Motorcamera in Sint-Niklaas
Moderator: GVN
Re: Motorcamera in Sint-Niklaas
verkeerslessen voor ouderen???zonde van het geld,als het voorbij is het voorbij,ze horen niemeer goed,zien niemeer goed,reageren niemeer hoe het moet en dan blijft ge beter van de baan..
en het is wel juist dat die wat langzaam rijde niet zo snel worden tegen gehouden maar wel die wat 's nachts op een verlaten baan van 70km/u aan 90 rijden die staan wel op de film...logica????gevaar op de weg,denk het nie..
en het is wel juist dat die wat langzaam rijde niet zo snel worden tegen gehouden maar wel die wat 's nachts op een verlaten baan van 70km/u aan 90 rijden die staan wel op de film...logica????gevaar op de weg,denk het nie..
Die verplichte medische en andere controle bestaat allang in andere landen. Waarom (nog?) niet bij ons? Gelet op de verkeersdichtheid in Vlaanderen, en de vergrijzing, lijken controles en testen veel hoogdringender en bevorderlijker voor de verkeersveiligheid dan bijvoorbeeld flitscameras langs autosnelwegen (Oops; ik ben geen verkeersdeskundige). Onaangepaste lage snelheid (met name op de autosnelweg) kan ook ongevallen veroorzaken. Of is het ondanks de nieuwe politieke cultuur, er nog steeds vooral om te doen herkozen te worden (en dus zeker niet potentiele kiezers voor het hoofd te stoten)?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Doen we toch al met onze fiets !!!!!!!!!!Dirk Pauwels schreef:Ik wil maar zeggen dat het niet altijd diegenen zijn die iets harder rijden die het echte gevaar zijn op de weg...maar zij worden wel steeds geviseerd. Maar aangezien er hier precies nogal veel blauwe jongens op 't forum zitten ga ik er geen woorden meer aan vuil maken. Mss moeten de sportievere rijders ook maar eens anoniem gaan rijden...
GRTZ Mario.
potentiele kiezers??vraag mij soms echt af van die heel wetten en regels wie daar ooit voor stemt?kan mij nu nie voorstellen dat ene motard er voor stemt om 70km/u te rijden...ik allesins nie...
maja bij ons in de gemeente rijde de blauwe jongens tegenwoordig met een bmw x3...democratie!!gangsters ja
maja bij ons in de gemeente rijde de blauwe jongens tegenwoordig met een bmw x3...democratie!!gangsters ja
-
Relax
Willen de frustraatjes allemaal samen ff hun gal spuwen, dan kan er weer op een volwassen manier gepraat worden?
I respect your opinion. But I don't give shit.
en daar heb ik het nu moeilijk mee ze...met de bazen willen niet mee...WimLT schreef:Harald schreef:Maar de bazen willen niet echt mee. Moeilijk te motiveren.
ik ben ook en "klein" baasje maar als mijn collegae met ernstige zaken naar voor komen ben ik bereid dit te bewerkstelligen...
niet alle bazen zijn dezelfde ...ik loop ook nog achter de dieven, rijd die sm..ppen na en sta samen met de inspecteurs in de eerste lijn....
dat de overheid niet altijd mee wilt is ook een feit want zij moeten de toestemming geven om bepaalde richtlijnen te schrijven en deze te laten naleven en ja dit kost geld en ....
dan gaan we naar de verantwoordelijkheid van de politieraad die bereid moet zijn om manuren te investeren in dergelijke testen enz enz...dus het zijn niet altijd de bazen die niet meewillen mar de bestuurlijke overheden..
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
en by the who the hell cares.........we are bikers not? 
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
TonTon
open eens de gazet de maandagmorgen en kijk eens hoeveel oudjes "om onverklaarbare reden uit de bocht zijn gegaan" en tel dan eens de rest ? juist ja........horzel600 schreef:verkeerslessen voor ouderen???zonde van het geld,als het voorbij is het voorbij,ze horen niemeer goed,zien niemeer goed,reageren niemeer hoe het moet en dan blijft ge beter van de baan..
als ge U aan de voorgeschreven snelheden houd dan vliegt ge niet uit de bocht..en bij ongevallen zijn de gevolgen ook zo groot niet bij "normale" snelheid !
bijna 80 % van de ongevallen zijn te wijten aan "onaangepaste" snelheid , zou die dan "tè rap" of "tè traag" betekenen ?
later wordt je ook "oud" , ga je dan spontaan je rijbewijs(auto & moto) inleveren en "van de baan blijven" ? nee hé
mijn papa is 80 en ik wil er gerust naast zitten als passagier om dwars door Parijs te rijden !
de ene is oud aan 50 , de andere wordt nooit "tè" oud...
-
Jan en Greet
@Wim LT:
No way José 
Met uwen boot 4 keer tanken voor € 100...100 € kwijt, hé (= 4 tankbeurten).
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Dag Arnold,Arnold schreef:open eens de gazet de maandagmorgen en kijk eens hoeveel oudjes "om onverklaarbare reden uit de bocht zijn gegaan" en tel dan eens de rest ? juist ja........horzel600 schreef:verkeerslessen voor ouderen???zonde van het geld,als het voorbij is het voorbij,ze horen niemeer goed,zien niemeer goed,reageren niemeer hoe het moet en dan blijft ge beter van de baan..
als ge U aan de voorgeschreven snelheden houd dan vliegt ge niet uit de bocht..en bij ongevallen zijn de gevolgen ook zo groot niet bij "normale" snelheid !
bijna 80 % van de ongevallen zijn te wijten aan "onaangepaste" snelheid , zou die dan "tè rap" of "tè traag" betekenen ?
later wordt je ook "oud" , ga je dan spontaan je rijbewijs(auto & moto) inleveren en "van de baan blijven" ? nee hé...
mijn papa is 80 en ik wil er gerust naast zitten als passagier om dwars door Parijs te rijden !
de ene is oud aan 50 , de andere wordt nooit "tè" oud...
Daar ben ik het volledig mee eens.
'k Zie het maar al te vaak in mijn werkomgeving.
We zitten nu eenmaal met veel mensen dicht op elkaar gepakt, en dan moeten we wat respect voor elkaar (en onze gebreken) opbrengen.
Greetz,
Stelo
R1200RT
-
adjuvo
Los van alle vorige en volgende commentaren heeft het forum toch weer enige helderheid voor menig lid geschapen in dit topic .
Sommigen werden hier weer wijzer door , anderen niet , er zijn er dan ook die van nature uit onverbeterlijk zijn en in de boosheid wensen te volharden .
Enkele randopmerkingen en 3 afdwaingen verder leerden we dat we weer een extra catgorie naast die 16 reeds bestaande gevaarlijke companen op de dagelijkse kruistocht in de gaten dienen te houden , de oudere weggebruiker welke doorgaans als een rustig en doordacht verkeersdeelnemer te boek staat.
Ooit komt de dag dat we hen ook mogen vervoegen .... maar zover zijn we nog bijlange niet en tegen dan kunnen mijn juniors bollen met mij als duo ( hoop ik ).
P.S.:
@ 1-1 : Ik heb mezelf vandaag eens "achtervolgd" en ben inderdaad op 85 km ook 1 x in aanmerking gekomen voor een "beurt"
't was maar 5km te snel tijdens een inhaalmaneuver , maar 't zou niet mogen .
Ik ben in ieder geval niet te trots om kleur te bekennen , en 't was geen blauw
.
grtz ,
Rudi
.
Sommigen werden hier weer wijzer door , anderen niet , er zijn er dan ook die van nature uit onverbeterlijk zijn en in de boosheid wensen te volharden .
Enkele randopmerkingen en 3 afdwaingen verder leerden we dat we weer een extra catgorie naast die 16 reeds bestaande gevaarlijke companen op de dagelijkse kruistocht in de gaten dienen te houden , de oudere weggebruiker welke doorgaans als een rustig en doordacht verkeersdeelnemer te boek staat.
Ooit komt de dag dat we hen ook mogen vervoegen .... maar zover zijn we nog bijlange niet en tegen dan kunnen mijn juniors bollen met mij als duo ( hoop ik ).
P.S.:
@ 1-1 : Ik heb mezelf vandaag eens "achtervolgd" en ben inderdaad op 85 km ook 1 x in aanmerking gekomen voor een "beurt"
't was maar 5km te snel tijdens een inhaalmaneuver , maar 't zou niet mogen .
Ik ben in ieder geval niet te trots om kleur te bekennen , en 't was geen blauw
grtz ,
Rudi
.
Typisch ! Dat denkt en zegt dus iedereen. "Ik doe nooit niks verkeerd. 'k Heb er extra op gelet." of "'t Was maar een béétje zus" of "t Was maar een béétje zo". Sorry, maar zo werkt dat niet, meneer ! ! !adjuvo schreef:1 x in aanmerking gekomen ... 't was maar 5km te snel tijdens een inhaalmaneuver
"Wij hebben u de laatste 20 km gevolgd en gefilmd en nu moet u maar eens even komen kijken naar wat u allemaal fout heeft gedaan" en 20 minuten later "Zo dat is dan samengeteld ... €, meneer" ZO werkt dat !
En daarmee zijn we terug hélemààl on-topic
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Merci meester WimWimLT schreef:
En daarmee zijn we terug hélemààl on-topic![]()
Als je dit allemaal leest zou je bijna denken dat fora kweekvijvers zijn voor "urban legends"....
Om met een dergelijke motorfiets (of auto, maakt niets uit) snelheidsovertredingen vast te stellen moet je toch wel voldoen aan een aantal criteria.
Eerst en vooral moet een toestel voor electronische snelheidsmeting door metrologie geijkt worden. Dat is een procedure waar zo'n provida-systeem nooit door geraakt...
Om die reden dringt het parket-generaal aan om enkel ZWARE snelheidsovertredingen vast te stellen waarbij het voertuig in overtreding over x afstand gevolgd werd op gelijke afstand. Dat er snelheidsovertredingen van +5 of +10 km/u mee vastgesteld worden is dus quasi onmogelijk (als het wel gebeurt zijn de vaststellers verkeerd bezig).
Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke systemen als we er de snelheid mee gaan meten... De camera toont altijd de snelheid van uw eigen voertuig en niet van dat wat je achterna rijdt, en om te kunnen zeggen dat je een voertuig pakweg 1 km gevolgd hebt op gelijke afstand, dan moet je al meer dan arendsogen hebben. Op het Nederlandse "Blik op de weg" heb ik toch al gezien dat het politievoertuig tijdens een meting zeer duidelijk naderde op het achterna gereden voertuig....
Voor de opportunisten...maak u geen zorgen, ik ken geen rechtbank die deze vaststellingen niet aanvaardt hoor.
@ Dirk Pauwels : hoe ge iemand uitdaagt met een anonieme moto ontgaat mij een beetje
Het sensibiliserend effect van zo'n camera is echter niet te onderschatten. Zoals Harald zegt zijn vele bestuurders niet bewust van de toeren die ze op de weg allemaal uitsteken. Meestal zitten die dan ook met grote ogen te kijken naar de beelden...
Omdat het systeem op de achtergrond constant aan het opnemen is kun je in feite alle overtredingen die je ziet opnemen, als je op het "rec" knopje duwt begint de tape immers 20 sec terug in de tijd te lopen.
Voor alle duidelijkheid, wij hebben zo'n systeem niet hé
Om met een dergelijke motorfiets (of auto, maakt niets uit) snelheidsovertredingen vast te stellen moet je toch wel voldoen aan een aantal criteria.
Eerst en vooral moet een toestel voor electronische snelheidsmeting door metrologie geijkt worden. Dat is een procedure waar zo'n provida-systeem nooit door geraakt...
Om die reden dringt het parket-generaal aan om enkel ZWARE snelheidsovertredingen vast te stellen waarbij het voertuig in overtreding over x afstand gevolgd werd op gelijke afstand. Dat er snelheidsovertredingen van +5 of +10 km/u mee vastgesteld worden is dus quasi onmogelijk (als het wel gebeurt zijn de vaststellers verkeerd bezig).
Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke systemen als we er de snelheid mee gaan meten... De camera toont altijd de snelheid van uw eigen voertuig en niet van dat wat je achterna rijdt, en om te kunnen zeggen dat je een voertuig pakweg 1 km gevolgd hebt op gelijke afstand, dan moet je al meer dan arendsogen hebben. Op het Nederlandse "Blik op de weg" heb ik toch al gezien dat het politievoertuig tijdens een meting zeer duidelijk naderde op het achterna gereden voertuig....
Voor de opportunisten...maak u geen zorgen, ik ken geen rechtbank die deze vaststellingen niet aanvaardt hoor.
@ Dirk Pauwels : hoe ge iemand uitdaagt met een anonieme moto ontgaat mij een beetje
Het sensibiliserend effect van zo'n camera is echter niet te onderschatten. Zoals Harald zegt zijn vele bestuurders niet bewust van de toeren die ze op de weg allemaal uitsteken. Meestal zitten die dan ook met grote ogen te kijken naar de beelden...
Omdat het systeem op de achtergrond constant aan het opnemen is kun je in feite alle overtredingen die je ziet opnemen, als je op het "rec" knopje duwt begint de tape immers 20 sec terug in de tijd te lopen.
Voor alle duidelijkheid, wij hebben zo'n systeem niet hé
-
adjuvo
WimLT schreef:Typisch ! Dat denkt en zegt dus iedereen. "Ik doe nooit niks verkeerd. 'k Heb er extra op gelet." of "'t Was maar een béétje zus" of "t Was maar een béétje zo". Sorry, maar zo werkt dat niet, meneer ! ! !adjuvo schreef:1 x in aanmerking gekomen ... 't was maar 5km te snel tijdens een inhaalmaneuver
"Wij hebben u de laatste 20 km gevolgd en gefilmd en nu moet u maar eens even komen kijken naar wat u allemaal fout heeft gedaan" en 20 minuten later "Zo dat is dan samengeteld ... €, meneer" ZO werkt dat !
En daarmee zijn we terug hélemààl on-topic![]()
He Wimpie ,
rustig blijven , diep ademhalen en .... dekking zoeken , torpedo gelanceerd naar x16 - y 25 .
P.S. Voor de niet ingewijden : dit zijn de coordinaten van de garage waar de boot van wim aangemeerd ligt
Ik hoop dat niemand de sarcastische ondertoon heeft gemist in mijn post
Ik vond het gewoon grappig om de rollen eens om te draaien, vooral na dat cliché-excuus

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
adjuvo
Captain ,WimLT schreef:Ik hoop dat niemand de sarcastische ondertoon heeft gemist in mijn postIk vond het gewoon grappig om de rollen eens om te draaien, vooral na dat cliché-excuus
![]()
![]()
![]()
spreek in het vervolg eens voor uzelf .
Als je mijn posting in het achterhoofd had , dit was echt geen cliche , maar een eerlijke en waarheidsgetrouwe weergave als dusdanig teruggekoppeld naar one-one .
Zowel het sarcasme als het grappige zijn mij echter ontgaan , maar vermits we allebei grote jongens zijn , gaan we daar ook verder geen cinema over maken .
P.S. Ik heb nog net op tijd mijn torpedo kunnen afleiden zodat je morgen ongestoord richting Schaekels kan varen .
Weest welgekomen !
Deal ?
-
Dirk Pauwels
Is nochthans simpel.... stel gij zijt lekker aan 't rijden, klein beetje te snel. Zo'n geniepigaard met anonieme moto ruikt geld en zet zich in uw kielzog om ettelijke mb's film te maken van al uw overtredingen (hoopt hij). Een beetje motard ziet direct dat er nen andere motard achter hem zit en gaat dan een beetje harder rijden, de anoniemeling volgt, je rijdt nog wa sneller en nog wa en die pippo blijft volgen....tot hij genoeg overtredingen heeft gezien en het kassa kassa wordt....Dat noem ik uitdagen met een anonieme moto....Plezant héJohanDB schreef:
@ Dirk Pauwels : hoe ge iemand uitdaagt met een anonieme moto ontgaat mij een beetje![]()
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
adjuvo
Een beetje motard ?Dirk Pauwels schreef:Een beetje motard ...roll:JohanDB schreef:
@ Dirk Pauwels : hoe ge iemand uitdaagt met een anonieme moto ontgaat mij een beetje![]()
Een echte motard laat zich niet opjagen , door niemand !
Als je in deze valkuil trapt eindig je vroeg of laat in de vangrails of het koetswerk van een of ander koekblik .
Knoop dat voor eens en altijd goed tussen de oren !
Rudi
-
Dirk Pauwels
Iedereen zijn goesting hé, maar ik rij nie met ne moto om aan 70per uur met de koekeblikken mee aan te schuiven, that's no fun. En na 25 jaar blijft het nog altijd funadjuvo schreef:Een beetje motard ?Dirk Pauwels schreef:Een beetje motard ...roll:JohanDB schreef:
Een echte motard laat zich niet opjagen , door niemand !
Als je in deze valkuil trapt eindig je vroeg of laat in de vangrails of het koetswerk van een of ander koekblik .
Knoop dat voor eens en altijd goed tussen de oren !
Rudi
Met nen harley heb je natuurlijk nie veel keus hé, dan is 70 al een levensgevaarijke snelheid , fluo vestje of niet.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Daar gaat het niet over...Dirk Pauwels schreef: Iedereen zijn goesting hé, maar ik rij nie met ne moto om aan 70per uur met de koekeblikken mee aan te schuiven, that's no fun. En na 25 jaar blijft het nog altijd fun
Met nen harley heb je natuurlijk nie veel keus hé, dan is 70 al een levensgevaarijke snelheid , fluo vestje of niet.....
Als je je laat opjagen doordat er simpelweg ne motard achter u rijdt, ja dan verdien je wellicht wel een boete
dus als ge met uwen porsche langs ne dikke bmw aan het rood licht staat...dan laat ge die maar voorgaan,nie opjagen,pk's onder controle en hoffelijk zijn....
Graag, maar 'k heb al andere (clubgerelateerde) plannenadjuvo schreef:Weest welgekomen ! Deal ?

-
Dirk Pauwels
Wat een heilige beezekes hier zeg, heiliger dan de paus, nooit sneller dan toegelaten, nooit over de witte lijn, nooit in den toerenbegrenzer waarschijnlijk....Zou dat niet een klein beetje schijnheilig zijn? Moet toch moeilijk rijden zijn volgens mij...Nu ja, ieder zijn goesting héJohanDB schreef: Daar gaat het niet over...
Als je je laat opjagen doordat er simpelweg ne motard achter u rijdt, ja dan verdien je wellicht wel een boete![]()
Mij gedacht... er is nog een toekomst voor de Heilige KerkDirk Pauwels schreef:Wat een heilige beezekes hier zeg, heiliger dan de paus, nooit sneller dan toegelaten, nooit over de witte lijn, nooit in den toerenbegrenzer waarschijnlijk....Zou dat niet een klein beetje schijnheilig zijn? Moet toch moeilijk rijden zijn volgens mij...Nu ja, ieder zijn goesting héJohanDB schreef: Daar gaat het niet over...
Als je je laat opjagen doordat er simpelweg ne motard achter u rijdt, ja dan verdien je wellicht wel een boete![]()
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.