F800GS of R1200GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Dirk Pauwels

Re: F800GS of R1200GS

Bericht door Dirk Pauwels »

moh_fan schreef:
Dirk Pauwels schreef:Ne nwe GS 1200 heb je niet voor minder dan 15000 euro, dat zijn heel veel maandloontjes voor een 19 jarige die nog moet beginnen werken....1 keer onderuit gaan en je eerste maandlonen zijn er al aan....
Wat een onzin!
Wie kan op de bankrekening van Thorakan kijken behalve hijzelf?
Misschien heeft hij al een héél goed idee al voor veel geld kunnen verkopen.

Mijn advies is: Bekijk je budget en koop dan de moto uit je dromen!

Wie praat er nu onzin?

Jij zegt dus tegen een 19jarige die nog nooit gewerkt heeft: koop zeker ne moto van 15000 of meer, ga er zeker off road mee rijden en als hem na 2 maand total loss is koop je toch een andere....
Tsssss...... ook van 't gooi zeker......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Dirk Pauwels schreef:Jij zegt dus tegen een 19jarige die nog nooit gewerkt heeft: koop zeker ne moto van 15000 of meer, ga er zeker off road mee rijden en als hem na 2 maand total loss is koop je toch een andere....
Nee, dat schreef ik niet.
Ik schreef:
moh_fan schreef:Mijn advies is: Bekijk je budget en koop dan de moto uit je dromen!
Dirk Pauwels schreef:Tsssss...... ook van 't gooi zeker......
Weer mis.
Ik kom van de landstreek 'Baronie van Breda en Markiezaat'. :-)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Thorakan

Bericht door Thorakan »

luc boxer schreef:F800GS of R1200GS
Thorakan ik zou voor een F650 gaan :mrgreen:
Afbeelding
hahaha, kzou wel willen, maar het moet ook goed zijn voor dagelijks vervoer ;)

toch bedankt voor het aanbod :)

btw, is die nu nog ni verkocht? :P

grtz
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Nahoj

Bericht door Nahoj »

en weet je al wat het nu zou kunnen worden?
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
Thorakan

Bericht door Thorakan »

johanelsie schreef:en weet je al wat het nu zou kunnen worden?
Mijn keuze begint meer op de F800GS te leunen, gewoon omdat ik het offroad rijden niet kan weerstaan :) en ook dat ik alle onderdelen dat ik nu op mijn 650 heb staan over kan zetten op de F800GS :)

grtz

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Indierock

Bericht door Indierock »

Hoi Thorakan,
Ben terug van de Kampeerweek in de Pyreneeën. Heb ook met de F 800 GS gereden in Hechlingen.
Die machine zou dat daar in het zuiden perfect doen. Op de wat steilere hellingen, bezaaid met een laag keien en voldoende joekels ertussen van 20 tot 30 cm die je continue dient te ontwijken. In de bergachtige streken is niets wat het lijkt te zijn. Ik bedoel maar : je hebt de perceptie dat het pad volop daalt tot daar plots die haarspeldbocht van keien opduikt. Hierachter alleen de afgrond. Op die moment een machine even niet juist kunnen beheersen, is fataal.
Ik weet dat je niet kan weerstaan aan offroad. Ik weet ook dat je eigenlijk nooit alleen de bergen in mag. Maar gaan we daar aan kunnen weerstaan? Vind je ALTIJD iemand met dezelfde verlofmogelijkheden als jij??? Groot verschil in het alleen rechtkrijgen van de 2 machines.
En als ik heel eerlijk mag zijn, er zijn er nog niet teveel die een 1200 GS in moeilijk terrein te baas kunnen.
Bij ons in de groep hoed af voor Patrick S. met z'n 1150 GS. Hij kan er mee rijden. Ik heb Patrick 2 keer zien vallen op 2 totaal verschillende ritten. Telkens op een heel banale plaats. Dat is de prijs van één seconde onoplettendheid. Dit overkomt iedereen.
Ben met de Challenge naar, door en terug van de Pyreneeën gekomen. Alleen de terugreis was moordend voor m'n achterste. Dat is een bikkelhard zadel. Persoonlijk zou ik bij de aankoop van een F 800 GS HET beste zadel kopen of laten maken. Hier in Vlaanderen zitten zéér degelijke zadelmakers, die vertrekken van uw origineel. Maar ik begrijp uw dilemma wel.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Nahoj

Bericht door Nahoj »

Thorakan schreef:
Mijn keuze begint meer op de F800GS te leunen, gewoon omdat ik het offroad rijden niet kan weerstaan :) en ook dat ik alle onderdelen dat ik nu op mijn 650 heb staan over kan zetten op de F800GS :)

grtz
als ik van u was dan zou ik den 650 ook houden
wat krijg je daar nog voor eigenlijk!
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
Thorakan

Bericht door Thorakan »

johanelsie schreef:
Thorakan schreef:

grtz
als ik van u was dan zou ik den 650 ook houden
wat krijg je daar nog voor eigenlijk!
de 650 behouden is geen optie voor mij, zeker niet als hij begrenst is. Ik weet dat je die kan ontgrenzen en laten herkeuren en zo verder. Maar daar heb ik geen zin in. Ik ben nu gewoon aan het denken om voor de R1200GS te kiezen en dan voor wat later een tweedehands cross brommerke te kopen ofzo. Het zijn allemaal nog maar ideeën, de meeste zullen nu wss denken...je bent jong en je wilt wat :D

grtz

Thorakan

Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

de 650 behouden is geen optie voor mij, zeker niet als hij begrenst is. Ik weet dat je die kan ontgrenzen en laten herkeuren en zo verder. Maar daar heb ik geen zin in. Ik ben nu gewoon aan het denken om voor de R1200GS te kiezen en dan voor wat later een tweedehands cross brommerke te kopen ofzo. Het zijn allemaal nog maar ideeën, de meeste zullen nu wss denken...je bent jong en je wilt wat :D

grtz

Thorakan[/quote]

Geen slecht idee, ik heb ook 'n GS1200 voor op de baan / reizen / toeren en een 2dehands Yamaha WR250 voor in 't veld!
Ne GS , ook 'n 800 is >100 kg te zwaar voor mee te spelen...!! :wink:
I like my bike!!
Thorakan

Bericht door Thorakan »

Den Dirk schreef:de 650 behouden is geen optie voor mij, zeker niet als hij begrenst is. Ik weet dat je die kan ontgrenzen en laten herkeuren en zo verder. Maar daar heb ik geen zin in. Ik ben nu gewoon aan het denken om voor de R1200GS te kiezen en dan voor wat later een tweedehands cross brommerke te kopen ofzo. Het zijn allemaal nog maar ideeën, de meeste zullen nu wss denken...je bent jong en je wilt wat :D

grtz

Thorakan
Geen slecht idee, ik heb ook 'n GS1200 voor op de baan / reizen / toeren en een 2dehands Yamaha WR250 voor in 't veld!
Ne GS , ook 'n 800 is >100 kg te zwaar voor mee te spelen...!! :wink:[/quote]

Bwa den 800gs is niet echt te zwaar om mee te spelen...maar gewoon bmw is te duur om mee te spelen :P. Ik heb met een F800GS in hechlingen gereden, nog een paar andere keren op een crosstereintje en da ding daar kunde wel mee spelen en heel wendbaar, maar ge moet er maar is wa mee vallen en ge zijt al ineens over 1000 euro terug stukken aant kopen en daar heb ik geen zin in om altijd met een bang hartje te gaan spelen :P

grtz

Thorakan

Plaats reactie