Jefrit 17 mei

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
OlivierToebosch

Re: Jefrit 17 mei

Bericht door OlivierToebosch »

'k heb ook een aanvaring gehad. Een auto geen voorrang van rechts verleende. k' was gelukkig traag aan't rijden (gpslog voorlaatste segment was 22 km/u) en heb alles kunnen dichtgooien. Maar niet kunnen vermijden de auto te raken. Stond juist stil, dus ben recht gebleven en is de schade beperkt tot krassen op mijn voorste spatbord. De fourche wordt woensdag nagekeken in de garage. Heb toch even de bibber gehad en alle catastroof scenario's zijn door mijn hoofd gegaan, in de stijl van 'stel dat ik sneller reed' of 'stel dat de auto sneller reed'.
De tocht was heel tof, zeker over te doen!

ciao!
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Pollemaddog

Bericht door Pollemaddog »

Nog vergeten een leuk moment te melden tijdens de Jefrit.
Ter hoogte van Rochefort langs de Lesse ongeveer een kilometer samen opgereden met een koppel eenden die laag over het water scheerden ... aan 70km/u. Dat wist ik dus niet dat eenden zo snel vliegen ... u wel ?.
Een schoon moment om niet te vergeten.
Pollemaddog BMW R850R
Pollemaddog

Bericht door Pollemaddog »

Vandaag 23-05-2009 nog eens de Jefrit overgedaan maar dan in versneld tempo vanwege het onverwachte mooie weer.
Het blijft een juweeltje van een route en zal hem denk ik nog vele malen opnieuw rijden.
Ik heb het stille vermoeden dat er nog meer clubgenoten het idee hadden om vandaag de orginele route te rijden of tegengesteld ... er waren in ieder geval een hoop BB's (Belgische Beemers) on the track :razz: en het leek wel of ze allemaal haast hadden ... of misschien toch gewoon zin om eens te schroeven aan het gas ... kon ze geen ongelijk geven.
In ieder geval weer een prachtige dag gehad met dank aan Philippe.
En voor wie het weten wil, de Continental Road Attacks hebben zich weer van hun beste kant laten zien.
Misschien toch een aanrader voor wie eens wat anders wil proberen.
Groetjes en keep your Beemer upright :!:
See you.
Pollemaddog BMW R850R.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Pollemaddog schreef:een koppel eenden die laag over het water scheerden ... aan 70km/u. Dat wist ik dus niet dat eenden zo snel vliegen ... u wel ?.
Dat schijnt dus de gemiddelde vliegsnelheid van Donald te zijn...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
JoB

Bericht door JoB »

Het is inderdaad een heel mooi ritje.
Afgelopen zondag kon ik niet mee, dus gisterennamiddag een stuk van de rit gedaan, ttz van ter hoogte van de N4 tot voorbij Bohan, dan ben ik richting Daverdisse gereden (ps ook mooi).
In Frankrijk had ik meteen het vakantiegevoel, wat andere nummerplaten, andere stijl en goeie wegen al niet voor mekaar brengen.
Voor dit ritje ga ik binnenkort nog eens een dag uittrekken

Merci Philippe

Johan
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
Philippe

Bericht door Philippe »

Bedankt allemaal voor jullie reactie´s.
De Jefrit zal waarschijnlijk volgend jaar nog eens op de agenda staan van de Club.
Ik heb hier namelijk nog een 70 tal roadbooks van liggen.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
RBee

Bericht door RBee »

Vandaag ook Jef geweest, kan alleen maar bevestigen wat hiervoor allemaal geschreven is.

:thumright: :thumright: :thumright:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Gisteren ook de eerste 300km van de Jefrit gereden. Prachtige rit
:grin:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Indierock

Bericht door Indierock »

Vandaag deze rit gereden. Heb er van genoten, zeker de tweede helft is buitengewoon. In Frankrijk was het flink bewolkt. Ik stak de grens over naar België en de hemel werd open gebroken door de zon. Nog even in Redu gestopt voor wat kaarten vd Nord-Pas-de-Calais en de Pyreneeën en wat boeken. Om de avond te besluiten met het Mosselhuis in St. Truiden. Fantastische dag gehad. Dank U Philip :thumright: :thumright:
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Plaats reactie