Vervangruit met flipup

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Hans

Re: Vervangruit met flipup

Bericht door Hans »

Heb toenertijd ook hetzelfde geplaatst op mijn ex R1150R.
En het resultaat zag er zo uit :

Afbeelding

mvg
Hans
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

Hans schreef:Heb toenertijd ook hetzelfde geplaatst op mijn ex R1150R.
En het resultaat zag er zo uit :

Afbeelding

mvg
Hans
en was je er tevreden over ? hoe zat het met turbulentie ?
Hans

Bericht door Hans »

Ik was niet onmiddellijk enthousiast over het Vario-scherm. Het wordt maar door twee staafjes gefixeerd, bijgevolg trilde het nogal fel.

Afbeelding Afbeelding
Geen turbulenties rond de helm, rudimentaire windbescherming, alles prima, maar constant moeten aankijken tegen een flapperend scherm is ook niet leuk.

Maarrrrr....... Enkele weken ervoor had ik, in mijn zoektocht naar het ideale roadster-scherm, eerst het scherm van Wüdo aangeschaft :

Afbeelding

Dat bleek een miskoop : enorm veel turbulenties rond de helm. Niet te doen...

En daarom schaftte ik mij daarna het Vario-scherm aan ; dat Wüdo scherm kon ik dan later wel verder doorverkopen.
Maar zoals eerder vermeld : door de povere bevestiging een trillend scherm...
En toen had ik het : de solide bevestiging van het Wüdo-scherm combineren met de ruit van het Vario-scherm.
Een paar gaatjes boren, rubbertjes ertussen, een paar gaatjes dichtplakken, en het exclusieve Wüdo-Vario-scherm was geboren :

Afbeelding
Afbeelding

't Was wel één scherm voor de prijs van twee, maar 'k ben er tot mijn grote voldoening mee blijven rijden tot ik de motor verkocht.
En toen kwam de GS, maar dat is een ander verhaal... :grin:

mvg
Hans
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

Hans schreef:
Ik was niet onmiddellijk enthousiast over het Vario-scherm. Het wordt maar door twee staafjes gefixeerd, bijgevolg trilde het nogal fel.
Geen turbulenties rond de helm, rudimentaire windbescherming, alles prima,
Hans
blij te lezen dat de turbulenties weg waren dit is voor mij het voornaamste.
ook blij te lezen over de povere bevestiging maar ik ben een nogal handige "harry" en ga dat wel oplossen :wink:

thanks voor de info :grin:
TonTon

Bericht door TonTon »

kleine update ( dat vario screen voldeed absoluut niet in mijn geval )

verleden week is ook mijn verhoogde ruit toegekomen , het heeft wel nogal wat voeten in de aarde gehad omdat de ruit zoals opgegeven op de website niet meer te krijgen was en ze is moeten besteld worden in Amerika en mede daarom meer dan een maand moeten wachten.
het is dus geen flip-up geworden maar een rechte verhoogde ruit (zou een V-stream zijn).
een 1ste klein proefritje gaf gemengde gevoelens maar is de beste oplossing tot nu toe , ik moet nog eens testen met een andere inclinatie.
maar als de ruit toch niet mocht voldoen mag ik ze terug inleveren omdat ze niet is zoals op de website aangegeven nml. een flip-up ruit.
één ding kan ik zeker zeggen : Ward van http://www.bikeshop-online.be/ heeft er echt alles aan gedaan om mij te voldoen en "de klant is koning" is bij hem zeker geen loze spreuk !
Laatst gewijzigd door sprint op 14 apr 2009, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tekst ipv link geplaatst
Plaats reactie