Wat is dat met die benzinemeter?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Wat is dat met die benzinemeter?

Bericht door Danny »

de meters zijn alleszins vernieuwd... ze werken met een forfaitaire tijd he om die dingen te vervangen, kan tegenvallen of meevallen, als ik jou was dan deed ik het zelf 't is namelijk een leuk klusje :mrgreen:
EasyDeluxe
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:16
Locatie: antwerpen-genk

Re: Wat is dat met die benzinemeter?

Bericht door EasyDeluxe »

Danny schreef:de meters zijn alleszins vernieuwd... ze werken met een forfaitaire tijd he om die dingen te vervangen, kan tegenvallen of meevallen, als ik jou was dan deed ik het zelf 't is namelijk een leuk klusje :mrgreen:
Ha mss wel, maar dan gaat het wss twee dagen duren :)
henkie vos
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2009, 23:44

Re: Wat is dat met die benzinemeter?

Bericht door henkie vos »

Hallo,

ik had eveneens problemen met de niveau uitlezing bij m'n GS van 2007. Leegmelding na enkele 10-tallen km's, volmelding na 300 km, gemeld in de garage, er werd naar gekeken dan werkte het weer een tijdje naar behoren, enkele maanden later weer van hetzelfde. Dan, na enkele jaren op en af plots niks meer, buiten de "fuel" warning.. Naar m'n "officiële" BMW dealer, diagnose: helemaal om zeep. Laten herstellen; kostprijs niveausensor: 120,19€; kostprijs klein materiaal: 5,79€; tijd eraan gewerkt: 18 Prest x4,5€: totaal kostenplaatje: 250,45€. Niet niks hé.. en ze weten blijkbaar bij BMW dat er daar problemen mee zijn want in de recentere modellen is deze niveausensor (of meetlint) vervangen door een ander systeem (ouderwetse vlotter?) alleszins dat is toch wat de verkoper me wist te vertellen.
Al bij al, de uitlezing van het niveau werkte terug en ging juist tot deze het, 5 maanden na de herstelling, ineens terug voor bekeken hield. Terug naar de dealer geweest waar deze toen onder garantie hersteld is en tot op heden (11 maanden later) doet deze z'n werk nog perfect. Wat de garantie op de vervanging of herstelling betreft, volgens de info die ik verkregen heb is dit een termijn van 1 jaar.
EasyDeluxe
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:16
Locatie: antwerpen-genk

Re: Wat is dat met die benzinemeter?

Bericht door EasyDeluxe »

Daarstraks mijn GS opgehaald bij AMS met een verse benzinestrip.
Ik heb het nagevraagd en je hebt twee jaar waarborg op je herstelling.
Ze verwachten niet echt dat ik daar rap terug ging staan met het zelfde probleem, want volgens de chef atelier zijn de benzinestrips geredesigned en werken ze nu wél. (of beter)
Tevens is de software ook aangepast naar een nieuwere minder problematische versie.
Maar als hem binnen de twee jaar weer de geest geeft zullen ze het daar onder waarborg oplossen...
Voor deze herstelling hebben ze mij 15 prestatie eenheden aangerekend da's 67,5 euro ex btw
en het onderdeel kostte 99,57 euro ex btw.
Ik had erger verwacht en nu ben ik hopelijk 2 jaar gerust.

Leuk dat ze daar zo behulpzaam zijn, ook als je zelf je oliewissels etc...doet.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Wat is dat met die benzinemeter?

Bericht door Den Dirk »

Gisteren toerke gedaan in d'Ardennen, met 1 tank 370 km gebold...daarna 19,1 L getankt.
Ik had toen reeds 25 km 3 streepkes op mijn display qua actieradius :shock:
maar ik had een gemiddelde van 5,1 L/100 km ( gereset voor de rit) , en toen de actieradius nog betrouwbaar was, had ik berekend dat zoveel zou kunnen bollen..(had dagteller op 0 gezet ook!)
Op 't laatst wel een beetje zuinig gereden , maar dat is begrijpelijk, zou ik denken...
Ik had geen reserve bij, maar nu weet ik dat mijn gemiddelde te betrouwen was :wink:
I like my bike!!
Plaats reactie