 6 tot 8 weken hangen zonder maar één keer te poetsen.
Het vuil plakt aan het produkt maar is ook tergelijkertijd een beschermlaagje bij.
Na 6 a 8 weken verwijder je dit goedje met het produkt van S100 dat er voor dient om S100 Korrosion schutz te verwijderen. Dit produkt is dik genoeg zodat het niet in de wielrollagers loopt, toch niet onbelangrijk.
Eenmaal alles verwijder begin je (als er nog gestrooid gaat worden) heel de cyclus opnieuw...
In begin dacht ik oei hoe gaat de motor er nu uitzien maar ik heb niets van zoutsporen teruggevonden en ik reed nochtans de ganse winter dor.
Na verwijdering blinkt alles zoals voordien of zelfs beter ...
Dit is het produkt
mvg
Stef