slechte wegen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Frans

Re: slechte wegen

Bericht door Frans »

Iedereen wil ne GS en dan klagen over een putteke in de baan.:-)) Hopelijk gebruiken ze het geld van het boetefonds niet :-)) das anders broodroof
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Crevits kan zich misschien al eens gaan bedenken in den bak, na dat ongeval met dodelijk afloop deze week. Kamion die het ongeval veroorzaakte, reed in een put die daarvoor reeds gerapporteerd was, maar waar verder geen gevolg meer aan was gegeven. Schandalig dat het zover moet komen ! ! ! :evil:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Beetje eigenaardig dat de buurlanden hun wegen wel kunnen onderhouden en belgie niet...zou het aan de slechte kwaliteit asfalt liggen bij ons? Of gewoon aan de rotte politiek?

Ik pleit voor veroordeling van de bevoegde minister, geen geldboete, (want da komt dan toch uit onze zak) maar opschorting onschendbaarheid en effectieve veroordeling, met een paar maand bak erbij, mss dat ze dan beseffen waar ze mee bezig zijn.
Wat betreft gaten opvullen: mss nog een jobke voor Laurent, gaten maken kan hij al, (in de begroting dan), krijgt hij meteen wat meer respect voor de normale mensen die wel voor hun geld moeten werken....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny

Bericht door Danny »

Tja we kunnen Crevits veroordelen voor een putteke maar er is ""zeker"" ook de verantwoordelijkheid van de gemeentes.
Die kennen perfect de lokale situatie maar volgen eerder de redenering van ach zo'n put is nie slecht dat zorgt voor trager verkeer... Putten vullen in de weg kunnen ze immers niet, putten maken wel .... in hun financiën :roll:

Hier in ons dorp 't zelfde, geen geld voor dit geen geld voor dat maar wel 100 nieuwe plakaten naast de weg met ge moet dit en ge moogt niet dat. Tja arm België

De eerste dode is gevallen en 't heeft nog lang geduurd :roll:
jakke

Bericht door jakke »

Danny schreef:Tja we kunnen Crevits veroordelen voor een putteke maar er is ""zeker"" ook de verantwoordelijkheid van de gemeentes.
Die kennen perfect de lokale situatie maar volgen eerder de redenering van ach zo'n put is nie slecht dat zorgt voor trager verkeer... Putten vullen in de weg
Maar het jammere aan de situatie is, dat als het een weg of baan betreft die niet onder de bevoegdheid van de gemeente valt, er ook niets door de gemeente aan gedaan zal worden!
Ga maar eens na welke straten er in uw gemeente onder de provincie vallen en waardoor de gemeente er, over de algemene staat ervan, niets te brokken heeft! :shock:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
J
Contacteer:

Bericht door J »

Danny schreef:
De eerste dode is gevallen en 't heeft nog lang geduurd :roll:
eerste dode,

er zijn er al wat de revu gepasseerd hoor. Vorig jaar nog twee motorrijders in de Walen ergens.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Danny

Bericht door Danny »

Ga maar eens na welke straten er in uw gemeente onder de provincie vallen en waardoor de gemeente er, over de algemene staat ervan, niets te brokken heeft
Daar heb je een punt maar er is zoiets als kennis van wegen op je eigen grondgebied.
Of die nu de provincie of weet ik veel wie toebehoren,informatie doorspelen en evt tijdelijk een paar "troefels" asfalt injassen kan 't probleem niet zijn. Nee ze wentelen liever af op een ander.

Kijk laatst reden ze hier nen ouwe knikker van 80 omver (jammer voor die meneer) maar provincieweg of niet, plots kon die weg omgetoverd worden (op 2 dagen vol plastic bakken etc) maar ne put vullen??? bevoegdheid of niet... maar daar scoor je geen punten mee he. liever een opvallend versmallingske of heet dat een erectie van de lokale overheid!?

't draait hier nie vierkant maar driehoekig, teveel opperhoofden en te weinig indianen...
offshorecl1

Bericht door offshorecl1 »

Danny schreef:
Ga maar eens na welke straten er in uw gemeente onder de provincie vallen en waardoor de gemeente er, over de algemene staat ervan, niets te brokken heeft
Daar heb je een punt maar er is zoiets als kennis van wegen op je eigen grondgebied.
Of die nu de provincie of weet ik veel wie toebehoren,informatie doorspelen en evt tijdelijk een paar "troefels" asfalt injassen kan 't probleem niet zijn. Nee ze wentelen liever af op een ander.

Kijk laatst reden ze hier nen ouwe knikker van 80 omver (jammer voor die meneer) maar provincieweg of niet, plots kon die weg omgetoverd worden (op 2 dagen vol plastic bakken etc) maar ne put vullen??? bevoegdheid of niet... maar daar scoor je geen punten mee he. liever een opvallend versmallingske of heet dat een erectie van de lokale overheid!?

't draait hier nie vierkant maar driehoekig, teveel opperhoofden en te weinig indianen...
Daar.......en voor bobbels, paaltjes en allerhande ander pipo gedoe is er wel geld!
5 REGERINGEN (kleuterklassen), 60 ministers (zakkenvullers), 500 parlementairen (nog een pak van hetzelfde), veel tralala en troelala, daar is er wel geld voor, al eens in Duitsland (verleden jaar ook grote winterschade), Holland en Frankrijk gereden, echte BILJART banen! Als men 2km België binnenrijdt, zit men in Oostblok toestanden! Ik ben over een maand met een RT van München afgekomen, momenten 160-180KM/uur VEILIG gereden, hier durf ik met moeite soms 100KM/uur (onveilig) rijden. Het verschil is dan ook hemels breed-groot, een woord "GEWOON SCHANDALIG"!!!
En dan zou een mens er nog niet mogen over uithalen??? voor wie nemen die pipo"s ons? Achter alles betalen wij hier rijtaksen, Btw-heffingen en belastingen genoeg om ZEKER het recht te hebben dit GROOT SCHANDAAL aan te klagen!!! Ze pakken momenteel fortuinen binnen aan de accijnsverhoging en hun speeltjes (flitspaalkes), en uiteindelijk is er geen geld voor nette veilige wegen zoals in al de ons omringende landen. Hoelang spreken die :clown: al over veilige fietspaden, zodat onze jeugd veilig zou kunnen fietsen (Nederland al eens bekeken)?

En om af te sluiten, ik heb al een paar miljoenen kilometers achter de kiezen, laatst 2 nieuwe banden op mijn wagen achteraan laten plaatsen, met het gevolg dat we erop uitkwamen dat mijn 2 velgen krom en scheef waren, wat in mijn 50 jaar autorijden NOG NOOIT in mijn leven is voorgevallen!!! Voor die :clown: is dat geen enkel probleem, wij betalen toch hun nieuwe (auto's) velgen!!!
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Volledig mee akkoord !

Ik stel mij ook de vraag of het niet héél slim zou zijn dat men al die herstructureringen en het heraanleggen van kruispunten en shit niet beter in wacht zou zetten en eerst eens al die broodnodige herstellingen te doen. Hier in de omgeving zie je ze wel een maand lang zitten klooien om een kruispunt te verhogen, terwijl het stuk ervoor en erachter rotslecht ligt te wezen. Wat heeft zo'n nieuwe infrastructuur voor zin als je je nek moet breken om er überhaupt te geraken. Zou die maand niet beter benut worden om eerst de bestaande problemen op te lossen i.p.v. er nieuwe te creëren ?! Maar waarschijnlijk ben ik weer veel te logisch aan't redeneren :roll: Vraag mij soms echt af of ik wel nen Belg ben :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
de klei'n

Bericht door de klei'n »

Ik kan jullie hier allemaal in volgen, maar je gaat nog een tijdje moeten wachten, er is bij alle aannemers een enorm gebrek aan personeel waardoor alles ingezet wordt op snelwegen en grote secundaire
De kwaliteit van de asfalt is opgelegd door dienst wegen en verkeer
Door het steeds maar klagen over omleidingen beslissen ze nu om dag en nacht te werken en 24 op 24u. Volledig afsluiten is niet bespreekbaar want dan missen er velen hun dagelijkse snelwegfile
Nochthans zou het werk veel sneller verlopen en met een hogere kwaliteit, want dan kan je asfalt over de volledige breedte heraanleggen dus zonder langsnaden, het is immers daar dat de schade begint.
Hoe erg het ook is voor die ongelukkigen die er hun leven bij lieten, sta er eens bij stil hoeveel meer slachtoffers er jaarlijks onder de wegenarbeiders vallen door roekeloze snelheden van bestuurders die nu overal roepen dat het schandalig is dat er een dode valt door een put in de weg.
Het vullen van de putten kan ik niet oplossen maar ik hoop dat ik jullie allemaal kan overtuigen van de opgelegde snelheden aan werken te respecteren.
Het is zeker niet de bedoeling om iemand tegen de schenen te stampen maar gewoon een oproep om mensen die voor jullie hun leven riskeren wat respect te betonen
dank bij voorbaat
een wegenwerker
grt
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Relax

Bericht door Relax »

Kan ik je volledig in volgen. Een week de autoweg afsluiten is vragen om miserie, maar veel efficiënter.

Wat betreft die snelheden: al 'ns iemand aan gedacht om tussen de twee vrije rijstroken (of rijstrook en pechstrook) zo'n rood-wit paneel in rubberen voet te zetten? Nagenoeg iedereen gaat in zo'n optische versmalling smaller rijden. En voor motorrijders leuk, want je kan er aan 70 km/u tussen slalommen. De die-hards krijg je met geen middelen trager, maar je zou al heel wat leed vermijden, me dunkt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie