Olie thv achterveer.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Relax

Re: Olie thv achterveer.

Bericht door Relax »

Dirk Pauwels schreef:
Relax schreef: Het element voor de veervoorspanning ken ik (bedienen is wat anders), maar wat die andere pot daar hangt te doen, moet ik nog 'ns uitvogelen. Of iemand van hier die meer weet?

Nog 'ns dikke merci, met speciale vermelding voor de familie Fred.

die andere pot is het gasreservoir, voorzien van snelle en trage ingaande demping waarschijnlijk. is eigenlijk voor een GS niet echt nodig, maar geeft je wel meer mogelijkheden om de boel goed af te regelen. (of goed te verknoeien, hangt er een beetje van af hoe goed je "wegliggingsgevoel" is. :lol:
Duidelijke uitleg. Desalnietemin snap ik er de kl*ten van. Zal 'ns goed moeten bestuderen waarvoor al die termen eigenlijk staan: veervoorspanning, in- en uitgaande demping,... Begin er stilaan een beeld van te krijgen, maar m'n hersenen zijn niet meer wat ze nooit geweest zijn maar zich wel voor uitgaven.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax

Re: Olie thv achterveer.

Bericht door Relax »

-Fred- schreef:
Relax schreef:Setje gekocht voor €650, met een Wünderlich slijkweerder, die ik daardoor dubbel heb en verkoop (€50)
Mooie prijs voor zo'n set inclusief spatbord, ga je geen spijt van krijgen.
Of toch..., dat je het niet eerder hebt gedaan :wink:

Grt,
Fred.
'k Vond de namiddag / avond leuker dan het bezit van die dingen :wink:

Uitproberen van de instellingen doe ik als het wat beter weer wordt, dan kan ik de instellingen om de paar km 'ns wijzigen tijdens één rit. Lijkt me de beste werkwijze. Elke dag een andere instelling zal volgens mij veel minder goed te onderscheiden zijn. Ik ondervind nu al dat, hoe zal ik het zeggen, het 'baancontact' veel beter is. Waar het achterwiel vroeger ging spinnen, dikke bulten en zo, krijg ik het nu nog amper van de grond.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie