Heidenau K60

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

WIMGSA1200

Re: Heidenau K60

Bericht door WIMGSA1200 »

Zojuist wa gaan proefrijden op natte banen.
Deze banden hebben een goede grip on-road, naar mijn gevoel is het verschil in rijden tusssen koude en warme banden zeer groot! Toen ik vertrok dacht ik eerst dat de achterband plat was, wilde maar niet insturen. Na een paar km verdween dit probleem.
Nog eens stevig de remmen dichtgeknepen en idd op een koude en natte was stoppen deze rubbers heel goed.

Dan het veld ingetrokken, eerst nat gras, glad zoals jullie allemaal zullen weten maar goed te doen met deze banden. Daarna een heel drassig veldwegske ingereden ging heel goed, echt goed. Totdat het profiel vol modder zat (beetje aan het spelen geweest wiel laten doorspinnen) grip was weg, terug het annekee-gevoel... Ben toen door een plas gereden zodat de modder tussen de noppen afgewassen werd en dadelijk terug veel grip. echt een fijn bandje... had maar effe tijd om te gaan rijden dus dit was voorlopig alles.

Ben nog steeds tevreden en wacht nu op een dag met droog weer .
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

KLinkt goed, post is enkele foto's van die bandjes op uw machien :wink:
Ben nieuwsgierig :twisted:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
snoekie32

Bericht door snoekie32 »

Dag Wim,

Staat er geen snelheidslimiet op die banden.
Ik zie ze ook wel zitten, maar rij veel op de snelweg, vandaar mijn vraag.

Grtz,
Snoekie
!! No Fear, Snoekie is Here !!
R1200GSA
WIMGSA1200

Zie niks staan vanb snelheidslimiet...
Heb wel ergens gelezen dat je niet over de 180 zou mogen... maar waar weet ik niet meer.
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
WIMGSA1200

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja sorry ma da foto's plaatsen.... man man da lukt nooit *

* aangepast sprint 8-)
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
-Fred-

Bericht door -Fred- »

WIMGSA1200

Gisteren eens stevig doorgereden met de k60's, met duo. Ik ben heel tevreden van de banden bevallen zeer goed op alle ondergronden, meer dan voldoende grip op het asvalt zowel droog als nat, nog nergens geschoven.

enige "minpunten":
1.meer lawaai als een allroadband (niet storend hoor)
2. bij koude banden wil de moto niet insturen, lijkt alsof de band plat is, na 2 km is dit euvel weg voor de rest van de dag.
Ik vraag me af wat hier de oorzaak van is! band lijkt te zacht maar als em warmer is (en dus nog zachter) is alles ok
wie kan me hier een juist antwoord op geven??

Groeten
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
RUSOR

Bericht door RUSOR »

WIMGSA1200 schreef: 2. bij koude banden wil de moto niet insturen, lijkt alsof de band plat is, na 2 km is dit euvel weg voor de rest van de dag.
Ik vraag me af wat hier de oorzaak van is! band lijkt te zacht maar als em warmer is (en dus nog zachter) is alles ok
wie kan me hier een juist antwoord op geven??

Groeten
Eigenlijk geef je het antwoord al bijna zelf... Als de band op temperatuur is zet die uit en vanaf dan kan je alle eigenschappen van de band benutten. Dit geld voor alle banden trouwens maar hoe zachter de band hoe meer je het verschil voelt tussen warme en koude banden. Vermits het een winterband is zal hij zeer zacht zijn wat het gevoel nog versterkt. Ook zal de profiel tekening in kleiner vlakken zijn waardoor de band sneller opwarmd. Dus het antwoord op je vraag is eigenlijk de uitzetting van de band. Dit is ook de reden dat je bandenspanning bij koude banden moet meten en niet als je al honderd kilometer gereden hebt. Ben wel eens benieuwd als je dit zo goed voel hoeveel kilometer je met zo'n bandje kan rijden???

MVG Danny
WIMGSA1200

merci voor de reactie!

naar wat ik gelzezen heb zouden ze ongeveer evenlang meegaan als anakee's, als je deze banden enkel in de winter gebruikt
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
WIMGSA1200

Vandaag op de snelweg met duo ondervonden dat de K60's een erg "zoekerig" gedrag vertonen bij langsgoeven met snelheden boven de 120.
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
In Extremo
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Welk is de druk in uw bandjes ?

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
WIMGSA1200

2.5 en 2.8... zal het probleem niet zijn, misschien door het zachte loopvlak???
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

De snelheidsindicatie is T dwz tot 190km/h, goed dus.
De snowtex is een winterband, hoe kouder de temp hoe langer de band zal meegaan, in onze kontreien ga je er nooit 16000km mee kunnen doen als je ze er op lat liggen na de winter....of je moet natuurlijk heel rustig rijden, maar dan nog...
alle banden met zeer grof profiel geven wel een bepaalde reactie op langsgroeven, denk dat dat normaal is. Ik zou ze er af gooien van begin maart, dan heb je er mss nog een paar winters plezier van.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WIMGSA1200

dat is dus de bedoeling ik doe ze er tegen maart terug vanaf....
Hoop dat ze tegen dan de K60 in gewone uitvoering hebben voor de "grote" gs
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

via de onderstaande links kan je de testscores van deze band bekijken:

test van de voorband : http://www.autobandentest.com/motorradr ... index.html

test algemeen : http://www.autobandentest.com/motorradr ... index.html

klinkt redelijk positief.

ik denk erover om op mijn gs een set K76 te monteren voor op de weg. die test klink best wel goed
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

Hallo,

voor mij is de heidenau K60 Snowtex DE winterband, ik had steeds gedroomt van het oude touranceprofiel met de EXP compound als ideale winterband maar de K60 snowtex is voor mij de referentie geworden.

op koude en vochtige wegen, tussen -1 en -12°c rij je alsof er niets aan de hand is, dank u zachte rubbersamenstelling
op wegen met veel "pap"-sneeuw, rijden maar, nog steeds goed door de bocht, dank u grof profiel,
op sneeuw voorzichtig maar goede traktie en redelijk sturen, dank u profiel
op ijzel en echt hardgereden sneeuw, dank u sneeuwkettingen
vandaag nog een ritje in luxemburg gedaan, vochtige wegen, veel opgevrozen asfalt, -1.5 en met duo de banden mooi rondgereden zonder ooit maar een onzeker gevoel te hebben.
Alhoewel ik zeer tevreden ben over de Bridgestones die er oplagen rijden de K60's iets beter,
een zekerder gevoel vooraan, vooral bij remmen, langsrichels, oneffenheden en vuil in de bocht.

Afbeelding
Afbeelding

groeten
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

grandru schreef:Hallo,

voor mij is de heidenau K60 Snowtex DE winterband, ik had steeds gedroomt van het oude touranceprofiel met de EXP compound als ideale winterband maar de K60 snowtex is voor mij de referentie geworden.

op koude en vochtige wegen, tussen -1 en -12°c rij je alsof er niets aan de hand is, dank u zachte rubbersamenstelling
op wegen met veel "pap"-sneeuw, rijden maar, nog steeds goed door de bocht, dank u grof profiel,
op sneeuw voorzichtig maar goede traktie en redelijk sturen, dank u profiel
op ijzel en echt hardgereden sneeuw, dank u sneeuwkettingen
vandaag nog een ritje in luxemburg gedaan, vochtige wegen, veel opgevrozen asfalt, -1.5 en met duo de banden mooi rondgereden zonder ooit maar een onzeker gevoel te hebben.
Alhoewel ik zeer tevreden ben over de Bridgestones die er oplagen rijden de K60's iets beter,
een zekerder gevoel vooraan, vooral bij remmen, langsrichels, oneffenheden en vuil in de bocht.

Afbeelding
Afbeelding

groeten
jij hebt ze in elk geval goed getest 8-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

De mijne zijn daarstraks gemonteerd. Enkel nog maar een kleine 50 km gereden waarvan 45 autosnelweg.
Er zijn onmiddellijk enkele bedenkingen die andere voor mij ook al gemaakt hebben:
-Geen fluisterstille banden maar niet storend luid.
-Ze stinken naar verbrand rubber... dus waarschijnlijk die siliconen laag die op nieuwe banden zit en die ik er zo snel mogelijk af wil.
-mooi en grof profiel 8mm vooraan en 14 achteraan (stoer = GS-waardig)

Maar ook:
- zoekerig gedrag op de autosnelweg
- momenteel nog een ramp in de bochten (siliconen?)
- 140 kruissnelheid geen probleem
- Ik had niet de indruk dat ze zo snel opwarmden.

Veel vertrouwen heb ik er nog niet in maar ik geef ze nog even zo dat ik ze gewoon kan worden.
Ik hou jullie op de hoogte :wink:
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Mon

Bericht door Mon »

En weet er soms iemand te zeggen waar men (rond Antwerpen) deze banden kan bestellen ?
Thanks
Herkennen julie het moment waarop plots alles zin krijgt en men beseft dat de hele shit het waard was? Ik ook niet!
Plaats reactie