intercom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Dirk

Als je ook een ON bent dan is het best mogelijk dat we elkaar al gesproken hebben en meschien zelfs al ontmoet hebben, op je avatar kan ik je net niet herkennen maar dat komt meschien nog wel.Cheers..Lex
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Dat klopt Lex, mijn eerste gedacht was gelijk het juiste ook.
Ik was een beetje in de war, met uwe RT, en de machine waar ik je al eens mee gezien en gehoord heb, maar k'heb het bij het rechte eind.
Ik ben vorig jaar een aantal keer in de nieuwe shop geweest, in de loop der jaren zelfs veel, op 1°ste verdiep, ge hebt me indertijd nog Aircom-connectors leren solderen. Ik heb toen op het punt gestaan op de Starcom te kopen, we hebben samen nog de prijsvergelijking met Autocom gedaan, waar de S. goedkoper uitkwam. Ondertussen is er al veel water door 't Schelde gevloeid, heb ik Starcom en 2 Autocoms Pro7 (de S. als reserve), de beide Autocoms op 2 motoren, na het gedoe met de stekkertjes.
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Dirk
Ik denk dat ik echt oud word, want er gaat niet direkt een lamp branden
wel als je in de buurt bent wip eens binnen dan kunnen we wat bij praten want nu ben ik toch echt benieuwd wie er met die blauwe fjr rijd.
73...Lex

Ook ik ben lid...
Scarto

Bericht door Scarto »

Dirk, Lex,

Wij volgen jullie gezonde discussie en we kunnen er alleen maar wel bij varen.

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
dirk bruijns
Contacteer:

Het verbaasd me telkens weer hoe "klein" de wereld is ... ondanks al onze technologie, onze brede Windows, ... overal komen we elkaar tegen.
't Is de passie voor het motorrijden, en al hetgeen errond draait, staat en hangt, dat het zo aantrekkellijk maakt.
Eens gebeten door de microbe .... 't is ongeneeslijk, of dat nu fjrijders,mag,bmw,pan noemt, overal komen we elkaar tegen.
De fjr staat voorlopig op stal, ik heb recent rug-chirurgie ondergaan, en ik moet de start van het motorseizoen een beetje aan me laten voorbijgaan.
Méér tijd om in de shack te zitten dus :wink:
Tot later, we spreken zeker nog wel eens af.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Over de intercom van BAEHR wordt hier blijkbaar niet veel gezegd.
Ik heb de BAEHR Vario nu bijna 2,5 jaar en ben er dik tevreden over.
Kabeltjes werken nog steeds perfect en over de kwaliteit van de luidsprekers en de micro niets dan goeds, enkel bij een geopend scherm en veel wind kan soms de ruisonderdrukking aanslaan.
Mijn 2 helmen zijn ermee uitgerust de ene met een staafmicro om ook met geopend visier te kunnen rijden in de zomer en de andere met de micro vast in het kinstuk, momenteel zijn aangesloten de Intercom, Radio, GPS en GSM.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Dirk
Als je pas een rug operatie of i.d. ondergaan hebt dan moet je het zeker in het begin wat rustig aan doen, want zoals je weet is de rug een belangrijke schakel bij het motorrijden. Maar bricoleren heeft ook zijn charme ik weet er alles van zeker als er af en toe wat rook tevoorschijn komt. Cheers...

Ook ik ben lid...
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Info from Lidl (geen idee wat het waard is....)

Intercom voor motorhelm
voor spraakcommunicatie tussen motorrijder en duorijder
met multifunctionele aansluiting voor externe audio-toestellen o.a. MP3-speler en radio
incl. 2 oortjes met microfoon
instelbare luidsterkte
incl. audio-kabel
frequentiebereik 80-6.000 Hz
werkt op batterijen (niet inbegrepen)
64 x 56 x 20 mm
per set

7.99 * Tijdelijk aanbod op dinsdag 12/04

*Aanbod geldig op de vermelde dagen en zolang de voorraad strekt. Aanbod geldig onder voorbehoud van eventuele zetfouten. Niet alle tijdelijke aanbiedingen zijn beschikbaar bij Lidl Anderlecht en Brussel-Centrum. Schoenen, kousen, mutsen, sjaals, handschoenen, sportzakken en sportkledij zijn niet te verkrijgen bij Lidl Sint-Agatha-Berchem.

Afbeelding
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

jurgen ,

aan die prijs kan je toch ni bedrogen zijn?
zal het zeker kopen
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

tenzij ge dat ding niemeer uit uw oren krijgt :lol:
het kan idd niet tippen aan ne baehr of autocom, maar voor 8€ ??? :shock: dat is idd de moeite om te proberen ...
nu nog een schoon madam vinden die iets zinnigs te vertellen heeft daar vanachter 8)
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Relax

Bericht door Relax »

de witten schreef:jurgen ,

zal het zeker kopen
Ik denk dat je aan die prijs alleen maar bedrogen kunt zijn.
Harald

Bericht door Harald »

Relax schreef:

zal het zeker kopen
Heb er hier zo eentje liggen , tot 50 Km/ hr gaat het min of meer op een RT met volle kuip en dan niets meer .
Prullen dus
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
dirk bruijns
Contacteer:

Het kastje, de stuureenheid ziet eruit als het type IC993 dat best te pruimen is, normale verkoopsprijs rond de 40 euro. Enkel de microfoon en de luidsprekertjes zijn in dit geval anders van vorm.

Voor 8 euro ben je niet in't zak gezet, al was het maar om eens te proberen en de les te leren dat "alles werkt prima op de toonbank tot je er mee gaat rijden".

8)
Harald

Bericht door Harald »

Ik zal met de behendigheidsdag een collectenbus plaatsen. Diegene die 8€ teveel heeft mag ze daarin steken :lol:
Op voorhand merci aan de milde schenkers. :wink:
Relax

Bericht door Relax »

Delen hé maat.
Toevallig was ik eens eerst met m'n vernietigende mening over dit flutding. :D :D
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Harald schreef:Heb er hier zo eentje liggen , tot 50 Km/ hr gaat het min of meer op een RT met volle kuip en dan niets meer .
Prullen dus
Wat gaat dat dan nie zijn op ne Roadster.... geen extra 8 EUR uitgeven dus :? :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Harald

Bericht door Harald »

JüRgen schreef:
Harald schreef:Heb er hier zo eentje liggen , tot 50 Km/ hr gaat het min of meer op een RT met volle kuip en dan niets meer .
Prullen dus
Wat gaat dat dan nie zijn op ne Roadster.... geen extra 8 EUR uitgeven dus :? :wink:
Steek ze maar in mijn collectenbus, als ge die 8€ wil weggooien.
Wie muziek wil , kan ik eerder een walkman of MP3 speeler aanraden met oordopkes.
Werk beter , maar wel geen intercom dus :wink:
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Ik heb de Baehr-set specifiek voor de R1200RT aangeschaft en ga morgen een poging doen e.e.a. in te bouwen. Wordt een aardig klusje want al het plaatwerk aan de rechterkant mag eraf. Vóór dit exemplaar heb ik de afgelopen 12 jaar met een Baehr AVC 11 gedaan. Een prima apparaat, vandaar de keus voor deze (dure!) RT-versie. Als ik alles goed aan de praat heb gekregen krijg ik zowel de muziek van de radio/cd als de aanwijzingen van de StreetPilot in de helm in stereo te horen.

En het schijnt dat ik er ook nog de aanwijzingen van m'n vrouw op kan horen...
Don't fix it if it ain't broken...
....

Bericht door .... »

Harald schreef:
Relax schreef:

zal het zeker kopen
Heb er hier zo eentje liggen , tot 50 Km/ hr gaat het min of meer op een RT met volle kuip en dan niets meer .
Prullen dus
Dit is raar,heb het getest met Anneke en tegen 140 op autostrade en hoor haar perfect,,zal aan de moto liggen maar zeker niet aan de intercom of aan de 8 euro :wink: :wink: :wink:
HanzThePanz

Zó ziet je RT er na een uurtje of twee uit als je zelf een Baehr RT 1200 intercom gaat installeren. Ik begin te begrijpen waarom de dealer er 200 euro arbeidsloon voor vraagt...

Afbeelding
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Wel, ik heb zo'n prulleding van de Lidl.
Waarom heb ik het gekocht. Gezien mijn kinderen nog te klein zijn om lang achterop te zitten vind ik het zonde om 500 euro uit te geven aan een intercomsysteem dat ik maar een paar keer per jaar gebruik. Mijn vrouw gaat wel mee achterop, maar die geniet liever van het rijden en van de wind dan dat ze de hele tijd moet praten.
Ik wilde toch iets hebben om eens wat te kunnen praten tegen de kinderen achterop, dus heb ik een schamele 8 euro uitgegeven voor dat ding en ik moet zeggen, als je de prijs in acht neemt is dat toch een schitterend ding. Tot 90 per uur konden mijn dochter en ik elkaar perfect verstaan. Sneller rij ik toch nooit met haar achterop. Ik heb de voorste gaatjes in het microfoontje afgeplakt met tape zodat daar geen wind kan doorkomen.
Er zijn twee nadeeltjes aan. Je voelt het oortje zitten en na verloop van tijd (een uur ongeveer) begint het te irriteren. En de batterijen zijn rap leeg. Maar voor de rest is het zijn 8 euro meer dan waard.
Maar binnen een jaar of drie, wanneer de kinderen eens wat langer mee rijden en ik een RT 1200 zal kopen :wink: dan zal een deftige intercom zeker op mijn motor gezet worden, maar ondertussen kunnen we voor 8 euro al de smaak een beetje te pakken krijgen.
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Harald schreef:
Relax schreef:

zal het zeker kopen
Prullen dus
Tuutebolle. Ik heb er vorig jaar eentje gekocht en dat ding doet prima zijn werk. Dus voor die 8 € bent ge zeker niet ge****t .
Dat het goedkoop is wil niet per definitie zeggen dat het slecht is hé mannekes.

En als je dan toch het beste wil hebben : Peltor. Gebruiken ze bvb op alle VRT moto's.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik heb hier zo'n Lidl ding liggen (in de schuif, ongebruikt), maar ik heb al met andere gadgets ondervonden dat die oortjes inderdaad heel snel gaan zeer doen. Moet het nog uitproberen, vrees ervoor.
Andere vraag: in de ALDI liggen hier nog een massa intercoms te koop van de laatste motor-actie. Probleem is dat die dingen in gesloten verpakking zitten, zodat je niet kan zien hoe die luidsprekertjes bevestigd worden: in de helm gelijmd, of over het oor gehangen. Kosten wel rond de 50 euro, maar geen kat die die dingen koopt, wegens niet te bezichtigen. Op die ene spaarzame foto ziet het er wel veel degelijker uit dan Lidl-spul, vooral de kabel lijkt meer profi. Iemand hier ervaring mee? Of een meer gedetailleerde foto?
Ik hoop dat ze binnenkort daar bij ALDI die spullen aan dumpprijzen gaan liquideren...Dan kan ik zo'n ding in de schuif naast die andere leggen :wink: :wink:
Ed

Bericht door Ed »

HanzThePanz schreef:Zó ziet je RT er na een uurtje of twee uit als je zelf een Baehr RT 1200 intercom gaat installeren. Ik begin te begrijpen waarom de dealer er 200 euro arbeidsloon voor vraagt...

Afbeelding
Hey Hanz, zo zag de onze er gisteren ook uit! Zijn ong. 6 uurtjes zoet geweest met strippen & aansluiten van intercom op radio + gps. Werkt overigens fantastisch nu, is echt de moeite waard! Baehr is baehreduur maar ook baehregoed!
Grtz Ed & vrouwke
HanzThePanz

Ed schreef: Hey Hanz, zo zag de onze er gisteren ook uit! Zijn ong. 6 uurtjes zoet geweest met strippen & aansluiten van intercom op radio + gps. Werkt overigens fantastisch nu, is echt de moeite waard! Baehr is baehreduur maar ook baehregoed!
Grtz Ed & vrouwke
Zeker weten! Maar hetzelfde geld natuurlijk ook voor BMW... Overigens moesten het kofferrek en de zijpanelen onder de buddy er ook nog af. Wat een werk... Maar dan heb je wel wat!
Plaats reactie