GS- Killer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Dirk Pauwels

Re: GS- Killer

Bericht door Dirk Pauwels »

animal schreef:
animal schreef:
Wat me eigenlijk het meest verwonderd is dat ook de GS nogal wat negatieve commentaren krijgt,

ik denk dat het hier in dit topic ( en ook het topic over "betrouwbaarheid" ) meer specifiek over de GS(A) 1200 gaat en niet zozeer over zijn voorgangers...
Inderdaad, je gaat een misschien toekomstige kandidaat-gs-killer toch niet vergelijken met een okkasie-gs hee, maar wel met het laatste wat op de markt is: dus de 1200GS met of zonder A.

Geef een 25 jaar oud g/s 'ken in de handen van iemand die er mee uit de voeten kan en ik vrees dat er maar weinig 1200's mee gaan (in het echte bochtenwerk hee, niet in d'ardennen waar je veel mooie snelle bochten hebt hee). Ik heb het tot mijn eigen scha en schande ooit mogen ondervinden op de fameuze Herfstrit waar ik met m'n moderne oilhead werd voorbij gestoken door een 80 g/s en er niet in slaagde om die bij te houden. Ongeveer de helft van het vermogen, is de g/s een gs-killer ????? Nee hee, 't is potverdekke zijn grootvader.
Was't ne kaki GS80? Dan is't geen schande da ge die nie kon volgen, die rijd zelfs met nen XT500 van 78 nog iedereen verloren op de herfstrit.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

J schreef:staat ergens in de bergen vermoed ik aan de foto te zien :lol:

J
:lol: :lol: jij staat scherp :wink:
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
animal

Bericht door animal »

Was't ne kaki GS80? Dan is't geen schande da ge die nie kon volgen, die rijd zelfs met nen XT500 van 78 nog iedereen verloren op de herfstrit.....
Nee, ne witten maar ik heb zo een stil vermoeden da we wel over dezelfde persoon bezig zijn: initialen "D.Ph." zekers, en hij woont daar bij jou in de buurt en heeft dezelfde voornaam als jij . We moeten opletten hee, want ik denk dat die hier soms ook op 't forum zit.....alhoewel, we bestoefen 'm .... Hoi Dirk.....

Animal
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

animal schreef:
Nee, ne witten maar ik heb zo een stil vermoeden da we wel over dezelfde persoon bezig zijn: initialen "D.Ph." zekers, en hij woont daar bij jou in de buurt en heeft dezelfde voornaam als jij . We moeten opletten hee, want ik denk dat die hier soms ook op 't forum zit.....alhoewel, we bestoefen 'm .... Hoi Dirk.....

Animal
Dat is 'em :wink:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Het is te doen gebruikelijk dat vlot rijden vooral wordt bepaald door de rijder, niet door de motor.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

J-P schreef:Het is te doen gebruikelijk dat vlot rijden vooral wordt bepaald door de rijder, niet door de motor.

Indedaad, jaren geleden reed ik met mijn Transalp, in het Eifelgebergte , moto's zoals Triumph Daytona en Suzuki TL 1000 (+ 100 pk), verloren! 'k Moest boven altijd wachten op die mannen :-) :lol:
I like my bike!!
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

J-P schreef:Het is te doen gebruikelijk dat vlot rijden vooral wordt bepaald door de rijder, niet door de motor.
inderdaad
sommige zijn nog altijd niet tot dat besef gekomen en denken nog altijd dat er iets mankeerd aan de motorfiets.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Vorig kampeerweekend van de GSclub was ik door stukgaan van de 1200GSA op een XL700 transalpje. Ik werd bij aankomst uitgelachen... toen ik wegging niet meer :clown:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Dirk Pauwels schreef:
animal schreef:

Animal
Dat is 'em :wink:
aha, ik ben mee :grin: mijn GS komt van hem vermoed ik .. :wink:
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Pollt

Bericht door Pollt »

Als ge zo snel zijt zou ik in de moto gp gaan rijden en u zou er nog veel met ver dienen ook?
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Heb op het salon met een goede vriend gesproken die dealer is van oa Honda.
Honda werkt momenteel idd aan een nieuw motorblok, zijnde een V4 met cardanaandrijving.
De juiste cilinderinhoud (en andere specificaties) is echter nog niet bekend en men weet ook nog niet in welk type motorfiets(en) men dit blok gaat inbouwen.
Eind dit jaar zal het wel bekend zijn.

Dus is er nog helemaal geen sprake van dat Honda dit blok zeker zal inbouwen in een 'nwe varadero' om alzo een GS-killer te maken.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
J
Contacteer:

Bericht door J »

miss niet het blok, maar er blijft sprake van een nieuwe Honda die een aanval doet op het succes van Gs.
Ps vandaag weer geweest naar het salon en men kon dit bevestigen. Van het nieuwe V4 blok in een varadero wist men inderdaad nog niets.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Het hoeft van mij geen varadero te worden, liever een V4 africaTwin met cardan.
J-P

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... en als jullie met de GS-killer een clubje zoeken... waar ook niet bmw-rijders welkom zijn

B4b is the place :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

JH. schreef:... en als jullie met de GS-killer een clubje zoeken... waar ook niet bmw-rijders welkom zijn

Ik zit al in een club waar niet naar de motor gekeken wordt maar naar wat je ermee doet:
http://www.allroadmaniacs.nl/forum/index.php :alien:
J-P

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

J-P schreef:
JH. schreef:... en als jullie met de GS-killer een clubje zoeken... waar ook niet bmw-rijders welkom zijn

Ik zit al in een club waar niet naar de motor gekeken wordt maar naar wat je ermee doet:
en daar kan je de nieuwste manuals van de tenere downloaden :razz:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J
Contacteer:

Bericht door J »

J-P schreef:

moet ik je toch ff tegenspreken.
Mijn R80 is nog niet klaar, maar wilde meerijden met de yam op de rit van Luc Boxer op 1 februari.
Niet toegelaten. Zelfde J andere motor, maar niet toegelaten.

J
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Euh, waarin spreek je me tegen dan? Want die rit van Luc Boxer is niet bij de Allroadmaniacs hoor...
J-P

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

J-P schreef:Euh, waarin spreek je me tegen dan? Want die rit van Luc Boxer is niet bij de Allroadmaniacs hoor...
... en eveneens niet via B4B...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

En het is gewoon omdat Luc van z`n madam niet eens een spotgoedkoe DR650 mocht kopen en de confrontatie met die makkelijk sturende lichte motortjes tijdens een zijner ritjes gewoon niet aankan :mrgreen: :-P :wink:
J-P

J
Contacteer:

Bericht door J »

J-P schreef:En het is gewoon omdat Luc van z`n madam niet eens een spotgoedkoe DR650 mocht kopen en de confrontatie met die makkelijk sturende lichte motortjes tijdens een zijner ritjes gewoon niet aankan :mrgreen: :-P :wink:
De alom gekende NAGEL OP DE KOP jp :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

J
Plaats reactie