Kleppen?? Klepveer??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door J »

http://www.youtube.com/watch?v=PXjQhImx ... ata_player[/video]

Lukt precies toch. Kijk naar de speling. Als de klep teveel naar 1kant gaat breekt de rand af
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Relax »

Ben benieuwd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Werner Von C. »

(s)Campi Di Pampi schreef:'k Wil je niet nodeloos angst bezorgen, maar de meeste gevallen "gebroken klep" zijn rechts te vinden...hopelijk ben ik verkeerd
Extra info, jou klepsteel is van het "holle" type, nadien zijn ze geswitched naar "volle" klepstelen...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
lgeen
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 feb 2008, 11:57
Woonplaats: ruien
Locatie: ovl

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door lgeen »

heb het vorig jaar ook voorgehad met mijn gs 2007.
eerst de linkerkant aan 27dkm en aan 36dkm de rechterkant, was toen net 3maand uit garantie.
eerst wou bmw deze niet onder garantie nemen,maar op aanraden van Mabbe een brief geschreven naar bornem.
binnen de week had ik een cadeaucheque om de herstelling te betalen + 27euro voor alle miserie die ik met deze gs heb gehad.
in afwachting van een watergekoelde boxer rij ik niet meer met bmw.
ik wil er wel bijzeggen dat ik bij motorsport Mabbe steeds tevreden ben geweest over de service en klantvriendelijkheid.
mvg
lgeen
lgeen
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door J »

ja van Mabbe geen klagen. Zowel Nick als Lander stonden ook te kijken dat ze zo hard uitgesleten was.

Hopelijk lukt het voor mij ook.

naar wie heb jij die brief gericht?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door J »

vandaag factuur gekregen van 978,68€ dus geen garantie. Ze hebben een commerciële tussenkomst gedaan voor de stukken.

een gekend probleem, een ander artikelnr (dus een nieuwe productie van een slecht stuk) en geen garantie.

Afbeelding



J
't vollek va Gùùk red ùùk........
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door tweecilinderke »

Dat is echt wel balen,misschien toch nog eens Bornem bellen indien nog niet gebeurd?
Schandalig dat ze dit niet als garantie aanzien er zijn er toch al genoeg die het voor hadden en dan is het nog maar diegene die het op het fora's gemeld hebben waar we van weten, laat staan hoeveel er zo nog waren.
En euh zit er 4 liter olie op nen 1200?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door J »

ff uitgerekend heb ik 148,03€ in tussenkomst gekregen voor brokken die BMW niet deftig kan maken, en dat voor een moto die ik 18.600€ betaald heb in 2007.


Volgend jaar is hij afgeschreven, wat dan...

dat van die 4 liter olie daar weet ik niets van.


J
't vollek va Gùùk red ùùk........
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door edargpu »

J schreef: Volgend jaar is hij afgeschreven, wat dan...
Bye bye BMW zeker :-( of weer nen goeie ouwe 1150 :!: .Das toch godgeklaagd, ze zijn zich bij herr BMW maar al te goed van bewust v/h probleem/fenomeen en dan toch maar op een belachelijke coulance kunnen rekenen.'k Zou der nie bij laten J :twisted: Wat indien je brokken had zoals J-P dan was de factuur minstens drie of vier maal zoveel :cry:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Danny »

De olieprijs zijn 4 eenheden, hoeveel ze een eenheid tellen geen idee, er staat ook 4t ,allicht 4takt... :mrgreen:
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door RBee »

Danny schreef: er staat ook 4t ,allicht 4takt... :mrgreen:
4 teveel. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door vasco66 »

ik heb da voorval ook gehad op 25D km
en heb niks gezegd , en een nieuwe gekocht en de andere overgegeven aan de garagist
wordt dan verkocht met een jaar garantie
en dat ze dan hunne rommel zelf oplossen
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door tweecilinderke »

ik heb da voorval ook gehad op 25D km
en heb niks gezegd , en een nieuwe gekocht en de andere overgegeven aan de garagist
wordt dan verkocht met een jaar garantie
en dat ze dan hunne rommel zelf oplossenvasco66

Geregistreerd: 24/09/07 20:09
Woonplaats: Ham
PrivéberichtE-mail
en diene garagist heeft dat niet gehoord?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Dirk Pauwels »

edargpu schreef:
J schreef: Volgend jaar is hij afgeschreven, wat dan...
Bye bye BMW zeker :-( of weer nen goeie ouwe 1150 :!: .Das toch godgeklaagd, ze zijn zich bij herr BMW maar al te goed van bewust v/h probleem/fenomeen en dan toch maar op een belachelijke coulance kunnen rekenen.'k Zou der nie bij laten J :twisted: Wat indien je brokken had zoals J-P dan was de factuur minstens drie of vier maal zoveel :cry:
Edargpu :wink:
We hebben het voordeel tov andere motards dat we met meer dan 2000 in een clubje zitten, waar we vlotjes 32 euro lidgeld betalen en in ruil krijgen we dan elke 2 maanden of zo een boekje met een preek van de goeroe en wat korting bij de VAB....
Ipv zich bezig te houden met hun ego, en het plannen van een BBQ of een mosselfestijn, zou het bestuur van dat clubje zich mss kunnen bezighouden met de klachten van hun leden te bundelen en er een advocaat op te zetten, maar dat doen ze niet want het clubje is nl afhankelijk van hun grootste sponsor....juist ja: BMW.....
Het clubje verdedigd niet de belangen van hun leden, maar is gewoon een verlengde van de marketing machine van herr BMW

en in de omringende landen zoals Duitsland en Groot Brit, waar heel wat meer BMW's rondrijden, is het net hetzelfde.
Zeer jammer!
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door vasco66 »

de mensen zouden eens wat gebruik moeten maken vanoveral eens gaan test te rijden,
dan zouden we allemaal niet met een bmw rijden
volgend jaar komt er bij triumpf een hoog poter uit
een 1200 cc met cardan en een 3 cyl met een enorm koppel
en een pak goe koper
ik heb zelf al met de yamaha tenere gereden en is enorm goed
en ook een stuk goe koper
en er zijn zo nog motoren die zeer goed zijn
maar ja ik weet nu al dat deze reactie afgekraakt wordt want dit is anti bmw
dus jongens ga ook ne keer eens rijden met andere motoren
doe de test
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door tweecilinderke »

dirk dat hebt gij nu ne keer goed gezegt zie :thumleft: :thumleft:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Danny »

de mensen zouden eens wat gebruik moeten maken vanoveral eens gaan test te rijden
ik zie 't verband niet tussen proefrijden en een blok met een klep waar speling opzit, dat ga je toch niet op voorhand voelen ofwel??
Mensen die enkel een GS kopen omdat dat op internet of in boekskes vermeld staat als zijnde "de" motor en die niks anders proefrijden zijn dom en moeten achteraf niet zeuren, er zijn tig modellen te koop van andere merken en iedereen is vrij in doen en laten. hopelijk komt er aan de Triumph niks aan want die is ook maar gebouwd met gewone rollementjes en oliekeerringeskes...

Lees maar op andere fora en overal bij elk merk heeft men problemen, fora zorgen natuurlijk voor uitvergroting.

Dat er eens technische problemen zijn daar kan ik mee leven, liever niet natuurlijk maar ik besef dat alles kapot kan zelfs de space shutlle ontplofte en dat ding kost net wat meer dan heel wat GSen en alle moto's bijeen
Er heerst een grote misvatting, 't is nen BMW en 't kan nie kapot is een illusie, alles wat mechanisch is kan stuk.

Het gaat zelfs niet om het feit of het BMW is, KTM, Yamaha whatever, het gaat om de manier waar men met het probleem en jou als klant omgaat, geen enkel merk zal zeggen dat het hun schuld is, al die constructeurs proberen dat van hunnen derriere te schudden.

Belangrijk is met welk gevoel verlaat je de garage als je motor hersteld is, moest dit gratis zijn opgelost dan zou niemand hier komen zeuren vascoo want dan zou je desondanks 't feit dat het eens stuk ging toch zeggen ze hebben 't netjes opgelost, wat een service!!

Het schoentje wringt bij service en datzelfde schoentje knijpt bij iedere motorfabrikant hoor, vooral als 't om probleemerkenning gaat bij kleinere aantallen.

Er een advocaat opzetten zou je kunnen (veel sucses trouwens) maar heb je eigenlijk wel een idee hoeveel boxerblokken er rond bollen? statistisch gezien zou je altijd aan 't korste eind trekken want vergeleken met het aantal motoren in omloop zijn 't er maar enkele. Moesten er wekeleijks blokken aan grut draaien zouden ze gauw wat uitvinden, nu zijn 't er maar enkele en dat baart geen zorgen!

De afhandeling is weerom belangrijk, los dit als fabrikant - zij het met een kleine tussenkomst van de klant- op en geen haan die erover kraait.

Jammer genoeg gaat de verkoop veel te goed en laten ze liever betalen al moet je ieder verhaal individueel bekijken. neem 't geval JP die had al wel dik 77000km dacht ik
dan kan je geen 100% vergoeding meer verwachten maar wel een faire regeling.

Geen forumhaan zou er nog naar kraaien :mrgreen:

+ zou ik graag hebben dat iedereen Yamaha of Triumph gaat rijden dan worden de BMW's goedkoper voor mij :lol:
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door vasco66 »

ik heb al 2 nieuwe bmw gs adventure gekocht
ik koop trouwens om de 2 jaar ne nieuwe moto ,merk maakt voor mij niet uit
en heb al verschillende merken gehad , noem maar op
maar bmw slaagt wel de plak
1, zeer duur
2, betrouwbaarheid???
3,stuurt wel zeer goed mag wel gezegd worden
4, bij alle problemen gehad zowel grote als kleine
5, en bij die problemen altijd bornem moeten op de hoogte brengen
omdat de garagist niet durfde vervangen
waar gaan we naartoe he
en dat heb ik bij andere merken noooooiit mee gemaakt
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:....+ zou ik graag hebben dat iedereen Yamaha of Triumph gaat rijden dan worden de BMW's goedkoper voor mij :lol:
Elk merk heeft zijn problemen, maar ik ken weinig modellen waarbij echt de motor in de soep wordt gedraaid. (of het moeten de honda VF modellen zijn uit begin jaren 80). Ik vermoed dat je naarmate de "probleemseries" ouder worden en meer km's maken je meer van dergelijke kleppen problemen gaat horen, tenslotte is elke moto uit die serie een potentieel probleem geval, als je consekwent dezelfde slechte kwaliteit inbouwt, gaan ze allemaal stuk, de ene al wat vroeger dan de andere.

In mijn brance (electronica) zie je het vaak: een geheel is maar zo goed als de zwakste (lees goedkoopste ) schakel, en de fabrikant neemt die probleemgevallen uit de handel, de klanten krijgen gratis updated vervang apparaten

Er zou wel wat meer diversiteit mogen zijn, er worden zoals Danny zegt te veel BMW's verkocht en dan denkt de fabrikant al snel dat hij overal mee weg komt. Als de verkoop wat zou slabakken zal de service terug verbeteren, ben ik zeker van.

Stap nu nie allemaal over op KTM, want da's knudde om aan te sleutelen zenne :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Danny »

Tja ne perfecte moto is er niet al waren mijn K1100RSen er toch die er dicht bij aanleunden, in panne nooit geweten... mijn 1150GS idem dito :wink:

Hoedanook Vascoo (niks persoonlijk hoor) niemand dwingt je van BMW te kopen of iets anders maar wees eerlijk moesten ze 't gratis hebben hersteld en zeggen; tja een minder blokje, foutje... maakt niet uit welk excuus maar gratis hersteld dan zou 't zo'n drama niet zijn.

Dat is ook hetgene wat ik probeer aan te kaarten, de service en 't gevoel waarmee jij als klant de dealer zijn garage verlaat, zo maak je klanten voor 't leven (bij wijze van spreken) ...dan mag er al eens wat stuk of fout gaan je weet dat er een sterke service is en dat men voor een degelijke oplossing zorgt waarmee alle partijen kunnen leven.

Technisch kan alles wel eens in de soep draaien maar wat is de geboden oplossing. Mijn vrouw die bij VW werkt weet alles van in de soep draaiende motorblokken en dat zijn mooi uitgebalanceerde 4,5 of 6 cilinderkes...

Ik weet niet welk pad ze inslaan maar denk dat ze op den duur hun eigen ruiten inslaan ipv een pad.

Behandel je klanten goed en ze blijven komen, wees immuun voor de klant zijn problemen en je zal de gevolgen dragen, voorlopig dragen enkel sommige klanten de gevolgen :roll:
Bots
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2007, 23:32
Locatie: Hoeilaart

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Bots »

Hallo,

Dit is nu ook de rede waarom ik mijn motor preventief verkocht heb, ik had schrik van deze kosten zelf te moeten ophoesten na de 2+2j garantie.
Ik vind dit niet normaal voor een gekend probleem dat er geen garantie is vanwege BMW!

Groeten, Bots.
(BMW R1200Adv) (BMW R80G/S)
Vespa GTS 300 Super Sport
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Dirk Pauwels »

Bots schreef:Hallo,

Dit is nu ook de rede waarom ik mijn motor preventief verkocht heb, ik had schrik van deze kosten zelf te moeten ophoesten na de 2+2j garantie.
Ik vind dit niet normaal voor een gekend probleem dat er geen garantie is vanwege BMW!

Groeten, Bots.
Daar gaan we naar toe, de klanten nemen een 2+2 (meer kost) en kopen na 4 jaar een nieuwe, de 2de hands komt op de occasie markt en de garantie is nihil of voor de dealer die hem verkoopt. De waarde vd occasies zakt door overaanbod etc....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door Raketman »

Dirk Pauwels schreef:Stap nu nie allemaal over op KTM, want da's knudde om aan te sleutelen zenne :lol:
Manee gij, waar haalt ge dat toch. Het helpt wel om kleine handjes te hebben en vertrouwd te zijn met modelbouw.

:mrgreen:

Ik kan toch van een paar merken gelijkaardige verhalen vertellen, waarbij het met nieuwe motorfietsen ook redelijk fout gaat. Van dealerservice tot nen importeur die omwille van lachwekkende redenen weigert om deftige service te geven. Mijn eigen ervaring is zo Yamaha geweest. Bij KTM is't bijvoorlbeeld ook redelijk erg op dit moment : ik ken slechts weinig dealers (om het nog voorzichtig te zeggen) die hun modellen ten gronde kennen. Zo heb ik na het afschuimen van internet en een beetje gezond verstand na 2,5 jaar een probleem kunnen oplossen waar maar liefst 3 dealers geen weg mee wisten. Op het salon dit jaar bleek bvb dat bepaalde gekende slechte componenten (die bij zowat elk exemplaar van de LC8-reeks gegarandeerd kapot gaan) nog steeds doodleuk op de nieuwe motoren gemonteerd worden. Als ge dan vraagt waarom ze pertinent weigeren te leren uit fouten dan krijgt ge daar toch nen hoop b*llsh*t naar uw oren waar uw oren van gaan tuiten...

't Is overal iets, en bij BMW zeker niet minder dan op een ander.
Nil volentibus arduum
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door J »

ik kon niet eerder maar Donderdag bel ik naar de klantendienst van BMW Bornem.

Ik hou jullie op de hoogte.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Kleppen?? Klepveer??

Bericht door J »

niets dus, mag Factuur zelf betalen.

heb teruggebeld naar klantendienst, en weiger de kop te betalen. Gingen weer overleggen.

Ik blijf wel posten
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie