Mijn niet zo verre toekomst!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Lorenz

Re: Mijn niet zo verre toekomst!

Bericht door Lorenz »

moh_fan schreef:Lorenz, ik ben nieuwsgierig naar een paar dingen...
Wat is de onderhoudsinterval bij een Pan?
Wat kost gemiddelde een kleine- en grote servicebeurt?
Wat is het verbruik?
En hoeveel jaar fabrieksgarantie krijg je op een nieuwe Pan?
ThanX
onderhoudsinterval: zoals elke motor, om de 10.000 km
kostprijs: heb ik geen idee
gemiddeld verbuik kon ik echt niet opmaken van die kleine testrit, maar hier zie ik een gemiddeld verbuik tussen 6,1 en 6,5l/100km.
De dealer gaf een garantie van 2j, heb hem aangesproken over een mogelijke verlenging en hij wist niet waarover ik het had. Ik veronderstel dat ze geen langere garantie geven.

Wat zijn dezelfde vragen voor de BMW R1200RT?
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

moh_fan schreef:Wat is de onderhoudsinterval bij een RT?
Elke 10.000km sta je binnen.
Ik kan je alleen de NL prijzen verklappen welke waarschijnlijk weer niet representatief zijn voor B.
Klein ±€220,- / Groot ±€300,-

Wat is het verbruik?
Gemeten over 14 maanden verbruikte ik 4,87l/100km
En hoeveel jaar fabrieksgarantie krijg je op een nieuwe RT?
In NL 2 jaar, maar ik begrijp dat je garantie kunt bijkopen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

moh_fan schreef:Lorenz, ik ben nieuwsgierig naar een paar dingen...
Wat is de onderhoudsinterval bij een Pan?
Wat is het verbruik?
En hoeveel jaar fabrieksgarantie krijg je op een nieuwe Pan?
ThanX
Interval : 6.000km
Beurten : geen idee.
Verbruik is iets hoger dan een RT, eerder kleine 6 liter dan dikke 5.
Garantie : ik dacht 2 jaar, met gratis pechverhelping gedurende die periode.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Lorenz schreef:
UpJohn schreef:Van wim lt en relax moet niet veel geloven ..
Ik zou me schamen als ik dan een BMW-dealer binnenstap, om te vragen of zij mijn "elders-gekochte" BMW is een 1000km beurt geven.
@ John: juist nu ik mij hier wat afzijdig wou houden :-P De reden daarvoor is dat ik gewoon niet kàn vergelijken tussen de Pan en de RT. Ik heb alleen maar met de R1200RT (proef)gereden en dat vond ik wel een fantastisch maschien. Het énige waarmee ik eventueel zou willen wisselen als mijn madam ooit besluit om nooit meer mee te rijden. Dat wil veel zeggen, want op de LT is het echt genieten. Ik heb geen LuxeProbleem, hoor. Ik heb een LuxeTourer :razz: :lol: :lol:

@ Lorenz: waarom zou je je in godsnaam schamen wanneer je niets anders doet dan op de meest verantwoorde manier investeren :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Lorenz

Bericht door Lorenz »

WimLT schreef:@ Lorenz: waarom zou je je in godsnaam schamen wanneer je niets anders doet dan op de meest verantwoorde manier investeren :shock:
Ik heb het hier dus over een nieuwe motor in Duitsland kopen, en het onderhoud etc... hier in België. Een dealer zal toch ook raar opkijken, dat ik met een nieuwe motor bij hem kom voor onderhoud, maar het elders heb gekocht? Of ben ik echt zo braaf :clown:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Lorenz schreef:Of ben ik echt zo braaf :clown:
Ik begreep het van de eerste keer en ..... JA ... maar hopelijk voor je boekhouder leer je dat nog af, want je wint daar écht niks mee, hoor :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Lorenz

Bericht door Lorenz »

vandaag op de BMW gereden! Rijdt echt scherp en lekker zitcomfort!

Toch een paar dingen dat ik niet gewoon ben:
Die pinkers is ffkes wennen!
Schakelen gaat moeilijker, ik moet mijn voet nogal "forceren" om hem onder de schakelaar te zetten, om naar een hogere versnelling te schakelen. Bij mijn street is het er gewoon onder schuiven en ik kan deftig schakelen.
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Schakelen gaat moeilijker, ik moet mijn voet nogal "forceren" om hem onder de schakelaar te zetten, om naar een hogere versnelling te schakelen. Bij mijn street is het er gewoon onder schuiven en ik kan deftig schakelen.
Je kan de schakelpook een beetje bijregelen he :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
emergency

Bericht door emergency »

Hallo,

Ik ben ook newbie (zelfs mag volgende week dinsdag mijn moto pas gaan halen).
Heb in de BMW garage gevraagd wat zo een onderhoud kost.
Klein: 200-250 euro
groot: 300-350

Tuurlijk als er geen te grote stukken bijkomen zoals remmen, banden,...

Vind ook verschil tussen BMW en PAN de kappen opzij. Bedoen plaats voor de benen. Ben zelf 1.99m en ja dan kijk je daar wel naar. Heb een pan bekeken en getest maar ik lag met mijn schemen om die kap. Terwijl bij RT plaats genoeg heb en die kappen vormen zich schoon rond mijn been vind ik. ALsof ze op maat gemaakt zijn.
Qua kwaliteit denk ik weinig verschil.
Ge kunt 50 BMW's gehad hebben en de 51ste kan veel problemen geven.
Gewoon je zin volgen en waar je je goed mee voelt zul je geen spijt hebben denk ik.
Ben zelf 28 jaar heb ne 1200 RT gekocht dus echt 'ou' zakken motor zou ik het toch niet durven noemen.
Lorenz

Bericht door Lorenz »

emergency schreef:Hallo,

Ik ben ook newbie (zelfs mag volgende week dinsdag mijn moto pas gaan halen).
Heb in de BMW garage gevraagd wat zo een onderhoud kost.
Klein: 200-250 euro
groot: 300-350

Tuurlijk als er geen te grote stukken bijkomen zoals remmen, banden,...

Vind ook verschil tussen BMW en PAN de kappen opzij. Bedoen plaats voor de benen. Ben zelf 1.99m en ja dan kijk je daar wel naar. Heb een pan bekeken en getest maar ik lag met mijn schemen om die kap. Terwijl bij RT plaats genoeg heb en die kappen vormen zich schoon rond mijn been vind ik. ALsof ze op maat gemaakt zijn.
Qua kwaliteit denk ik weinig verschil.
Ge kunt 50 BMW's gehad hebben en de 51ste kan veel problemen geven.
Gewoon je zin volgen en waar je je goed mee voelt zul je geen spijt hebben denk ik.
Ben zelf 28 jaar heb ne 1200 RT gekocht dus echt 'ou' zakken motor zou ik het toch niet durven noemen.
Ahaaaaa, ik ben ook boven de 1m90 en zat toch het comfortabelste op de BMW! Ze rijdt ook scherper dan de PAN. De bmw vibreert wel wat meer dan de PAN, ma daar lig ik niet van wakker, het viel me gewoon op hoe hard het scherm aan het meewiebelen was.
Volledig uit de wind was ik niet, zowel bij de Pan als de BMW, maar nu ben ik aan het muggenziften: windstil zal het nooit worden achter een scherm (denkek..).

Waar hebt ge die onderhoudskosten nagevraagd emergency?

De Honda-dealer zei dat hij een paar klanten had die toch +200.000km op de teller hadden, zijn hier nog mensen die hetzelfde kunnen zeggen?
Plaats reactie