Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!
Moderator: GVN
Re: Beter een Triumph kopen dan een R1200RT!!!!
ik heb gisteren op het autosalon nog op de trophy gezeten , die is wel heel comfortabel hoor echt een zeteltje 
bagheera schreef:ik heb gisteren op het autosalon nog op de trophy gezeten , die is wel heel comfortabel hoor echt een zeteltje
Dat zijn de meeste motoren als je er gewoon effe gaat opzitten.
Maar mee rijden, is en blijft nog steeds net dat ietsje anders te zijn.
hahaha ja best heHarald schreef:bagheera schreef:ik heb gisteren op het autosalon nog op de trophy gezeten , die is wel heel comfortabel hoor echt een zeteltje
Dat zijn de meeste motoren als je er gewoon effe gaat opzitten.
Maar mee rijden, is en blijft nog steeds net dat ietsje anders te zijn.
maar ik heb op veel zeteltjes gezeten en dan voel je toch ook een verschil
Het probleem met de meeste zeteltjes is dat standaardzitjes vaak toonzaalzadels zijn...
Geweldig comfortabel om "even" plaats te nemen maar ze soren ruim onvoldoende in vergelijking met sommige aftermarkt producenten hun beter steunende -lees hardere- zitjes.
Wat zithoudingen aangaat die zijn persoonlijk he evenals de verwachtingen hieromtrent.
Gezien de tientallen modellen denk ik dat er tegenwoordig wel voor elk wat wils is en daarbovenop moet het niet altijd nieuw zijn want de tweedehandsmarkt staat vol van goeie motoren
Geweldig comfortabel om "even" plaats te nemen maar ze soren ruim onvoldoende in vergelijking met sommige aftermarkt producenten hun beter steunende -lees hardere- zitjes.
Wat zithoudingen aangaat die zijn persoonlijk he evenals de verwachtingen hieromtrent.
Gezien de tientallen modellen denk ik dat er tegenwoordig wel voor elk wat wils is en daarbovenop moet het niet altijd nieuw zijn want de tweedehandsmarkt staat vol van goeie motoren
Ik ben gisteren ook naar het salon geweest !!! Vooreerst wil ik melden dat ik een BMW-rijder ben,verslaafd aan een GSA (momenteel 1200,voordien 1150 en 1100).
Was vooral benieuwd om ook de Triumph explorer eens van dichtbij te zien.Het kan nu wel zijn dat de motorisatie top is,vergelijkbaar met BMW of iets beter,in ieder geval meer power.Maar als je dan efkens verder kijkt,kan hij mijns inziens toch niet concurreren.De bevestiging van de zijkoffers lijkt mij langs alle kanten te rammelen,waarbij ik dan verder de bedenking maak omtrent de stabiliteit hiervan.Zonder afbreuk te willen maken,lijkt het mij toch wel goedkoper afgewerkt,wat natuurlijk wel resulteert met de goedkopere aankoopprijs.
In ieder geval wil ik binnen enkele weken toch wel een testritje maken met deze motor (misschien krijg ik wel een andere mening hierover,wat ik sterk betwijfel).
Verder ben ik op het salon bij alle merken eens langsgeweest,en eerlijk gezegd voor dit type motorfiets vind ik niets dat ook maar in de nabijheid komt van de GSA.Het grote voordeel ook bij de GSA is ook de zeer grote benzinetank,die naar mijn bescheiden mening toch bijzonder interessant is voor mensen die de fiets gebruiken voor woon-werk,grote tochten...
Na het testen laat ik wellicht terug iets weten.
Was vooral benieuwd om ook de Triumph explorer eens van dichtbij te zien.Het kan nu wel zijn dat de motorisatie top is,vergelijkbaar met BMW of iets beter,in ieder geval meer power.Maar als je dan efkens verder kijkt,kan hij mijns inziens toch niet concurreren.De bevestiging van de zijkoffers lijkt mij langs alle kanten te rammelen,waarbij ik dan verder de bedenking maak omtrent de stabiliteit hiervan.Zonder afbreuk te willen maken,lijkt het mij toch wel goedkoper afgewerkt,wat natuurlijk wel resulteert met de goedkopere aankoopprijs.
In ieder geval wil ik binnen enkele weken toch wel een testritje maken met deze motor (misschien krijg ik wel een andere mening hierover,wat ik sterk betwijfel).
Verder ben ik op het salon bij alle merken eens langsgeweest,en eerlijk gezegd voor dit type motorfiets vind ik niets dat ook maar in de nabijheid komt van de GSA.Het grote voordeel ook bij de GSA is ook de zeer grote benzinetank,die naar mijn bescheiden mening toch bijzonder interessant is voor mensen die de fiets gebruiken voor woon-werk,grote tochten...
Na het testen laat ik wellicht terug iets weten.
-
Flat Twin Power
Ik ben vandaag naar het salon geweest en ik moet zeggen, de Trophy kan toch wel mijn goedkeuring wegdragen.
Piekfijn afgewerkt, mooier in het echt dan op foto. De zithouding is vergelijkbaar met de RT, maar je hebt meer plaats.
Ik heb een afspraak gemaakt met de dealer om wanneer het weer wat beter wordt een testrit te doen.
Mijn vrouw zat achterop prinsheerlijk. Veel meer plaats dan op de RT en ze zit hoger dan
de bestuurder waardoor ze over mij kon kijken, terwijl ze bij de RT de ganse tijd tegen de achterkant van mijn helm zit aan te
staren. Voor haar was de keuze zonder testrit al gemaakt
Als je de Triumph full option vergelijkt met een full option RT dan is de Triumph zo'n 2000 euro goedkoper. En de nieuwe LC RT zal
er misschien nog een schepje bovenop doen.
De Explorer die vind ik ook maar niets, een GSA is inderdaad mooier, maar geen enkele van die twee boeien me.
De RT 90 jaar BMW editie vond ik op foto mooi maar in real life niet veel speciaals.
Piekfijn afgewerkt, mooier in het echt dan op foto. De zithouding is vergelijkbaar met de RT, maar je hebt meer plaats.
Ik heb een afspraak gemaakt met de dealer om wanneer het weer wat beter wordt een testrit te doen.
Mijn vrouw zat achterop prinsheerlijk. Veel meer plaats dan op de RT en ze zit hoger dan
de bestuurder waardoor ze over mij kon kijken, terwijl ze bij de RT de ganse tijd tegen de achterkant van mijn helm zit aan te
staren. Voor haar was de keuze zonder testrit al gemaakt
Als je de Triumph full option vergelijkt met een full option RT dan is de Triumph zo'n 2000 euro goedkoper. En de nieuwe LC RT zal
er misschien nog een schepje bovenop doen.
De Explorer die vind ik ook maar niets, een GSA is inderdaad mooier, maar geen enkele van die twee boeien me.
De RT 90 jaar BMW editie vond ik op foto mooi maar in real life niet veel speciaals.
Wat mij vooral tijdens m'n bezoekje aan de Triumph stand tijdens de Intermot in Köln opviel was 't belachelijk goedkoop uitziende plastiek hetgeen rond de tellers zit. Deed me ogenblikkelijk terugdenken aan de beste Lada's uit de jaren '70
Voor de rest vond ik 't een mooie fiets, wel serieus afgekeken van de RT maar soit, beter goed gekopiëerd dan slecht bedacht.
Zal één dezer wel nog is langsgaan, en m'n kont terug op de Trophy deponneren, zien of m'n visie verandert door de invloed van 'tgeen hier reeds gekribbeld staat
Grtz, Philip!
Voor de rest vond ik 't een mooie fiets, wel serieus afgekeken van de RT maar soit, beter goed gekopiëerd dan slecht bedacht.
Zal één dezer wel nog is langsgaan, en m'n kont terug op de Trophy deponneren, zien of m'n visie verandert door de invloed van 'tgeen hier reeds gekribbeld staat
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Flat Twin Power
Koppel!! schreef:Wat mij vooral tijdens m'n bezoekje aan de Triumph stand tijdens de Intermot in Köln opviel was 't belachelijk goedkoop uitziende plastiek hetgeen rond de tellers zit. Deed me ogenblikkelijk terugdenken aan de beste Lada's uit de jaren '70![]()
Zal één dezer wel nog is langsgaan, en m'n kont terug op de Trophy deponneren, zien of m'n visie verandert door de invloed van 'tgeen hier reeds gekribbeld staat![]()
Grtz, Philip!
Dat plastiek rond de tellers vond ik ook niet zo top. Ik zal hem in ieder geval tijdens een testrit eens van kop tot teen op mijn gemak goed ontleden.
Aan elke fiets is wel iets wat je niet aantstaat natuurlijk
Een motor waarbij de duo over de bestuurder kan heen kijken, nee sorry dan zijn de verhoudingen buiten proportie, hoe hoog moet die dan wel nie zitten, dat is ne vlaggemast op uwe moto zetten he 
Is mischien handig voor de zwaailicht .Danny schreef:Een motor waarbij de duo over de bestuurder kan heen kijken, nee sorry dan zijn de verhoudingen buiten proportie, hoe hoog moet die dan wel nie zitten, dat is ne vlaggemast op uwe moto zetten he
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
-
Flat Twin Power
Het valt wel mee, ze zit niet zo hoog als jij je voorstelt. Haar ogen komen net boven de bovenkant van mijn helm uit, dus zit ze maximum 10 centimeter hoger dan mij. Het is geen superbike hé waar deDanny schreef:Een motor waarbij de duo over de bestuurder kan heen kijken, nee sorry dan zijn de verhoudingen buiten proportie, hoe hoog moet die dan wel nie zitten, dat is ne vlaggemast op uwe moto zetten he
duo een halve meter hoger zit
Een magazine schrijft nogal veel , maar soms kan men niet achterhalen of en hoe hun test criteria waren of zijn.Hunter6 schreef:Lees zojuist de nieuwe Motoplus waarin een vergelijkings test staat tussen de R1200RT en een Triumph Trophy 1200SE.
Conclusie: de Triumph scoort nagenoeg overal beter dan de RT!! Ik citeer: "De Triumph is de betere motor, die bovendien meer rijplezier schenkt"
BMW doet er verstandig aan om de opvolger niet te lang in de kast te laten.
Voor mij zal het altijd BMW zijn.
-
KP
Voor RS/ST rijders is er geen alternatief meer bij BMW. Denk sterk over een Triumph 1050 ST. Als de banen berijdbaar zijn ga ik eens testrijden.
Den ST is ook maar een aangeplakt modelleke en verkocht voor geen meter, BMW gaat voor cijfers.
Ik ben met RS rijden gestopt na de K1100RS, de laatste K/RS die nog wat bagage aankon daarna alleen nog K/RS met anderhalve koffer want plots moesten die uitlaten achteraan de hoogte in, begrijpe wie begrijpen kan... de GS(a) is sindsdien een waardige plaatsvervanger
Ik ben met RS rijden gestopt na de K1100RS, de laatste K/RS die nog wat bagage aankon daarna alleen nog K/RS met anderhalve koffer want plots moesten die uitlaten achteraan de hoogte in, begrijpe wie begrijpen kan... de GS(a) is sindsdien een waardige plaatsvervanger
-
KP
Maar niet voor mij. Na 3 GS-en overgestapt op een K100RS16V wegens lage rugklachten. Op een GS/RT haal ik max. 20 km. Op de RS-en, ST-s rij ik probleemloos 100de kms. Dus nog eventjes op de ST maar ik denk toch sterk over een Triumph.Danny schreef: de GS(a) is sindsdien een waardige plaatsvervanger
Yep, ik snap je probleem, rechtop blijven zitten op een GS is nie makkelijk, een RS/ST laten je bekken net dat beetje naar voren kantelen wat voor mij een superhouding was maar zo maken ze ze niet meer
Op de GS moet je gefocust op die onderrug blijven zeker als je er niet goed tegen kan en onbewust ga je doorhangen wat op een RS niet kan...
snap ook niet waarom er geen RS alternatief is met de 1200 maar allicht is 't tegenvallende verkoop
Op de GS moet je gefocust op die onderrug blijven zeker als je er niet goed tegen kan en onbewust ga je doorhangen wat op een RS niet kan...
snap ook niet waarom er geen RS alternatief is met de 1200 maar allicht is 't tegenvallende verkoop
Probeer dan ook eens de Sprint 1050GT, imo nog meer GT dan de ST.KP schreef:Voor RS/ST rijders is er geen alternatief meer bij BMW. Denk sterk over een Triumph 1050 ST. Als de banen berijdbaar zijn ga ik eens testrijden.