K1200GT/RS, de moeite??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Koppel!!

Re: K1200GT/RS, de moeite??

Bericht door Koppel!! »

KLopt, het gaat me inderdaad over de laatste verise K1200GT. Ondertussen een weekend kunnen nadenken en de kogel is door de kerk, ik ga morgen de aankoop doen.
Heb ik eindelijk die lange afstand cruiser die ik altijd wilde in m'n bezit. Bizar toch dat er eigenlijk geen deftige concurrentie voor bestaat, die K12/1300GT staat me dunkt nog altijd op eenzame hoogte als je een motor zoekt in dat segment.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

dom van die gast dat hij niet wilde plooien, zo veel vraag is er niet naar een K1200GT..... Beter 5000 in the pocket dan uiteindelijk toch van miserie voor 4000€ of minder moeten verkopen.... En knopke ESA kapot... da's een goeie.... :lol:
ik zou zo'n ding liever ook met garantie kopen, er kan veel aan kapot en het kost allemaal geld.... :mrgreen:

Ah ja Koppel, ben eindelijk ook begonnen aan uw ex Desierto kuipje, maar genen tijd gehad om de moto in een ander kleurke te zetten, dus voorlopig wordt het een zwarte desierto, dat verander ik volgende winter wel weer...

success met de zoektocht naar een 1200GT
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Nou, die zoektocht is inmiddels dus voorbij, afgelopen dinsdag de aankoop gedaan, full option K1200GT van 2007 gekocht bij een bevriende dealer. Voelde gewoon goed aan, hoop dat ik me niet vergist heb maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Donderdag de nummerplaat aangevraagd via de makelaar, hopelijk binnen volgende week de nummerplaat ontvangen en dan kan ik de GT gaan afhalen, die heeft er ondertussen nog witte voorste pinkers en een nieuw zwart zadel bijgekregen, de pinkers omdat die oranje ondingen mij vreselijk storen qua uiterlijk, het nieuwe zadel omdat het oude zadel z'n verwarming stuk was. Vind 't prima, dat oude grijze zadel leek wel opgeblonken met Pledge, gewoon van 't gas afgaan en je zat al met 't kl#kkenspel tegen de tank geklutst. Dat nieuwe zadel heeft dezelfde textuur dan m'n RT indertijd, is prima mee te leven.
Als er al iets minder positeif te melden valt is 't dat deze GT op nieuwe sloefen staat die ik zelf niet kon kiezen, Bridgestone T30 oid. Naar 't schijnt de opvolger v.d BT023 indertijd, een band die ik op m'n RT heb vervloekt. Ik hoop maar dat die T30 een flink stuk beter is, anders vliegen ze er af voor een PR3 oid.

Anywayz, zat zo te denken aan een ritje om een kennismaking, ff langs de oevers v.d Bodensee rijden en langs Liechtenstein passeren, heen via Strasbourg en zw. Woud, terug via Duitse Autobahn, toerke van +1600km. Google maps zegt ong. 19u rijtijd, moet dus te doen zijn op 1 dag. Iemand goesting om mee te rijden, ergens in de week van 6 tem. 9 maart? ;) ;)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

John
Contacteer:

Bericht door John »

19 uur doorkachelen is niet meer voor mij Flip. Daar begint de leeftijd me toch al wat parten te spelen. Anders?
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

Proficiat
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Droozy

Bericht door Droozy »

Die T30's zijn stukken beter dan T23, raar dat Patsen dit niet heeft vermeld (hij rijdt er ook mee op zijn R1150R).
R100RS/R100R Mystic
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

Oooo sorry ....wakker geschiten idd zeer goei banden
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
YOwan

Bericht door YOwan »

Koppel!! schreef:Iemand goesting om mee te rijden, ergens in de week van 6 tem. 9 maart ? Grtz, Philip!
2017 ??? want ondertussen is het al 26 maart hé Phil....

(btw : gefeliciteerd met de aankoop !)
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Ha, de Johan is goe wakker. Soit, 6 tem 9 april dus :lol:
Precies weinig die even zot zijn als ekik, is toch gewoon een flink toerke kachelen :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Paulus72

Bericht door Paulus72 »

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in een K1200GT en zal mij heel waarschijnlijk binnenkort ook ene aanschaffen.
Maar eerlijk gezegd met wat ik hier allemaal lees begint het mij een beetje af te schrikken.
Als de terugroepacties gebeurd zijn valt dat dan nog wel mee.
Maar al die andere punten zoals distributieketting en transmissie ... als er daarmee iets gebeurt dan is dat toch om zot van te worden.
Is dat normaal dat zo'n merk als BMW al die gebreken kan hebben? Is na die 2006 reeks alles dan opgelost geweest?
Eigenlijk zou je inderdaad moeten ene kopen bij een erkende zaak met garantie he.
Of als dit niet het geval is iemand kunnen aanspreken die reeds met zo ene rijdt, zodanig dat je geen kat in een zak koopt (zoals het verhaal ESA).
Als je iemand contacteert die er zo ene verkoopt zijn ze bijna allemaal al de 2de eigenaar, deed ook een beetje mijn wenkbrauwen fronsen ... al zijn ze ondertussen wel al 10 jaar in omloop he.
Zijn er suggesties van motoren die je weet staan die zeker goed zijn? Want op internet vind je ook vanalles he.
Of zijn er mensen die bereid zouden zijn om even mee te gaan kijken indien ik mij zo ene aanschaf, ik ben nogal een leek in dat soort dingen.
Greet Paulus! :)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Kunt bij nen dealer kopen, dan heb je een jaar garantie. Da's geen "garantie" dat er dan niets aan zou komen, maar de grote kosten worden toch een beetje gedekt. Wel goed de voorwaarden lezen, soms is het garantie op onderdelen maar niet op werkuren en dat kan nog aardig oplopen..
Iemand meenemen die er iets van kent kan wat problemen besparen, maar die kunnen ook niet in een blok kijken, dus 100% zeker ben je nooit.
Reden dat er veel van 2de eigenaar zijn zegt niet veel, da's bij de boxer modellen ook, er zijn nu eenmaal mensen die graag regelmatig iets anders kopen, en 3de eigenaar of meer kan je niet achterhalen, dus het zijn allemaal "2de eigenaars" :grin:
Latere series kopen is altijd beter.
Heb je interesse in eentje vraag dan de chassis nr, je kan bij eender welke BMW dealer laten opzoeken (als ze goesting hebben) of die moto alle terugroepakties gehad heft en of hij regelmatig op onderhoud geweest is. Als je de onderhoudsfacturen kan inzien kan je ook een goed beeld krijgen van de problemen die die motor gehad heeft en of ze opgelost zijn....
Denk dat Danny in Zandhoven wel regelmatig eens een K onder handen neemt, ik sleutel er niet aan, mijn kennis van die dingen is ontoereikend en de goesting om het te leren is er niet, het zegt mij niets zo'n 4cil.... Ik hou het bij lucht/oliegekoelde boxers....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie