to ESA or not to ESA ???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Danny

Re: to ESA or not to ESA ???

Bericht door Danny »

heb het ook gebruikt onder héél zware omstandigheden
enkele kilotjes aangekomen Herbert ?? :lol: :lol:
herbertroelandt

Bericht door herbertroelandt »

Ja, dat ritje dit jaar naar Alaska was een makkie!
:grin: :grin: :grin:
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
Danny

Bericht door Danny »

Daar moeten we eens over praten de Dempster Highway (Yukon highway 5) boeit me al eeuwig, allez iets minder lang maar 't lijkt eeuwig. :mrgreen:
Grote Smurf

Bericht door Grote Smurf »

hey

sinds kort rij ik met een RT waarop ook ESA, op mijn vorige moto was deze optie niet voorzien.
Terwijl ik vroeger zelden of nooit mijn vering aanpaste (ik moet toegeven, eerder uit luiheid :-? ) heb ik ESA ondertussen weten appreciëren.
Telkens er een passagier mee rijdt is het een koud kunstje om je vering daarop te voorzien.
Zelfs als ik alleen onderweg ben betrap ik mezelf erop om regelmatig toch eens met die ESA-instellingen te experimenteren.

Kort samen gevat, voor mij een aan te raden optie.

Grts
Honda XR 125 - Honda CX 500 C - Kawasaki 454 LTD - BMW F 650 - BMW R 1150 R - BMW R 1200 RT - BMW R 1200 RT
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Mijn 2010 RT heeft ESA, de 2005 RT van mijn broer niet. Er is een duidelijk verschil in vering; de zijne is slapper alhoewel die gedraaid is op ook 1 persoon met lading, en duo rijden met zijn fiets is omslachtiger dan met de mijne - en eens ESA staat ingesteld op duo voel je enkel het verschil in gewicht als je stopt aan een rood licht en je meer druk moet zetten met je voeten om niet te kantelen.
KP

Bericht door KP »

Aangezien ik steeds allen rij met de ST (vrouwke heeft teveel knieproblemen) is een goede Öhlins goedkoper en baanvaster...zeker met mijn 'nogal' sportieve rijstijl :mrgreen:
Plaats reactie