achtervering

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

one-one

Re: achtervering

Bericht door one-one »

voilà probleem opgelost heb een originele van BMW later plaatsen 870 euro.
by the way iemand beweerde dat de ahtervering van GS zelfde is als GSA is dus niet waar.
in ieder geval bedankt voor de info en hoop terug 75.000km te kunnen rijden
ride with pride
one-one
gsa 1150
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

STEF361 schreef:
Dirk Pauwels schreef:
STEF361 schreef:graag een verkooppunt van ohlin in regio antwerpen groetjes stef
Is uw vering al zo slecht da ge nie meer buiten Antwerpen geraakt :lol:

De mijne komen van Bikesetup (http://www.bikesetup.be/) in Schellebelle. (1500euro voor een GS1200) Normaal zal elke BMW dealer daar wel aan geraken voor de juiste prijs (lees te duur....)

Geen wonderen van verwachten, grootste verschil is het gedrag met duo en/of bagage, dan is de ohlins veel beter, en je hebt meer instel mogelijkheden vooraan dan bij de originele. Bij de standaard instellingen staat de mijne nu achteraan iets hoger, als je maar net aan de grond kan met je tenen (is bij mij niet het geval maar bij ne maat van mij wel) dus geen aanrader. (op ne gewone GS1200 hé)

dag Dirk

in juni rij ik terug naar marocco 1e X 1150gs nu met 1150gsa +madam ; 90+60kg en bagage lijkt me wat veel voor die pomp ! vandaar mijn zoektocht !
in nederland heb ik ook een verkooppunt gevonden bij De Kroon import +- 1500euro fr+rr ( iemand ervaring )

groetjes stef :wink:
Ik had aanvankelijk geen goede indruk van Wim Kroon, omdat ik geen antwoord kreeg op mijn prijsaanvraag, (problemen met de mail ws) en heb dan bij bikesetup gekocht, maar ben onlangs bij Wim Kroon geweest voor wat raad bij de afstelling en moet zeggen dat ik heel vriendelijk ontvangen ben. Voor en achtervering afgesteld zoals het hoort en niets moeten betalen. Bovendien een zeeeeer propere, professionele werkplaats. Wel een aanrader. Bikesetup is ook heel goede mechanieker (doen al het mechanische oa demonteren van duurtestmoto's voor Motoren en toerisme en is heel actief in de racerij), correcte service, maar nam naar mijn mening te weinig tijd om de boel goed af te stellen.
Nu ik de heren heb bezig gezien is de plaatsing en afstelling zeer goed zelf te doen. De Ohlins komt preinstalled, en met de standaard afstelling volgens het boekje kom je al heel dicht bij een ideale afstelling.
Ik zou in jouw geval misschien wel opteren voor een zwaardere veer achteraan. Prijs blijft normaal hetzelfde.
Nadeel aan de ohlins achteraan is dat de hydraulische veervoorspanner niet van merktekens is voorzien, dus het is telkens wat zoeken. Ik heb er een rode stip opgezet en tel de omwentelingen.....de gecombineerde in-uitgaande demping is met klikjes.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels

one-one schreef:voilà probleem opgelost heb een originele van BMW later plaatsen 870 euro.
by the way iemand beweerde dat de ahtervering van GS zelfde is als GSA is dus niet waar.
in ieder geval bedankt voor de info en hoop terug 75.000km te kunnen rijden
Oei, da's wel heel duur......Toch beter een wilbers gekocht dan. Origineel BMW is geen 870euro waard imo
Gezien de veerweg kan een gewone GS vering nooit hetzelfde zijn dan een GSA vering hé, lijkt me logisch. Langere veerweg dus langere veer en ander binnenwerk ivm demping
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
mecapuet

Bericht door mecapuet »

870€, is dat voor de achterste en voorste?
Als het enkel voor de achterste is, moet ik Dirk Pauwels wel gelijk geven.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
one-one

Bericht door one-one »

en ja.... enkel voor de achterste vering :oops:
nu ik neem ook geen risico, ik gebruik dagelijks mijn moto en eind mei vertrek ik naar
71°10'21''
ride with pride
one-one
gsa 1150
mecapuet

Bericht door mecapuet »

one-one schreef:en ja.... enkel voor de achterste vering :oops:
nu ik neem ook geen risico, ik gebruik dagelijks mijn moto en eind mei vertrek ik naar
71°10'21''
Ge zult weer ne tijd gerust zijn en je hebt gelijk geen risico te nemen.

Gr, meca.
J
Contacteer:

Bericht door J »

one-one schreef:71°10'21''
Noordkaap zekers???

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
one-one

Bericht door one-one »

J schreef:
one-one schreef:71°10'21''
Noordkaap zekers???

J
yesssssssssssssssssssss :mrgreen:
we vertrekken op 01/06/08 te Bergen richting Noord met een vriend uit Noorwegen...
een gedeelte kust met een 2 daags bezoek aan Lofoten, genieten genieten en nog eens genieten, enerzijds van het ijden en anderzijds van het prachtige landschap..
ik kijk er al 2 jaar naar uit....
ride with pride
one-one
gsa 1150
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Dirk Pauwels schreef:
Oei, da's wel heel duur......Toch beter een wilbers gekocht dan. Origineel BMW is geen 870euro waard imo
Gezien de veerweg kan een gewone GS vering nooit hetzelfde zijn dan een GSA vering hé, lijkt me logisch. Langere veerweg dus langere veer en ander binnenwerk ivm demping
Hier kan ik Dirk helemaal volgen, had me ook geen originele laten aansmeren,
voor dat geld is er anders op de markt, zoals Wilbers!

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
one-one

Bericht door one-one »

ok 629 of 649 bij Wundelich plus 21% BTW plus verzendingskosten en ze zijn nog niet geplaatst dus ???
ride with pride
one-one
gsa 1150
mecapuet

Bericht door mecapuet »

695 euro voor wilbers met veervoorspan-draaiknop alles in, btw, montage, in Sint-truiden.

Gr, meca.
Dirk Pauwels

one-one schreef:ok 629 of 649 bij Wundelich plus 21% BTW plus verzendingskosten en ze zijn nog niet geplaatst dus ???
De prijs bij wunderlich is BTW in. En de portkosten is slechts 12 euro of zo. En plaatsen kun je makkelijk zelf.Dus besteld bij wunderlich is +/- 665 euro. En dan heb je (bijna) top of the bill, waar de originele van BMW eigenlijk ergens halverwege de ladder bengelt wat levensduur en kwaliteit betreft. Vandaar dat eigenlijk niemand originele dempers van BMW koopt....
Maar het belangrijkste is dat je met een gerust gemoed op reis kan en das ook veel waard.
Geniet ervan
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Dirk Pauwels schreef:En dan heb je (bijna) top of the bill, waar de originele van BMW eigenlijk ergens halverwege de ladder bengelt wat levensduur en kwaliteit betreft.
Subtiel :mrgreen: ...
Nil volentibus arduum
Plaats reactie