Routes laden op zumo 660

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

ferre10

Re: Routes laden op zumo 660

Bericht door ferre10 »

WimLT schreef: Voor mij eindigt het Garminverhaal definitief als TomTom een nieuwe, volwaardige motorGPS op de markt brengt.
't is nu maar te hopen dat Garmin Tom-Tom niet overneemt want Afbeelding dan is dit de laatste oplossing :shock: :shock: :shock:
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

ferre10 schreef:'t is nu maar te hopen dat Garmin Tom-Tom niet overneemt want Afbeelding dan is dit de laatste oplossing :shock: :shock: :shock:
Als dat gebeurt, betaal je terug 1.500 € voor je GPS ! Dat wette toch, hé. Want wat velen vergeten is dat juist TomTom er voor heeft gezorgd dat het Garminmonopolie werd doorbroken en ze drastisch in hun prijzen moesten snoeien toen TomTom op de markt kwam met toestellen van 500 € :cyclopsani:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
vara 2

Bericht door vara 2 »

Ik denk dat het meer dit is , niet van schrik voor de updates , maar een beetje zelfde als bij de dokter gaan toch . Die ene persoon is er door genezen en de andere niet , deze laatste is natuurlijk niet tevreden en gaat dan maar naar een andere . Voor mij is het al jaren , nogmaals tot ten treure , het beste toestel , spreek wel over de sp2610 en sp2820 van GARMIN . Zaterdag voor 14 dagen naar de Dolomieten met echt prachtige en zelfgemaakte routes , doeiiiiiiiiiii
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
Geert_GS

Bericht door Geert_GS »

WimLT schreef: Voor mij eindigt het Garminverhaal definitief als TomTom een nieuwe, volwaardige motorGPS op de markt brengt.
En geloof mij: Mapsource is ook allang een achterhaald argument. Er zijn veel (gratis) routeplanners die veel beter in mekaar steken :wink:
Awel,ik zou ook dan nog durven overstappen,je neemt dan een lifetime update bij de GPS en dan dezelfde problemen als Wim gehad bij het uploaden
van onze routes van onze motorreis.

Als m'n zo'n prijzen moet betalen voor een GPS en dan nog,als klant,nog de extra's zoals lifetime update erbij neemt en dan zo'n rotproblemen
bij het uploaden van simpele motorroutes....ik vind dat niet kunnen.

Voor gelijkaardige redenen ben ik overgestapt van microsoftbestuurde computer naar Mac,maar dit is een ander verhaal en daar heb ik ook
nog geen moment spijt van,maar er zijn ook zeer veel mensen die zweren bij Microsoft besturingen ondanks de vele problemen die ze er mee hadden...

Mapsource voor Mac,ik heb nog niet gezocht dat dit bestaat voor Mac maar de alternatieven zoals Basecamp en Roadtrip hebben echter hun beperkingen
tegenover Mapsource voor Microsoft.
Volgens mij ligt dit puur aan de bedrijfspolitiek van Garmin.

Marktmonopolies van bepaalde produkten of sevices is nooit goed en dat is het verleden al meermaals bewezen.

Ik wil wel betalen voor kwaliteit maar dan moet de (after)service navenant zijn,punt amen uit....

Grtz,Geert
ferre10

Bericht door ferre10 »

nu Garmin met Mapsource stopt gaat Basecamp wel verder doorontwikkeld worden :grin:
grtz
ferre
KimG

Bericht door KimG »

Vraagje aan Wim LT,

Ik volg het forum nu al geruime tijd. Ik lees zeer veel negatieve reacties van U op vragen over de Zumo 660, die niet altijd onterecht zijn. Maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je dat zogenaamde "kloteding" dan blijft gebruiken. Je schrijft zelf een topic over hoe simpel het is om de garmin-routes over te zetten naar tomtom en dat er betere alternatieven zijn voor mapsource/basecamp. Wat houd U dan toch tegen om tomtom te gebruiken ??? Deze vraag is zeker niet uitdagend bedoeld hoor.

Vriendelijke motorgroeten,

Kim
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

KimG schreef:Vraagje aan Wim LT,

Ik volg het forum nu al geruime tijd. Ik lees zeer veel negatieve reacties van U op vragen over de Zumo 660, die niet altijd onterecht zijn. Maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je dat zogenaamde "kloteding" dan blijft gebruiken. Je schrijft zelf een topic over hoe simpel het is om de garmin-routes over te zetten naar tomtom en dat er betere alternatieven zijn voor mapsource/basecamp. Wat houd U dan toch tegen om tomtom te gebruiken ??? Deze vraag is zeker niet uitdagend bedoeld hoor.

Vriendelijke motorgroeten,

Kim

is niet moeilijk om daar een antw. op te geven hoor !!! :-)

omdat tom tom niets degelijks heeft voor op de moto !!
anders kocht de Wim zeker als eerste !!! :razz:
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
OlivierToebosch

Bericht door OlivierToebosch »

wat vreemd is, dat ik hier al verschillende mensen zie sukkelen met het laden van de oostenrijk routes. Ik ben gps gebruiker van het eerste uur (zit aan mijn 5de of 6de model) en NU deze avond (en gisterenavond heb ik problemen met het laden van de routes...) de zumo 550 crashed gewoon bij importeren...
firmware van de 550 is op zijn recentste versie, en een reset werkt niet (rechteronderhoek blijven drukken en aan knop indrukken).

IK dacht dat je meer moest doen voor een factory reset. Wie weet het?

alle google resultaten zeggen hetzelfde, maar ik herinner me een andere combinatie!

mvg

Olivier
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
vara 2

Bericht door vara 2 »

TAV Jotul
Volgens mij moet je telkens route per route laden en zeker de grotere routes , ik heb dit zo gedaan bij een kennis op de zumo 660 . De zumo is gewoon veel trager om te importeren . Ik op mijn 2820 heb dit prob niet , volgens mij ligt het gewoon als hij is ingesteld op de 3D kaart . Is zoals je hem op kleinere schaal instelt , duurt het ook veel langer om de kaart te laden op je scherm van je gps . Mss is dat het !!!
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wilde nog meer problemen horen over de 660 ? Nee ! Krijgt ze toch :-P

Ondervonden bij de Steiertrip:

- terwijl je een rit aan't rijden bent, zakt de kaart samen met je route gewoon uit beeld en heb je een wit veld met alleen nog de wegnummers op. Dacht eerst dat hij niet kon volgen met tekenen omdat ik 170 reed, maar later bleek dit meer voor te komen en bij lagere snelheden. Waarschijnlijk omdat ik alle routes ook rechtstreeks op het toestel had gezet, al waren het er maar 13 en moet hij er 20 kunnen hebben. Hoe meer ik er verwijderde, hoe minder het voorkwam al was het pas helemaal gedaan tijdens de laatste rit toen al de rest dus intussen al was verwijderd. Pfffff .... ! ! !

- instellingen past hij zomaar ongevraagd aan: snellere tijd wordt kortste afstand, symbool pijltje wordt motorrijdertje, more data vieuw wordt standaard data vieuw en de blauwentand schakelt spontaan uit onderweg. Vooral dat eerste was klote, want dat heb je niet direct door. De rest zie je dan wel, maar kan je weer voor gaan stoppen of al rijdend proberen terug juist te zetten. Niet evident auf das Autobahn :twisted:

'k Weet het: het was wéér mijn onkunde. Wat ben ik toch een oen :roll: :roll: :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
OlivierToebosch

Bericht door OlivierToebosch »

Wim, jou settings staan terug 'standaard'. Toch niet op dat knopje in het midden gedrukt bij de instellingen?
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Harald

Bericht door Harald »

WimLT schreef:.........................
'k Weet het: het was wéér mijn onkunde. Wat ben ik toch een oen :roll: :roll: :roll:
:lol: :lol: :lol:

Ik stel me de vraag hoe het komt dat gij daar last van hebt en ik... niet :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
ferre10

Bericht door ferre10 »

wim,
ik heb dat ook allemaal voorgehad :-( :-(
eerst heb ik alle overbodige talen verwijderd (na backup) .dit verdubbeld het vrije gedeelte van je zumo.
dan heb ik de 3D kaarten uitgevinkt .gisteren 550 km. gedaan en geen enkele keer nog van de kaart afgereden in een wit vlak.
maar je hebt gelijk , het is en blijft rommel.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Allemaal niets van aantrekken, binnenkort géén sat's meer :clown:

Niets heeft het eeuwige leven, ook niet de 31 satellieten die boven onze hoofden hangen en ervoor zorgen dat we overal onze weg weten te vinden. De Amerikaanse GPS-satellieten zijn zo stilaan aan onderhoud toe, zo klinkt het bij de onderzoekers van Natural Resources Canada.

Hoewel het Amerikaanse leger voorzien had in een regelmatige vervanging, loopt die 'upgrade' de laatste jaren niet zoals gepland. Nieuwe satellieten zijn te duur en de bouw ervan laat te lang op zich wachten. Zo blijkt dat de volgende nieuwe satelliet pas in november van dit jaar kan gelanceerd worden, een ruime drie jaar na de oorspronkelijk geplande datum.

Dat maakt dat het aantal actieve satellieten zal afnemen, wat volgens sommigen een invloed kan hebben op de precisie van de plaatsbepaling. De Amerikaanse overheid geeft zelf toe dat er problemen te verwachten zijn: "De kans dat er in 2010 nog minstens 24 satellieten actief zijn, is slechts 95 procent," zo klinkt het in een rapport. Door de manier van werken van GPS, is 24 een minimum om te allen tijde een correcte locatie te kunnen berekenen. Vanaf 2011 is de kans op een 'volledig' systeem nog maar 80 procent, aldus nog het rapport.

Inhoud afkomstig van: http://blogs.tijd.be/tzine/2009/05/gps- ... z1Xpvl8BTq" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie