Zaterdag 7Maart "Veeg de prut uit uw ogen GS rit"

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
luc boxer

Re: Zaterdag 7Maart "Veeg de prut uit uw ogen GS rit"

Bericht door luc boxer »

Dat zal weer knap zijn
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
danielGS

Bericht door danielGS »

oeioei , dat zal ook prut in de ogen geven :lol: :lol:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Net telefoon gekregen van Walter Adventure dat het -4°C is en dat dit de ideale temperatuur is om een modderbadje te nemen, van een mooi Valentijn cadeautje gesproken.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter Adventure

Bericht door Walter Adventure »

luc boxer schreef:Net telefoon gekregen van Walter Adventure dat het -4°C is en dat dit de ideale temperatuur is om een modderbadje te nemen, van een mooi Valentijn cadeautje gesproken. :shock:
Ik zal toch maar mijn damarke aan doen, :roll: en zo kunnen we nog wat gaan verkennen voor ik moet gaan werken.
De kou , -4° was snel in +4° overgegaan en het was een zonnige dag geworden , prachtig ! De wegen liggen er uitstekend bij , op één uitzondering na .
We hebben inderdaad een modderbadje genomen ! Eentje om niet te vergeten . Enfin , Luc zal dit niet snel vergeten ! Door de regen van de laatste dagen was er iets te veel water in een stukje bos te Zandhoven . Hierdoor kwam luc vast te zitten ! Zijn GSA was er met twee man niet uit te trekken . Maar het geluk was aan onze zijde . Plots doken er twee wilde Heidi's uit het niets op om Luc te helpen . Volgens mij waren deze schonen nog niet lang geleden Miss Univers geweest ! Deze prachtstukken kwamen hun wekelijkse moddercath beoefenen , en waren hierdoor niet vies om de GSA van Luc er uit het slijk te sleuren . Waarom ben ik niet vastgereden ??? Het verkennen is nu in een eindfase , en al zeg ik hetzelf , het ziet er prachtig uit .

W.A.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Hier mijn verhaaltje van een bewogen verkenning.
Gisteren nog een stuk gaan verkennen, bij -4°C lag het asfalt er spekglad bij.
Eens op de zandwegen was het prima.
Afbeelding
En de zon kwam er al snel door.
Afbeelding
Ik was ruim op tijd op de afspraak, en iets later kwam Walter er aan geschoven.
Afbeelding
Dit stuk
Afbeelding
hebben we er tussen uit gelaten, niet dat het er nu nog zo bij lag maar omdat de barelen naar beneden waren en dan is het verboden terrein. Dus een mooi stukje weg uit de route maar Walter had ondertussen wel al andere mooie stukken verkend.
De boswegen lagen er prima bij.
Afbeelding
Walter zei regelmatig van laten we dit stuk er uit, of dit stuk er uit en ik altijd nee laat dat er maar in en dat ook. Achteraf weet ik wel waarom hij dit vroeg hij wilden nog wel wat anders verkennen.
Onderweg begint zowat alles een naam te krijgen zoals nemen we het Frank k stukje of nemen we het Mon stukje en dat is dan meestal waar iemand zijn motor heeft moeten neerleggen. Nu dit stukje wordt moeilijk om het nog Mon stukje te noemen omdat ik daar ook mijn handtekening heb moeten bij zetten. :silent:
Afbeelding
Die bevroren randen gaven geen kik. :x
Af en toe een mooie rust plaats.
Afbeelding
En regelmatig een mooie speelplaats. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
En daarna zijn er nog vele mooie stukken aan de route aan gebracht.
Tot Walter plots zijn belofte ging doen om mijn modderbadje te geven.
En al snel bleef ik met mijn achterwiel steken dacht ik maar het was niet op het diepste stuk, het was met mijn cilinders die bleven steken en de modder gaf daar weer geen krimp mee. :x
Afbeelding
Afbeelding
Maar met zen twee kregen we hem er na een tijdje wel uit. :cheers:
Er stond ons nog wel wat te wachten, maar onze badmeester ging eerst wel een kijken of het modderbadje voldoende gevuld was en op de juiste temperatuur was anders help deze verjongingskuur niet. :clown:
Afbeelding
En we zijn daar overal goed doorgekomen.
Tot het laatste badje daar stopt Walter en doet hij teken, hier liep het fout ik dacht dat hij teken deed van rij jij hier maar eerst door, dus ik links er voorbij maar dit was het verkeerde spoor. :no:
Afbeelding
En hij stak, niet diep maar goed vast, het was net een badje waar ze wat teveel kol hadden in gedaan.
Walter had teken gedaan om iets te vragen zei hij, niet om langs links hier in te rijden maar te laat dus.
Na wel zeker een uur of langer te proberen was er daar niet veel beweging in te krijgen, op zich zit ik daar niet veel mee in om daar nog een uur of zo aan te sleuren maar de tijd begon te dringen om dat ik moest gaan werken. :-(
Na niet meer beweging er in te krijgen als dit
Afbeelding
Hebben we maar besloten om een GS hulplijn te gebruiken er was daar namelijk op heel die tijd nog niemand gepasseerd . Eerst zien welke GS’ser er hier in de buurt woont, en dan daar nog het gsm nummer van bij hebben ook. Na wat over en weer gebeld te hebben al snel iemand behulpzaam gevonden, de GS’sers onder elkaar prima volkje. :thumleft: De telefoon die Walter maakte was ook zeer diplomatisch aangepakt ik vertel het even hoe dat ongeveer ging.
Hallo, Walter hier, ik heb een groot probleem mijn schoonmoeder is dood.
Aan de andere kant: Oei, dat is zeer erg.
Walter: Neen dat is niet zo erg maar Luc Boxer is er over gereden.
Oei, dat is erg.
Neen dat is ook niet zo erg maar het probleem is Luc Boxer zit nu zo vast als iets en met twee krijgen we zijn GSA er niet uit.
Aan de andere kant: Ik kom af waar zitten jullie ergens.
Besluit:GS’sers helpen elkaar als dat kan met je motor, maar niet met je schoonmoeder. :mrgreen:
Nu toen de hulplijn onderweg was kwamen deze twee endurorijders net langs.
Afbeelding
En hun eerste woorden waren van dit is nu het enige weggetje dat je hier best kan vermijden, tot dat Walter het weet zijn. Nu met zen vieren moesten we hier toch ook nog best goed aan sleuren maar het lukte wel. Nu voor de prut rit hebben we een mooi wegje hier om heen, maar als er die hards zijn die hun niet kunnen houden mogen ze hier hun in uitleven als er op 7 maart nog voldoende modder in zit. Zo had ik mijn beloofde valentijnsbadje gekregen en moest ik snel naar huis om tijdig te kunnen gaan werken.
Nog wat fotootjes bij gezet op:
http://lucboxer.smugmug.com/gallery/699 ... WXH#P-5-21
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

't Moest maar zo plezant niet zijn zekers ..... :scratch:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
UpJohn

Bericht door UpJohn »

"Veeg de prut uit uw ogen" Mooie naam voor dit ritje als ik de foto's zo zie .. :wink:

Luc
Ik zie dat je een nieuw ruitje hebt staan op uwen brommer.
Je verkoopt toevallig de originele niet ?
Zoja .. dan ben ik kandidaat, indien niet ... enig idee wat die nieuw kost ?
dxamet

Bericht door dxamet »

Afbeelding
Kan hierzo geen water in het differentieel komen langs de ontluchting?
groeten,
dixamet
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Kan hierzo geen water in het differentieel komen langs de ontluchting?
Van wanneer loopt water naar omhoog ? :-o
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Als het differentiel , de pont, volledig onder water komt is het inderdaad mogelijk dat er via de ontluchting water in komt.
Veiligst is dan ook na zo een badje de olie te checken wanneer je de motor kuist. Je ziet dit vlug door de vuldop eraf te halen en de olie eventjes te peilen ,aan de kleur van de olie zie je of er water in is of niet .

PS dit was zo voor alles TOT de 1200 , met die "onderhoudsvrije " pont op de 1200 ,waar geen vulstop op zit weet ik niet hoe dat gecontroleerd kan worden :oops: we zullen er maar van uit gaan dat daar geen water in kan komen , de ontwerpers zullen er hopelijk wel rekenig mee gehouden hebben zeker :mrgreen:
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

PS dit was zo voor alles TOT de 1200 , met die "onderhoudsvrije " pont op de 1200 ,waar geen vulstop op zit weet ik niet hoe dat gecontroleerd kan worden we zullen er maar van uit gaan dat daar geen water in kan komen , de ontwerpers zullen er hopelijk wel rekenig mee gehouden hebben zeker
Hey Jo, ik meen gehoord te hebben dat ze er terug nen dop opzetten nu, en dat de pont niet meer onderhoudsvrij zou zijn maar toch om de zoveel km verse olie vraagt.(ze worden er toch slimmer op bij bmw :mrgreen: ) :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Thorakan

Bericht door Thorakan »

Ik zou eventueel ook wel willen meekomen. Hangt er dan ook weer vanaf hoe het weer was de voorgaande dagen.

Ik ga men beste wel doen dan met mijn Battlewing bandjes :p

P.S.: zou eventueel een Suzuki DR 650 R (bereden door BMW club lid) toegelaten worden als het echt nog beetje vies weer word.

grtz

Yannick
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Oei, de mailtjes van enkele die hard GS’sers zijn aan het binnenkomen dat ze af komen. :mrgreen:
I.p.v. een alternatief te zoeken voor wie het te zwaar zou vinden moeten we nog een alternatief bij zoeken om deze mannen ook aan hun trekken te laten komen op de veeg de prut uit uw ogen GS rit.
Walter kent gelukkig nog wel wat zwaardere routes daar in de omgeving, :shock: hopelijk is daar een rust en toekijk tribune voorzien. :oops:
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Ik ben waarschijnlijk van de partij, moet wel eerst nog m'n voorvorkdichtingen vervangen.
Afbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Stand voorlopig:
1.Walter Adventure
2.Luc Boxer
3.zoef :?:
4. greystoke
5. danielGS
6. In Extremo
7.Willy
8.WIMGSA1200
9.Hoste F.
10.Romain
11.Eddy
12.Peter B.
13.Jef M.
14. Thorakan :?:
15. MiGSel :?:

+Extra hoffotograaf : Het RUSOR team. ;)
Thorakan

Bericht door Thorakan »

De eindstop is op dezelfde locatie als de start alwaar parking is voorzien indien U met een aanhangwagen komt.
Wil nu niet ambetant doen, maar waar is de begin- en eindstop? :)

grtz

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Yves GSA

Bericht door Yves GSA »

hmm Walter ziet er goed uit.

Ben vorige keer niet kunnen komen omdat mijne GS volledig uit elkaar lag maar tegen 7/3 is hem volledig in orde.
Van zwart naar blauw/wit en volledig proper. En hopelijk hangt er na de rit veel prut op die uit mijn ogen is gevallen.
Ik ben dus van de partij als alles goed gaat (eerst nog een paar testritjes met het venieuwde machine)

Organiseer maar voldoende mixt ritjes dit jaar en misschien steek ik ook iets in elkaar in het Leuvense maar dat zal nie voor direct zijn.

Tot dan
R1150GS Adventure '03 Titanium
R80GS 92 (offroad use)

-------------------------------
Mijn gedroomde motorvakantie : alle voorgaande en de volgende
Walter Adventure

Bericht door Walter Adventure »

Thorakan schreef:
De eindstop is op dezelfde locatie als de start alwaar parking is voorzien indien U met een aanhangwagen komt.
Wil nu niet ambetant doen, maar waar is de begin- en eindstop? :)

grtz

Wel Thorakan dit is het moeilijkste deel van de "Veeg de prut uit uw ogen GS rit" ! Weet de eindstop te vinden ! Dan weet je de start ook ! Dan pas mag je mee deelnemen .

Sommigen onder ons hebben de start reeds gevonden , in hun clubjournaal .

grtz

W.A.
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Allee Walter, het kan toch ook zijn dat vader Thorakan het mee naar het gemak heeft genomen en net p31 nodig had voor het zwaardere werk.
Er staat wel een foutje in i.p.v. na 5000meter aan de linkerkant moet dit na 500meter aan de linkerkant zijn. Dit wordt in het volgende clubjournaal wel aangepast maar als deze niet meer tijdig in de bus ligt ben je verwittigd bij deze.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Thorakan

Bericht door Thorakan »

luc boxer schreef:
Walter Adventure schreef: Wel Thorakan dit is het moeilijkste deel van de "Veeg de prut uit uw ogen GS rit" ! Weet de eindstop te vinden ! Dan weet je de start ook ! Dan pas mag je mee deelnemen .

Sommigen onder ons hebben de start reeds gevonden , in hun clubjournaal .

grtz

W.A.
Allee Walter, het kan toch ook zijn dat vader Thorakan het mee naar het gemak heeft genomen en net p31 nodig had voor het zwaardere werk. :monkey: :monkey: :monkey: :mrgreen:
Er staat wel een foutje in i.p.v. na 5000meter aan de linkerkant moet dit na 500meter aan de linkerkant zijn. Dit wordt in het volgende clubjournaal wel aangepast maar als deze niet meer tijdig in de bus ligt ben je verwittigd bij deze.
Ons papa heeft een clubjournaal aangekregen maar ik niet en ik weet niet waar die ligt dus :p daarmee dat ik het even wou vragen :) maar geen probleem dan zal ik het wel zoeken

grtz

luc boxer

Bericht door luc boxer »

Deze morgen met Walter het eerste stuk nog eens verkent, elke keer ligt het parcour er anders bij maar nu lag het er wel uitstekend bij. We waren niet de enige die aan het genieten waren van hun hobby, deze kwamen we onderweg ook tegen een quat zonder motor dus ook zonder paardenkracht maar hij had andere kracht bij.
Foto wat onscherp. :oops:
Afbeelding
Prachtige beesten.
Afbeelding
Daarna kwamen het slechtste stukje van deel 1 tegen, en we hadden al een Mon stukje, een Frank K stukje, een Luc Boxer stukje en nu hebben we uiteindelijk een Walter Adventure stukje. :cheers:
Hij wilde niet voor de foto blijven liggen, :-( en terug gaan liggen is ook geen doen, het grootste probleem is niet de HP terug recht zetten maar Walter terug recht krijgen. :-P Snavel van Walter jammer genoeg ok, :-? snavel HP iets minder. 8-) ;)
Afbeelding
greystoke

Bericht door greystoke »

Noppenbanden zijn gemonteerd. Ik ben er klaar voor :D
R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Vandaag de volledige route gereden (150KM)
Walter Adventure, DanielGS,Shulty (in de VM)& Luc Boxer
Er was weer veel dat er anders bij lag.
Van deze plas was nu niets meer te zien. :shock:
Afbeelding
Er waren nog veel stukken waar het water veel minder was dan anders.
En onze speelberg van de vorige keer.
Afbeelding
Hadden ze voor de helft gestolen. :-( :-?
Afbeelding
Maar er is nog voldoende speelruimte over. :mrgreen:
Afbeelding
Op één van de laatste stukken is er nog voldoende blubber. :monkey:
Afbeelding
En enkele honderden meters voor het einde reed Walter plat :-(
Afbeelding
Deftig gaatje gemaakt deze boosdoener, gelukkig nog het einde gehaald.
Afbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Nog een paar foto’s toegekomen van DanielGS :thumright:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een aardig blubber filmpje :silent:

http://www.youtube.com/watch?v=axLGAKyd ... annel_page[/video]
Kris adv