Voorlicht vervangen op 1200RT : dikke mizerie...

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Flat Twin Power

Re: Voorlicht vervangen op 1200RT : dikke mizerie...

Bericht door Flat Twin Power »

Dirk Pauwels schreef:Ipv het bij de ballasten te zoeken, heeft uwe meccano het al eens geprobeerd om de radio rechtstreeks op de batterij te zetten bij wijze van test met een degelijke massa en heeft hij dan nog storing?

Ik geef hem de tip door, volgende week ga ik opnieuw.
Flat Twin Power

Re: Voorlicht vervangen op 1200RT : dikke mizerie...

Bericht door Flat Twin Power »

Bon, het is min of meer, toch voor 95 procent opgelost.
Hij heeft ballasten van Hella gestoken, de ballasten beiden aan de linkerkant van de motor, volledig tegen de zijkant gestoken en ze aan de massa gelegd.
Op de autosnelweg en grote wegen heb ik perfect, heel zuiver geluid op alle zenders. In de stad heb ik perfect geluid op alle "sterke" zenders, zijnde alles van de VRT en de plaatselijke stations. Ik heb enkel, bij dichte bebouwing een heel klein beetje storing op q-music maar het is draaglijk.
Mijn lampen starten ook tegelijkertijd op en vallen niet meer uit, dus ook gedaan met 2 of 3 keer te moeten starten.
Ikke tevreden dus.
biggie
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 sep 2011, 19:10

Re: Voorlicht vervangen op 1200RT : dikke mizerie...

Bericht door biggie »

Bij motoren kan ik me soms voorstellen dat het niet gemakkelijk is om de lampen te vervangen, maar tegenwoordig is het op auto's al niet veel beter... :-?
Bvb bij een renault modus ben je goed voor 30-40 min werk per lamp! Wiel er af, binnenvleugel er af en dan via de wielkas de lamp proberen te vangen (blindelings) en ze vervangen... Bij renault vragen ze 75€ om zo'n lampje te vervangen!
Dan begin ik me af te vragen hoe ze de wagens ontwerpen... on drugs? :drunken:
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Voorlicht vervangen op 1200RT : dikke mizerie...

Bericht door Dirk Pauwels »

biggie schreef:Bij motoren kan ik me soms voorstellen dat het niet gemakkelijk is om de lampen te vervangen, maar tegenwoordig is het op auto's al niet veel beter... :-?
Bvb bij een renault modus ben je goed voor 30-40 min werk per lamp! Wiel er af, binnenvleugel er af en dan via de wielkas de lamp proberen te vangen (blindelings) en ze vervangen... Bij renault vragen ze 75€ om zo'n lampje te vervangen!
Dan begin ik me af te vragen hoe ze de wagens ontwerpen... on drugs? :drunken:
Te zien aan sommige modellen zijn er wss wel wat paddestoelen of andere "inspirerende" middelen aan te pas gekomen.....
Bij ne smart moest je geloof ik langs de ventilatie roosters je lampen vervangen of zoiets.....
Designers zijn zelden praktische mensen.... :roll:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Voorlicht vervangen op 1200RT : dikke mizerie...

Bericht door Werner Von C. »

Op m'n vorige wagen was het afhankelijk welke kant het H7-lampje stuk was, de ene kant nam 5' in beslag, de andere kant zat de luchtfilterkast in de weg en duurde het 30-40'....tja een auto is eerst en vooral design en daarna moeten de ingenieurs hunne plan trekken dat alles in dat ontwerp kan.

Moest design van ondergeschikt belang zijn reden we allemaal in een vierkante doos :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie