YOO
BelgianTriple schreef:
Een vraagske: op de site van route des Grandes Alpes zie je een kaart met de route. Op drie plaatsen zie je een afwijkende lus.
Zijn deze de moeite of is de originele route al even goed?
Wel, de eerste lus is ipv de Télégraphe en de Galibier te nemen langs de Croix de Fer en de Glandon te gaan. Twee mooie bergpassen, maar ik schat ze zeker niet hoger (spreekwoordelijk dan) in dan de originele route, hier zou ik gewoon over de Galibier gaan.
De tweede lus is héél mooi, 't Lac de Serre-Poncon is zowat 't mooiste meer van Zuid Europa (vind ik toch) en de route erlangs is prachtig om te rijden, je zult je geen seconde vervelen mocht je deze nemen. Je laat dan wel de Col de Vars vallen, een leuke col die héél plezant rijdt, zeker de noordzijde, met superbochtjes, maar qua uitzicht is de lus zeker veel aantrekkelijker.
De derde lus is ipv. de Col de la Cayolle te nemen, de Col de la Bonette over te gaan. Ik vind de Cayolle een heel plezante col, leuk om rijden, en heel mooi om zien, maar de Bonette is dus wel een monument hé, daar kunt ge moeilijk nee tegen zeggen hé. Mocht ge echter de tijd hebben, neem dan vanuit Barcelonnette de Col d'Allos, ga dan links de N202 op, zo'n 32Km in totaal tot aan de afslag links naar de Col de la Cayolle, via de Gorge de Daluis. Rij de Cayolle over, tot in Barcelonnette en doe dan de Bonette, zo heb je 't beste van de regio gezien. Ge gaat er zeker geen spijt van hebben
dbr schreef:
Voor diegenen die TopGear gezien hebben afgelopen dinsdag : welke weg hebben zij genomen om van Italie naar Nice te rijden met de Ferrari Daytona ?
Wel, ze hebben in Italië 't grootste deel van de rit op de autosnelweg gereden, ge hebt daar héél veel tunnelekes waar zo'n 4.4L V12 héérlijk kan klinken
Spijtig dat ge 't stukje van St. Raphael naar Cannes niet doet, dat was (op hun kaart te zien althans) via de DN7, de baan die langs de achterkant van 't Massif de L'Esterel loopt. Deze heb ik reeds voor de helft met de moto gedaan, is puur genieten in een prachtige omgeving.
Grtz, Philip!