verbruik

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Rudi T

Re: verbruik

Bericht door Rudi T »

Ik heb een GS12 van begin 07, de BC heeft van in het begin een hoog gemiddeld verbruik aangegeven,
terwijl ik in realiteit aan de pomp veel lagere waarden had (tussen 5.5 en 6.5 Ltr/100km).
De dealer stelde voor om software updates uit te voeren, omdat mijn GS nog niet ge-update was in 2007. Er zijn 2 updates uitgevoerd.
Sindsdien is de BC in orde, en gaat het reserve lampje ook later aan, bij 70 resterende km.

Dus de updates hebben de problemen verholpen,

groeten,

Rudi
Walterken

Bericht door Walterken »

Eén vraag ivm het verbruik.

Na het lezen van de verschillende reacties heb ik de indruk dat het verbruik kan dalen naargelang er sportiever gereden wordt, dwz: meer in de hoge toeren rijden.

Is daar wat van aan?

Ik ga het in ieder geval zelf eens proberen, maar als er iemand iets meer van weet ...
Wat je zelf doet, doe je meestal zelf ...
Tommeke

Bericht door Tommeke »

Vandaag testritje gedaan met de nieuwe 1200GS in Bornem. Wat een machine, maar dat wisten jullie al. Wat betreft het verbruik: (waarden volgens BC)

Secundaire wegen doorrijden: 5,6 liter
Autosnelweg (140 km/u): 6,5 liter
Secundaire wegen op't gemak: 4,9 liter.

Let op, dit zijn waarden op relatief korte afstand en volgens de BC. De totale rit was iets van een 80 km. Ik vond het wel leuk om deze waarden te lezen.
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
wemalo

Bericht door wemalo »

Ik rij met mijn ST steeds tussen de 4000-4400 opm. Verbruik ligt tussen de 5 - 5,5 liter (in 70% van de gevallen met passagier). Onder de 3500 opm vind ik het 1200-blok niet soepel draaien.
zoef

Bericht door zoef »

nu wat km verder met mn 1200 een verbruik van 6,6 l in garage word gezegt dat het ook komt door het koude weer en door andere uitlaat ( lazer met cat er nog onder ) met 2000 km ondehoud kleppen stellen enz moet ook helpen ????
Plaats reactie