Geen geld meer voor veiligheidscampagne motards

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Eddy K
Contacteer:

Re: Geen geld meer voor veiligheidscampagne motards

Bericht door Eddy K »

Harald schreef:Voor de overheid is er geen probleem.
Motorrijders worden aanzien als een lastige minderheid
binnen een grote groep.
Moesten er zich meer motorrijders aansluiten bij MAG, dan werd die lastige minderheid een belangrijke meerderheid voor de overheid en zouden we als motorrijder meer zeggenschap krijgen.
Proud to be a Biker
Bob

Bericht door Bob »

Eddy K schreef:Moesten er zich meer motorrijders aansluiten bij MAG, dan werd die lastige minderheid een belangrijke meerderheid voor de overheid en zouden we als motorrijder meer zeggenschap krijgen.
Mooi dat je een pleidooi houdt voor lidmaatschap bij MAG, maar de overheid weet heus wel exact te vertellen hoeveel motorfietsen er bij de DIV ingeschreven zijn hoor. Daar zijn geen lidkaarten voor nodig.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Bob schreef:
Eddy K schreef:Moesten er zich meer motorrijders aansluiten bij MAG, dan werd die lastige minderheid een belangrijke meerderheid voor de overheid en zouden we als motorrijder meer zeggenschap krijgen.
Mooi dat je een pleidooi houdt voor lidmaatschap bij MAG, maar de overheid weet heus wel exact te vertellen hoeveel motorfietsen er bij de DIV ingeschreven zijn hoor. Daar zijn geen lidkaarten voor nodig.
daar heb je gelijk Bob, maar het is wel MAG die de sponsering aanvraagt, en wij zijn met veel minder dan de ingeschreven motoren. Maar zoals altijd vind niemand het nodig om lid te worden, tot er iets scheelt, dan vertellen ze weer " en wat deed MAG eraan"
Proud to be a Biker
Bob

Bericht door Bob »

Ik stel het nut van MAG (en gelijkaardige belangenorganisaties) niet in vraag hoor, en ik begrijp je redenering. Ik verwees enkel naar de mogelijkheid om het aantal motorrijders te kennen, niet naar de verdere context. Jammer genoeg bestaat ook in de Belgische politiek de wet van de grote getallen : "weinig klagers" wordt automatisch geïnterpreteerd als "verwaarloosbaar probleem" (of als : "weinig potentiële kiezers").

En als het een troost mag zijn : 'k heb MAG nog nooit beschuldigd van te weinig activiteit :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Bob schreef:Ik stel het nut van MAG (en gelijkaardige belangenorganisaties) niet in vraag hoor, en ik begrijp je redenering. Ik verwees enkel naar de mogelijkheid om het aantal motorrijders te kennen, niet naar de verdere context. Jammer genoeg bestaat ook in de Belgische politiek de wet van de grote getallen : "weinig klagers" wordt automatisch geïnterpreteerd als "verwaarloosbaar probleem" (of als : "weinig potentiële kiezers").

En als het een troost mag zijn : 'k heb MAG nog nooit beschuldigd van te weinig activiteit :wink:
Hey Bob,

was ook niet persoonlijk bedoeld hoor. :grin:
Proud to be a Biker
Harald

Bericht door Harald »

Persoonlijk denk ik dat het "immago " van sommige leden van motorrijders organisaties er wat mee te maken heeft.
Kijk zelf maar ééns naar de TV beelden die ze laten zien bij één of ander evenement.
Begrijpelijk dat ze er geen geld willen in pompen hé.

Anderzijds mogen we niet klagen, het gebruik van opleidingsheqeus om
een degelijke cursus te volgen is ook mooi mee genomen .... of niet?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Bob

Bericht door Bob »

Harald schreef:Anderzijds mogen we niet klagen, het gebruik van opleidingsheqeus om
een degelijke cursus te volgen is ook mooi mee genomen .... of niet?
... en het fiscaal gunstige regime voor woon-werkverkeer, en de reglementering voor filefilteren, en de aanvaardbare kost van verkeersbelasting, en de vaste prijscategorie voor verzekeringspremies van motorfietsen vanaf 500 cc (onafhankelijk van het motorvermogen), ... Ik denk dat we door véél motorrijders uit andere landen benijd worden.
Bob
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zo zie je maar dat de MAG steeds voor ONS opkomt, hé Afbeelding
Laatst gewijzigd door WimLT op 04 apr 2010, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Ik kan écht niet begrijpen waar jij zoiets leest hierboven.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Harald schreef:Persoonlijk denk ik dat het "immago " van sommige leden van motorrijders organisaties er wat mee te maken heeft.
Kijk zelf maar ééns naar de TV beelden die ze laten zien bij één of ander evenement.
Begrijpelijk dat ze er geen geld willen in pompen hé.
Ik vermoed dat je hier de beelden van het opstartweekend bedoeld. Jammer dat we mensen gaan beoordelen op hun uiterlijke. Hieraan merk je dat de eensgezindheid onder de motorrijders niet meer is wat het geweest is. De verhalen dat dit met sommige merken te maken heeft wil ik in het midden laten want ik ken voldoende mensen die met van die merken rijden en niet zo zijn. Het is een algemeen verschijnsel binnen de maatschappij dat sommige zich beter wanen dan anderen. Maar toch blijf ik het spijtig vinden dat dit gebeurt binnen de motorwereld.
Proud to be a Biker
Harald

Bericht door Harald »

@ Eddy K.
ik zeg niet dat ik die mensen beoordeel op hun immago.
We spreken over de " dames en heren " die ons land regeren.

Persoonlijk heb ik geen beelden gezien van het opstapweekend. ( dit jaar )
Maar ik herinner mij beelden ( journaal beelden ) waar er vrij ruig volk
( zoals ze dat dan noemen ) de belangen van de motorrijder komen "vertegenwoordigen ".
Ik bedoel daarmee mensen met en onverzorgd voorkomen, een taalgebruik dat ze moeten ondertittelen en sencureren,
een gerolde sigaret in de mondhoek en een stel tanden dat lijkt op een nouga...
Ik vermoed dan ook dat ze in de wetstraat zeer vlug de link leggen
marginaal gedrag = motorrijder enz...
Jammer natuurlijk en... onterecht.
De journalisten gaan er ook altijd dat type mensen uit halen om hun kijkcijfers wat op te krikken.
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

@ Harald

hier de beelden van dit jaar, ik zie niemand die aan dat beeld van jou beschreven imago voldoet hoor.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 3/1.740723" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vtm.be/nieuws/binnenland/35555" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo zie je maar hé, vooroordelen.
Proud to be a Biker
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

hier moet ik Harald volledig gelijkgeven.
Ikzelf ben ook ooit 1 (één) jaar lid geweest van MAG.
Vol goede moed gaan betogen in Brussel Wetstraat voor meer veiligheid en tegen de motorkeuring etc ....
Samenkomst op de Heizel en van daar naar het centrum.
Wat reed er mee voor 75% , een hoop klojo's op ratbikes met open uitlaten . kortom het type waar je je dochter liever niet mee ziet afkomen :mrgreen:
Veel wheelies en burn outs met een hoop lawaai . Sommigen reden op de koop toe met een bierbak opde duozit.
Als die mensen een uithangbeeld moeten zijn voor de motorrijder , JAWADDE

ik ben er beschaamd , stillekes van tussen gemuisd . 'S avonds op TV ,de beelden van de Wetstraat met kabaal en wheelies .
commentaar van collega's niet motards: "heb je dat crapuul met moto's gistern bezig gezien ."

Ik heb lang beschaamd ge(ver)zwegen dat ik ook een motor had :oops:
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Jo De Paepe schreef:Yep,

hier moet ik Harald volledig gelijkgeven.
Ikzelf ben ook ooit 1 (één) jaar lid geweest van MAG.
Vol goede moed gaan betogen in Brussel Wetstraat voor meer veiligheid en tegen de motorkeuring etc ....
Samenkomst op de Heizel en van daar naar het centrum.
Wat reed er mee voor 75% , een hoop klojo's op ratbikes met open uitlaten . kortom het type waar je je dochter liever niet mee ziet afkomen :mrgreen:
Veel wheelies en burn outs met een hoop lawaai . Sommigen reden op de koop toe met een bierbak opde duozit.
Als die mensen een uithangbeeld moeten zijn voor de motorrijder , JAWADDE

ik ben er beschaamd , stillekes van tussen gemuisd . 'S avonds op TV ,de beelden van de Wetstraat met kabaal en wheelies .
commentaar van collega's niet motards: "heb je dat crapuul met moto's gistern bezig gezien ."

Ik heb lang beschaamd ge(ver)zwegen dat ik ook een motor had :oops:
ik zeg niet dat er ooit of al eens ergens het wat ruigere uitziende motorrijder aanwezig was op een MAG evenement, maar dat wil toch niet zeggen dat die mensen MAG vertegenwoordigen of dat MAG enkel voor die leden bestaat. Tussen die ruig uitziende zitten ook mensen met een topfunctie in één of ander bedrijf, of hebben een job bij de politie, leger of regering. En zo ken ik er wel enkele persoonlijk hoor. door de week net pak en in het weekend in een afgesleten jeans of leder en het varken uithangen.
Wie of wat heeft hier het recht om over te oordelen. Zo rijden oud ijzer handelaars, pooiers en andere rare gasten meestal met dikke mercedes of BMW, dus dan moet iedereen die daar mee rijd ook beschaamd gaan zijn. Hallo, dan zijn we goed bezig.

en Jo, ik weet niet of je je eigen dochter hierboven beschrijft, maar laat ons hopen dat als ze nog een vriend moet leren kennen het een nette, hardwerkend lieve verzorgende jongen wordt waar ze nog jaren gelukkig mee kan zijn. Ik begrijp je helemaal hoor, maar dat uiterlijke wil niet altijd iets zeggen, laat ik even verwijzen naar de leraar uit Loksbergen, de ideale schoonzoon voor velen. Voor anderen het voorbeeld van misleidend uitzicht.
Laat ons gewoon samen werken aan een mooie toekomst van onze hobby, hoe die collega motorrijders er uit zien speelt minder belang hoor, als we het niet samen kunnen doen vrees ik dat onze kleinkinderen dit plezier van motorrijden niet meer zullen mogen beleven.
Proud to be a Biker
Harald

Bericht door Harald »

Harald schreef:@ Eddy K.
ik zeg niet dat ik die mensen beoordeel op hun immago.
We spreken over de " dames en heren " die ons land regeren.
De beelden die Jo beschrijft heb ik helaas ook live mee gemaakt.
Zowel als motorrijder om mee te demonstreren... tegen enz.
Maar ook aan de andere kant, als ordehandhaver om al dat " tuig "
veilig van en naar de wetstraat te loodsen.
Als ik dan 'savonds de beelden zag,....
En dit op zowel RTL, BRT, RTBF VTM enz...

Ik ben blij dat de beelden van het opstapwekend een veel positiever beeld weergeven.
het kan enkel positief bijdragen aan ons aller immago.
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Harald schreef:
Harald schreef: Maar ook aan de andere kant, als ordehandhaver om al dat " tuig "
veilig van en naar de wetstraat te loodsen.
Als ik dan 'savonds de beelden zag,....
En dit op zowel RTL, BRT, RTBF VTM enz...

Ik ben blij dat de beelden van het opstapwekend een veel positiever beeld weergeven.
het kan enkel positief bijdragen aan ons aller immago.
@ Harald, dat tuig dat je hier beschrijft vind je wel binnen elke organisatie, of laag van de bevolking. Oproerkraaiers zullen altijd en overal te vinden zijn om van de situatie misbruik te maken. Maar ik denk en hoop dat je het met me eens kan zijn dat dit maar een kleine minderheid is binnen de +/- 300.000 motorrijders in Belgie.
Aan dat positief beeld van MAG en motorrijders wordt er constant gewerkt, wij doen alvast ons best hiervoor. Nu nog de rest mee krijgen die zich blijven verschuilen achter een beeld van vroeger of nog denken dat MAG één of andere ruige club is. :grin:

Eddy K
Proud to be a Biker
John
Contacteer:

Bericht door John »

Van mij toch ook even een reactie op het (al dan niet gewezen) imago van MAG. Eens een imago opgebouwd is het zéér moeilijk dat terug kwijt te raken! Vroeger heb ik die akties of rondritten van MAG ook meegemaakt en wat is blijven hangen zijn die al of niet brave motards, voorzien van een jeans vestje met afgesneden mouwen volgenaaid met badges van ...MAG.
Kerels die overkwamen als outlaws, gezeten op motoren waar Hells Angels zich ook op zouden thuis voelen. Kortom, dat draagt MAG bij velen onder ons toch nog altijd mee.
Op het MAG forum is er trouwens een topic aan gewijd om meer leden te werven.
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

John schreef:Van mij toch ook even een reactie op het (al dan niet gewezen) imago van MAG. Eens een imago opgebouwd is het zéér moeilijk dat terug kwijt te raken! Vroeger heb ik die akties of rondritten van MAG ook meegemaakt en wat is blijven hangen zijn die al of niet brave motards, voorzien van een jeans vestje met afgesneden mouwen volgenaaid met badges van ...MAG.
Kerels die overkwamen als outlaws, gezeten op motoren waar Hells Angels zich ook op zouden thuis voelen. Kortom, dat draagt MAG bij velen onder ons toch nog altijd mee.
Op het MAG forum is er trouwens een topic aan gewijd om meer leden te werven.
Dus het imago van BMW rijders dragen jullie ook voor eeuwig? Hier heb je ook voor en tegenstanders van hoor.
die jeansvestjes met afgesneden mouwen en volgenaaid met badges van clubs, evenementen, landen, plaatsen waar sommige rijders geweest zijn en inderdaad hun ledenbadge van MAG al dan niet vergezeld van de jaarbadges lijkt misschien op de clubs die je aanhaalt, maar dat noem ik kortzichtig reageren dan. De mensen van de Goldwingclubs en Harley Owners Clubs dragen die ook al jaren en zijn er terecht fier op, ze zullen blij zijn te lezen dat ze daarom vergeleken worden met die enkele clubs die het verkeerde beeld van motorrijden promoten. Denken jullie nu echt dat dat vestje of merk van motor belangrijk is voor de regering of ze geld geven of niet. Gelukkig ken ik voldoende mensen die met BMW rijden en niet zo bekrompen denken. Het is hoog tijd dat er hier een paar eens uit hun ivoren toren komen om te kijken wie wat MAG nu de dag van vandaag is.
Ah ja, ik draag ook lang haar, behoor ik nu tot het tuig of ben ik gewoon motorrijder?
Proud to be a Biker
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

die jeansvestjes met afgesneden mouwen en volgenaaid met badges van clubs, evenementen, landen, plaatsen waar sommige rijders geweest zijn en inderdaad hun ledenbadge van MAG al dan niet vergezeld van de jaarbadges lijkt misschien op de clubs die je aanhaalt, maar dat noem ik kortzichtig reageren dan. De mensen van de Goldwingclubs en Harley Owners Clubs dragen die ook al jaren en zijn er terecht fier op
Kortzichtig ,elk zijn goesting en gedacht maar dat is vragen om geassocieerd te worden met zulke clubs
hier in de BMW club heb ik in die 16 jaar dat ik lid ben nog zo geen enkel individu tegengekomen met een jeansgiletje
En neen, wij zijn niet pretentieus of dikke nek, wij gedragen, rijden en kleden ons gewoon met normale veilige motorkledij zonder al de badges van een treffen in Bommerskonten of een rit naar Lapscheure.
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

Jo De Paepe schreef:
die jeansvestjes met afgesneden mouwen en volgenaaid met badges van clubs, evenementen, landen, plaatsen waar sommige rijders geweest zijn en inderdaad hun ledenbadge van MAG al dan niet vergezeld van de jaarbadges lijkt misschien op de clubs die je aanhaalt, maar dat noem ik kortzichtig reageren dan. De mensen van de Goldwingclubs en Harley Owners Clubs dragen die ook al jaren en zijn er terecht fier op
Kortzichtig ,elk zijn goesting en gedacht maar dat is vragen om geassocieerd te worden met zulke clubs
hier in de BMW club heb ik in die 16 jaar dat ik lid ben nog zo geen enkel individu tegengekomen met een jeansgiletje
En neen, wij zijn niet pretentieus of dikke nek, wij gedragen, rijden en kleden ons gewoon met normale veilige motorkledij zonder al de badges van een treffen in Bommerskonten of een rit naar Lapscheure.
ik noem dat inderdaad kortzichtig omdat je blijkbaar het verschil niet kent of wil kennen maar wel die mensen over één en dezelfde kam gaat scheren met tuig. En zoals je zei elk zijn goesting, laat die mensen dan ook hun goesting doen en ga ze niet veroordelen zonder te weten waarom ze die jasjes of andere versiersels dragen. De echte Motorclubs MC zoals in hun Colors staat dat ze dragen op hun rug is nog iets totaals anders dan wat deze mensen dragen. De meetste van de mensen die met ons meerijden in de groepsritten van MAG dragen ook veilige kledij en zij gedragen zich ook zoals het hoort. Het zijn ook mannen en vrouwen met kinderen en die heel de week gaan werken voor hun boterham en proberen hun hobby uit te oefenen in het weekend. Maar omdat ze dan net niet voldoen aan de normen die hier blijkbaar gelden, en dan durf jij schrijven dat je niet pretensieus bent. Spiegeltje aan de wand....
Proud to be a Biker
Harald

Bericht door Harald »

@ Eddy K.

Ik had vroeger ook haar tot op m'n schouders.
Maar door het veelvuldig dragen van een helm, heb ik nu een gladde bol :lol:

Ik ben blij te horen dat er een verandering aan de gang is.
Nogmaals, wij veroordelen noch beoordelen niemand om z'n uiterlijk.
Achter elke ruwe bolster schuilt een peperkoeken hartje.

Het gaat er ons om , hoe de regerende medemens denkt over de motorrijder.
Wanneer deze motorrijder onder het balkon van onze regerende medemens in de wetstraat
een beetje de clown uit hangt, zullen we niet veel gedaan krijgen.
Schuim het internet ééns af , bvb youtube, op zoek naar fimpjes van demonstrerende motorrijders.
In heel Europa zult ge zien en vooral horen dat er een hoop clojo's tussen zitten die de boel verzieken.

Burnn out's , whielies, enz...
en dat tijdens een optocht om meer aandacht.
dat moet er uit...
Willen of niet...
De ministers die aan onze wensen zouden moeten voldoen, die geld zouden moeten vrij maken om de infrastructuur aan te passen enz..
zijn niet snel geneigd dit te doen, wanneer er zich onder hun balkon zo'n show afspeelt.

Wees gerust, er zijn er die dat doen met een BMW ook hoor. :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

ik noem dat inderdaad kortzichtig omdat je blijkbaar het verschil niet kent of wil kennen maar wel die mensen over één en dezelfde kam gaat scheren met tuig
Eddy, dat is het em juist. De meeste mensen van de iets oudere generatie (veel BMW rijders dus) associëren MAG met het imago van vroeger. Hoe de nieuwe generatie dat ziet daar heb ik geen weet van, hopelijk anders. En als je dat niet wil aanvaarden ben jij spijtig genoeg diegene met oogkleppen op en het kortzichtig inziet. Zolang dat imago blijft ga je nooit je doelstelling bereiken. Dat is mijn vizie en ik denk ook van vele andere motards. Zelf heb ik niks tegen een belangen-organisatie, ik ken trouwens genoeg MAGgers persoonlijk hoor. Met die gasten(de meeste dan toch :mrgreen: ) is niks mis mee. Maar als er ergens een meeting o.i.d. was waren het toch steeds weer die gasten met hun "collors" (of hoe noem je dat) die het imago naar beneden trokken. Zeker bij de omstaanders! Jan modaal dus.
Kijk simpelweg naar de herfstrit van de Hartrijders.
Relax

Bericht door Relax »

Ach gasten, stop toch over dat verleden en dat imago. Een motorrijder was in those days nu eenmaal een randgeval. Ze waren tenminste solidair, want ze sloten zich aan bij MAG.
Ik heb ook (ietwat) lang(er) haar, ben werkschuw en tuig van de richel. Maar 'k rij wel met een BMW...
Eddy K
Contacteer:

Bericht door Eddy K »

@ Harald.

die haaruitval is genetisch bepaalt, of van de zorgen kan dat ook wel. :grin: ik draag al meer dan 30 jr een helm en het haar dat wel wat dunner werd op de kruin is van de stress zeg maar 8-)

die veranderingen binnen MAG is al enkele jaren aan de gang, de demo run's waar jullie naar verwijzen zijn al enkele jaren verleden tijd. De ritten die MAG per provincie nu inricht zijn louter voor he plezier van de motorrijder en die verlopen meer dan gedisciplineerd en onder begeleiding. Wij krijgen hier een massa complimenten over. Voor de politieke druk gebruikt MAG het lobby werk, minder zichtbaar voor de buitenstaanders maar soms meer doeltreffend. Ministers hebben geen van beide graag, maar we kunnen hen toch geen carte-blanche geven ook niet hé.

@ John,

ik behoor ook tot die oudere generatie hoor, bouwjaar 1960 :grin: en herinner me die demo-runs maar al te goed, ik aanvaard maar al te graag dat het toen anders was als nu, ik hoef daarom geen oogkleppen voor af te zetten. Het zijn jullie die blijven zeuren over dingen die meer dan 10 jaar geleden gebeurden. Je volgt het forum van MAG ook, kijk dan ook eens op de ondertussen vernieuwde website en ga daar eens de foto's bekijken van onze ritten en evenementen die we organiseren. Nog steeds toegankelijk voor iedereen, die dan nog zegt dat we het imago van ruige motorclub hebben is volgens mij stekeblind. Maar als je zoekt zal je er wel eens een foto van iemand met een jeansjasje of lederpak vinden hoor, maar daarom hebben we nog geen banden met MC's

@ Relax,

bedankt om je leuke reactie, de clubs waren indertijd zeer solidair. Maar ook nu zijn er nog solidaire leden zonder daarvan lid te zijn. Wij helpen elk lid, of hij er nu ruig uitziet of eerder zoals een watje. Voor mij is iedere motorrijder die zich normaal gedraagt gelijk voor de wet. En met wat hij rijd of hoe hij zich kleed is zijn keuze.
Proud to be a Biker
Relax

Bericht door Relax »

Exactly my point.
Plaats reactie