Moet de motor een landkenmerk dragne ?
Moderator: GVN
Re: Moet de motor een landkenmerk dragne ?
plek teveel - en het is niet alleen voor belgie, nogmaals...
(dit wordt vermoeiend).
(dit wordt vermoeiend).

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.-
xantingo
- Contacteer:
Dat moeten de constructeurs dan maar beslissen...
ik herinner me een vraag op ons rijbewijs-forum van een jonge gast die een L moest hangen op zijn brommer. Het was zo een soort brommer zonder spatbord achteraan, hij gaf er een naam aan maar die ben ik al vergeten
Hij vroeg of hij die L ook op zijn helm mocht plakken.
We hebben toen de wetteksten nagegaan en er wordt duidelijk vermeld dat de L op het voertuig moet hangen. Dus moet de eigenaar van het voertuig maar creatief zijn of een creatieve garagist zoeken zodat de sticker geplakt kan worden.
Voor een B-sticker komt het op hetzelfde neer...
Bovendien: een Nederlandse of Duitse nummerplaat is groter dan een Belgische; die kan je toch ook op die moto van de foto hangen?
Waarom zou je dan geen plaat onder je nummerplaat kunnen maken waar je een B op kwijt kan?
Ik heb met bepaalde wetten en regels ook problemen, maar wanneer iemand een vraag stelt op het forum is het toch de bedoeling dat er een correct antwoord gegeven wordt?
Ik bedoel maar: op mijn wagen plakt ook geen B, omdat ik dat niet mooi vind. Maar wanneer ik naar het buitenland rijd heb ik de keuze: ik plak alsnog een B (op mijn achterruit) of ik riskeer een boete. De keuze is aan mij, maar ik weet het tenminste.
De vraagsteller in dit topic stelt gewoon een vraag, en daarop verwacht hij een correct antwoord. Wat hij er dan mee doet en hoe hij dat doet is zijn probleem...
ik herinner me een vraag op ons rijbewijs-forum van een jonge gast die een L moest hangen op zijn brommer. Het was zo een soort brommer zonder spatbord achteraan, hij gaf er een naam aan maar die ben ik al vergeten
Hij vroeg of hij die L ook op zijn helm mocht plakken.
We hebben toen de wetteksten nagegaan en er wordt duidelijk vermeld dat de L op het voertuig moet hangen. Dus moet de eigenaar van het voertuig maar creatief zijn of een creatieve garagist zoeken zodat de sticker geplakt kan worden.
Voor een B-sticker komt het op hetzelfde neer...
Bovendien: een Nederlandse of Duitse nummerplaat is groter dan een Belgische; die kan je toch ook op die moto van de foto hangen?
Waarom zou je dan geen plaat onder je nummerplaat kunnen maken waar je een B op kwijt kan?
Ik heb met bepaalde wetten en regels ook problemen, maar wanneer iemand een vraag stelt op het forum is het toch de bedoeling dat er een correct antwoord gegeven wordt?
Ik bedoel maar: op mijn wagen plakt ook geen B, omdat ik dat niet mooi vind. Maar wanneer ik naar het buitenland rijd heb ik de keuze: ik plak alsnog een B (op mijn achterruit) of ik riskeer een boete. De keuze is aan mij, maar ik weet het tenminste.
De vraagsteller in dit topic stelt gewoon een vraag, en daarop verwacht hij een correct antwoord. Wat hij er dan mee doet en hoe hij dat doet is zijn probleem...
...R1200RT... -
adjuvo
Om te beginnen is er binnen de landsgrenzen GEEN verplichting om de B-aanduiding op een motorrijwiel aan te brengen .
Van zodra je zelfs al maar naar Nederland of Frankrijk reist loop je tegen allerlei mogelijke discussies aan bij eventuele controles.
Plak toch gewoon dat prutske van 2 € op uwen ezel en haal hem er bij gelegenheid na het verlof er gewoon opnieuw af als hij op uw systeem werkt ... of zijt ge een beetje beschaamd om als Belg herkend te worden ??
Verlof is een periode waarin je verondersteld bent om je te onstpannen en niet om je al op voorhand op te winden over van alles en nog wat.
Denk maar eens terug aan heel de hetze met de motorrijders welke voor een bepaalde datum in Belgie hun rijbewijs hadden behaald voor categorie B en in Frankrijk werden geverbaliseerd omdat hun rijbewijs geen specifieke aanduiding van categorie A vermeldde .
Kon ook simpel vermeden worden door even snel langs het gemeentehuis een europees rijbewijs af te halen waarop alle geldige categorien waren aangegeven .
(Er is inmiddels in Frankrijk bij de Gendarmerie Nationale een nota verschenen die een en ander heeft toegelicht mbt deze overgangssituatie , maar als iedereen een beetje water in zijn wijn doet , is dat soort ergernis helemaal nergens voor nodig. )
Maar als ge dan toch liever een beetje de provo wil uithangen , een boete wil betalen en desnoods alle pret wil bederven op de reis van je leven , volhard dan in de boosheid , maar open er dan in september geen topic over aub
Van zodra je zelfs al maar naar Nederland of Frankrijk reist loop je tegen allerlei mogelijke discussies aan bij eventuele controles.
Plak toch gewoon dat prutske van 2 € op uwen ezel en haal hem er bij gelegenheid na het verlof er gewoon opnieuw af als hij op uw systeem werkt ... of zijt ge een beetje beschaamd om als Belg herkend te worden ??
Verlof is een periode waarin je verondersteld bent om je te onstpannen en niet om je al op voorhand op te winden over van alles en nog wat.
Denk maar eens terug aan heel de hetze met de motorrijders welke voor een bepaalde datum in Belgie hun rijbewijs hadden behaald voor categorie B en in Frankrijk werden geverbaliseerd omdat hun rijbewijs geen specifieke aanduiding van categorie A vermeldde .
Kon ook simpel vermeden worden door even snel langs het gemeentehuis een europees rijbewijs af te halen waarop alle geldige categorien waren aangegeven .
(Er is inmiddels in Frankrijk bij de Gendarmerie Nationale een nota verschenen die een en ander heeft toegelicht mbt deze overgangssituatie , maar als iedereen een beetje water in zijn wijn doet , is dat soort ergernis helemaal nergens voor nodig. )
Maar als ge dan toch liever een beetje de provo wil uithangen , een boete wil betalen en desnoods alle pret wil bederven op de reis van je leven , volhard dan in de boosheid , maar open er dan in september geen topic over aub
Laatst gewijzigd door adjuvo op 07 mar 2009, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
En welke landsticker moet ik dan aanhangen,al menigmaal in conflict gekomen met politie hier en in het buitenland,vooral frankrijk en zwitserland maar ook locaal
Dit is geen loze vraag wat de wetgeving hierin in dit geval is gewoon kafka en tegenstrijdig;
ik rij namelijk met een doorlopende transitplaat
Dit is geen loze vraag wat de wetgeving hierin in dit geval is gewoon kafka en tegenstrijdig;
-
moh_fan
- Contacteer:
In uw geval...
Volgens mij ligt het er aan, in welk land het voertuig geregisteerd staat
-
John
- Contacteer:
Ben je weer vertrokken Gonzoke? Leer nu eens voor eens en altijd dat je niet alle wijsheid in pacht hebt. En van dat wegblijven op het forum ben jij, en enkel jij de grote schuldige. Maar dat kan er blijkbaar niet bij jou in. Zo, dat is er ook nog eens uit. 
-
Iron Gonzo
http://motorritten.web-log.nl/motorritt ... laten.html
zelfs in nederland is het blijkbaar in discutie
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
dit is 1 van dat groepke dat ik bedoelJohn schreef:Ben je weer vertrokken Gonzoke? Leer nu eens voor eens en altijd dat je niet alle wijsheid in pacht hebt. En van dat wegblijven op het forum ben jij, en enkel jij de grote schuldige. Maar dat kan er blijkbaar niet bij jou in. Zo, dat is er ook nog eens uit.
terug onzinnig antwoord en niet on topic antwoordt.
en dat blijft ook maar duren.
doe maar verder John ik stoor er mij al lang niet meer aan.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
xantingo
- Contacteer:
Goed lezen, Gonzo... de discussie gaat erover dat het verboden is een sticker OP de nummerplaat te hangen, die bovendien het nationaliteitsteken bedekt...IRON GONZO schreef:http://motorritten.web-log.nl/motorritt ... laten.html
Lijkt mij eigenlijk nogal logisch.
Laatst gewijzigd door xantingo op 07 mar 2009, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
...R1200RT... -
adjuvo
Pascal ,pascal schreef:En welke landsticker moet ik dan aanhangen,al menigmaal in conflict gekomen met politie hier en in het buitenland,vooral frankrijk en zwitserland maar ook locaal
Ik weet niet welke nationaliteit je hebt , maar indien dit VS is , heeft de ambassade hier dan geen algemene richtlijnen voor ?
HET IS EEN BELGISCHE TRANSITPLAATmoh_fan schreef:In uw geval...
![]()
![]()
-
Iron Gonzo
ik heb het goed gelezen.xantingo schreef:Goed lezen, Gonzo... de discussie gaat erover dat het verboden is een sticker OP de nummerplaat te hangen, die bovendien het nationaliteitsteken bedekt...IRON GONZO schreef:http://motorritten.web-log.nl/motorritt ... laten.html
Lijkt mij eigenlijk nogal logisch.
dit systeem van landaanduiding wordt in veel landen wel toegepast rechtstreeks op de nrplaat.
in Nederland was is er dus blijkbaar ook niets dat vermeld dat een NL op de motorfiets moet staan.
't is te zeggen ik vindt niets terug op het WWW net.
wel vind ik verschillende platen voor motorfietsen met en zonder NL op in de hoek
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 07 mar 2009, 20:55, 3 keer totaal gewijzigd.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
IK HEB DE BELGISCHE nationaliteit,EN DE NUMMERPLAAT IS EEN BELGISCHE TRANSITPLAAT
-
Jo De Paepe
Yep
allez vooruit , goed bezig weer
Feit is dat je in het buitenland ,moeilijk of niet ,aan een landensticker voor op de moto geraakt .Noch in benzine pompen noch in autoshops of motorzaken.
In Frankrijk krijgje steevast het antwoord ; ça n'existe plus .
Sinds enkele jaren collectioneren we kleine landenstickers op de zijkant van de zijkoffers van de landen waar we doorreizen, en het wordt steeds moeilijker.
en hier is nummer 2dit is 1 van dat groepke dat ik bedoel
doe maar verder John ik stoor er mij al lang niet meer aan
allez vooruit , goed bezig weer
Feit is dat je in het buitenland ,moeilijk of niet ,aan een landensticker voor op de moto geraakt .Noch in benzine pompen noch in autoshops of motorzaken.
Sinds enkele jaren collectioneren we kleine landenstickers op de zijkant van de zijkoffers van de landen waar we doorreizen, en het wordt steeds moeilijker.
-
xantingo
- Contacteer:
Even kijken naar de wettekst:pascal schreef:IK HEB DE BELGISCHE nationaliteit,EN DE NUMMERPLAAT IS EEN BELGISCHE TRANSITPLAAT
§1. De personen die in het buitenland verblijven mogen in België een voertuig in het verkeer brengen dat ingeschreven is in het buitenland op voorwaarde dat die voertuigen ingeschreven zijn in een lidstaat van de Europese Unie of in een staat die parij is bij één der verdragen inzake het wegverkeer en voor zover zij de nummerplaten dragen voorgeschreven door de wetgeving van de staat waar zij ingeschreven zijn.
Alle voormelde voertuigen moeten bovendien op de achterzijde de letter of letters voeren die door de voormelde verdragen of door de Europese Unie wordt of worden opgelegd om de staat aan te wijzen waar het voertuig is ingeschreven.
Aangezien uw voertuig in België is ingeschreven moet je in België geen B kleven.
Ga je naar het buitenland, kleef je een B want je voertuig is ingeschreven in Belgïë.
Wat betreft de inschrijving van uw voertuig verschilt er niets van de inschrijving door iemand die in België woont.
De bedoeling van de B is om politiediensten in het buitenland in staat te stellen terug te vinden in welk land de nummerplaat werd uitgereikt. Op die manier kan men de eigenaar of bestuurder terugvinden in geval van problemen.
Een voorbeeld waarom: een Zweedse autonummerplaat uit de jaren 90 verschilt zeer weinig van een Belgische, ook de lettercombinaties zijn identiek. Door het plakken van een B of een S is er dan in het buitenland geen probleem om bij de juiste eigenaar terecht te komen.
...R1200RT... -
Relax
3.Jo De Paepe schreef:Yepen hier is nummer 2dit is 1 van dat groepke dat ik bedoel
doe maar verder John ik stoor er mij al lang niet meer aan
allez vooruit , goed bezig weer![]()
Maar laat ons ontopic blijven. Dim post hoe het is.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
moh_fan
- Contacteer:
Vanaf 1 februari 2003 is de kentekenplaat met het Euro-embleem en NL-teken verplicht.IRON GONZO schreef:... wel vind ik verschillende platen voor motorfietsen met en zonder NL op in de hoek
Eén ieder die een andere dan onderstaande op de motor voert, pleegt een strafbaar feit.
Daar is geen discussie over, sorry...

De sticker-plak-discussie kan wel hier over gegaan zijn.

Dit is dus bij wet verboden.
xantingo schreef:Even kijken naar de wettekst:pascal schreef:IK HEB DE BELGISCHE nationaliteit,EN DE NUMMERPLAAT IS EEN BELGISCHE TRANSITPLAAT
§1. De personen die in het buitenland verblijven mogen in België een voertuig in het verkeer brengen dat ingeschreven is in het buitenland op voorwaarde dat die voertuigen ingeschreven zijn in een lidstaat van de Europese Unie of in een staat die parij is bij één der verdragen inzake het wegverkeer en voor zover zij de nummerplaten dragen voorgeschreven door de wetgeving van de staat waar zij ingeschreven zijn.
Alle voormelde voertuigen moeten bovendien op de achterzijde de letter of letters voeren die door de voormelde verdragen of door de Europese Unie wordt of worden opgelegd om de staat aan te wijzen waar het voertuig is ingeschreven.
Aangezien uw voertuig in België is ingeschreven moet je in België geen B kleven.
Ga je naar het buitenland, kleef je een B want je voertuig is ingeschreven in Belgïë.
Wat betreft de inschrijving van uw voertuig verschilt er niets van de inschrijving door iemand die in België woont.
De bedoeling van de B is om politiediensten in het buitenland in staat te stellen terug te vinden in welk land de nummerplaat werd uitgereikt. Op die manier kan men de eigenaar of bestuurder terugvinden in geval van problemen.
Een voorbeeld waarom: een Zweedse autonummerplaat uit de jaren 90 verschilt zeer weinig van een Belgische, ook de lettercombinaties zijn identiek. Door het plakken van een B of een S is er dan in het buitenland geen probleem om bij de juiste eigenaar terecht te komen.
Dit is de verkeerstechnische kant, de douane dienst zeggen na 6 maand inschrijven op belgische nummerplaat.
Een belg mag niet met mijn motorfiets rijden,wel voor de verkeerswet niet voor de doaune wet
Op transitplaten,waarom behandlelt de belgische politie mij dan ingeval van overtreding als buitenlander( onmiddeling inning)( zonder recht van verhaal)
BMW Bornem beschouwt mij ook als een buitenlander en weigert de BMW servicekaart,als ook een contract met Touring of een ander pechverhelping dienst.
-
mecapuet
Nu ben ik terug blij.....bougimain schreef:Oeche Meca Sorry he maat is wel bedoeld als grap, want ja wij zijn gewoon allemaal Belgen punt uit![]()
![]()
Bougimain
mecapuet schreef:Nu ben ik op mijn teen getrapt....
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
WTF ... moeten of niet moeten ... plakt nu rap zo'n klein Beeke op uw motor ség ... pffff ...

Dan krijgt ge ZEKER nergens geen boete voor
Dan krijgt ge ZEKER nergens geen boete voor
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
bougimain
- Contacteer:
Gij blij Meca... ike blij... 
Bougimain

Bougimain
mecapuet schreef:Nu ben ik terug blij.....bougimain schreef:Oeche Meca Sorry he maat is wel bedoeld als grap, want ja wij zijn gewoon allemaal Belgen punt uit![]()
![]()
Bougimain
mecapuet schreef:Nu ben ik op mijn teen getrapt....
Gr, meca.![]()
Ik had u liggen.
![]()
Gr, meca.
-
xantingo
- Contacteer:
Je hebt het hier over een complexe materie, waar inderdaad veel komt bij kijken...pascal schreef:Dit is de verkeerstechnische kant, de douane dienst zeggen na 6 maand inschrijven op belgische nummerplaat.
Een belg mag niet met mijn motorfiets rijden,wel voor de verkeerswet niet voor de doaune wet
Op transitplaten,waarom behandlelt de belgische politie mij dan ingeval van overtreding als buitenlander( onmiddeling inning)( zonder recht van verhaal)
BMW Bornem beschouwt mij ook als een buitenlander en weigert de BMW servicekaart,als ook een contract met Touring of een ander pechverhelping dienst.
Hoe de douane, BMW en Touring hier tegenaan kijken is mij niet bekend, maar wat betreft de tijdelijke inschrijvingen zelf kan je hier alle informatie vinden...
Een vraagje: je hebt de Belgische nationaliteit, maar heb je ook een vast verblijfsadres in België?
...R1200RT... -
edargpu
Om ff terug on-topic te komen ben ik (enkele jaren terug) met de koekenblik staande gehouden aan de grensovergang met Duitsland omdat ik geen B-sticker kleven had achteraan op de wagen.
Om een ellenlange discussie te vermijden gewoon het bijgelegen benzinestation binnengegaan en een schuune B gekocht.
Ik content en de douanier content
Om een ellenlange discussie te vermijden gewoon het bijgelegen benzinestation binnengegaan en een schuune B gekocht.
Ik content en de douanier content
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Alle anekdotes ten spijt gaat het telkens om de vierwielerkoekendoosblik...
... maar specifiek voor onze tweewielerkes..., wat de vraag van Isabelleke was eigenlijk...
Hoe zit het daarmee?
... maar specifiek voor onze tweewielerkes..., wat de vraag van Isabelleke was eigenlijk...
Hoe zit het daarmee?
Ik heb de Belgische nationaliteit maar verblijf in het buitenland (ik heb het statuut belg verblijvend in het buitenland), in Belgie heb ik alleen een tweede verblijf ,dat is geen domiciele adres M.A.W mijn domiciele adres en fiscaal adres is de VSxantingo schreef:Je hebt het hier over een complexe materie, waar inderdaad veel komt bij kijken...pascal schreef:Dit is de verkeerstechnische kant, de douane dienst zeggen na 6 maand inschrijven op belgische nummerplaat.
Hoe de douane, BMW en Touring hier tegenaan kijken is mij niet bekend, maar wat betreft de tijdelijke inschrijvingen zelf kan je hier alle informatie vinden...
Een vraagje: je hebt de Belgische nationaliteit, maar heb je ook een vast verblijfsadres in België?