ik ben enkel nog aan't wachten op shulty's home made tajine
saludos
vak m rat
Moderator: GVN

Tazke schreef:Een schoon verslag over een schone reis ... echt aan 't genieten van de vele foto's
Naar Marokkaanse normen......GSrijder schreef:Tazke schreef:Een schoon verslag over een schone reis ... echt aan 't genieten van de vele foto'sInderdaad, alleen jammer dat het zo traag op gang komt
![]()

GStephen schreef:Bon, het jaar is bijna om.
Dus wordt het nu wel tijd om dit verhaal verder te zetten.
Komaan Koppel!!, uit uw kot!
We hebben voor baanbanden gekozen omdat we toch meestal op verharde wegen hebben gereden, zelfs de gravelwegen en pistes zijn evengoed te doen met een baanband.demito schreef:Leuke reis, maar wat ik nu ECHT niet snap is jullie bandenkeuze. Dat je niet vol voor een off road band gaat kan ik begrijpen, daar boet je wel voor in op de weg. Maar waarom geen -laten we maar zeggen- TKC, Heidenau K60 o.i.d. gemonteerd? Met een TKC schuurde ik destijds, ondanks de ophoging en groter voorwiel, de bakken van mijn 1150 GSA zenne. Die plakken ook op de baan in het droge. Nu zaten jullie te sukkelen in het zand, want rijden kan je dat toch niet noemen?
Prachtig Philip, thxKoppel!! schreef:YOO
[EDIT: Link naar 't filmke=> http://www.youtube.com/watch?v=eeTgDvj4P80" onclick="window.open(this.href);return false; ]
Grtz, Philip!
Baanbanden op piste: het hangt er maar vanaf hoe je rijdt dan. Het kan maar het is zo veel meer fun met een agressiever profiel.Shulty schreef:We hebben voor baanbanden gekozen omdat we toch meestal op verharde wegen hebben gereden, zelfs de gravelwegen en pistes zijn evengoed te doen met een baanband.demito schreef:Leuke reis, maar wat ik nu ECHT niet snap is jullie bandenkeuze. Dat je niet vol voor een off road band gaat kan ik begrijpen, daar boet je wel voor in op de weg. Maar waarom geen -laten we maar zeggen- TKC, Heidenau K60 o.i.d. gemonteerd? Met een TKC schuurde ik destijds, ondanks de ophoging en groter voorwiel, de bakken van mijn 1150 GSA zenne. Die plakken ook op de baan in het droge. Nu zaten jullie te sukkelen in het zand, want rijden kan je dat toch niet noemen?
Alleen die ene dag spelen in 't zand, was niet zo handig...maar dat was maar voor even.
Ik ga één dezer jaren zeker nog eens terug in de duinen rijden, maar dan met de enduro....met echte noppen
Neen, regen hebben we niet echt gehad...demito schreef:Baanbanden op piste: het hangt er maar vanaf hoe je rijdt dan. Het kan maar het is zo veel meer fun met een agressiever profiel.Shulty schreef:We hebben voor baanbanden gekozen omdat we toch meestal op verharde wegen hebben gereden, zelfs de gravelwegen en pistes zijn evengoed te doen met een baanband.demito schreef:Leuke reis, maar wat ik nu ECHT niet snap is jullie bandenkeuze. Dat je niet vol voor een off road band gaat kan ik begrijpen, daar boet je wel voor in op de weg. Maar waarom geen -laten we maar zeggen- TKC, Heidenau K60 o.i.d. gemonteerd? Met een TKC schuurde ik destijds, ondanks de ophoging en groter voorwiel, de bakken van mijn 1150 GSA zenne. Die plakken ook op de baan in het droge. Nu zaten jullie te sukkelen in het zand, want rijden kan je dat toch niet noemen?
Alleen die ene dag spelen in 't zand, was niet zo handig...maar dat was maar voor even.
Ik ga één dezer jaren zeker nog eens terug in de duinen rijden, maar dan met de enduro....met echte noppen
En op de weg moet je met een 50/50 band volgens mij helemaal niet inboeten, tenzij in de regen. Maar daar hadden jullie niet echt last van denk ik...
Ach zo, mij leek het vanop de foto's eerder dat jullie toch behoorlijk wat gravel hadden.Koppel!! schreef:YOO
Tom, we hebben idd voor all-raodbanden gekozen omdat we hoogstens 5% van de reis op onverhard hebben gereden. Van die 5% was er ong. de helft rond Merzouga, wat dan nog is voor zo'n 80% uit verharde piste bestaat, en de andere helft op diverse steenpistes in de Atlas.