Live de nieuwe ST
Moderator: GVN
'k Heb vandaag als vervangmotor een ST (licht-magnesium - graniet) meegekregen. Rijdt wreed goed. Alleen na 5 minuten al pijn in de polsen. Ik ben dat niet echt gewoon om "plat" te liggen.
En als je natuurlijk een RT gewoon bent, de wind bescherming natuurlijk ... valt wat tegen.
Maar als mij RT over twee jaar is afgeschreven maakt hij veel kans. In het echt valt hij toch veel beter mee dan op foto (en ook mooier dan de 1200RT (persoonlijke mening)).
En als je natuurlijk een RT gewoon bent, de wind bescherming natuurlijk ... valt wat tegen.
Maar als mij RT over twee jaar is afgeschreven maakt hij veel kans. In het echt valt hij toch veel beter mee dan op foto (en ook mooier dan de 1200RT (persoonlijke mening)).
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
R1200ST
Ik heb mijn "ST" vrijdagavond afgehaald en afscheid genomen van mijn VFR 800 , maar toen ik na de verhelderende uitleg van de verkoper met mijn nieuw "machien" vertrok,... was ik mijn VFR bijna vergeten.
De ST rijdt gewoon perfect, alleen het starten doet wat vreemd aan, maar na enkele "schokken" loopt ie perfect.
Maandagnamiddag een toertje gemaakt van +/- 300 Km. Erg veel bekijks gehad. Tijdens het rijden werd mijn ST zelfs gefotografeerd door een tegenligger, cameraatje geïnstalleerd op het stuur van zijn RT.
De "ST" loopt perfect, bochten neemt ie heel licht. Even wennen waren de stoppers (integraal ABS) je staat stil vooraleer je er erg in hebt, in het begin zelfs een beetje te snel . Storend vind ik wel het gepiep van de servomotoren die de remdruk regelen.
Tot +/- 1500 Km nog wat rustig aan toeren en snelwegritten aan constante hoge snelheid mijden.
Windbescherming is optimaal en voor mijn gestalte (1.76m) mag het scherm zelfs in de laagste stand blijven staan.
Dinsdag met mijn nieuwe BMW naar het werk. Fier als een gieter.
Tot iemand mijn bureau binnenkwam en zei dat er doffe plekken op mijn kuip waren.
Tijdens de middag gecheckt en ja hoor , op de plaats waar mijn knieën de kuip raken heb ik grote doffe plekken en dit reeds na +/- 300 Km rijden.
Is dit normaal of is dit een slechte lak- of verniskwaliteit . Op mijn VFR (hier zijn we weer) was dat ook het geval, maar belange niet zo erg, hij is ook vijf jaar ouder.
Ik heb dit wel gemeld bij de dealer, die het bij BMW gaat aankaarten. Wordt vervolgd....
CU
De ST rijdt gewoon perfect, alleen het starten doet wat vreemd aan, maar na enkele "schokken" loopt ie perfect.
Maandagnamiddag een toertje gemaakt van +/- 300 Km. Erg veel bekijks gehad. Tijdens het rijden werd mijn ST zelfs gefotografeerd door een tegenligger, cameraatje geïnstalleerd op het stuur van zijn RT.
De "ST" loopt perfect, bochten neemt ie heel licht. Even wennen waren de stoppers (integraal ABS) je staat stil vooraleer je er erg in hebt, in het begin zelfs een beetje te snel . Storend vind ik wel het gepiep van de servomotoren die de remdruk regelen.
Tot +/- 1500 Km nog wat rustig aan toeren en snelwegritten aan constante hoge snelheid mijden.
Windbescherming is optimaal en voor mijn gestalte (1.76m) mag het scherm zelfs in de laagste stand blijven staan.
Dinsdag met mijn nieuwe BMW naar het werk. Fier als een gieter.
Tot iemand mijn bureau binnenkwam en zei dat er doffe plekken op mijn kuip waren.
Tijdens de middag gecheckt en ja hoor , op de plaats waar mijn knieën de kuip raken heb ik grote doffe plekken en dit reeds na +/- 300 Km rijden.
Is dit normaal of is dit een slechte lak- of verniskwaliteit . Op mijn VFR (hier zijn we weer) was dat ook het geval, maar belange niet zo erg, hij is ook vijf jaar ouder.
Ik heb dit wel gemeld bij de dealer, die het bij BMW gaat aankaarten. Wordt vervolgd....
CU
STer - Ex-VFR
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
proficiat met uw aanwinst
ik ben hem gaan testrijden en het wordt hoogstwaarschijnlijk ook mijn volgende moto.
en inderdaad bekijks heb je wel.
jammer van die doffe plekken hopelijk is het niet veel ergs.
ik ben hem gaan testrijden en het wordt hoogstwaarschijnlijk ook mijn volgende moto.
en inderdaad bekijks heb je wel.
jammer van die doffe plekken hopelijk is het niet veel ergs.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: R1200ST
onvoorstelbaarSTer schreef:Tot iemand mijn bureau binnenkwam en zei dat er doffe plekken op mijn kuip waren.
Tijdens de middag gecheckt en ja hoor , op de plaats waar mijn knieën de kuip raken heb ik grote doffe plekken en dit reeds na +/- 300 Km rijden.
Is dit normaal of is dit een slechte lak- of verniskwaliteit
na al die jaren en al die modellen zou je verwachten dat bmw deftig, duurzaam, ... spuitwerk kan verrichten! hoort dus thuis in het rijtje afbladerende verf van telelevers, van velgen, van kleppendeksels, van motorblokken, van vorkbruggen, van vorkbenen, ...
hoe gaat dat gezegde van die ezel en die steen nu ook weer