persoonlijke club/forum badge

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

bougimain
Contacteer:

Re: persoonlijke club/forum badge

Bericht door bougimain »

Daar ben ik ook voor te vinden, echt een goe initiatief Doen zou ik zo zeggen en zoals BiemeRT zegt alle beide :lol:

bougimain :alien:
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Mijn voorkeur gaan uit naar een exemplaar met velcro achterzijde.
Wie meerder jassen heeft kan ze verplaatsen van de ene op de andere jas.

Verder zou ik zeggen plaats zoveel mogelijk ideën,hoe groter het aanbod
hoe beter :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Dim

Bericht door Dim »

John schreef:Ik vind dat deze badge enkel forum gerelateerd is. Dus mag het de vrije loop gaan. De opgelegde emblemen van de BMW Vlaanderen club zijn nu niet echt mijn ding. Er staat te veel op. Dat wat Frank op foto liet zien is véél mooier. Al is het enkel voor GS rijders. Het BMW logo met daar enkel je naam in is al véél strakker en kleiner te realizeren.
Ik sluit mij helemaal bij John aan.
Misschien een ontwerp-concours organiseren (als ik de knappe avatars zie op het forum, mag dat geen probleem zijn)
Winnaar krijgt een ritje in den bak van John.

Cheers,

Dim
Ride like the wind
Harald

Bericht door Harald »

Dim schreef:Winnaar krijgt een ritje in den bak van John.
Dim
Wie wil daar nu inzitten, als John achter het stuur zit :lol:
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kameleon

Bericht door Kameleon »

lijkt me een goed idee die badge, volgens mij nog het best met het voorstel van harald met de achterzijde in velcro.

Groeten,
Joris.
GSA 2008 - RT 2013
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

da's nu eens een gedacht si, bravo & een bank vooruit voor de harald !!

Bougimain :alien:

Mijn voorkeur gaan uit naar een exemplaar met velcro achterzijde.
Wie meerder jassen heeft kan ze verplaatsen van de ene op de andere jas.
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Het velcro idee is goed als je voor één badge bijv 20 € zou moeten betalen.
Voor 7,50€ kunt ge u die moeite besparen. De velcro erop naaien kost evenveel moeite dan de badge erop naaien :roll:
Doe eens zot en koop er u twéé :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

John schreef:Ik vind dat deze badge enkel forum gerelateerd is. Dus mag het de vrije loop gaan. De opgelegde emblemen van de BMW Vlaanderen club zijn nu niet echt mijn ding. Er staat te veel op. Dat wat Frank op foto liet zien is véél mooier. Al is het enkel voor GS rijders. Het BMW logo met daar enkel je naam in is al véél strakker en kleiner te realizeren.
Amai, een ballonnetje oplaten en meteen zoveel reacties.

Toch even sommige zaken op een rijtje zetten.

De badges (zie eerste foto's) dragen het logo van de GS-club Nederland. Aangezien in mijn eerste bericht staat dat dit een vraag is naar de club, lijkt het mij dan ook niet meer dan normaal dat het logo van de club in de badge is ingewerkt. En omdat er twee versies erkend zijn door BMW europa stelde ik twee badges voor.
Ik krijg zo terug een beetje het gevoel van enkele jaren geleden toen enkele, waaronder ikzelf, voorstelde om een forumsticker te ontwerpen.... en om terug zo'n discussie te voeren... daar heb ik geen zin in.
Het praktische voorstel van Harald is zeker iets om mee te nemen mocht de club dit voorstel van badges zien zitten.
Verder is iedereen vrij zelf een badge te ontwerpen en te laten maken maar voor groepsaankopen is er een ander forum....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Mijn schoonmoeder kan zeer goed naaien (met naals & draad uiterraard) breng mij allemaal ulle vesten en ze naait de velkro erop
hier is mijn schoonmoeder links in beeld Afbeelding

bougimain :alien:

De velcro erop naaien kost evenveel moeite dan de badge erop naaien :roll:
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

@Frank K, OK de club. Maar het zijn toch enkel de forummers die er baat bij hebben. Al de leden die niet op het forum komen hebben al zeker geen nickname, weten in de verste verte niet waarover het gaat. Dus wil je nu voor die enkele keren dat je een niet forummer tegen het lijf loopt met een in mijn ogen oersaai badge gaan rondlopen? We hebben trouwens al allemaal een mooie badge met BMW Vlaanderen Club.(wit rechthoekig met zwarte tekst) Het wordt hoog tijd dat er hier eens naast de pot gepist wordt, in navolging van onze noorderburen en we zelf een badge ontwerpen. En gooi hier nu eens eindelijk die stomme regeltjes die Duitsland oplegd overboord. Of gaan we weer zoals altijd heel braafjes de wil van hogerhand volgen? Enkel en alleen al omdat we vlamingen zijn! :twisted: :twisted: Ik krijg er van tijd het schijt van :twisted:
Harald

Bericht door Harald »

John schreef: Ik krijg er van tijd het schijt van :twisted:
Imodiumis daar goed voor :lol:

Maar ik volg uw mening John.
Op het net kan je 100 verschillende soorten BMW batches vindn , waar de BMW trend niet is gevolgd.
Heb ooit een site gevonden met een hele verzameling.

Anderzijds is een knipoog naar het forum wel nodig op die batch. :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Harald schreef Anderzijds is een knipoog naar het forum wel nodig op die batch.

Ja, akkoord maar dat kan ook op een andere manier me dunkt
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Ik lees het wel.
Laatst gewijzigd door Werner Von C. op 01 mar 2008, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
p@rick

Bericht door p@rick »

John schreef:Enkele jaren terug heeft Stefken eens wat van die badges gemaakt. En ik moet vaststellen dat niemand, maar dan ook niemand nog de moeite doet om die op te spelden. Dus nu dan maar hopen dat als we opnaaibadges hebben er geen andere jassen/vesten worden gedragen bij een of andere ontmoeting. Of het is weer van... :lol:
Ja, die badges die Stefken gemaakt heeft, had hij die niet uitgedeeld bij die beruchte Zeelandrit van 13 februari 2005 ? Dat vond ik persoonlijk ook een zeer goed initiatief van hem, inderdaad jammer dat er zo weinig gebruik van werd gemaakt.
Ik heb mijn exemplaar hier nog steeds liggen, 'k heb ze trouwens bijna altijd bij als ik met de moto op stap ben, je weet maar nooit waar je je moet legitimeren hé...
'k Zit alleen met een probleempje, mijn nickname is ondertussen gewijzigd :oops:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Amai,

Zo moeilijk zal het allemaal toch niet liggen?
Gebruik een BMW-logo en houdt de zakelijke informatie ook strak qua lettertype enz.
Dat is ook de huisstijl van BMW, bovendien is dat veel beter leesbaar en volgens mij ook beter bruikbaar.
Nu ga ik zeker een aantal forum- of clubleden op de tenen trappen: De logo's die van uit de club gevoerd worden zijn slecht herkenbaar en zeker die ruitvorm is slecht toepasbaar in combinatie met andere vormen. Wel vind ik de gestileerde motor in het forumlogo prima.

Voor commentaar op mijn visie hoef je jezelf niet in te houden hoor!

GRTZ
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door UpJohn op 02 mar 2008, 01:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Wally

Bericht door Wally »

Ik vind dat deze badge enkel forum gerelateerd is
'k Heb dit reeds eerder eens geschreven, maar bij deze doe ik toch nog eens:

Kijk eens bovenaan dit forumvenster, wat staat daar naast die strakke machine te lezen?
Inderdaad, zéér goed opgemerkt : BMw Motor Club Vlaanderen - Officiële BMW Motor Club Vlaanderen Forums.

Hoezo, dit forum heeft niets met de club te maken? Waarom is hier dan regelmatig vraag naar een afzonderlijke ledenzone?

Over de vormgeving van logo's en badges ga ik me niet uitspreken (er zijn anderen die daar veel beter in zijn), maar ik ben wel de mening toe gedaan dat de officiële BMW stijl gerespecteerd moet blijven.
Hadden we het hier over een badge van "het andere forum" gehad, dan zweeg ik als een graf.

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
UpJohn

Bericht door UpJohn »

ik ben wel de mening toe gedaan dat de officiële BMW stijl gerespecteerd moet blijven.
Hier zitten alle stijlen in ... van Van Noten tot Bikkembergs :lol: :lol:
En bmw en club stijl blijft bewaard .. :grin:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door UpJohn op 02 mar 2008, 01:13, 2 keer totaal gewijzigd.
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Het logo van het forum of van de club is volgens mij niet geschikt om daarin, naast de de zwarte priegeltekst nog eens wat te vogelen met fantasieletters en dergelijke. Als je de officiele logos wil handhaven zul je er een ander vlak aan toe moeten voegen of naast plaatsen.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

'k Heb het al door...zal op niets uitdraaien en enkel véél discussie opleveren...tja...ik onthou me verder van commentaar (zal d'r wel een kopen als ie d'r ooit komt)

De ballen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... zou Jean-Marie Pfaff ook zo zitten zagen hebben hoe het er uit zag op z'n coll van z'n hemdjes.... :roll:

nu... om het kort te houden... misschien heeft onzen Bert Anciaux nog wadde eurokes over om ons select clubje van armoedelijdende motorpiraten wat te sponseren en er dit van te maken...

Afbeelding

om het echt Belgisch te maken moeten der nog frieten met mayonaise op vind ik... maar omgekeerd mag ook... uw badge eens in de frietzak deppen natuurlijk

maar;....

hebben jullie er ook aan gedacht dat er een franstalige tak van de club is...

maar dat lossen we toch gewoon op door hunne geblondeerd kieken in de plaats van ons tijgertje te zetten natuurlijk :wink:
tenzij jullie liever een foto van Millequet of Di Rupo in de plaats zien staan???

awel... de hiërarchie van het forum wat kennende zal het antwoord wel alla Millequet zijn zekers... een dikke NON :lol:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:Maar het zijn toch enkel de forummers die er baat bij hebben. Al de leden die niet op het forum komen hebben al zeker geen nickname, weten in de verste verte niet waarover het gaat. Dus wil je nu voor die enkele keren dat je een niet forummer tegen het lijf loopt met een in mijn ogen oersaai badge gaan rondlopen?
Als gij wakker zijt en uwen bril ophebt ..... zijde gij niet van de lompste zenne :mrgreen:
Hééééél goei argumentering, John-Boy :thumright:

Ge moet dan ook niet meer vragen van zitte gij ook op't forum om dan als antwoord te krijgen: "Aan die flauwekul doen kik niet mee zenne" :twisted:
Dan herkent ge tenminste direct de forumbroeders :wink: 8-) 8-)

't Kan mij niet veel schelen hoe ze er uiteindelijk zal uitzien, als we maar goed herkenbaar zijn 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Voorbeelden genoeg
AfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 mar 2008, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie