cylinderbeschermers

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Mijn GSA 1150 heeft bmw GSA-valbeugels. Is al tweemaal volgepakt tegen de vlakte gegaan, gelukkig al stilstaand. Buiten enkele minieme schrammetjes geen enkele schade en de motor blijft mooi op de beugel liggen. Koffers raken de grond zelfs niet. Je kan de motor- moest je dat willen - er gewoon op rondraaien en rad der fortuin spelen.. :lol: Ze roesten niet en ik vind het prima dingen om m'n benen op te leggen als ik lange autostraderitten doe en wat wil stretchen. Ik gebruik ze ook als droogrekje op de camping. :)
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Rob Motard
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2007, 13:55
Locatie: opoeteren (limburg)

Bericht door Rob Motard »

demito schreef:Stantons zijn niet meer verkrijgbaar (productie stilgelegd), maar in de UK is er ene die hetzelfde model maakt. Goedkoper in shipping costs en import tax (dat was een serieuze hap uit je budget bij de stantons).
Ikzelf rijd met GSA valbeugels en TT cilinderkopbeschermers en ik heb het beestje al meermaals met geweld tegen de vlakte gekwakt op de piste. Still going strong.
beste, valbeugels zie ik niet onmiddelijk zitten ik ben echt opzoek naar cilinderkopbeschermers die zeer stevig zijn

ben een nogal sportieve rijder en gebruik de grondspeling van de gs vlot op van daar geen valbeugel

wat bedoeld u juist met TT cilinderbeschermers??
zijn dat die die bmw voor de gsa maakt in alu??
Rob Motard
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2007, 13:55
Locatie: opoeteren (limburg)

Bericht door Rob Motard »

demito schreef:Stantons zijn niet meer verkrijgbaar (productie stilgelegd), maar in de UK is er ene die hetzelfde model maakt. Goedkoper in shipping costs en import tax (dat was een serieuze hap uit je budget bij de stantons).
Ikzelf rijd met GSA valbeugels en TT cilinderkopbeschermers en ik heb het beestje al meermaals met geweld tegen de vlakte gekwakt op de piste. Still going strong.
beste, valbeugels zie ik niet onmiddelijk zitten ik ben echt opzoek naar cilinderkopbeschermers die zeer stevig zijn

ben een nogal sportieve rijder en gebruik de grondspeling van de gs vlot op van daar geen valbeugel

wat bedoeld u juist met TT cilinderbeschermers??
zijn dat die die bmw voor de gsa maakt in alu??
RoadsterPaultje
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 okt 2006, 21:56
Locatie: Budel (NL)

Bericht door RoadsterPaultje »

Die Touratech cilinderkop beschermers zien er zo uit:

http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 51eed07baf

Ik heb ze zelf op mijn R1150R en ze zien er zeer degelijk uit (4mm dik aluminium). Ze steken zeker niet verder uit dan de originele BMW beschermers, de grondspeling is wel O.K. Ze kosten ca. 115 euro per set.

Gelukkig heb ik ze nog niet getest..................
Plaats reactie