beginner

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Fox30

Re: beginner

Bericht door Fox30 »

ardbeg schreef:nogmaals bedankt voor tips en reacties!
...
Nog een vraagje: mijn boerenverstand zegt mij dat het nu (in de winter) waarschijnlijk de beste (goedkoopste) periode is om een moto te kopen. Klopt dit, maw moet ik er toch wat spoed achter zetten of liegt boerenverstand?
mvg michel
Groot gelijk. Ik heb mijn Motor ook eind december gekocht aan een goede prijs, gezien de koper er echt vanaf wilde en de winterperiode, waarin niemand staat te springen om een motor te kopen.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

ardbeg schreef:R1100R-droom kan worden opgeborgen zeker?? met dit budget??
Voor de motor alleen zou je met dat budget misschien wel eentje kunnen vinden hoor. In Duitsland staan er altijd nogal wat te koop op http://www.mobile.be !!! Daarvan staan er een 6-tal rond jouw budget en nog meer er iets boven :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

hla schreef:En als je er mee gaat werken, dan mag je het dubbel van dat budget investeren.
Je krijgt het verschil toch terug, welliswaar pas in schijven vanaf het jaar erna.

Dat opend zeker heel wat mogelijkheden, dus zeker rekening mee houden.
Hangt ervan af hoeveel km's hij ermee doet woon-werk hé, iets van 6000euro afschrijven op 3 jaar, (minder gaat de controleurd niet willen aannemen), zelfs met 100% woon-werk zal dat niet boven de forfait uitkomen denk ik (of toch niet veel) Loont volgens mij maar de moeite vanaf +/- 8000 euro en met meer dan 80-85% woon-werk km's. Hij zal bovendien waarschijnlijk enkel de kledij voor hemzelf kunnen afschrijven en niet die van de echtgenote, tenzij hij kan duidelijk maken dat ze alletwee op de moto naar het werk rijden.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Dirk Pauwels schreef:
hla schreef:En als je er mee gaat werken, dan mag je het dubbel van dat budget investeren.
Je krijgt het verschil toch terug, welliswaar pas in schijven vanaf het jaar erna.

Dat opend zeker heel wat mogelijkheden, dus zeker rekening mee houden.
Hangt ervan af hoeveel km's hij ermee doet woon-werk hé, iets van 6000euro afschrijven op 3 jaar, (minder gaat de controleurd niet willen aannemen), zelfs met 100% woon-werk zal dat niet boven de forfait uitkomen denk ik (of toch niet veel) Loont volgens mij maar de moeite vanaf +/- 8000 euro en met meer dan 80-85% woon-werk km's. Hij zal bovendien waarschijnlijk enkel de kledij voor hemzelf kunnen afschrijven en niet die van de echtgenote, tenzij hij kan duidelijk maken dat ze alletwee op de moto naar het werk rijden.....
Met een beetje handig zijn, en goed erover nadenken, dan kom je al een heel eind.
Mijn eerste moto + kledij heeft geen 7000€ gekost, afgeschreven op 4 jaar aan 100%.
Er zijn er vele die dit ook kunnen, maar het niet doen :!: Beginnersangst :?:
Niet nodig, wel gezond verstand gebruiken en uitrekenen :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
ardbeg

Bericht door ardbeg »

bwah, mannen, ... ik woon op ongeveer anderhalve km van mijn werkplaats...zal op dat vlak op niet te veel moeten rekenen peins ik... :grin:
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

ardbeg schreef:bwah, mannen, ... ik woon op ongeveer anderhalve km van mijn werkplaats...zal op dat vlak op niet te veel moeten rekenen peins ik... :grin:
1.5 Km enkele rit: da kan gaan, maar het zal wel HEEEEEEEL moeilijk worden indien je ook privé iets rondrijd.
Enkel bij 100% is het haalbaar, en een tweede moto voor de zondag :lol:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
ardbeg

Bericht door ardbeg »

:razz: ik heb gekocht!!! :razz:
eind vorige week mijn theorie gaan doen, eind deze week mijn praktijklessen, en eind deze week brengen ze ook mijn nieuwste aanwinst: BMW F650 strada, net geen 10 jaar oud en knalrood. lijkt mij wel ok, zeker om op te leren.
Ben behoorlijk in de wolken moet ik zeggen!

Samen met de machine ook een helm gekocht. Op aanraden van de verkoper een systeemhelm.
gisterenavond dat spel een minuut of 5 op mijne kop gezet en ik zag gewoon niets meer.
mijn bril dampte gewoon volledig aan!! PANIEK! :shock:
Wat denken jullie? Lost dit probleem zich vanzelf op als ik aan het rijden ben? (gisteren zat ik binnen)
Of moet ik zo snel mogelijk terug gaan om te proberen ruilen voor iets anders? En wat dan wel?
Nog mensen met een bril hier?
groetjes
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Welke systeemhelm heb je gekocht? Er zijn helmen waar je het vizier een klein beetje naar voor kan tikken voor extra ventilatie zoals bij de Schubert C2. Ik doe zelf altijd vizier op een kier, niet helemaal gesloten dus. Verder zijn er pruducten op de markt te verkrijgen waarmee je je brilglazen insmeert waarna die niet meer aandampen heb ik begrepen.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Hey, ik ben ook brildrager. Ik heb een BMW syteem IV helm, bevalt prima en ik moet er niet aan denken GEEN systeemhelm te moeten gebruiken. Een systeemhelm is gewoon het makkelijkste voor mij, je kunt je bril gewoon lekker op houden als je hel op- of afzet.

Meestal kun je condens wegkrijgen door (rijwind)ventilatie, dus door een klepje onder je vizier op te zetten, of met nog beter resultaat, zoals JP zegt je vizier op een kier te zetten. Op mij moto kun je dit ook een beetje verhelpen door te varieren met de stand van de elektrische ruit
De combinatie regen en bril blijft tobben vindt ik.
grtz
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Als je aan het rijden bent dan heb je bij droog weer niet echt veel last van aandampende brilglazen. Als het weer vochtiger is, dan is het een ander paar mouwen! :-? Meestal zet ik dan ook mijn scherm een beetje open (kan in drie standen opengezet worden) zodat er voldoende ventilatie is en dan valt het wel mee. Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op die zogezegde "antie-damp"(brol). Ik heb al een vijftal produkten geprobeerd en niets dat echt doeltreffend is. Maar da's persoonlijk natuurlijk. Bij koud weer heb ik geen echt probleem, maar als het regend begint de miserie pas, want dan moet ik mijn scherm helemaal sluiten. :-? Ik kan mij dan ook niet achter een vitrine steken op mijn R1100R. :wink: Wat ook heel nuttig is als brildrager, is een ingebouwd zonnescherm.
De aankoopprijs van zulk een helm weegt niet op tegen een zonnebril op sterkte. Als je die prijs gaat vergelijken dan ben ben je snel overtuigd van dit soort helmen. Ik heb dus een systeemhelm met ingewerkt zonnevizier van Airoh (of hoe heet dat beest).
Alvast proficiat met de aankoop van uwen droom en suc6 met het behalen van uw rijbewijs! Vergeet niet van ons uw maschien te tonen aan de hand van een foowtoke hé. 8-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb mij dit product een 3 tal jaar geleden aangeschaft en het werkt prima :idea:
Afbeelding
Anti-aandamp flacon voor helmvisier of bril van PILOT GMBH CHEMIE-TECHNIK voor 22,00 Euro incl. verzendingskosten (PilotGmbh@aol.com).
(Flakon, mit Spray-Pumpe, 17 ml = Euro 8,--
Nachfüllflasche (einzeln) mit 50 ml = 12,50
Beides zusammen als SET = 19,-- + 3,-- für Porto und Verpackung)
PS: Prijzen zijn van 2005 :!:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik draag ook bril. Eén druppeltje dreft tussen wijsvinger en duim, daar smeer ik mijn glazen mee in en dan proper maken met micro-vezeldoek. Werkt perfekt voor mij.... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
jakke

Bericht door jakke »

Eerst afspoelen met water?? of direct afdrogen?
Dit heb ik nog niet geprobeerd. :wink:
Afbeelding
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

ardbeg schreef: eind vorige week mijn theorie gaan doen, eind deze week mijn praktijklessen,
Toevallig donderdagvoormiddag en vrijdagnamiddag ?
Nil volentibus arduum
stefke

Bericht door stefke »

Ja, toch wel :lol:
ardbeg

Bericht door ardbeg »

Toevallig donderdagvoormiddag en vrijdagnamiddag ?[/quote]

inderdaad!! Vanwaar deze vraag? Of ben jij het échte 6de zintuig van vlaanderen ?? :grin:
jakke

Bericht door jakke »

@Ardbeg

Ik zie dat ge uit de geburen zijt!!
Als je de weg op mag, dan komt ge maar eens tot aan de winkel getuft met uw machien. 8-)
De plaats is te vinden via de website in mijn profiel. :wink:

Gr, Jakke. :wink:
Afbeelding
ardbeg

Bericht door ardbeg »

Gaat gebeuren jakke!
... als mijn machien gearriveerd is...én mijn papieren in orde zijn...én ik er deftig kan blijven opzitten... dan zul je es wat zien... :lol:
alvast bedankt voor de uitnodiging.
grt!
Plaats reactie